Witam sinik szarpie przy naglym dodaniu puszczeniu gazu. Auto tak sie zachowuje na benzynie i na gazie.
Szukalem problemu na innych forach i jedni pisza ze przewody wn inni ze to wina dolotu lub czujnikow na dobra sprawe nikt nie byl w stanie konkretnie powiedziec jaki element odpowiada za te szarpniecia.
Wymienilem :
Gume dolotu
Swiece na bosha
Przewody wn i kopulka wygladaja na sprawne (jak sprawdzic kopulke ?)
[2.0 ABK] silnik poszarpuje przy dodawaniu gazu
- jomiskin13
- Forum Audi 80
- Posty: 93
- Rejestracja: 18 cze 2015, 20:41
- Lokalizacja: Koszalin
-
- Forum Audi 80
- Posty: 4735
- Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
- Imię: Maciej
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.3 NG
- Lokalizacja: Wchsut.
nawet doświadczymy mechanik po jednym spojrzeniu pod maskę Ci nie powie co może być przyczyną a ty chcesz aby ktoś wywróżył przez internet bez pudła.jomiskin13 pisze:nikt nie byl w stanie konkretnie powiedziec jaki element odpowiada za te szarpniecia.
Napisz jaki masz gaz (sekwencja czy mikser).
Jak sprawdzałeś? Sprawdzałeś opór przewodów multimetrem? Spryskałeś wodą w nocy aby sprawdzić czy iskra nie przeskakuje.jomiskin13 pisze:Przewody wn i kopulka wygladaja na sprawne
Trzeba ocenić stopień wypalenia styków, miejsca po iskrze zostawia bruzdy. Oczywiście powinna być bez wilgoci i pęknięć.jomiskin13 pisze:jak sprawdzic kopulke ?
- jomiskin13
- Forum Audi 80
- Posty: 93
- Rejestracja: 18 cze 2015, 20:41
- Lokalizacja: Koszalin
-
- Forum Audi 80
- Posty: 26
- Rejestracja: 01 maja 2012, 00:09
- Lokalizacja: Wrocław
Jeśli furę dopiero kupiłeś i nie wiesz co od jak dawna siedzi w aucie oraz jakiego producenta to części zalecałbym wymianę tego co napisał Tomek (bez przepływki oczywiście, ale jej pracy także bym się przyglądnął) , a sonda niby działająca ale powolnie dokonująca żywota też może powodować takie szarpnięcia. Jeżeli auto masz od dłuższego czasu to wiesz co robiłeś i co możesz skreśłić z listy . Co do lewego powietrza to posprawdzaj jeszcze wężyki podciśnienia i popsikaj w okolicach dolotu benzyną to się dowiesz czy nigdzie nie łapie powietrza. U mnie takie szarpnięcia okazały się po kilku dniach brakiem prądu i wymianą cewki zapłontomek1982 pisze:przyczyn troche może być
-przepływomierz
-sonda
-przewody zapłonowe ( wzrokowo ,to i 10 letnie wyglądają ok. A bywa tak ,że nowe markowe po zamontowaniu świecą po spryskaniu i iskra skacze jak szalona,najczesciej jak podniesiesz obroty)
-kopułka
-palec
-przekaźnik 30
- jomiskin13
- Forum Audi 80
- Posty: 93
- Rejestracja: 18 cze 2015, 20:41
- Lokalizacja: Koszalin
A wiec tak problem lezal w swiecach bo poprzedni wlasciciel zaoszczrdzil 5 zl i byly jakies mongolskie . koncowki w przewodach zasniedzialy wymienilem na nowe sentech i kopulka poszla do kosza zastapilem ja nowa. Silnik juz nie szarpie ale poduchy dostaly po tylku wiec czuc dyskomfort podczas jazdy za kilka dni wymienie je <ok>