Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 2.0 ABT] Pytanie o silnik krokowy od b3

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
chrzestny
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 15
Rejestracja: 16 kwie 2013, 09:16
Lokalizacja: Puławy

[B4 2.0 ABT] Pytanie o silnik krokowy od b3

Post autor: chrzestny » 06 sie 2015, 08:55

Witam. Ostatnio wymienialem silnik w mojej b4. Silnik jaki mialem to abt. Zamienilem go rowniez na abt lecz od b3. W tamtym silniku mialem silnik krokowy 6-pin. W tym z b3 jest 4-pin. Powiedzcie mi czy stary krokowiec bedzie dobrze wspolpracowal zreszta tego ustrojstwa.

Awatar użytkownika
Leo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3822
Rejestracja: 06 mar 2008, 01:05
Imię: Adam
Model: Inny
Nadwozie: Coupe quattro
Silnik: 2,2 3B
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: Leo » 06 sie 2015, 08:57

nie wiem na jaki silnik wymieniłeś bo na pewno nie na ABT , bo on pracował tylko w b4 od września 1991.

chrzestny
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 15
Rejestracja: 16 kwie 2013, 09:16
Lokalizacja: Puławy

Post autor: chrzestny » 06 sie 2015, 10:01

No to nie wiem. Podobno b3 ale moze to jakas przejsciowka byla. Silnik i podzespoly wygladaja tak samo jak abt. Jedynie kolektor wydechowy na jednorurke byl no i ten krokowiec.

Awatar użytkownika
Leo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3822
Rejestracja: 06 mar 2008, 01:05
Imię: Adam
Model: Inny
Nadwozie: Coupe quattro
Silnik: 2,2 3B
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: Leo » 06 sie 2015, 10:28

żadna b3 czy b4 nie była przejściówką. to wymysł handlarzyn co nigdy etki nie widzieli na oczy.

nie masz na 100% ABT.
Z prostego powodu. Wszystkie dwulitrowe czyli 2.0 L dla jasności, z B3 to pięciocylindrówki ;)

Tobie sprzedali najprawdopodobniej jakiegoś 1.8.

[ Dodano: 2015-08-06, 10:28 ]
No chyba, że nie rozrózniasz b3 od b4, i kupiłeś z b4 z pierwszych roczników, jak pisałem po wrześniu 91 roku.

chrzestny
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 15
Rejestracja: 16 kwie 2013, 09:16
Lokalizacja: Puławy

Post autor: chrzestny » 06 sie 2015, 10:39

Nie widzialem samochodu. Jedynie silnik. Powiedzial ze z b3. A jest jakis silnik wizualnie identyczny jaj abt (taki sam filtr powietrza, wtrysk, sprzeglo)? Jezeli nie, to mogl bys mi odpowiedziec na pytanie dotyczace krokowca?

Awatar użytkownika
Leo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3822
Rejestracja: 06 mar 2008, 01:05
Imię: Adam
Model: Inny
Nadwozie: Coupe quattro
Silnik: 2,2 3B
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: Leo » 06 sie 2015, 11:04

są wizualnie podobne.
Oznaczenie silnika sprawdzisz po jego lewej stronie (czyli po stronie kierowcy), pomiędzy bodaj 2 a 3 cylindrem.
jeśli chodzi o krokowiec - przełóż po prostu krokowiec na ten który pasuje do wiązki.

chrzestny
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 15
Rejestracja: 16 kwie 2013, 09:16
Lokalizacja: Puławy

Post autor: chrzestny » 06 sie 2015, 11:18

I powinno byc ok? Nie ma potrzeby jakiegos zestrjania go?

Awatar użytkownika
Leo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3822
Rejestracja: 06 mar 2008, 01:05
Imię: Adam
Model: Inny
Nadwozie: Coupe quattro
Silnik: 2,2 3B
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: Leo » 06 sie 2015, 11:23

krokowiec to krokowiec, zasada działania ta sama, nie będzie działał tylko wtedy jak zepsuty.

maciek889
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4737
Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
Imię: Maciej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Wchsut.

Post autor: maciek889 » 06 sie 2015, 11:56

Nie możesz wsadzić wtrysku z od którego masz instalacje elektryczną? Bo jak masz instalacje pod krokowiec 6 pinowy a chcesz podłączyć 4 pinowy to może być problem bez przekładania całej instalacji. Ewentualnie wziąć schemat jednego i drugiego i próbować podłączyć te funkcje które są takie same w jednym i drugim krokowcu.

W B3 nie było żadnego silnika 2.0 na monowtrysku. Jedynie ostatnie B3 1.8 PM na monowtrysku i pierwsze ABT miały tą samą wersje układu wtryskowego.

chrzestny
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 15
Rejestracja: 16 kwie 2013, 09:16
Lokalizacja: Puławy

Post autor: chrzestny » 06 sie 2015, 14:14

Zaczalem troche grzebac w necie i rzeczywiscie chyba nacialem sie na tego 1.8 pm. Ma on mocniejszy alternator i inny kolektor wydechowy. A tak to wypisz wymaluj abt. Nr nie sprawdzalem. Teraz pytanie czy wogole bedzie chcial on smigac? Spotkal sie ktos z taka przekladka?

Roman_S
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1582
Rejestracja: 23 cze 2013, 15:47
Imię: Rafał

Post autor: Roman_S » 06 sie 2015, 15:05

Witam. Ostatnio wymienialem silnik w mojej b4.
Teraz pytanie czy wogole bedzie chcial on smigac?
Nie wierzę że nie odpaliłeś silnika po wymianie...? Odpal to się okaże czy będzie śmigać, raczej powinien.

chrzestny
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 15
Rejestracja: 16 kwie 2013, 09:16
Lokalizacja: Puławy

Post autor: chrzestny » 06 sie 2015, 16:37

Nie odpalilem, bo wczoraj wieczorem dopiero go wpasowalem pod maske. Zostalo pare rzeczy jeszcze pozapinac.

maciek889
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4737
Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
Imię: Maciej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Wchsut.

Post autor: maciek889 » 06 sie 2015, 17:00

Miałeś łapy z tamtym silnikiem (te przykręcane do bloku silnika)? Bo jak miałeś z lapami i pasowało do twojego samochodu to raczej jest ABT bo B3 ma inne łapy.
W tym miejscu masz oznaczenie silnika: http://obrazki.elektroda.net/88_1249878603.jpg trzeba trochę podrapać bo już brud i rdza pewnie przykryła. Nie przejmuj się że na obrazku jest silnik poprzeczny bo jest w tym samym miejscu.

W załączniku porównanie podłączenia jednego i drugiego "krokowca". Ten 6 pinowy ma dodatkowo coś co wygląda jak czujnik halla. Może eksperci od ABT powiedzą od czego on jest (daje inforamcje zwrtoną o pracy silniczka czy jego położeniu?).

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8403
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 06 sie 2015, 17:50

Oj po kole pasowym idzie dojść b3 nie miały wspomagania alternator i pompa wody na jednym pasku.

tomi4m10
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 17
Rejestracja: 04 cze 2015, 22:48

Post autor: tomi4m10 » 06 sie 2015, 19:47

6 pinowy nastawnik sklada sie z czujnika zamknietej przepustnicy - pin 4 i 5

silnika styk 1 i 6

czujnika polozenia nastawnika pin 2 i 3.

w abt do 06 1992 byl rowniez 4 pinowy nastawnik ktory sklada sie z

silnika (1 i 2) czujnika zamknietej przepustnicy 3 i 4.


powinienes sprobowac dopasowac wtrysk, moze razem z kolektorem ssacym stary do nowego silnika.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl