[B4 1.9 1Z] BOSCH falowanie obrotów
[B4 1.9 1Z] BOSCH falowanie obrotów
Heloł :mrgreen:
3rok poruszam się na BOSCHu i mimo tego że każdy na niego narzeka ja złego słowa powiedzieć nie moge do dzisiaj
W sobote 25 lipca zmienialem tarcze przód oraz osłone przegubu i wsio było okej. Dziś 27 lipca zabrałem się wreszcie za wymianę czujnika bo pokazywało mi za niska temperaturę na blacie około 70-80 stopni. Zmieniłem niebieski czujnik i zaczęła się szopka, auto przy odpalaniu bardzo długo grzało swiece okloło 15 sekund mimo że jest u mnie 18 stopni. Odpalilo jak zawsze bardzo ładnie ale obroty wskoczyły na 1100, gdy auto zagrzało sie trochę zeszło na 900 obrotów i zaczeło falować miedzy 900 a 950. Auto zgasiłem zadzwoniłęm do kolegi uswiadomił mnie ze to nie ten czujnik wymieniłem. Wrzuciłęm stary niebieski czujnik i wymieniłem szary na inny. Temperatura na blacie jest juz okej 90 stopni, ale auto dalej faluje na obrotach. Postanowiłem go trochę przegonić zrobiłem jakieś 3km zatrzymałem się i obroty już nie falowały, zrobiłem kolejne 3km i po powrocie do domu obroty znów falowały.
Gdzie zacząć szukać? :roll:
3rok poruszam się na BOSCHu i mimo tego że każdy na niego narzeka ja złego słowa powiedzieć nie moge do dzisiaj
W sobote 25 lipca zmienialem tarcze przód oraz osłone przegubu i wsio było okej. Dziś 27 lipca zabrałem się wreszcie za wymianę czujnika bo pokazywało mi za niska temperaturę na blacie około 70-80 stopni. Zmieniłem niebieski czujnik i zaczęła się szopka, auto przy odpalaniu bardzo długo grzało swiece okloło 15 sekund mimo że jest u mnie 18 stopni. Odpalilo jak zawsze bardzo ładnie ale obroty wskoczyły na 1100, gdy auto zagrzało sie trochę zeszło na 900 obrotów i zaczeło falować miedzy 900 a 950. Auto zgasiłem zadzwoniłęm do kolegi uswiadomił mnie ze to nie ten czujnik wymieniłem. Wrzuciłęm stary niebieski czujnik i wymieniłem szary na inny. Temperatura na blacie jest juz okej 90 stopni, ale auto dalej faluje na obrotach. Postanowiłem go trochę przegonić zrobiłem jakieś 3km zatrzymałem się i obroty już nie falowały, zrobiłem kolejne 3km i po powrocie do domu obroty znów falowały.
Gdzie zacząć szukać? :roll:
PieterB, wiem o co kaman ale sprawdzalem juz na kilku czujnikach i ciagle grzeje swiece... rozumiem ze za to odpowiedzialny jest niebieski czujnik? Swiece grzeje 20 sekund z podlaczonym czujnikiem i odlaczonym. Moze w ogole go nie widzi?
Moze to glupie pytanie ale mozliwe zeby tak z dnia na dzien skonczyl sie nastawnik czy to raczej proces ktory powoli narasta?
Moze to glupie pytanie ale mozliwe zeby tak z dnia na dzien skonczyl sie nastawnik czy to raczej proces ktory powoli narasta?
- Krzysiek 84
- Junior Admin
- Posty: 5478
- Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
- Imię: Krzysiek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Olecko
Najlepiej żebyś pod vaga podpiął się, i sprawdził temperature płynu w 7 okienku
[ Dodano: 2015-07-27, 12:08 ]
Ostatnio miałem pacjenta też grzały mu świece i 235 wartość miał i na sztywno cały czas tyle trzymało, ktoś lutował kabelki do czujnika, kostka wywalona :evil: :evil:
DaMaGe pisze:
7. TEMPERATURA PŁYNU CHŁODZĄCEGO:
* powinny być wartości pomiędzy 80-60 ( 80,0-93,3`C )
wartość 50 w logach odpowiada temperaturze płynu 100,0`C
wartość 55 w logach odpowiada temperaturze płynu 96,7`C
wartość 60 w logach odpowiada temperaturze płynu 93,3`C
wartość 65 w logach odpowiada temperaturze płynu 90,0`C
wartość 70 w logach odpowiada temperaturze płynu 86,7`C
wartość 75 w logach odpowiada temperaturze płynu 83,3`C
wartość 80 w logach odpowiada temperaturze płynu 80,0`C
wartość 85 w logach odpowiada temperaturze płynu 76,7`C
wartość 90 w logach odpowiada temperaturze płynu 73,3`C
wartość 95 w logach odpowiada temperaturze płynu 70,0`C
wartość 100 w logach odpowiada temperaturze płynu 66,7`C
wartość 150 w logach odpowiada temperaturze płynu 33,3`C
wartość 200 w logach odpowiada temperaturze płynu 0,0`C
[ Dodano: 2015-07-27, 12:08 ]
Ostatnio miałem pacjenta też grzały mu świece i 235 wartość miał i na sztywno cały czas tyle trzymało, ktoś lutował kabelki do czujnika, kostka wywalona :evil: :evil:
- krzyn33
- Forum Audi 80
- Posty: 152
- Rejestracja: 04 gru 2011, 11:21
- Imię: Adam
- Model: Audi A3
- Nadwozie: Avant
- Silnik:
- Lokalizacja: Rzeszów
Krzysiek jak zawsze perfekcyjnie przygotowany do tematu
[ Dodano: 2015-07-27, 12:25 ]
[ Dodano: 2015-07-27, 12:25 ]
Ja miałem tak, że też jeździłem ze 2 lata i nic się nie działo, potem z dnia na dzień zaczął szarpać na jałowym parę dni, potem spokój. Później za jakieś 2 miesiące jak raz odpaliłem auto, to silnik chodził jakby miał kąt wtrysku przestawiony o 2 zęby na rozrządzie, ledwo z pracy do domu dojechałem :shock: Na następny dzień rano dolałem oleju, odpaliłem i chodził normalnie (też czysty przypadek). Z pół roku spokój i potem znów szarpanie na jałowym. W końcu przekładka u Muniora i jest git <ok>Arturo997 pisze:Moze to glupie pytanie ale mozliwe zeby tak z dnia na dzień skonczyl sie nastawnik czy to raczej proces ktory powoli narasta?
