Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 ABK] Ustawienie zapłonu

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
kudlacz78
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 15
Rejestracja: 12 paź 2013, 01:07
Lokalizacja: brwinów

Post autor: kudlacz78 » 29 kwie 2015, 19:44

PieterB pisze:kudlacz78, trochę to nie jasno opisałeś :-/ ale podejżewam że to urok twojej taniej lampy.
sprostuję, że wygląda to trochę jak klisza z tym samym obrazkiem w każdym kadrze nawinięta na koło zamachowe...

przed pojawieniem się zera w oknie jest widoczne puste pole, natomiast za nim występuje cały ciąg zer.
ustawiłem zapłon na to pierwsze widoczne zero ale nie jest dobrze.

klekocze i obroty rzędu 1100.
fakt iż odmierzyłem te 14 milimetrów ponieważ nie widzę kreski oznaczającej 6 stopni.

Tak właśnie podejrzewałem, że lampa jest zbyt wolna ponieważ na wolnych obrotach widać tylko jeden punkt. no cóż trzeba walczyć dalej... z regulowaną lampą.

chętnie więc skorzystam z propozycji Tomka1982, gdyż już tak półtora roku jeżdżę i boli mnie serce gdy słucham dźwięków motoru...

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11730
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 29 kwie 2015, 19:49

kudlacz78 pisze:sprostuję, że wygląda to trochę jak klisza z tym samym obrazkiem w każdym kadrze nawinięta na koło zamachowe...
no dobra ale znak jest cały czas w tym samym miejscu :?:
kudlacz78 pisze:ustawiłem zapłon na to pierwsze widoczne zero ale nie jest dobrze.
no bo to nie na zero tylko no znak 6 stopni się ustawia taka kreseczka, ale nie wszystkie abk miały ten znak i trzeba robić samemu czasem

kudlacz78
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 15
Rejestracja: 12 paź 2013, 01:07
Lokalizacja: brwinów

Post autor: kudlacz78 » 29 kwie 2015, 19:57

tak. przy stałych obrotach jest w tym samym miejscu.

odmierzyłem właśnie 14 mm na korpusie i tam ustawiłem "0" ... to pierwsze "0" z całego ciągu który się ukazał

Awatar użytkownika
WhiteWhite
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 45
Rejestracja: 10 sie 2013, 08:19
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: WhiteWhite » 25 maja 2015, 21:01

wojtek-007 pisze:czy jest ktoś z Wrocławia z lampą? Ja mam VAGa także jak coś to możemy się umówić na ustawianie zapłonu :)
Może trochę późno ale jak byś potrzebował lampę to służę pomocą. Ja u siebie trochę się nawalczyłem z vagiem i lampą ale w końcu udało mi się ustawić. Jestem z Wrocławia ;)

Awatar użytkownika
WhiteWhite
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 45
Rejestracja: 10 sie 2013, 08:19
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: WhiteWhite » 26 maja 2015, 06:20

Akurat piątek ostatniego jadę na jakieś większe zakupy... Sobota Niedziela najlepiej. Jak masz vaga i laptopa to też możesz wziąć bo ja mam problem ze sterownikami. Przy okazji możesz sprawdzić sprężanie ;)
Death94 pisze:Kolego, a masz może chwilkę czasu w piątek? :) Mam zajęcia na Polibudzie co piątek i dojeżdżam sobie Audi. Z przestawionym zapłonem jeżdżę już prawię rok i jak najbardziej chciałbym go ogarnąć :)

Awatar użytkownika
WhiteWhite
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 45
Rejestracja: 10 sie 2013, 08:19
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: WhiteWhite » 06 cze 2015, 23:33

Przesyłam film tym którzy nie mogą sobie wyobrazić jak wygląda poprawne ustawienie zapłonu w ABK.
Film mojego autorstwa, niestety jakość pozostawia wiele do życzenia. Nie miałem już wolnych rąk. Lecz widać jak zachowuje się znak 0 na poprawnie zablokowanym sterowniku.

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8403
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 06 cze 2015, 23:42

WhiteWhite pisze:Lecz widać jak zachowuje się znak 0 na poprawnie zablokowanym sterowniku.
Miałem taką lampę też wyrzuciłem do śmietnika ona fałszowała pomiary kalibracja była nie opłacalna mimo że była nówka i na gwarancji wiem że z gówna bata nie ukręcisz. Od wujka wyrałem starą lampę produkcji DDR i mam jeszcze starą ZSRR one pracują bardzo stabilnie tylko brak ustawienia konta.

Najważniejsze w tym to mieć dobra lampę

Awatar użytkownika
WhiteWhite
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 45
Rejestracja: 10 sie 2013, 08:19
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: WhiteWhite » 07 cze 2015, 00:10

Jarewa pisze:
WhiteWhite pisze:Lecz widać jak zachowuje się znak 0 na poprawnie zablokowanym sterowniku.
Miałem taką lampę też wyrzuciłem do śmietnika ona fałszowała pomiary kalibracja była nie opłacalna mimo że była nówka i na gwarancji wiem że z gówna bata nie ukręcisz. Od wujka wyrałem starą lampę produkcji DDR i mam jeszcze starą ZSRR one pracują bardzo stabilnie tylko brak ustawienia konta.

Najważniejsze w tym to mieć dobra lampę
Czemu też? Ja ustawiłem tą lampą i nie ma jakiś niepożądanych efektów. Co da nam lampa bez możliwości ustawienia kąta zapłonu w silniku który ma tylko 0 na kole zamachowym ? Będziesz odmierzał 14mm i malował mazakiem ?

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8403
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 07 cze 2015, 10:12

Czemu też? Ja ustawiłem tą lampą i nie ma jakiś niepożądanych efektów.
Przybliż ta lampę do układu NW zrobi się dyskoteka ;-)
WhiteWhite pisze:Co da nam lampa bez możliwości ustawienia kąta zapłonu w silniku który ma tylko 0 na kole zamachowym ?
A to ABK nie ma kreski? myślałem że koło jest takie same jak w ABT a tam kreska jest.

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11730
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 07 cze 2015, 10:26

Jarewa pisze:WhiteWhite napisał/a:
Co da nam lampa bez możliwości ustawienia kąta zapłonu w silniku który ma tylko 0 na kole zamachowym ?


A to ABK nie ma kreski? myślałem że koło jest takie same jak w ABT a tam kreska jest.
z tego co wiem to starsze nie miały chyba do 93 później już była
WhiteWhite pisze:Film mojego autorstwa, niestety jakość pozostawia wiele do życzenia.
no ja tu w sumie nic nie widzę i jak bym nie wiedział jak to wygląda to chyba nic by mi ten filmik nie dał, jak masz możliwość zrób w lepszej rozdzielczości

avangarda
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 17
Rejestracja: 24 kwie 2015, 19:53
Lokalizacja: Ruda Śl

Post autor: avangarda » 05 sie 2015, 10:16

to jaką lampe polecacie do ustawienia zapłonu w ABK?,
Yato YT-7312 z regulacja kąta daje rade?

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11730
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 05 sie 2015, 17:28

avangarda pisze:Yato YT-7312 z regulacja kąta daje rade?
daje radę, ja ma bez regulacji kąta i też daje radę <ok>

muchachos
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 61
Rejestracja: 18 lut 2013, 13:37

Post autor: muchachos » 13 sie 2015, 18:21

Mam problem z ustawieniem zapłonu w ABK. Problem nie pierwszy raz występujący.

1,5 roku temu zapłon ustawiany wg procedury przez forumowicza tj. Blokada sterownika vagiem, ustawianie na obrotach ok. 2400 na zalecane 6 stopni. Kilka razy. Samochodem nie dało się jeździć, totalny brak mocy, turbodziura. Ustawione zostało tak aby dało się jeździć.

Ostatnimi czasy został wymieniony rozrząd i znowu problem, silnik ustawiony na 0, aparat zapłonowy również i znowu brak możliwość jazdy, problemy takie jak wyżej. Ustawiony na słuch aby nie było turbodziury ani nie dzwonił silnik. Jakieś pomysły?

Awatar użytkownika
tomek1982
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1527
Rejestracja: 09 maja 2008, 11:45
Lokalizacja: Marki

Post autor: tomek1982 » 13 sie 2015, 21:16

muchachos pisze:Mam problem z ustawieniem zapłonu w ABK. Problem nie pierwszy raz występujący.

1,5 roku temu zapłon ustawiany wg procedury przez forumowicza tj. Blokada sterownika vagiem, ustawianie na obrotach ok. 2400 na zalecane 6 stopni. Kilka razy. Samochodem nie dało się jeździć, totalny brak mocy, turbodziura. Ustawione zostało tak aby dało się jeździć.

Ostatnimi czasy został wymieniony rozrząd i znowu problem, silnik ustawiony na 0, aparat zapłonowy również i znowu brak możliwość jazdy, problemy takie jak wyżej. Ustawiony na słuch aby nie było turbodziury ani nie dzwonił silnik. Jakieś pomysły?
zapłon w ABK nie jest łatwy ,znając nawet procedure, w trakcie blokowania potrafi wystąpić objaw że wydaje się nam że jest sterownik zablokowany. Znak na kole stoi w miejscu a potrafi byc w praktyce nie zablokowany i wszystko jest cacy ,do puki nie wepniemy wtyczki do czujnika niebieskiego lub odblokujemy sterownik vagiem i po chwili ,silnik przy wciskaniu pedału gazu ma muła i jest problem z wkręceniem go na obroty

muchachos
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 61
Rejestracja: 18 lut 2013, 13:37

Post autor: muchachos » 13 sie 2015, 22:34

A zapytam z innej beczki - jest możliwość źle włożonego aparatu zaplonowego?

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl