[b3 80] Stacyjka wkłąd czy kostka ??
W sumie mamy 3 zasilania. Zapłon stały, zapłon kiedy nie pracuje rozrusznik i rozrusznik.
Mógłbyś tutaj kombinować bramkę przerzutnika ale to sporo roboty i trochę pojęcia trzeba mieć.
Tak więc zostaje ci opcja na dwa przyciski. Jeden włącza zapłon, a drugi rozrusznik.
Do wykonania tego porządnie trzeba dwóch przycisków i przynajmniej jednego przekaźnika. (Jeśli przycisk od zapłonu dasz jakiś porządny bo jednak obciążenie prądowe tam idzie.
Tak więc zapłon robisz na jednym przycisku, a rozrusznik na drugim przycisku ale przez przekaźnik.
Nie wiem czy ogarniesz ale jak się porwałeś to sobie poradzić musisz
Mógłbyś tutaj kombinować bramkę przerzutnika ale to sporo roboty i trochę pojęcia trzeba mieć.
Tak więc zostaje ci opcja na dwa przyciski. Jeden włącza zapłon, a drugi rozrusznik.
Do wykonania tego porządnie trzeba dwóch przycisków i przynajmniej jednego przekaźnika. (Jeśli przycisk od zapłonu dasz jakiś porządny bo jednak obciążenie prądowe tam idzie.
Tak więc zapłon robisz na jednym przycisku, a rozrusznik na drugim przycisku ale przez przekaźnik.
Nie wiem czy ogarniesz ale jak się porwałeś to sobie poradzić musisz
Wierz mi ze rozrusznik potrzebuje mniej niz zaplon bo nie zasilasz calego rozrusznika tylko jego przekaznik.
Dziala to tak w pozycji zaplon powinien byc prad na wyjsciu 15 i 75. W pozycji rozruch powinno dalej byc napiecie na wyjsciu 15 i 50 ale na 75 nie.
Wyjscie 75 nie powinno dostawac zasilania kiedy pracuje rozrusznik. Sa to swiatla, nawiew itp.
Dlatego najlepiej zrobic to tak:
Do 30 podlaczyc ten mocny przelacznik i z przelacznika do 15 i do przekaznika.
Wyjscie normalnie zwarte przekaznika podpiac do 75, a normalnie rozwarte do 50.
Pozostaje tylko zasilic cewke przekaznika Z zastosowaniem przelacznika.
I wtedy dziala to tak: po wcisnieciu przycisku zaplonu mamy zaplon i zasilanie na przekazniku (pin 15 i 75 dostaja napiecie). Kiedy wcisniemy drugi przycisk sterujacy przekaznikiem dalej mamy zaplon, a przekaznik z zasilania pinu 75 przerzuca sie na rozrusznik. Zeby zgasic samochod wylaczamy zaplon i to by bylo na tyle
Dziala to tak w pozycji zaplon powinien byc prad na wyjsciu 15 i 75. W pozycji rozruch powinno dalej byc napiecie na wyjsciu 15 i 50 ale na 75 nie.
Wyjscie 75 nie powinno dostawac zasilania kiedy pracuje rozrusznik. Sa to swiatla, nawiew itp.
Dlatego najlepiej zrobic to tak:
Do 30 podlaczyc ten mocny przelacznik i z przelacznika do 15 i do przekaznika.
Wyjscie normalnie zwarte przekaznika podpiac do 75, a normalnie rozwarte do 50.
Pozostaje tylko zasilic cewke przekaznika Z zastosowaniem przelacznika.
I wtedy dziala to tak: po wcisnieciu przycisku zaplonu mamy zaplon i zasilanie na przekazniku (pin 15 i 75 dostaja napiecie). Kiedy wcisniemy drugi przycisk sterujacy przekaznikiem dalej mamy zaplon, a przekaznik z zasilania pinu 75 przerzuca sie na rozrusznik. Zeby zgasic samochod wylaczamy zaplon i to by bylo na tyle
Oo, ten schemat jest już bardziej zrozumiały jak tylko dzisiaj wystarczy mi czasu to siąde i to ogarnę jak coś dalej nie będzie szło to napiszę
Słuchaj..kupiłem taki przekaźnik. Myślę że 40A wystarczy? I rozumiem że mam Twój schemat zastosować do schematu (oznaczeń) który jest na tym przekaźniku? czy się mylę?
Słuchaj..kupiłem taki przekaźnik. Myślę że 40A wystarczy? I rozumiem że mam Twój schemat zastosować do schematu (oznaczeń) który jest na tym przekaźniku? czy się mylę?
Ostatnio zmieniony 24 sie 2015, 13:59 przez feltQ200, łącznie zmieniany 2 razy.
no Panowie .. wkońcu znalazłem czas i zabrałem się za te przełączniki i powiem wam że chyba jest błąd w tych ''waszych'' schematach.. Mianowicie podpiąłem wszystko tak jak w schemacie (dla pewnosci pojechałem do kumpla który siedzi w temacie elektryki, żeby nie dać ciała i żeby jeszcze on mi powiedział czy wszystko się zgadza ze schematem) i kicha.. ;/ rozrusznik kręcił ale zapłonu nie było po wciśnięciu przycisku.. sprawdzaliśmy wszystko 3 razy względem schematu i dalej kicha. Dlatego skończyło się na tym że zrobiłem to tak :
kabel 30 rozciąłem i podłączyłem w przełącznik i w taki sposób mam zapłon, natomiast kabel 30 i kabel 50 połączyłem razem w przełącznik i mam rozruch. Wszystko działa bez zarzutu, tak jak chciałem i bez użycia przekaźnika. Skoro wszystko działa to nie powinno nic złego się stać. Dobrze myślę ?
kabel 30 rozciąłem i podłączyłem w przełącznik i w taki sposób mam zapłon, natomiast kabel 30 i kabel 50 połączyłem razem w przełącznik i mam rozruch. Wszystko działa bez zarzutu, tak jak chciałem i bez użycia przekaźnika. Skoro wszystko działa to nie powinno nic złego się stać. Dobrze myślę ?
[B4 2.3 NG] Stacyjka do B4
Witam, czy stacyjka w B3 i B4 jest taka sama? na allegro na każdej aukcji inaczej piszą ale wydaje mi się że wyglądają tak samo, proszę o pomoc.
Chodzi mi o stacyjkę z tej aukcji
Kod: Zaznacz cały
http://allegro.pl/stacyjka-wklad-vw-golf-i-iii-jetta-vento-audi-80-i6089107974.html#gora
- Piotrekdriver1
- Audi 80 Klub
- Posty: 826
- Rejestracja: 09 lut 2012, 10:01
- Lokalizacja: Białystok
- Piotrekdriver1
- Audi 80 Klub
- Posty: 826
- Rejestracja: 09 lut 2012, 10:01
- Lokalizacja: Białystok
co myślicie o tej kostce? Patrząc na cenę mam mieszane uczucia. Oryginał za 60?
http://allegro.pl/kostka-stacyjki-audi- ... 94136.html
http://allegro.pl/kostka-stacyjki-audi- ... 94136.html