[B4 2.0 ABT] Pytanie o silnik krokowy od b3
[B4 2.0 ABT] Pytanie o silnik krokowy od b3
Witam. Ostatnio wymienialem silnik w mojej b4. Silnik jaki mialem to abt. Zamienilem go rowniez na abt lecz od b3. W tamtym silniku mialem silnik krokowy 6-pin. W tym z b3 jest 4-pin. Powiedzcie mi czy stary krokowiec bedzie dobrze wspolpracowal zreszta tego ustrojstwa.
- Leo
- Forum Audi 80
- Posty: 3822
- Rejestracja: 06 mar 2008, 01:05
- Imię: Adam
- Model: Inny
- Nadwozie: Coupe quattro
- Silnik: 2,2 3B
- Lokalizacja: Poznań
- Kontakt:
żadna b3 czy b4 nie była przejściówką. to wymysł handlarzyn co nigdy etki nie widzieli na oczy.
nie masz na 100% ABT.
Z prostego powodu. Wszystkie dwulitrowe czyli 2.0 L dla jasności, z B3 to pięciocylindrówki
Tobie sprzedali najprawdopodobniej jakiegoś 1.8.
[ Dodano: 2015-08-06, 10:28 ]
No chyba, że nie rozrózniasz b3 od b4, i kupiłeś z b4 z pierwszych roczników, jak pisałem po wrześniu 91 roku.
nie masz na 100% ABT.
Z prostego powodu. Wszystkie dwulitrowe czyli 2.0 L dla jasności, z B3 to pięciocylindrówki
Tobie sprzedali najprawdopodobniej jakiegoś 1.8.
[ Dodano: 2015-08-06, 10:28 ]
No chyba, że nie rozrózniasz b3 od b4, i kupiłeś z b4 z pierwszych roczników, jak pisałem po wrześniu 91 roku.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 4737
- Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
- Imię: Maciej
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.3 NG
- Lokalizacja: Wchsut.
Nie możesz wsadzić wtrysku z od którego masz instalacje elektryczną? Bo jak masz instalacje pod krokowiec 6 pinowy a chcesz podłączyć 4 pinowy to może być problem bez przekładania całej instalacji. Ewentualnie wziąć schemat jednego i drugiego i próbować podłączyć te funkcje które są takie same w jednym i drugim krokowcu.
W B3 nie było żadnego silnika 2.0 na monowtrysku. Jedynie ostatnie B3 1.8 PM na monowtrysku i pierwsze ABT miały tą samą wersje układu wtryskowego.
W B3 nie było żadnego silnika 2.0 na monowtrysku. Jedynie ostatnie B3 1.8 PM na monowtrysku i pierwsze ABT miały tą samą wersje układu wtryskowego.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 4737
- Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
- Imię: Maciej
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.3 NG
- Lokalizacja: Wchsut.
Miałeś łapy z tamtym silnikiem (te przykręcane do bloku silnika)? Bo jak miałeś z lapami i pasowało do twojego samochodu to raczej jest ABT bo B3 ma inne łapy.
W tym miejscu masz oznaczenie silnika: http://obrazki.elektroda.net/88_1249878603.jpg trzeba trochę podrapać bo już brud i rdza pewnie przykryła. Nie przejmuj się że na obrazku jest silnik poprzeczny bo jest w tym samym miejscu.
W załączniku porównanie podłączenia jednego i drugiego "krokowca". Ten 6 pinowy ma dodatkowo coś co wygląda jak czujnik halla. Może eksperci od ABT powiedzą od czego on jest (daje inforamcje zwrtoną o pracy silniczka czy jego położeniu?).
W tym miejscu masz oznaczenie silnika: http://obrazki.elektroda.net/88_1249878603.jpg trzeba trochę podrapać bo już brud i rdza pewnie przykryła. Nie przejmuj się że na obrazku jest silnik poprzeczny bo jest w tym samym miejscu.
W załączniku porównanie podłączenia jednego i drugiego "krokowca". Ten 6 pinowy ma dodatkowo coś co wygląda jak czujnik halla. Może eksperci od ABT powiedzą od czego on jest (daje inforamcje zwrtoną o pracy silniczka czy jego położeniu?).
6 pinowy nastawnik sklada sie z czujnika zamknietej przepustnicy - pin 4 i 5
silnika styk 1 i 6
czujnika polozenia nastawnika pin 2 i 3.
w abt do 06 1992 byl rowniez 4 pinowy nastawnik ktory sklada sie z
silnika (1 i 2) czujnika zamknietej przepustnicy 3 i 4.
powinienes sprobowac dopasowac wtrysk, moze razem z kolektorem ssacym stary do nowego silnika.
silnika styk 1 i 6
czujnika polozenia nastawnika pin 2 i 3.
w abt do 06 1992 byl rowniez 4 pinowy nastawnik ktory sklada sie z
silnika (1 i 2) czujnika zamknietej przepustnicy 3 i 4.
powinienes sprobowac dopasowac wtrysk, moze razem z kolektorem ssacym stary do nowego silnika.