Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 1.9 1Z] Jakie to wtryski?

Awatar użytkownika
SparK
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 64
Rejestracja: 28 mar 2015, 12:04
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: SparK » 18 lis 2015, 16:05

Witam po dość długiej przerwie w temacie.
Czekałem na pomoc znajomego w sprawie podłączenia samochodu ale jest problem z ogarnięciem kabla albo brak czasu...
Więc...
Wyciek odnaleziony, powrót paliwa. Dymienie ustało i pojawia się bardzo rzadko w sytuacjach w których się nie dziwię... (np. świeżo odpalony o poranku idzie delikatna mgiełka)
Nieprzyjemny zapach spalin został, twarda i głośna praca silnika została temperaturę silnik łapie ciągle standardowo... czyli dopiero jak dojadę do celu :lol:

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 18 lis 2015, 16:45

SparK pisze:Wyciek odnaleziony, powrót paliwa. Dymienie ustało
W cuda nie wierz :roll: Zbieg okoliczności i tyle ,bo żaden wyciek, nie ma nic do ilosci dymu z wydechu .Jedyne na co może mieć wpływ taki wyciek ,to mniejsze lub większe trudnosci z odpalaniem i zwiększone ''zużycie '' paliwa
SparK pisze:Nieprzyjemny zapach spalin został,
Z tym też musisz się pogodzić ,bo to normalne i fiołkami z wydechu w tym silniku ,na pewno nie będzie pachnieć ;-)
SparK pisze: twarda i głośna praca silnika została
No inaczej być nie mogło ,skoro nie sprawdziłeś kąta wtrysku ,który jest prawdopodobnie zbyt wczesny ...a to można srawdzić i ew.ustawić, tylko przy pomocy programu diagnostycznego ,najlepiej vag-com ...oczywiscie ustawia się przestawiając fizycznie ,popuszczoną na mocowaniach pompę wtryskową ,na vagu przestawiajac tryb w " basic seting " i obserwujac tylko czy wartosci cyferek sa odpowiednie ...a nie tak jak niektórzy myślą ,że vagiem się "ustawia " ;-)

Awatar użytkownika
SparK
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 64
Rejestracja: 28 mar 2015, 12:04
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: SparK » 18 lis 2015, 18:05

MUNIOR pisze:No inaczej być nie mogło ,skoro nie sprawdziłeś kąta wtrysku ,który jest prawdopodobnie zbyt wczesny ...a to można srawdzić i ew.ustawić, tylko przy pomocy programu diagnostycznego ,najlepiej vag-com ...oczywiscie ustawia się przestawiając fizycznie ,popuszczoną na mocowaniach pompę wtryskową ,na vagu przestawiajac tryb w " basic seting " i obserwujac tylko czy wartosci cyferek sa odpowiednie ...a nie tak jak niektórzy myślą ,że vagiem się "ustawia " ;-)
A to akurat juz przechodziłem wraz przy okazji uszczelniania pompy jak już wcześniej pisałem... Wtedy się właśnie okazało że był zbyt wczesny.
Poza tym zauważyłem po tym "ustawieniu" gorszą reakcję na gaz, a z czasem że pompując delikatnie wciśniętym gazem szybciej samochód przyśpiesza niż jakbym po prostu trzymał wciśnięty gaz.
Cała operacja była robiona na takiej dużej maszynie, coś jak jednoręki bandyta z wyświetlaczem i parametrami :->

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 18 lis 2015, 18:33

SparK pisze:A to akurat juz przechodziłem wraz przy okazji uszczelniania pompy jak już wcześniej pisałem... Wtedy się właśnie okazało że był zbyt wczesny.
Poza tym zauważyłem po tym "ustawieniu" gorszą reakcję na gaz, a z czasem że pompując delikatnie wciśniętym gazem szybciej samochód przyśpiesza niż jakbym po prostu trzymał wciśnięty gaz.
Cała operacja była robiona na takiej dużej maszynie, coś jak jednoręki bandyta z wyświetlaczem i parametrami :->
_________________
Jak czytam o takich "wypasionych " maszynach ,do diagnozy starego tdi ,to śmiech mnie ogrania :roll: Taką "maszynę " ,moze sobie zakupić kazdy za dwadziescia parę zł , i zapewniam cię ,ze w przypadku tego silnika ,taką "maszyną " za grube tys zł , nie zrobi więcej ,niż interfejsem za dwadziescia parę złotych .Bo nie o wielkosć "maszyny" tu chodzi ,tylko o to żeby połaczyć się ze sterownikiem ECU i wiedzę "operatora " jakie wartosci powinien ustawić 8-) ...wielość " maszyny " ,nie ma tu najmniejszego znaczenia 8-) Szkoda że nie poprosiłeś żeby ci zrobili logi dynamiczne doładowania ,czy dynamicznego przestawiania kąta wtrysku ;-) Widok miny ''operatora " tejże wypasionej maszyny ,bezcenny :mrgreen: W tym przypadku "pan Zenek " ,posiadający odpowiednią wiedzę ,kablek i laptopa ,bedzie na pewno skuteczniejszy ,bo będzie mógł sprawdzić osiągane parametry podczas jazdy ,czego taka "maszyna " na pewno nie zrobi 8-)

Awatar użytkownika
SparK
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 64
Rejestracja: 28 mar 2015, 12:04
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: SparK » 18 lis 2015, 19:12

Hahaha....
Nie no aż takim zartownisiem nie jestem. :lol:
A wtedy miałem 18 lat a b4 to mój pierwszy samochód. Znajomy mojego ojca polecił pompiarza a ja patrząc na ilość stanowisk i rzucając okiem na sprzęt wywnioskowalem że będzie ok :mrgreen:
Później odkryłem to forum. :-)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki TDi”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl