[B4 1.9 1Z] Jakie to wtryski?
[B4 1.9 1Z] Jakie to wtryski?
Witam, kupiłem ostatnio na olx komplet wtrysków o oznaczeniu 028 130 201 G i 028 130 201 J sterującego. Samochód zaprowadziłem dzisiaj rano do mechanika, niestety mechanik stwierdził że wtrysk sterujący jest za wysoki(wcześniej miałem jednosprężynkowe) i że tych co kupilem nie da sie założyć. Dodał jeszcze że wtryski różnią się mocowaniem łapy... Osobiście zgłupiałem już bo te oznaczenia świadczą że to wtryski od 1z i powinny pasować. Czy podczas zmiany z jedno sprężynkowych na dwusprężynkowe trzeba zmieniać przewody bądź łapy? A może to jednak nie są wtryski od 1Z? prosze o pomoc
- Krzysiek 84
- Junior Admin
- Posty: 5478
- Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
- Imię: Krzysiek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Olecko
-
- Forum Audi 80
- Posty: 6165
- Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
- Imię: Mariusz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Lubelskie
Wtryski ori dwusprężynkowe z tdi 90 tkiborys125 pisze: kupiłem ostatnio na olx komplet wtrysków o oznaczeniu 028 130 201 G i 028 130 201 J sterującego
Bo pasują ,a mechanik ...ech szkoda gadać :roll: najlepiej powiedzieć że się nie da ,bo się niechce trochę wysilić ...wystarczy jak pisze Krzysiek 84, wykęcić szpilki i dać dłuższe śruby ...ori przewody da się na upartego podgiąć i dopasować , w miedzyczsie można sobie poszukać ori przewodow z dwuspręzynkowych wtrysków .....a pod łapki wystrczy włożyć nakrętki ''ósemki " ...ech mechaniki z koziej wólki ,tego się nie da ,tamtego się nie da :roll: ...wszystko się da ,tylko trzeba chcieć ,a nie tylko na łatwiznę ...ile ja razy słyszałem takie opowiesci <ok> "byłem u mechanika i powiedział że się nie da "... nie takie cuda się robi ,i się da :mrgreen: Jakbym pokazał co niektórym ''specom " co się da w tym aucie zrobić ,to by im szczęki poopadały :mrgreen:borys125 pisze:Samochód zaprowadziłem dzisiaj rano do mechanika, niestety mechanik stwierdził że wtrysk sterujący jest za wysoki(wcześniej miałem jednosprężynkowe) i że tych co kupilem nie da sie założyć. Dodał jeszcze że wtryski różnią się mocowaniem łapy... Osobiście zgłupiałem już bo te oznaczenia świadczą że to wtryski od 1z i powinny pasować.
kupiłem przewody wraz z łapkami za 30zł na złomie, wymieniłem i wszystko działa jak powinno :mrgreen: jedna uwaga, podczas wymiany wtrysków z jednosprężynkowych na dwu kupując łapki nie patrzcie na śruby tylko złóżcie na starych szpilkach bo śruby są za długie i lubią sie podczas dokręcania łapy urywać
[B4 1.9 1Z] Kąt wtrysku?
Witam, mianowicie auto odpala na przysłowiowy dotyk, jakiś czas temu zauważyłem w porównaniu do golfa z 1z iż mój silnik pracuje jakby głośniej i w bardziej twardy telepiący sposób. Samochód ogólnie nie stracił na mocy ale po raptem dwu dniowym postoju czuć znacznie większe "zamulenie" niż w innych dieslach. Dziś stojąc na odpalonym silniku poczułem iż spaliny śmierdzą tylko nie do końca wiem czym. Na zimnym raz na jakiś czas poleci delikatna biała chmurka, przy 2k rpm dymek znika a przy 2,4k rpm dym wraca, jest on ciągły i dam radę zobaczyć go w którymś lusterku. Na koniec przypomniało mi się iż zawsze były problemy z wolnym grzaniem się silnika i mimo trzech wymian termstatu dojście do 90C jest dosyć trudne... Przeważnie oscyluje się to w granicach 84C a 90C da się osiągnąć dopiero w trybie bardzo dynamiczne jazdy na pierwszych 3 biegach. Dodam iż wentylatory włączyły mi się tylko raz przez 3 lata jazdy...
Chłodnica jest nowa ale to chyba nie możliwe...
Może to być kat wtrysku?
Chłodnica jest nowa ale to chyba nie możliwe...
Może to być kat wtrysku?
- Krzysiek 84
- Junior Admin
- Posty: 5478
- Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
- Imię: Krzysiek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Olecko
Pompa była u mnie uszczelniana i ustawiana dwa lata temu. Termostat moim zdaniem odpada, nie możliwe żeby trzy sztuki trafiły mi się wadliwe czy cuś...
Modyfikacji nie mam żadnych, EGR zostawiony (niby pomaga rozgrzać silnik więc nie mam zamiaru go zaślepiać do momentu aż silnik będzie w normalnym tępie łapał temperaturę roboczą), kat out a kolektora nie czyściłem jeszcze... Czyli nic nie mogłem zepsuć bo rąk nie pchałem poza oczywistymi wymianami filtrów i olejów.
Turbo słychać delikatnie że aż ledwo a najbardziej w granicach 1900rpm/2100rpm... Ciągnie już od niskich a kończy się w granicach 3,4k rpm więc norma jak na diesla... Dla jasności auto 95 więc T15 i pierburg.
VAG'a ma znajomy na pewno o ile nie zapomniał wziąć z za granicy więc da rade raczej podpiąć. Co dokładnie w nim mam sprawdzić?
Ewentualnie może jeszcze posiadać autocoma...
Modyfikacji nie mam żadnych, EGR zostawiony (niby pomaga rozgrzać silnik więc nie mam zamiaru go zaślepiać do momentu aż silnik będzie w normalnym tępie łapał temperaturę roboczą), kat out a kolektora nie czyściłem jeszcze... Czyli nic nie mogłem zepsuć bo rąk nie pchałem poza oczywistymi wymianami filtrów i olejów.
Turbo słychać delikatnie że aż ledwo a najbardziej w granicach 1900rpm/2100rpm... Ciągnie już od niskich a kończy się w granicach 3,4k rpm więc norma jak na diesla... Dla jasności auto 95 więc T15 i pierburg.
VAG'a ma znajomy na pewno o ile nie zapomniał wziąć z za granicy więc da rade raczej podpiąć. Co dokładnie w nim mam sprawdzić?
Ewentualnie może jeszcze posiadać autocoma...
- Krzysiek 84
- Junior Admin
- Posty: 5478
- Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
- Imię: Krzysiek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Olecko
- szymon_xd2
- Forum Audi 80
- Posty: 247
- Rejestracja: 13 sty 2013, 11:07
- Lokalizacja: Suwałki
no sorry bardzo ale to jest stary TDi i on tak bedzie sie nagrzewał dlugo ..SparK pisze:Termostat moim zdaniem odpada, nie możliwe żeby trzy sztuki trafiły mi się wadliwe czy cuś...
Modyfikacji nie mam żadnych, EGR zostawiony (niby pomaga rozgrzać silnik więc nie mam zamiaru go zaślepiać do momentu aż silnik będzie w normalnym tępie łapał temperaturę roboczą), kat out a kolektora nie czyściłem jeszcze... Czyli nic nie mogłem zepsuć bo rąk nie pchałem poza oczywistymi wymianami filtrów i olejów.
masz 95 rocznik i osprzet boscha ... to dziwne bo na przewodzie od nagrzewnicy powinien byc zamontowany podgrzewacz z 3 swiecami żarowymi ( albo masz 3 swiece spalone albo istalacja nie działa prawidłowo)
Przy tych pogodach co są teraz ... ok 5-15*C auto nagrzewa mi sie dopiero po ok . 12 km do temperatury ok 87*C ( droga gminna)
-
- Forum Audi 80
- Posty: 6165
- Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
- Imię: Mariusz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Lubelskie
Żaden stary tdi ,w temp.ok.zera ,bez dodatkowego podgrzewacza ,nie jest w stanie złapać temp.90 stopni w kilkanascie minut ...co roku pisze ,tłumaczę i co roku nowi zdziwieni że im "się wolno grzeje " ...taka " uroda" tego silnika ,produkuje mało ciepła i jedyne co może to zmienić ,to dodatkowy podgrzewacz ,albo webasto ...żadne nawet najdroższe termostaty ,nic tu nie pomogą
-
- Forum Audi 80
- Posty: 6165
- Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
- Imię: Mariusz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Lubelskie
Jak nie masz ,jak masz 8-) My wszyscy "pierburgowcy "mamy praktycznie wszystko boscha :mrgreen: ...za wyjątkiem przepływomierza A te starsze na nastawniku potencjometrycznym , mają już na prawdę wszystko boscha ,nawet przepływomierz :mrgreen: 80 tki tdi ,powinno się rózróżniać , biorąc pod uwagę nastawnik ,bo z tym "boschem " i "pierburgiem "czasem takie glupoty wychodzą,że własciciel z przepływką "pierburga " ,twierdzi tak jak Ty ,że nie ma "boscha " ,a maSparK pisze:Nie mam boscha, pisałem wcześniej że pierburg.
- szymon_xd2
- Forum Audi 80
- Posty: 247
- Rejestracja: 13 sty 2013, 11:07
- Lokalizacja: Suwałki
pomyliłem slowa zamiast '' boscha'' powinno być '' pierburga ''SparK pisze:Nie mam boscha, pisałem wcześniej że pierburg.szymon_xd2 pisze:masz 95 rocznik i osprzet boscha
myślałem i innym a napisałem co innego Dzięki za poprawe
[ Dodano: 2015-10-08, 23:04 ]
albo jak ten kolega Co do Ciebie na przekladke na pierburga przyjechałMUNIOR pisze:Jak nie masz ,jak masz 8-) My wszyscy "pierburgowcy "mamy praktycznie wszystko boscha :mrgreen: ...za wyjątkiem przepływomierza A te starsze na nastawniku potencjometrycznym , mają już na prawdę wszystko boscha ,nawet przepływomierz :mrgreen: 80 tki tdi ,powinno się rózróżniać , biorąc pod uwagę nastawnik ,bo z tym "boschem " i "pierburgiem "czasem takie glupoty wychodzą,że własciciel z przepływką "pierburga " ,twierdzi tak jak Ty ,że nie ma "boscha " ,a maSparK pisze:Nie mam boscha, pisałem wcześniej że pierburg.
hehe
- pawelrybak15
- Forum Audi 80
- Posty: 4321
- Rejestracja: 27 sty 2007, 21:15
- Lokalizacja: Miasto
- Kontakt:
Dawka i kąt do sprawdzenia innej przyczyny nie ma moim zdaniem no chyba, że po prostu pompa wtryskowa ma już powoli dość życia. Sprawdzenie i ustawienie kąta oraz dawki w elektronicznym TDI to pikuś, robiłem to ostatnio w jednym z klubowych aut i poszło gładko I to jest jak dla mnie jedyny plus elektroniki w TDI - łatwość sprawdzania i ustawiania, poza tym same minusy I dlatego mój 1Z pozostanie bez elektroniki