Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[b3 80] Stacyjka wkłąd czy kostka ??

ODPOWIEDZ
sokraal

Post autor: sokraal » 12 sie 2015, 20:00

W sumie mamy 3 zasilania. Zapłon stały, zapłon kiedy nie pracuje rozrusznik i rozrusznik.

Mógłbyś tutaj kombinować bramkę przerzutnika ale to sporo roboty i trochę pojęcia trzeba mieć.
Tak więc zostaje ci opcja na dwa przyciski. Jeden włącza zapłon, a drugi rozrusznik.

Do wykonania tego porządnie trzeba dwóch przycisków i przynajmniej jednego przekaźnika. (Jeśli przycisk od zapłonu dasz jakiś porządny bo jednak obciążenie prądowe tam idzie.

Tak więc zapłon robisz na jednym przycisku, a rozrusznik na drugim przycisku ale przez przekaźnik.

Nie wiem czy ogarniesz ale jak się porwałeś to sobie poradzić musisz :D

feltQ200
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 15
Rejestracja: 18 lut 2015, 20:06

Post autor: feltQ200 » 13 sie 2015, 09:02

Rozumiem ;) ale na przycisk wyzwalający rozrusznik zastosowałem przełącznik 20A także nic nie powinno się upalić, bo jest dość masywny ;) czy lepiej go dać?

sokraal

Post autor: sokraal » 13 sie 2015, 12:56

Wierz mi ze rozrusznik potrzebuje mniej niz zaplon bo nie zasilasz calego rozrusznika tylko jego przekaznik.

Dziala to tak w pozycji zaplon powinien byc prad na wyjsciu 15 i 75. W pozycji rozruch powinno dalej byc napiecie na wyjsciu 15 i 50 ale na 75 nie.

Wyjscie 75 nie powinno dostawac zasilania kiedy pracuje rozrusznik. Sa to swiatla, nawiew itp.

Dlatego najlepiej zrobic to tak:
Do 30 podlaczyc ten mocny przelacznik i z przelacznika do 15 i do przekaznika.
Wyjscie normalnie zwarte przekaznika podpiac do 75, a normalnie rozwarte do 50.
Pozostaje tylko zasilic cewke przekaznika Z zastosowaniem przelacznika.

I wtedy dziala to tak: po wcisnieciu przycisku zaplonu mamy zaplon i zasilanie na przekazniku (pin 15 i 75 dostaja napiecie). Kiedy wcisniemy drugi przycisk sterujacy przekaznikiem dalej mamy zaplon, a przekaznik z zasilania pinu 75 przerzuca sie na rozrusznik. Zeby zgasic samochod wylaczamy zaplon i to by bylo na tyle

feltQ200
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 15
Rejestracja: 18 lut 2015, 20:06

Post autor: feltQ200 » 14 sie 2015, 20:59

Kurde.. Pomotałem się ;/ ale jutro podejdę do auta, bo już jest ciemno i zobaczę czy to ogarnę tak jak napisałeś ;)

sokraal

Post autor: sokraal » 17 sie 2015, 15:52

Z fona nie mogłem dodać grafy ale jeśli dalej nie dałeś rady rozkminić ale dalej chce ci się w to bawić to schemat wrzucam.

feltQ200
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 15
Rejestracja: 18 lut 2015, 20:06

Post autor: feltQ200 » 24 sie 2015, 13:49

Oo, ten schemat jest już bardziej zrozumiały ;) jak tylko dzisiaj wystarczy mi czasu to siąde i to ogarnę ;) jak coś dalej nie będzie szło to napiszę ;)

Słuchaj..kupiłem taki przekaźnik. Myślę że 40A wystarczy? I rozumiem że mam Twój schemat zastosować do schematu (oznaczeń) który jest na tym przekaźniku? czy się mylę?
Ostatnio zmieniony 24 sie 2015, 13:59 przez feltQ200, łącznie zmieniany 2 razy.

maciek889
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4735
Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
Imię: Maciej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Wchsut.

Post autor: maciek889 » 24 sie 2015, 13:53

Nie na przekaźniku masz trochę inne oznaczenia. Wystarczy jakbyś sugerował się schematem budowy wewnętrznej przekaźnika. W załączniku dopisałem do schematu kolegi oznaczenia na przekaźniku.

feltQ200
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 15
Rejestracja: 18 lut 2015, 20:06

Post autor: feltQ200 » 24 sie 2015, 14:02

Ok. Postaram się to wszystko dzisiaj ogarnąć, ale przed pierwszą próbą zrobię zdjecie i wstawię żebyście powiedzieli mi czy wszystko dobrze podłączyłem, żeby swojej B4 nie spalić ;p

sokraal

Post autor: sokraal » 24 sie 2015, 21:25

Spalić raczej nie dasz rady. Kolega opisał ci numery pinów na przekaźniku, a moje numery dotyczą tego który przewód powinien być połączony z konkretnym pinem w kostce stacyjki.

feltQ200
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 15
Rejestracja: 18 lut 2015, 20:06

Post autor: feltQ200 » 26 sie 2015, 21:44

no Panowie .. wkońcu znalazłem czas i zabrałem się za te przełączniki i powiem wam że chyba jest błąd w tych ''waszych'' schematach.. Mianowicie podpiąłem wszystko tak jak w schemacie (dla pewnosci pojechałem do kumpla który siedzi w temacie elektryki, żeby nie dać ciała i żeby jeszcze on mi powiedział czy wszystko się zgadza ze schematem) i kicha.. ;/ rozrusznik kręcił ale zapłonu nie było po wciśnięciu przycisku.. sprawdzaliśmy wszystko 3 razy względem schematu i dalej kicha. Dlatego skończyło się na tym że zrobiłem to tak :
kabel 30 rozciąłem i podłączyłem w przełącznik i w taki sposób mam zapłon, natomiast kabel 30 i kabel 50 połączyłem razem w przełącznik i mam rozruch. Wszystko działa bez zarzutu, tak jak chciałem i bez użycia przekaźnika. Skoro wszystko działa to nie powinno nic złego się stać. Dobrze myślę ?

n0rb92
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 40
Rejestracja: 13 kwie 2014, 20:31
Lokalizacja: Lubelskie

[B4 2.3 NG] Stacyjka do B4

Post autor: n0rb92 » 01 cze 2016, 18:51

Witam, czy stacyjka w B3 i B4 jest taka sama? na allegro na każdej aukcji inaczej piszą ale wydaje mi się że wyglądają tak samo, proszę o pomoc.

Kod: Zaznacz cały

http://allegro.pl/stacyjka-wklad-vw-golf-i-iii-jetta-vento-audi-80-i6089107974.html#gora
Chodzi mi o stacyjkę z tej aukcji

Awatar użytkownika
Piotrekdriver1
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 826
Rejestracja: 09 lut 2012, 10:01
Lokalizacja: Białystok

Post autor: Piotrekdriver1 » 01 cze 2016, 21:22

Jeżeli nie ma immo to taka sama jak w b3.

n0rb92
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 40
Rejestracja: 13 kwie 2014, 20:31
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: n0rb92 » 01 cze 2016, 23:17

Immobiliser był tylko chyba nie Fabryczny bo trzeba było po lewej stronie kierownicy dotknąć takim kółkiem do kółka żeby odbezpieczyc ale i tak padł rok temu i go dołączyłem

Awatar użytkownika
Piotrekdriver1
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 826
Rejestracja: 09 lut 2012, 10:01
Lokalizacja: Białystok

Post autor: Piotrekdriver1 » 02 cze 2016, 07:08

Fabryczny był w stacyjce.Także bez problemu.

kudlacz78
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 15
Rejestracja: 12 paź 2013, 01:07
Lokalizacja: brwinów

Post autor: kudlacz78 » 20 lip 2016, 16:24

co myślicie o tej kostce? Patrząc na cenę mam mieszane uczucia. Oryginał za 60?
http://allegro.pl/kostka-stacyjki-audi- ... 94136.html

ODPOWIEDZ

Wróć do „Przełączniki zespolone, zegary, stacyjka.”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl