Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive

[B3 1.6 RA/SB] bicie na kierownicy

ODPOWIEDZ
1,6td

[B3 1.6 RA/SB] bicie na kierownicy

Post autor: 1,6td » 18 sie 2015, 12:35

Jestem po wymianie wkładów amortyzatorów,tulei sanek.Auto prowadzi się dobrze,ale gdy prędkość dochodzi do 80km/h pojawia się dziwne bicie na kierownicy które ustepuje powyżej 110km/h. Przed wymianą nic takiego nie miało miejsca,przekopałem wiele tematów ale konkretnej odpowiedzi nie znalazłem co z tym fantem zrobić.Druga sprawa to dziwne drgania na karoserii przy prędkości między 60 a 80km/h.Jeśli ktoś się z tym uporał niech napisze jak to zrobił,bo już zaczyna mnie to denerwować.

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11735
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 18 sie 2015, 15:26

1,6td, a koła sprawdziłeś :?:

1,6td

Post autor: 1,6td » 18 sie 2015, 22:32

Sprawdziłem w dwóch różnych zakładach jest ok.
Dzisiaj jak jechałem do pracy i z powrotem to drgania które miałem na karoserii nie wystąpiły a to bicie na kierownicy było bardzo słabe.Jedno co zrobiłem co jest dziwne dla mnie to podłożyłem gumowe podkładki pod te nakrętki które dociskają wkład amora w kolumnie,bo wyczytałem że amorek może mieć luz,ale czy to może mieć jakieś powiązanie jednego z drugim.

hubert26w
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 408
Rejestracja: 25 sty 2013, 11:34
Imię: Hubert
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Szydłowiec/Maz.

Post autor: hubert26w » 19 sie 2015, 16:06

Siemanko! Sprawdź końcówki drążka czy nie ma luzu delikatnego. A poduszki mcpersona tłuką?

Awatar użytkownika
hudy
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4865
Rejestracja: 28 lis 2006, 00:13
Imię: Robert
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Alwernia
Kontakt:

Post autor: hudy » 19 sie 2015, 19:59

Sprawdź czy wahacze są dokręcone na max. U mnie było podobnie ale między 100 - 130km/h. Powyżej i poniżej tej prędkości nic nie było czuć a w tym przedziale bicie na kierownicy. Najpierw wyważałem opony, potem zmieniłem pierścienie centrujące a na końcu wyszło że wahacze są niedokręcone. Wyszło dopiero jak zaczęło stukać podczas hamowania i ruszania.

O ten luz amortyzatora to chodziło pewnie o to że wkład ma luz boczny w kolumnie i podczas jazdy może stukać chodź wydaje mi się to dziwne gdyż po wyjęciu starych amorków tez miały luz a nie stukały.

1,6td

Post autor: 1,6td » 19 sie 2015, 22:54

Końcówki mam nowe,poduszki nie tłuką ale faktycznie pojawiło się stukanie z prawej strony przy ruszaniu i czasem przy hamowaniu.Zauważyłem jeszcze,że jak skręcę koła na maksa w lewo to bije jak cholera,a jak w prawo to trochę mniej.Jutro sprawdzę jeszcze te wahacze.

Awatar użytkownika
hudy
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4865
Rejestracja: 28 lis 2006, 00:13
Imię: Robert
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Alwernia
Kontakt:

Post autor: hudy » 20 sie 2015, 14:35

No to jak stuka to sprawdź jeszcze wahacze. Tak jak wspomniałem u mnie było identycznie. Szarpanie a potem pojawiły się stuki. U mnie wystarczyło dociągniecie nakrętek o 1 - 1,5 obrotu.

1,6td

Post autor: 1,6td » 21 sie 2015, 12:22

Wahacze sprawdzone luzów brak,to co było luzne i stukało to drążek na obejmach,a bicie jak było tak jest.Więc zostaje tylko się przyzwyczaić,olać i śmigać.

Awatar użytkownika
hudy
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4865
Rejestracja: 28 lis 2006, 00:13
Imię: Robert
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Alwernia
Kontakt:

Post autor: hudy » 21 sie 2015, 14:19

1,6td pisze:Wahacze sprawdzone luzów brak
Ale luzy sprawdzałeś czy próbowałeś dokręcić nakrętki bo u mnie luzów nie było, nawet na diagnostyce nic nie wyszło a i tak na śrubach lekki luz był.

Awatar użytkownika
aluminium
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 495
Rejestracja: 17 lip 2012, 17:53
Lokalizacja: EZG

Post autor: aluminium » 21 sie 2015, 15:00

A tarcze hamulcowe w jakim stanie są bo rdza na krawendziach może wpływać na ich wywarzenie. Istnieje też prawdopodobienstwo ze je przestawiles np o 90º i się inaczej ulozyla. Weź zdejmij je i oczyść piaste i środek tarczy.

Awatar użytkownika
hudy
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4865
Rejestracja: 28 lis 2006, 00:13
Imię: Robert
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Alwernia
Kontakt:

Post autor: hudy » 21 sie 2015, 20:58

Najprościej to przełożyć koła tył na przód i sprawdzić. Jeśli będzie trzęsło to wina zawieszenia. Jeśli nie to opon lub ich wyważenia.

kylo40
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 92
Rejestracja: 06 lip 2012, 13:57

Post autor: kylo40 » 22 sie 2015, 08:20

Ja też walczyłem z tymi drganiami kierownicy jak i wibrowaniem całej budy.
Zawieszenie tip top zero luzów, korekta zbieżności i kątów kół, dalej trzęsło,
po wymianie przegubów wew. i półosiek problem zniknął.
Może i u ciebie jest już zużyty jeden przegub, lub krzywa półoś.
Poszarp półoś na kanale czy niema luzu góra-dół przy skrzyni.

1,6td

Post autor: 1,6td » 22 sie 2015, 20:07

Postanowiłem jeszcze raz zawalczyć z tym nieszczęsnym zawieszeniem.Posprawdzałem wszystko po kolei i co zauważyłem,że prawa sprężyna nie siedziała dokładnie na swoim miejscu na macpersonie,a lewa u góry w talerzyku.Po ustawieniu tego jak się należy jazda próbna,rozpędzenie do prędkości granicznej i JAKIE BYŁO TO PIĘKNE ZDZIWIENIE żadnego bicia.Tylko nie wiem jakim cudem to nie siedziało na swoim miejscu.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Inne.”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl