Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B3 1.6 RA/SB] bicie na kierownicy

ODPOWIEDZ
1,6td

[B3 1.6 RA/SB] bicie na kierownicy

Post autor: 1,6td » 18 sie 2015, 12:35

Jestem po wymianie wkładów amortyzatorów,tulei sanek.Auto prowadzi się dobrze,ale gdy prędkość dochodzi do 80km/h pojawia się dziwne bicie na kierownicy które ustepuje powyżej 110km/h. Przed wymianą nic takiego nie miało miejsca,przekopałem wiele tematów ale konkretnej odpowiedzi nie znalazłem co z tym fantem zrobić.Druga sprawa to dziwne drgania na karoserii przy prędkości między 60 a 80km/h.Jeśli ktoś się z tym uporał niech napisze jak to zrobił,bo już zaczyna mnie to denerwować.

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11730
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 18 sie 2015, 15:26

1,6td, a koła sprawdziłeś :?:

1,6td

Post autor: 1,6td » 18 sie 2015, 22:32

Sprawdziłem w dwóch różnych zakładach jest ok.
Dzisiaj jak jechałem do pracy i z powrotem to drgania które miałem na karoserii nie wystąpiły a to bicie na kierownicy było bardzo słabe.Jedno co zrobiłem co jest dziwne dla mnie to podłożyłem gumowe podkładki pod te nakrętki które dociskają wkład amora w kolumnie,bo wyczytałem że amorek może mieć luz,ale czy to może mieć jakieś powiązanie jednego z drugim.

hubert26w
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 408
Rejestracja: 25 sty 2013, 11:34
Imię: Hubert
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Szydłowiec/Maz.

Post autor: hubert26w » 19 sie 2015, 16:06

Siemanko! Sprawdź końcówki drążka czy nie ma luzu delikatnego. A poduszki mcpersona tłuką?

Awatar użytkownika
hudy
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4865
Rejestracja: 28 lis 2006, 00:13
Imię: Robert
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Alwernia
Kontakt:

Post autor: hudy » 19 sie 2015, 19:59

Sprawdź czy wahacze są dokręcone na max. U mnie było podobnie ale między 100 - 130km/h. Powyżej i poniżej tej prędkości nic nie było czuć a w tym przedziale bicie na kierownicy. Najpierw wyważałem opony, potem zmieniłem pierścienie centrujące a na końcu wyszło że wahacze są niedokręcone. Wyszło dopiero jak zaczęło stukać podczas hamowania i ruszania.

O ten luz amortyzatora to chodziło pewnie o to że wkład ma luz boczny w kolumnie i podczas jazdy może stukać chodź wydaje mi się to dziwne gdyż po wyjęciu starych amorków tez miały luz a nie stukały.

1,6td

Post autor: 1,6td » 19 sie 2015, 22:54

Końcówki mam nowe,poduszki nie tłuką ale faktycznie pojawiło się stukanie z prawej strony przy ruszaniu i czasem przy hamowaniu.Zauważyłem jeszcze,że jak skręcę koła na maksa w lewo to bije jak cholera,a jak w prawo to trochę mniej.Jutro sprawdzę jeszcze te wahacze.

Awatar użytkownika
hudy
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4865
Rejestracja: 28 lis 2006, 00:13
Imię: Robert
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Alwernia
Kontakt:

Post autor: hudy » 20 sie 2015, 14:35

No to jak stuka to sprawdź jeszcze wahacze. Tak jak wspomniałem u mnie było identycznie. Szarpanie a potem pojawiły się stuki. U mnie wystarczyło dociągniecie nakrętek o 1 - 1,5 obrotu.

1,6td

Post autor: 1,6td » 21 sie 2015, 12:22

Wahacze sprawdzone luzów brak,to co było luzne i stukało to drążek na obejmach,a bicie jak było tak jest.Więc zostaje tylko się przyzwyczaić,olać i śmigać.

Awatar użytkownika
hudy
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4865
Rejestracja: 28 lis 2006, 00:13
Imię: Robert
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Alwernia
Kontakt:

Post autor: hudy » 21 sie 2015, 14:19

1,6td pisze:Wahacze sprawdzone luzów brak
Ale luzy sprawdzałeś czy próbowałeś dokręcić nakrętki bo u mnie luzów nie było, nawet na diagnostyce nic nie wyszło a i tak na śrubach lekki luz był.

Awatar użytkownika
aluminium
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 495
Rejestracja: 17 lip 2012, 17:53
Lokalizacja: EZG

Post autor: aluminium » 21 sie 2015, 15:00

A tarcze hamulcowe w jakim stanie są bo rdza na krawendziach może wpływać na ich wywarzenie. Istnieje też prawdopodobienstwo ze je przestawiles np o 90º i się inaczej ulozyla. Weź zdejmij je i oczyść piaste i środek tarczy.

Awatar użytkownika
hudy
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4865
Rejestracja: 28 lis 2006, 00:13
Imię: Robert
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Alwernia
Kontakt:

Post autor: hudy » 21 sie 2015, 20:58

Najprościej to przełożyć koła tył na przód i sprawdzić. Jeśli będzie trzęsło to wina zawieszenia. Jeśli nie to opon lub ich wyważenia.

kylo40
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 92
Rejestracja: 06 lip 2012, 13:57

Post autor: kylo40 » 22 sie 2015, 08:20

Ja też walczyłem z tymi drganiami kierownicy jak i wibrowaniem całej budy.
Zawieszenie tip top zero luzów, korekta zbieżności i kątów kół, dalej trzęsło,
po wymianie przegubów wew. i półosiek problem zniknął.
Może i u ciebie jest już zużyty jeden przegub, lub krzywa półoś.
Poszarp półoś na kanale czy niema luzu góra-dół przy skrzyni.

1,6td

Post autor: 1,6td » 22 sie 2015, 20:07

Postanowiłem jeszcze raz zawalczyć z tym nieszczęsnym zawieszeniem.Posprawdzałem wszystko po kolei i co zauważyłem,że prawa sprężyna nie siedziała dokładnie na swoim miejscu na macpersonie,a lewa u góry w talerzyku.Po ustawieniu tego jak się należy jazda próbna,rozpędzenie do prędkości granicznej i JAKIE BYŁO TO PIĘKNE ZDZIWIENIE żadnego bicia.Tylko nie wiem jakim cudem to nie siedziało na swoim miejscu.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Inne.”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl