Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 1.9 1Z] BOSCH falowanie obrotów

Arturo997
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 629
Rejestracja: 15 lip 2009, 08:38
Lokalizacja: Ostrzeszów

[B4 1.9 1Z] BOSCH falowanie obrotów

Post autor: Arturo997 » 27 lip 2015, 11:01

Heloł :mrgreen:
3rok poruszam się na BOSCHu i mimo tego że każdy na niego narzeka ja złego słowa powiedzieć nie moge do dzisiaj :-P
W sobote 25 lipca zmienialem tarcze przód oraz osłone przegubu i wsio było okej. Dziś 27 lipca zabrałem się wreszcie za wymianę czujnika bo pokazywało mi za niska temperaturę na blacie około 70-80 stopni. Zmieniłem niebieski czujnik i zaczęła się szopka, auto przy odpalaniu bardzo długo grzało swiece okloło 15 sekund mimo że jest u mnie 18 stopni. Odpalilo jak zawsze bardzo ładnie ale obroty wskoczyły na 1100, gdy auto zagrzało sie trochę zeszło na 900 obrotów i zaczeło falować miedzy 900 a 950. Auto zgasiłem zadzwoniłęm do kolegi uswiadomił mnie ze to nie ten czujnik wymieniłem. Wrzuciłęm stary niebieski czujnik i wymieniłem szary na inny. Temperatura na blacie jest juz okej 90 stopni, ale auto dalej faluje na obrotach. Postanowiłem go trochę przegonić zrobiłem jakieś 3km zatrzymałem się i obroty już nie falowały, zrobiłem kolejne 3km i po powrocie do domu obroty znów falowały.
Gdzie zacząć szukać? :roll:

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11730
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 27 lip 2015, 11:33

Arturo997, tu trzeba Muniora on coś pewnie doradzi <ok>
A to fakt niebieski czujnik nie ma nic do temp na blacie tylko pokazuje temp dla ecu.

Awatar użytkownika
krzyn33
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 152
Rejestracja: 04 gru 2011, 11:21
Imię: Adam
Model: Audi A3
Nadwozie: Avant
Silnik:
Lokalizacja: Rzeszów

Post autor: krzyn33 » 27 lip 2015, 11:43

To, że Ci zaczął nastawnik szwankować po zmianie czujnika to czysty zbieg okoliczności. Munior na pewno to potwierdzi. Także szykuj się na przekładkę na indukcyjny i będziesz miał spokój z falowaniem obrotów. <ok>

Arturo997
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 629
Rejestracja: 15 lip 2009, 08:38
Lokalizacja: Ostrzeszów

Post autor: Arturo997 » 27 lip 2015, 11:45

No wlasnie dla mnie bylby to za duzy zbieg okolicznosci :-/ A dlaczego swiece tak dlugo mi grzeje po powrocie na stary czujnik?

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11730
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 27 lip 2015, 11:47

Arturo997 pisze:A dlaczego swiece tak dlugo mi grzeje po powrocie na stary czujnik?
bo pewnie pokazuje zaniżona temp względem tego co jest na dworze

Arturo997
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 629
Rejestracja: 15 lip 2009, 08:38
Lokalizacja: Ostrzeszów

Post autor: Arturo997 » 27 lip 2015, 11:57

PieterB, wiem o co kaman ale sprawdzalem juz na kilku czujnikach i ciagle grzeje swiece... rozumiem ze za to odpowiedzialny jest niebieski czujnik? Swiece grzeje 20 sekund z podlaczonym czujnikiem i odlaczonym. Moze w ogole go nie widzi?

Moze to glupie pytanie ale mozliwe zeby tak z dnia na dzien skonczyl sie nastawnik czy to raczej proces ktory powoli narasta?

Awatar użytkownika
Krzysiek 84
Junior Admin
Junior Admin
Posty: 5478
Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
Imię: Krzysiek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Olecko

Post autor: Krzysiek 84 » 27 lip 2015, 12:08

Najlepiej żebyś pod vaga podpiął się, i sprawdził temperature płynu w 7 okienku
DaMaGe pisze:
7. TEMPERATURA PŁYNU CHŁODZĄCEGO:
* powinny być wartości pomiędzy 80-60 ( 80,0-93,3`C )

wartość 50 w logach odpowiada temperaturze płynu 100,0`C
wartość 55 w logach odpowiada temperaturze płynu 96,7`C
wartość 60 w logach odpowiada temperaturze płynu 93,3`C
wartość 65 w logach odpowiada temperaturze płynu 90,0`C
wartość 70 w logach odpowiada temperaturze płynu 86,7`C
wartość 75 w logach odpowiada temperaturze płynu 83,3`C
wartość 80 w logach odpowiada temperaturze płynu 80,0`C
wartość 85 w logach odpowiada temperaturze płynu 76,7`C
wartość 90 w logach odpowiada temperaturze płynu 73,3`C
wartość 95 w logach odpowiada temperaturze płynu 70,0`C
wartość 100 w logach odpowiada temperaturze płynu 66,7`C
wartość 150 w logach odpowiada temperaturze płynu 33,3`C
wartość 200 w logach odpowiada temperaturze płynu 0,0`C
Obrazek

[ Dodano: 2015-07-27, 12:08 ]
Ostatnio miałem pacjenta też grzały mu świece i 235 wartość miał i na sztywno cały czas tyle trzymało, ktoś lutował kabelki do czujnika, kostka wywalona :evil: :evil:

Arturo997
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 629
Rejestracja: 15 lip 2009, 08:38
Lokalizacja: Ostrzeszów

Post autor: Arturo997 » 27 lip 2015, 12:12

Postaram sie jutro podjechac do kolegi bo sam jestem zielony jesli chodzi o diagnozowienie diesla no i nie mam vaga :-/

Awatar użytkownika
krzyn33
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 152
Rejestracja: 04 gru 2011, 11:21
Imię: Adam
Model: Audi A3
Nadwozie: Avant
Silnik:
Lokalizacja: Rzeszów

Post autor: krzyn33 » 27 lip 2015, 12:25

Krzysiek jak zawsze perfekcyjnie przygotowany do tematu :-)

[ Dodano: 2015-07-27, 12:25 ]
Arturo997 pisze:Moze to glupie pytanie ale mozliwe zeby tak z dnia na dzień skonczyl sie nastawnik czy to raczej proces ktory powoli narasta?
Ja miałem tak, że też jeździłem ze 2 lata i nic się nie działo, potem z dnia na dzień zaczął szarpać na jałowym parę dni, potem spokój. Później za jakieś 2 miesiące jak raz odpaliłem auto, to silnik chodził jakby miał kąt wtrysku przestawiony o 2 zęby na rozrządzie, ledwo z pracy do domu dojechałem :shock: Na następny dzień rano dolałem oleju, odpaliłem i chodził normalnie (też czysty przypadek). Z pół roku spokój i potem znów szarpanie na jałowym. W końcu przekładka u Muniora i jest git <ok>

Awatar użytkownika
Krzysiek 84
Junior Admin
Junior Admin
Posty: 5478
Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
Imię: Krzysiek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Olecko

Post autor: Krzysiek 84 » 27 lip 2015, 12:26

krzyn33, cos tam zawsze znajdzię się :mrgreen:

Arturo997
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 629
Rejestracja: 15 lip 2009, 08:38
Lokalizacja: Ostrzeszów

Post autor: Arturo997 » 27 lip 2015, 12:35

Krzysiek 84, dzieki za pomoc BOSCH uratowany :-P pisales o lutowaniu to z ciekawosci zajrzalem do swojej kostki...
Chyba sam przyczynilem sie do tej "usterki" wymieniajac niepotrzebnie kilka razy niebieski czujnik. Jeden kabel od kostki sie naderwal - raz laczyl raz nie i dlatego dzialy sie takie cuda :-P wrzucilem inna kostke polutowalem i jest bajka :mrgreen:

Ale przyznam sie ze juz zaczalem liczyc ile bedzie kosztowala mnie przekladka :-P
Dzieki <piwo>

Temat moze błachy ale usterka wygladała na powazna...

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 27 lip 2015, 13:23

Arturo997 pisze:Jeden kabel od kostki sie naderwal - raz laczyl raz nie i dlatego dzialy sie takie cuda
99% osób ,jak nie 100,pierwsze co robi to wymienia czujnik ...jeden ,drugi :roll: a tu dalelej lipa .Ja zawsze pierwsze sprawdzam co się dzieje z wtyczką i pod jej gumową uszczelką...W 99,9 % przypadków ,to nie czujnik jest winny ,tylko urwany kabelek ,albo oba :-P Także Twój przykład potwierdza tylko regułę ;-)

Awatar użytkownika
szymon_xd2
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 247
Rejestracja: 13 sty 2013, 11:07
Lokalizacja: Suwałki

Post autor: szymon_xd2 » 28 lip 2015, 15:06

Arturo997 pisze:Dziś 27 lipca zabrałem się wreszcie za wymianę czujnika bo pokazywało mi za niska temperaturę na blacie około 70-80 stopni. Zmieniłem niebieski czujnik i zaczęła się szopka, auto przy odpalaniu bardzo długo grzało swiece okloło 15 sekund mimo że jest u mnie 18 stopni.
a niebieski nie jest przypadkiem od temperatury widzianej dla ECU .
czujnik odpowiedzialny za temperaturę widzianą na blacie to czary 3 pinowy z tyłu glowicy.
Czy nikt z was nie zauważył tego jaki on czujnik wymienił ? a o jakim pisze ?
czy ja mam omamy i halucynacje?
:-D

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 28 lip 2015, 16:02

szymon_xd2 pisze:a niebieski nie jest przypadkiem od temperatury widzianej dla ECU .
Oczywiscie że tak 8-) Arturo997 Sam napisał <ok>
Arturo997 pisze:Zmieniłem niebieski czujnik i zaczęła się szopka, auto przy odpalaniu bardzo długo grzało swiece okloło 15 sekund mimo że jest u mnie 18 stopni.
...a że sam nie wiedział od czego czujnik wymieniał <ok>
Arturo997 pisze:zabrałem się wreszcie za wymianę czujnika bo pokazywało mi za niska temperaturę na blacie około 70-80 stopni. Zmieniłem niebieski czujnik i zaczęła się szopka
to już inna sprawa ;-) Na "blacie " , nikt nigdy ,nie zobaczy wskazań z niebieskiego czujnika ,bo to czujnik dla ECU ,z którego wskazania można zobaczyć tylko łacząc się z ECU vagiem 8-)

Awatar użytkownika
szymon_xd2
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 247
Rejestracja: 13 sty 2013, 11:07
Lokalizacja: Suwałki

Post autor: szymon_xd2 » 28 lip 2015, 16:37

no wlasnie i mi to od razu się rzuciło w oczy :D
kolega musi troche postudiowac co i jak w tym silniku i od czego co jest. Ale ważne że już jest ok. tylko ten nastawnik :D

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki TDi”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl