[B3 1.6 RA/SB] bicie na kierownicy
[B3 1.6 RA/SB] bicie na kierownicy
Jestem po wymianie wkładów amortyzatorów,tulei sanek.Auto prowadzi się dobrze,ale gdy prędkość dochodzi do 80km/h pojawia się dziwne bicie na kierownicy które ustepuje powyżej 110km/h. Przed wymianą nic takiego nie miało miejsca,przekopałem wiele tematów ale konkretnej odpowiedzi nie znalazłem co z tym fantem zrobić.Druga sprawa to dziwne drgania na karoserii przy prędkości między 60 a 80km/h.Jeśli ktoś się z tym uporał niech napisze jak to zrobił,bo już zaczyna mnie to denerwować.
Sprawdziłem w dwóch różnych zakładach jest ok.
Dzisiaj jak jechałem do pracy i z powrotem to drgania które miałem na karoserii nie wystąpiły a to bicie na kierownicy było bardzo słabe.Jedno co zrobiłem co jest dziwne dla mnie to podłożyłem gumowe podkładki pod te nakrętki które dociskają wkład amora w kolumnie,bo wyczytałem że amorek może mieć luz,ale czy to może mieć jakieś powiązanie jednego z drugim.
Dzisiaj jak jechałem do pracy i z powrotem to drgania które miałem na karoserii nie wystąpiły a to bicie na kierownicy było bardzo słabe.Jedno co zrobiłem co jest dziwne dla mnie to podłożyłem gumowe podkładki pod te nakrętki które dociskają wkład amora w kolumnie,bo wyczytałem że amorek może mieć luz,ale czy to może mieć jakieś powiązanie jednego z drugim.
- hudy
- Forum Audi 80
- Posty: 4865
- Rejestracja: 28 lis 2006, 00:13
- Imię: Robert
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0 ABT
- Lokalizacja: Alwernia
- Kontakt:
Sprawdź czy wahacze są dokręcone na max. U mnie było podobnie ale między 100 - 130km/h. Powyżej i poniżej tej prędkości nic nie było czuć a w tym przedziale bicie na kierownicy. Najpierw wyważałem opony, potem zmieniłem pierścienie centrujące a na końcu wyszło że wahacze są niedokręcone. Wyszło dopiero jak zaczęło stukać podczas hamowania i ruszania.
O ten luz amortyzatora to chodziło pewnie o to że wkład ma luz boczny w kolumnie i podczas jazdy może stukać chodź wydaje mi się to dziwne gdyż po wyjęciu starych amorków tez miały luz a nie stukały.
O ten luz amortyzatora to chodziło pewnie o to że wkład ma luz boczny w kolumnie i podczas jazdy może stukać chodź wydaje mi się to dziwne gdyż po wyjęciu starych amorków tez miały luz a nie stukały.
Ja też walczyłem z tymi drganiami kierownicy jak i wibrowaniem całej budy.
Zawieszenie tip top zero luzów, korekta zbieżności i kątów kół, dalej trzęsło,
po wymianie przegubów wew. i półosiek problem zniknął.
Może i u ciebie jest już zużyty jeden przegub, lub krzywa półoś.
Poszarp półoś na kanale czy niema luzu góra-dół przy skrzyni.
Zawieszenie tip top zero luzów, korekta zbieżności i kątów kół, dalej trzęsło,
po wymianie przegubów wew. i półosiek problem zniknął.
Może i u ciebie jest już zużyty jeden przegub, lub krzywa półoś.
Poszarp półoś na kanale czy niema luzu góra-dół przy skrzyni.
Postanowiłem jeszcze raz zawalczyć z tym nieszczęsnym zawieszeniem.Posprawdzałem wszystko po kolei i co zauważyłem,że prawa sprężyna nie siedziała dokładnie na swoim miejscu na macpersonie,a lewa u góry w talerzyku.Po ustawieniu tego jak się należy jazda próbna,rozpędzenie do prędkości granicznej i JAKIE BYŁO TO PIĘKNE ZDZIWIENIE żadnego bicia.Tylko nie wiem jakim cudem to nie siedziało na swoim miejscu.