Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[ABT/ABK] Spalanie stukowe podczas rozruchu i jazdy po nagrz

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
Audi 80 Polska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Andrzej Cz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Audi 80 Polska » 17 lut 2015, 21:36

marszall pisze:Dopiero teraz zima pojawilo mi sie stukowe i to tylko na PB.
Silniki zazwyczaj mają korektę zapłonu od temperatury powietrza i przy zimnym powietrzu jest ustawiany większy kąt wyprzedzenia zapłonu niż przy gorącym.
Nie wiem czy monowtrysk ma taką korektę, może na podstawie czujnika IAT ustawia ci większe wyprzedzenie zapłonu.

marszall
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 579
Rejestracja: 30 gru 2011, 19:58
Lokalizacja: LLU/WS

Post autor: marszall » 18 lut 2015, 22:35

No nie jest to wykluczone, mozna poeksperymentowac z podstawianiem wartosci IAT. Druga sprawa ze zaplon nie jest ustawiony wg. Procedury i moze byc za wczesny. Musze zablokowac korekte zaplonu na wolnych i dopiero ustawie.

Jak Mono-motronic ma regulacje wolnych obrotow zaplonem to moze tez miec i korekte po temperaturze.

Ciekawostka golf ii na elektronicznym gazniku pierburg 2e2 mial korekte zaplonu po temperaturze w dolocie.

[ Dodano: 2015-02-20, 08:40 ]
Problem rozwiązany:

Zle ustawiony zapłon bez zablokowania korekcji na wolnych obrotach, wychodziło 6 st. a było 11. Jak wstawiłem porządnie to nie stuka:)

Awatar użytkownika
PI7er
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 724
Rejestracja: 18 wrz 2009, 10:40
Lokalizacja: Gdansk

.

Post autor: PI7er » 01 mar 2015, 21:05

Auto pol roku temu sprzedane, temat stukowego nie rozwiązany, porostu opóźniłem zapłon i tyle, wariator jeździł 2 lata pod maska ale nie miałem go czasu podłączyć do końca i tak poszło do następnego właściciela...

Aktualnie trafił mi Golf 3 z identycznym zasilaniem mono wtrysk 1.8 ABS, na dzień dobry po kupnie silnik stukał na ciepłym, musiałem opuznic zapłon...

marszall
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 579
Rejestracja: 30 gru 2011, 19:58
Lokalizacja: LLU/WS

Post autor: marszall » 04 mar 2015, 21:30

Moze Ty nie slyszysz stukowego tylko cos innego.

majkel1987
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 216
Rejestracja: 04 mar 2013, 23:19

Post autor: majkel1987 » 25 lip 2015, 19:28

Odgrzeje troche temat. Mam pytanko. Czy w moim abt tez powinienem zablokowac regulacje obrotow I wtedy ustawic zaplon czy samym kreceniem aparatu da die wszystko zrobic. Kolega w tym temacie pisal ze ustawial na lampe, pokazywalo 6 a bylo 11. Jesli powinienem poprawic moje ustawienia to jak sie blokuje ta korekcje obrotow?

Awatar użytkownika
Francis1982
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1728
Rejestracja: 15 sty 2009, 16:57
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

Post autor: Francis1982 » 27 lip 2015, 15:47

O ile dobrze pamiętam w ABT na ori osprzęcie nie ma blokady sterownika i można ustawiać "na gorąco". Tam nie ma stukowca, kierownika zamieszania ciągłego przestawiania zapłonu na odblokowanym sterowniku jak w ABK.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl