Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 1.9 1Z] Jakie to wtryski?

borys125
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 23
Rejestracja: 05 paź 2014, 09:50
Lokalizacja: Sandomierz

[B4 1.9 1Z] Jakie to wtryski?

Post autor: borys125 » 14 lis 2014, 18:18

Witam, kupiłem ostatnio na olx komplet wtrysków o oznaczeniu 028 130 201 G i 028 130 201 J sterującego. Samochód zaprowadziłem dzisiaj rano do mechanika, niestety mechanik stwierdził że wtrysk sterujący jest za wysoki(wcześniej miałem jednosprężynkowe) i że tych co kupilem nie da sie założyć. Dodał jeszcze że wtryski różnią się mocowaniem łapy... Osobiście zgłupiałem już bo te oznaczenia świadczą że to wtryski od 1z i powinny pasować. Czy podczas zmiany z jedno sprężynkowych na dwusprężynkowe trzeba zmieniać przewody bądź łapy? A może to jednak nie są wtryski od 1Z? prosze o pomoc

Awatar użytkownika
Krzysiek 84
Junior Admin
Junior Admin
Posty: 5478
Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
Imię: Krzysiek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Olecko

Post autor: Krzysiek 84 » 14 lis 2014, 19:50

Dwu sprężynowe wtryski są wyższe i trzeba dać też przewody do wtrysków też od dwusprężynowych oraz dystanse pod łapki i dłuższe śruby.

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 14 lis 2014, 21:29

borys125 pisze: kupiłem ostatnio na olx komplet wtrysków o oznaczeniu 028 130 201 G i 028 130 201 J sterującego
Wtryski ori dwusprężynkowe z tdi 90 tki
borys125 pisze:Samochód zaprowadziłem dzisiaj rano do mechanika, niestety mechanik stwierdził że wtrysk sterujący jest za wysoki(wcześniej miałem jednosprężynkowe) i że tych co kupilem nie da sie założyć. Dodał jeszcze że wtryski różnią się mocowaniem łapy... Osobiście zgłupiałem już bo te oznaczenia świadczą że to wtryski od 1z i powinny pasować.
Bo pasują ,a mechanik ...ech szkoda gadać :roll: najlepiej powiedzieć że się nie da ,bo się niechce trochę wysilić ...wystarczy jak pisze Krzysiek 84, wykęcić szpilki i dać dłuższe śruby ...ori przewody da się na upartego podgiąć i dopasować , w miedzyczsie można sobie poszukać ori przewodow z dwuspręzynkowych wtrysków .....a pod łapki wystrczy włożyć nakrętki ''ósemki " ...ech mechaniki z koziej wólki ,tego się nie da ,tamtego się nie da :roll: ...wszystko się da ,tylko trzeba chcieć ,a nie tylko na łatwiznę ...ile ja razy słyszałem takie opowiesci <ok> "byłem u mechanika i powiedział że się nie da "... nie takie cuda się robi ,i się da :mrgreen: Jakbym pokazał co niektórym ''specom " co się da w tym aucie zrobić ,to by im szczęki poopadały :mrgreen:

borys125
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 23
Rejestracja: 05 paź 2014, 09:50
Lokalizacja: Sandomierz

Post autor: borys125 » 16 lis 2014, 20:03

kupiłem przewody wraz z łapkami za 30zł na złomie, wymieniłem i wszystko działa jak powinno :mrgreen: jedna uwaga, podczas wymiany wtrysków z jednosprężynkowych na dwu kupując łapki nie patrzcie na śruby tylko złóżcie na starych szpilkach bo śruby są za długie i lubią sie podczas dokręcania łapy urywać ;-)

Awatar użytkownika
SparK
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 64
Rejestracja: 28 mar 2015, 12:04
Lokalizacja: Lubelskie

[B4 1.9 1Z] Kąt wtrysku?

Post autor: SparK » 07 paź 2015, 15:40

Witam, mianowicie auto odpala na przysłowiowy dotyk, jakiś czas temu zauważyłem w porównaniu do golfa z 1z iż mój silnik pracuje jakby głośniej i w bardziej twardy telepiący sposób. Samochód ogólnie nie stracił na mocy ale po raptem dwu dniowym postoju czuć znacznie większe "zamulenie" niż w innych dieslach. Dziś stojąc na odpalonym silniku poczułem iż spaliny śmierdzą tylko nie do końca wiem czym. Na zimnym raz na jakiś czas poleci delikatna biała chmurka, przy 2k rpm dymek znika a przy 2,4k rpm dym wraca, jest on ciągły i dam radę zobaczyć go w którymś lusterku. Na koniec przypomniało mi się iż zawsze były problemy z wolnym grzaniem się silnika i mimo trzech wymian termstatu dojście do 90C jest dosyć trudne... Przeważnie oscyluje się to w granicach 84C a 90C da się osiągnąć dopiero w trybie bardzo dynamiczne jazdy na pierwszych 3 biegach. Dodam iż wentylatory włączyły mi się tylko raz przez 3 lata jazdy...
Chłodnica jest nowa ale to chyba nie możliwe...

Może to być kat wtrysku?

mlodylbk
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 17
Rejestracja: 21 sie 2015, 21:54

Post autor: mlodylbk » 07 paź 2015, 15:49

Zagadaj do kogoś, niech podepnie Ci ją pod komputer. U mnie kulała na wolnych obrotach i winę miała pompa wtryskiwaczy; dla pewności jeszcze zmieniłem termostat na nowy (groszowa sprawa i chwila czasu).

Awatar użytkownika
Krzysiek 84
Junior Admin
Junior Admin
Posty: 5478
Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
Imię: Krzysiek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Olecko

Post autor: Krzysiek 84 » 07 paź 2015, 16:55

SparK,
Auto pod vaga i bedzie widać jaki kąt wtrysku jest i dawka.
Przy nowszym osprzęcie temperature bedziesz miał w stopniach celsjusza, w przypadku bosch'a trzeba przeliczyć , ale na forum są podane wartości co i jak.

Awatar użytkownika
SparK
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 64
Rejestracja: 28 mar 2015, 12:04
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: SparK » 07 paź 2015, 16:58

Pompa była u mnie uszczelniana i ustawiana dwa lata temu. Termostat moim zdaniem odpada, nie możliwe żeby trzy sztuki trafiły mi się wadliwe czy cuś...
Modyfikacji nie mam żadnych, EGR zostawiony (niby pomaga rozgrzać silnik więc nie mam zamiaru go zaślepiać do momentu aż silnik będzie w normalnym tępie łapał temperaturę roboczą), kat out a kolektora nie czyściłem jeszcze... Czyli nic nie mogłem zepsuć bo rąk nie pchałem poza oczywistymi wymianami filtrów i olejów.
Turbo słychać delikatnie że aż ledwo a najbardziej w granicach 1900rpm/2100rpm... Ciągnie już od niskich a kończy się w granicach 3,4k rpm więc norma jak na diesla... Dla jasności auto 95 więc T15 i pierburg.

VAG'a ma znajomy na pewno o ile nie zapomniał wziąć z za granicy więc da rade raczej podpiąć. Co dokładnie w nim mam sprawdzić?
Ewentualnie może jeszcze posiadać autocoma...

Awatar użytkownika
Krzysiek 84
Junior Admin
Junior Admin
Posty: 5478
Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
Imię: Krzysiek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Olecko

Post autor: Krzysiek 84 » 07 paź 2015, 17:53

Najważniejsze to Bassic Settings grupa 0
kąt wtrysku okienko nr 2 (50 -55)
Dawka paliwa okienko numer 4 (15 - 20)
Możesz też poprosić o zrobienie logów dynamicznych grupy 3 , 4 , 8 , 11
Sprawdzić korekcje w grupie 13
błędy w sterowniku czy są jakieś.


Obrazek

Awatar użytkownika
szymon_xd2
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 247
Rejestracja: 13 sty 2013, 11:07
Lokalizacja: Suwałki

Post autor: szymon_xd2 » 07 paź 2015, 23:10

SparK pisze:Termostat moim zdaniem odpada, nie możliwe żeby trzy sztuki trafiły mi się wadliwe czy cuś...
Modyfikacji nie mam żadnych, EGR zostawiony (niby pomaga rozgrzać silnik więc nie mam zamiaru go zaślepiać do momentu aż silnik będzie w normalnym tępie łapał temperaturę roboczą), kat out a kolektora nie czyściłem jeszcze... Czyli nic nie mogłem zepsuć bo rąk nie pchałem poza oczywistymi wymianami filtrów i olejów.
no sorry bardzo ale to jest stary TDi i on tak bedzie sie nagrzewał dlugo ..
masz 95 rocznik i osprzet boscha ... to dziwne bo na przewodzie od nagrzewnicy powinien byc zamontowany podgrzewacz z 3 swiecami żarowymi ( albo masz 3 swiece spalone albo istalacja nie działa prawidłowo)
Przy tych pogodach co są teraz ... ok 5-15*C auto nagrzewa mi sie dopiero po ok . 12 km do temperatury ok 87*C ( droga gminna)
:-/

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 08 paź 2015, 00:15

Żaden stary tdi ,w temp.ok.zera ,bez dodatkowego podgrzewacza ,nie jest w stanie złapać temp.90 stopni w kilkanascie minut ...co roku pisze ,tłumaczę i co roku nowi zdziwieni że im "się wolno grzeje " ...taka " uroda" tego silnika ,produkuje mało ciepła i jedyne co może to zmienić ,to dodatkowy podgrzewacz ,albo webasto ...żadne nawet najdroższe termostaty ,nic tu nie pomogą

Awatar użytkownika
SparK
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 64
Rejestracja: 28 mar 2015, 12:04
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: SparK » 08 paź 2015, 13:30

szymon_xd2 pisze:masz 95 rocznik i osprzet boscha
Nie mam boscha, pisałem wcześniej że pierburg.

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 08 paź 2015, 17:41

SparK pisze:Nie mam boscha, pisałem wcześniej że pierburg.
Jak nie masz ,jak masz 8-) My wszyscy "pierburgowcy "mamy praktycznie wszystko boscha :mrgreen: ...za wyjątkiem przepływomierza ;-) A te starsze na nastawniku potencjometrycznym , mają już na prawdę wszystko boscha ,nawet przepływomierz :mrgreen: 80 tki tdi ,powinno się rózróżniać , biorąc pod uwagę nastawnik ,bo z tym "boschem " i "pierburgiem "czasem takie glupoty wychodzą,że własciciel z przepływką "pierburga " ,twierdzi tak jak Ty ,że nie ma "boscha " ,a ma :-P

Awatar użytkownika
szymon_xd2
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 247
Rejestracja: 13 sty 2013, 11:07
Lokalizacja: Suwałki

Post autor: szymon_xd2 » 08 paź 2015, 23:04

SparK pisze:
szymon_xd2 pisze:masz 95 rocznik i osprzet boscha
Nie mam boscha, pisałem wcześniej że pierburg.
pomyliłem slowa :D zamiast '' boscha'' powinno być '' pierburga '' :D
myślałem i innym a napisałem co innego :D Dzięki za poprawe

[ Dodano: 2015-10-08, 23:04 ]
MUNIOR pisze:
SparK pisze:Nie mam boscha, pisałem wcześniej że pierburg.
Jak nie masz ,jak masz 8-) My wszyscy "pierburgowcy "mamy praktycznie wszystko boscha :mrgreen: ...za wyjątkiem przepływomierza ;-) A te starsze na nastawniku potencjometrycznym , mają już na prawdę wszystko boscha ,nawet przepływomierz :mrgreen: 80 tki tdi ,powinno się rózróżniać , biorąc pod uwagę nastawnik ,bo z tym "boschem " i "pierburgiem "czasem takie glupoty wychodzą,że własciciel z przepływką "pierburga " ,twierdzi tak jak Ty ,że nie ma "boscha " ,a ma :-P
albo jak ten kolega Co do Ciebie na przekladke na pierburga przyjechał :D
hehe

Awatar użytkownika
pawelrybak15
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4321
Rejestracja: 27 sty 2007, 21:15
Lokalizacja: Miasto
Kontakt:

Post autor: pawelrybak15 » 12 paź 2015, 12:50

Dawka i kąt do sprawdzenia innej przyczyny nie ma moim zdaniem no chyba, że po prostu pompa wtryskowa ma już powoli dość życia. Sprawdzenie i ustawienie kąta oraz dawki w elektronicznym TDI to pikuś, robiłem to ostatnio w jednym z klubowych aut i poszło gładko :-) I to jest jak dla mnie jedyny plus elektroniki w TDI - łatwość sprawdzania i ustawiania, poza tym same minusy :-P I dlatego mój 1Z pozostanie bez elektroniki ;-)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki TDi”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl