Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 2.0 ABK] Tempetarura 80-100 i twarde weze

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
Awatar użytkownika
Foulen
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 36
Rejestracja: 30 gru 2013, 18:54
Lokalizacja: Katowice

[B4 2.0 ABK] Tempetarura 80-100 i twarde weze

Post autor: Foulen » 10 paź 2015, 17:45

Moja bezradnosc siegnela zenitu wiec zakladam temat...

"Przygode" z moim ukladem chlodzenia zaczalem rok temu i do tej pory walka w tym temacie nie przynosi efektu...
Objawy:
- nieregularna temperatura od 80st do ostatnio nawet 105. Auto po przejechaniu 200km potrafilo pokazywac na takim dystansie 4x 98st po czym spadalo do 80 i tak sie utrzymywalo az znowu skakalo na 98 i tak co jakis czas. Przedwczoraj auto pokazalo jak nigdy 105st co juz mnie zalamalo

-kolejny objaw od dluzszego czasu to nieregularne duze cisnienie w ukladzie chlodzenia. Raz weze sa normalne, innym razem twarde jak skala. Na poczatku bylem przekonany ze ma to zwiazek z roznymi usterkami takimi jak wyciek plynu z krocca glowicy(tyl) ostatnio spod czujnikow itd. Myslalem ze uklad sie zapowietrza i dlatego tak. Ale do dnia dzisiejszego czasami weze potrafia byc jak skala

Wymienilem:
- 3x termostat 2x whler i obecnie mam vernet aby zrobic cos z temperatura. Za kazdym razem tempwratura byla taka sama
- nagrzewnica (poniewaz sie rozlecial krociec w komorze silnikowej wiec niestety sila wyzsza)
- pompa wody (przy okazji rozrzadu)
- czujnik temperatury (ori z aso)
- krocce glowicy (tyl i z czujnikami)
- korek pojemnika plynu chlodzacego

Problem jak bym tak jest nadal... okresowo weze jak skala i ost zbieglo sie to z temperatura ponad 100st co zmrozilo moja krew w zylach gdy to zobaczylem. Walczylem ze stabilizatorem napiecia w zegarach gdyz myslalem ze one przeklamuja uszczelnialem uklad z kazdym wyciekiem i nic.

Pytanie do was... moim zdaniem przypuszczenia leca na uszczelke pod glowica... ma przedmuchy, wzrasta cisnienie i dlatego wywalalo mi uszczelnienia kroccow, a gdy wkoncu uszczelnilem calosc to cisnienie leci w uklad czego efektem sa twarde weze.
Jak to sie ma do wahan tempwratury? Tutaj srednio sie orientuje,mozliwe ze ma i licze na wasze zdanie...
W przyszlym tygodniu jestem umosiony z mechanikiem zeby zerwac czape, oddac do planowania, wymiany uszczelniaczy i innych zabiegow z serii "SPA" dla glowicy. Moze macie jeszcze jakies inne przypuszczenia czy potwierdzacie moja "diagnoze"...

Pozdrawiam

Online
maciek889
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4737
Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
Imię: Maciej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Wchsut.

Post autor: maciek889 » 10 paź 2015, 19:26

Masz gaz? Może parownik puszcza gaz do układu chłodzenia.

A na zimnym silniku nie pojawia się ciśnienie w układzie chłodzenia?

Do wykluczenia uszczelki pod głowicą są różne rzadko stosowane w polsce testery oparów ze zbiorniczka. Ciśnienie ze zbiorniczka jest przepuszczane przez płyn który zmienia kolor gdy zetknie się z dwutlenkiem węgla z komory spalania.

Albo puszczenie ciśnienia ze sprężarki do cylindra i obserwowanie czy w zbiorniczku nie pojawiają się bąbelki albo robi się ciśnienie. Ale w polsce może być trudno o kogoś kto umiał by wykonać takie testy.

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11730
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 10 paź 2015, 19:31

Foulen pisze:- czujnik temperatury (ori z aso)
rozumiem że o szarym mówisz :?:
Foulen pisze:moim zdaniem przypuszczenia leca na uszczelke pod glowica... ma przedmuchy,
można by zrobić test na zawartość spalin w płynie i było by pewne

JARASACKI
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 85
Rejestracja: 24 lip 2008, 21:55
Lokalizacja: kuj.pom Bydgoszcz

Post autor: JARASACKI » 10 paź 2015, 19:39

Chłodnica cała gorąca?
zobacz jak po odpaleniu chlodnica grzeje

Awatar użytkownika
Foulen
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 36
Rejestracja: 30 gru 2013, 18:54
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Foulen » 12 paź 2015, 19:25

Gazu nie mam
Tak chodzi o szary czujnik :)
Hmm no jutro sprawdze jak chodnica chodzi i od ktorego momentu puchna weze. Aczkolwiek jak napisalem czasami z wezami nic sie nie dzieje, a innym razem sa twarde jak skala... dlatego ciezko mi cokolwiek tu juz wymyslic :(

[ Dodano: 2015-10-12, 19:25 ]
Hmm mam jeszcze pytanie jak powinna wygladac pod wzgledem ciepla chlodnica ktora jest normalnie drozna i nagrzewa sie prawidlowo? Mam klime wiec nie mam jak "zmacac" sama chlodnice. Ale dzisiaj zauwazylem ze dolne plastiki chlodnicy mam zimne. Nie wiem czy tak to powinno prawidlowo wygladac

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl