[B4, AAZ] Wymiana termostatu
Ja dzisiaj wymieniałem termostat i jak zawsze wskazówki w tym temacie były bardzo przydatne
Z racji tego że zamienniki już wymieniałem 3 razy, teraz kupiłem ori w ASO (100zł termostat + 7zł oring).
Ponieważ nie mam odpowiedniego zagiętego płaskiego klucza 10 bo mój mi zahacza o ten króciec z termostatu, muszę ściągać pompę wspomagania i zawsze podnoszę sobie samochód na lewarku od strony kierowcy.
Z racji tego że zamienniki już wymieniałem 3 razy, teraz kupiłem ori w ASO (100zł termostat + 7zł oring).
Ponieważ nie mam odpowiedniego zagiętego płaskiego klucza 10 bo mój mi zahacza o ten króciec z termostatu, muszę ściągać pompę wspomagania i zawsze podnoszę sobie samochód na lewarku od strony kierowcy.
Dzisiaj wymieniałem termostat bo na trasie auto się nie dogrzewało i wszystko wskazywało na to, że jest "wiecznie" otwarty. Mimo pompy wspomagania nie było żadnego problemu z odkręceniem śrub i montażem (silnik NG), wystarczyło mieć odpowiednie łamane przeguby do klucza nasadowego. Jedyny kłopot, to zapieczony termostat z o-ringiem, więc nie obyło się bez podważania.
Stary marki Behr miał inaczej wyprofilowaną końcówkę i inny numer katalogowy niż ten kupiony w ASO marki Wahler, ale średnice i wartość temperatur się zgadzały, więc teraz w końcu mogę obserwować sztywne ~ 92 stopnie na zegarach
Stary marki Behr miał inaczej wyprofilowaną końcówkę i inny numer katalogowy niż ten kupiony w ASO marki Wahler, ale średnice i wartość temperatur się zgadzały, więc teraz w końcu mogę obserwować sztywne ~ 92 stopnie na zegarach
-
- Forum Audi 80
- Posty: 441
- Rejestracja: 19 lut 2011, 19:42
- Imię: tomek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: ZAWIERCIE
orsa_83 pisze:Dzisiaj wymieniałem termostat bo na trasie auto się nie dogrzewało i wszystko wskazywało na to, że jest "wiecznie" otwarty. Mimo pompy wspomagania nie było żadnego problemu z odkręceniem śrub i montażem (silnik NG), wystarczyło mieć odpowiednie łamane przeguby do klucza nasadowego. Jedyny kłopot, to zapieczony termostat z o-ringiem, więc nie obyło się bez podważania.
Stary marki Behr miał inaczej wyprofilowaną końcówkę i inny numer katalogowy niż ten kupiony w ASO marki Wahler, ale średnice i wartość temperatur się zgadzały, więc teraz w końcu mogę obserwować sztywne ~ 92 stopnie na zegarach
ja tez kupiłem marki Wahler termostat i tez mam juz swiety spokoj bo szybko mi sie nagrzewa silnik i bardzo dobrze bo jak jechałem do roboty i nawet wskazowka sie nie ruszyła a teraz po 5 minut temperatura mi przekracza 50stopni... ale tez termostat mnie kosztował 40zł bo to niemieckie i porzadnie wykonane i mam nadzieje ze reszte uzytkownikow tych samochodow wezmie te opinie pod uwage.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 8
- Rejestracja: 06 wrz 2015, 13:31
-
- Forum Audi 80
- Posty: 8
- Rejestracja: 06 wrz 2015, 13:31
-
- Forum Audi 80
- Posty: 2
- Rejestracja: 10 sty 2010, 20:40
-
- Forum Audi 80
- Posty: 2
- Rejestracja: 10 sty 2010, 20:40