- Krzysiek 84
- Junior Admin
- Posty: 5478
- Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
- Imię: Krzysiek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Olecko
Krzysiek 84, dzieki za pomoc BOSCH uratowany pisales o lutowaniu to z ciekawosci zajrzalem do swojej kostki...
Chyba sam przyczynilem sie do tej "usterki" wymieniajac niepotrzebnie kilka razy niebieski czujnik. Jeden kabel od kostki sie naderwal - raz laczyl raz nie i dlatego dzialy sie takie cuda wrzucilem inna kostke polutowalem i jest bajka :mrgreen:
Ale przyznam sie ze juz zaczalem liczyc ile bedzie kosztowala mnie przekladka
Dzieki
Temat moze błachy ale usterka wygladała na powazna...
Chyba sam przyczynilem sie do tej "usterki" wymieniajac niepotrzebnie kilka razy niebieski czujnik. Jeden kabel od kostki sie naderwal - raz laczyl raz nie i dlatego dzialy sie takie cuda wrzucilem inna kostke polutowalem i jest bajka :mrgreen:
Ale przyznam sie ze juz zaczalem liczyc ile bedzie kosztowala mnie przekladka
Dzieki
Temat moze błachy ale usterka wygladała na powazna...
-
- Forum Audi 80
- Posty: 6165
- Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
- Imię: Mariusz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Lubelskie
99% osób ,jak nie 100,pierwsze co robi to wymienia czujnik ...jeden ,drugi :roll: a tu dalelej lipa .Ja zawsze pierwsze sprawdzam co się dzieje z wtyczką i pod jej gumową uszczelką...W 99,9 % przypadków ,to nie czujnik jest winny ,tylko urwany kabelek ,albo oba Także Twój przykład potwierdza tylko regułęArturo997 pisze:Jeden kabel od kostki sie naderwal - raz laczyl raz nie i dlatego dzialy sie takie cuda
- szymon_xd2
- Forum Audi 80
- Posty: 247
- Rejestracja: 13 sty 2013, 11:07
- Lokalizacja: Suwałki
a niebieski nie jest przypadkiem od temperatury widzianej dla ECU .Arturo997 pisze:Dziś 27 lipca zabrałem się wreszcie za wymianę czujnika bo pokazywało mi za niska temperaturę na blacie około 70-80 stopni. Zmieniłem niebieski czujnik i zaczęła się szopka, auto przy odpalaniu bardzo długo grzało swiece okloło 15 sekund mimo że jest u mnie 18 stopni.
czujnik odpowiedzialny za temperaturę widzianą na blacie to czary 3 pinowy z tyłu glowicy.
Czy nikt z was nie zauważył tego jaki on czujnik wymienił ? a o jakim pisze ?
czy ja mam omamy i halucynacje?
-
- Forum Audi 80
- Posty: 6165
- Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
- Imię: Mariusz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Lubelskie
Oczywiscie że tak 8-) Arturo997 Sam napisał <ok>szymon_xd2 pisze:a niebieski nie jest przypadkiem od temperatury widzianej dla ECU .
...a że sam nie wiedział od czego czujnik wymieniał <ok>Arturo997 pisze:Zmieniłem niebieski czujnik i zaczęła się szopka, auto przy odpalaniu bardzo długo grzało swiece okloło 15 sekund mimo że jest u mnie 18 stopni.
to już inna sprawa Na "blacie " , nikt nigdy ,nie zobaczy wskazań z niebieskiego czujnika ,bo to czujnik dla ECU ,z którego wskazania można zobaczyć tylko łacząc się z ECU vagiem 8-)Arturo997 pisze:zabrałem się wreszcie za wymianę czujnika bo pokazywało mi za niska temperaturę na blacie około 70-80 stopni. Zmieniłem niebieski czujnik i zaczęła się szopka
- szymon_xd2
- Forum Audi 80
- Posty: 247
- Rejestracja: 13 sty 2013, 11:07
- Lokalizacja: Suwałki