Bez przesady :roll: Kilka czujników i sterownik ,to żadna elektronika .Prawdziwą elektronikę ,to mamy w najnowszych autach ....i to jest dopiero porażka i wielki minus ,gdzie nawet głupia wymiana czujnika ,czy żarówki ,wymaga wizyty w serwisie i podłaczenia pod komputer ,że nie wspomnę o dziesiątkach wszelakich czujników ,z których połowa jest zbedna.To co nazywasz "elektroniką " w starych tdi ,to nie żadna elektronika,tylko uproszczone do niezbednego minimum ,kilka czujników i równie prosty sterownik ,dzięki któremu można szybko zdiagnozować i ustawić najważniejsze parametrypawelrybak15 pisze:I to jest jak dla mnie jedyny plus elektroniki w TDI - łatwość sprawdzania i ustawiania, poza tym same minusy
[B4 1.9 1Z] Jakie to wtryski?
-
- Forum Audi 80
- Posty: 6165
- Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
- Imię: Mariusz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Lubelskie
- pawelrybak15
- Forum Audi 80
- Posty: 4321
- Rejestracja: 27 sty 2007, 21:15
- Lokalizacja: Miasto
- Kontakt:
Może i 1Z nie ma rozbudowanej elektroniki ale i tak ma kilka zbędnych "ohychli" bez których mógłby zupełnie normalnie pracować i pracuje tak jako mTDI
Plusem mTDI dla mnie jest jeszcze to, że nie muszę do speców jeździć na korekty softu tylko sam wszystko ustawiam sobie mechanicznie za pomocą śrubokręta i klucza (no czasem trzeba młotkiem klupnąć :mrgreen:)
Plusem mTDI dla mnie jest jeszcze to, że nie muszę do speców jeździć na korekty softu tylko sam wszystko ustawiam sobie mechanicznie za pomocą śrubokręta i klucza (no czasem trzeba młotkiem klupnąć :mrgreen:)
- szymon_xd2
- Forum Audi 80
- Posty: 247
- Rejestracja: 13 sty 2013, 11:07
- Lokalizacja: Suwałki
tak czytam te twoje wypowiedzi i smiac mi sie chcepawelrybak15 pisze:Może i 1Z nie ma rozbudowanej elektroniki ale i tak ma kilka zbędnych "ohychli" bez których mógłby zupełnie normalnie pracować i pracuje tak jako mTDI
Plusem mTDI dla mnie jest jeszcze to, że nie muszę do speców jeździć na korekty softu tylko sam wszystko ustawiam sobie mechanicznie za pomocą śrubokręta i klucza (no czasem trzeba młotkiem klupnąć :mrgreen:)
jak kolega chce jezdzic na mTDI co to ma max 75 koni to niech kolega jezdzi ale nie gada taie gupoty, że 1z ma duzo zbednej elektroniki ... kup sobie rower i bedzie po problemie ...
podniósł mi cisnienie
- pawelrybak15
- Forum Audi 80
- Posty: 4321
- Rejestracja: 27 sty 2007, 21:15
- Lokalizacja: Miasto
- Kontakt:
Jak się kolego nie znasz to z całym szacunkiem lepiej się nie odzywaj. Tak się składa, że w piątek miałem okazję pojeździć zdrowym, seryjnym 1Z na przepływce pierburga i w porównaniu z moim mTDI na 11mm pompie Iveco wypada to kiepsko pomimo tego, że mam cięższe auto i dłuższą skrzynie biegów. Elektronika do niczego nie jest potrzebna jeśli się znasz choć trochę na pompach wtryskowych.
Nie oceniaj mojej wiedzy, bo sam nieźle błysnąłeś myląc TD z TDI.
Pozdrawiam.
Nie oceniaj mojej wiedzy, bo sam nieźle błysnąłeś myląc TD z TDI.
Pozdrawiam.
- szymon_xd2
- Forum Audi 80
- Posty: 247
- Rejestracja: 13 sty 2013, 11:07
- Lokalizacja: Suwałki
Akurat Ty nie bedziesz mi mowil czy mam sie odzywac czy nie w tym temacie ...pawelrybak15 pisze:Jak się kolego nie znasz to z całym szacunkiem lepiej się nie odzywaj. Tak się składa, że w piątek miałem okazję pojeździć zdrowym, seryjnym 1Z na przepływce pierburga i w porównaniu z moim mTDI na 11mm pompie Iveco wypada to kiepsko pomimo tego, że mam cięższe auto i dłuższą skrzynie biegów. Elektronika do niczego nie jest potrzebna jeśli się znasz choć trochę na pompach wtryskowych.
Nie oceniaj mojej wiedzy, bo sam nieźle błysnąłeś myląc TD z TDI.
Pozdrawiam.
Jak Ci sie elektronika w aucie nie podoba to nikt nie karze tobie tym jezdzic ani tego kupować . to jest juz twoja sprawa... Tylko , że przez tą elektronike ktora nazywasz Ecu i kika czujnikow mozemy w łatwy sposob sprawdzic paramety auta ... kat wtrysku, dawka , doładowanie , temperatury. Możemy zrobic logi jezeli mamy jakis problem z autem ( nie dotyczy mechanicznych usterek ).
My przynajmniej z ta elektronika nie musimy ustawiac pompy na metode prob i błedow czy tam na słuch. Z drogiej strony być moze Ciebie rozumiem . nie wiem ile masz lat . Moze jestes starsza osobą i poprostu Tobie to nie potrzebne ... Ale mamy XXi wiek i technologia poszła do przodu ... Co ja tu bede pisał ...
masz mtdi na pompie 11 i porownujesz z seryjnym pierburgiem( ciekawe czy sprawnym pierburgiem ) . to takie troche nie na miejscu porownanie .
moze porownaj seryjne mtdi z seryjnym 1z - bosch czy pierburg - do wyboru
Moze podsuuje tym , że 1z nie ma wcale elektroniki w porownaniu z autami z lat powyzej 2000 r .
no teraz hejtuj mnie czekam na to ...
Spokojnie chłopaki...
Logów jeszcze nie udało mi się zrobić ale mam nadzieję że dam radę do weekendu.
Z nowości...
Wczoraj pewny nie byłem Ale dzisiaj na 100% jestem pewien iż czuję ropę z nawiewów co jest dla mnie dziwne... Do tego przed chwilą kiedy odpaliłem silnik na parkingu to po kilku minutach wzrosły delikatnie obroty na biegu jałowym. Mniej więcej brakowało grubości wskazówki do 1k...
Logów jeszcze nie udało mi się zrobić ale mam nadzieję że dam radę do weekendu.
Z nowości...
Wczoraj pewny nie byłem Ale dzisiaj na 100% jestem pewien iż czuję ropę z nawiewów co jest dla mnie dziwne... Do tego przed chwilą kiedy odpaliłem silnik na parkingu to po kilku minutach wzrosły delikatnie obroty na biegu jałowym. Mniej więcej brakowało grubości wskazówki do 1k...
- pawelrybak15
- Forum Audi 80
- Posty: 4321
- Rejestracja: 27 sty 2007, 21:15
- Lokalizacja: Miasto
- Kontakt:
SparK, masz gdzieś wyciek niestety Trzeba to zlokalizować i usunąć.
szymon_xd2, trzeba było na mnie nie naskakiwać, poza tym swoją wiedzę już udowodniłeś w innym temacie ale OK - nie zamierzam się kłócić. Wyraźnie napisałem, że łatwość diagnozowania to ogromny plus tej elektroniki ale na tym koniec zalet jak dla mnie.
Porównałem 100% sprawnego seryjnego 1Z na przepływce pierburg do mojego mTDI, bo do seryjnego mTDI nie mam jak porównać, gdyż po prostu nie istnieje coś takiego jak seryjne mTDI :mrgreen:
szymon_xd2, trzeba było na mnie nie naskakiwać, poza tym swoją wiedzę już udowodniłeś w innym temacie ale OK - nie zamierzam się kłócić. Wyraźnie napisałem, że łatwość diagnozowania to ogromny plus tej elektroniki ale na tym koniec zalet jak dla mnie.
Porównałem 100% sprawnego seryjnego 1Z na przepływce pierburg do mojego mTDI, bo do seryjnego mTDI nie mam jak porównać, gdyż po prostu nie istnieje coś takiego jak seryjne mTDI :mrgreen:
- szymon_xd2
- Forum Audi 80
- Posty: 247
- Rejestracja: 13 sty 2013, 11:07
- Lokalizacja: Suwałki
jedno niedopatrzenie i jedna pomyłke bedziesz wypominał do konca życia mniejsza o to ...pawelrybak15 pisze:SparK, masz gdzieś wyciek niestety Trzeba to zlokalizować i usunąć.
szymon_xd2, trzeba było na mnie nie naskakiwać, poza tym swoją wiedzę już udowodniłeś w innym temacie ale OK - nie zamierzam się kłócić. Wyraźnie napisałem, że łatwość diagnozowania to ogromny plus tej elektroniki ale na tym koniec zalet jak dla mnie.
Porównałem 100% sprawnego seryjnego 1Z na przepływce pierburg do mojego mTDI, bo do seryjnego mTDI nie mam jak porównać, gdyż po prostu nie istnieje coś takiego jak seryjne mTDI :mrgreen:
i tak wole swoje modzone 1z niz te mtdi
- Krzysiek 84
- Junior Admin
- Posty: 5478
- Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
- Imię: Krzysiek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Olecko
- pawelrybak15
- Forum Audi 80
- Posty: 4321
- Rejestracja: 27 sty 2007, 21:15
- Lokalizacja: Miasto
- Kontakt:
Tak jak mówiłem - trzeba było mnie nie atakować to złego słowa byś ode mnie nie usłyszał.szymon_xd2 pisze:jedno niedopatrzenie i jedna pomyłke bedziesz wypominał do konca życia mniejsza o to ...pawelrybak15 pisze:SparK, masz gdzieś wyciek niestety Trzeba to zlokalizować i usunąć.
szymon_xd2, trzeba było na mnie nie naskakiwać, poza tym swoją wiedzę już udowodniłeś w innym temacie ale OK - nie zamierzam się kłócić. Wyraźnie napisałem, że łatwość diagnozowania to ogromny plus tej elektroniki ale na tym koniec zalet jak dla mnie.
Porównałem 100% sprawnego seryjnego 1Z na przepływce pierburg do mojego mTDI, bo do seryjnego mTDI nie mam jak porównać, gdyż po prostu nie istnieje coś takiego jak seryjne mTDI :mrgreen:
i tak wole swoje modzone 1z niz te mtdi
Z mojej strony koniec, po prostu bardzo nie lubię gdy ktoś bezpodstawnie oskarża mnie o pisanie bzdur. Każdy lubi coś innego, przedstawiłem swój punkt widzenia bez atakowania nikogo, Ty przedstawiłeś swój atakując mnie bez potrzeby, no ale dobra jest - ja jestem człowiek ugodowy, nie będę Ci niczego wypominał przecież
Pozdro i szanujmy siebie na wzajem Ja wyciągam rękę do zgody
A co do wycieku to może być wyciek z tego elektrozaworu który steruje dynamicznym kątem wtrysku, tutaj nie jestem w stanie nic konkretnego podpowiedzieć, gdyż pompy VP tzn TDI nigdy nie rozbierałem tak dogłębnie Pompy VE (zwykłe D i TD) mam dość dobrze opanowane jak o rozbieranie i uszczelnianie chodzi, ale VP tylko w niewielkim stopniu
-
- Forum Audi 80
- Posty: 6165
- Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
- Imię: Mariusz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Lubelskie
Jak pompę uszczelniałeś całą ,to nie ma raczej możliwości żeby się znowu rozciekła po tak krótkim czasie ...więc najprawdopodobniej leci gdzieś z wężyków przelewowych na wtryskach ...takze maska w górę i będzie na pewno widać ,skoro już czuć w środku ,to musi juz dobrze ciec.Niestety pełno teraz badziewia w sklepach i nowe węzyki ,potrafią stwardnieć po roku i się rozciecSparK pisze:No właśnie wyciek jest dziwny bo nie wiem czy już wspominałem ale pompę uszczelniałem, filtr i przewody wszystkie też wymieniłem... Hmm
[ Dodano: 2015-10-14, 19:15 ]
Nie spotkałem przypadku ,żeby z tamtąd ciekło ...oringi są tam zawsze w dobrym stanie ...najgorzej wygląda zawsze duzy oring na głowiczce i to on "puszcza " w 99% przypadków ...pozostały 1% to wyciek z tej dużej ''serwisówki '' w środku głowiczki ...oring na niej również zawsze jest w opłakanym stanie ,popękany ,albo stwardniały że łamie się w ręku ,jak by był z plastikupawelrybak15 pisze:A co do wycieku to może być wyciek z tego elektrozaworu który steruje dynamicznym kątem wtrysku,
- pawelrybak15
- Forum Audi 80
- Posty: 4321
- Rejestracja: 27 sty 2007, 21:15
- Lokalizacja: Miasto
- Kontakt:
Chodzi Ci o tą dużą śrubę w której jest jeszcze mniejsza śruba wkręcona, zaślepiająca otwór na czujnik zegarowy ? Tego szczerze mówiąc nigdy nie musiałem uszczelniać ani nawet nigdy nie próbowałem wykręcać :roll:
Najbardziej ekstremalny przypadek cieknącej pompy miałem gdy kupiłem pompę z Iveco do mojego mTDI - ktoś ją potraktował rozpuszczalnikiem nitro przed wysyłką i przez to szlag trafił dosłownie wszystkie uszczelnienia a także te gumowe klocki przenoszące napęd na zębatkę odśrodkowego regulatora obrotów :shock:
Najbardziej ekstremalny przypadek cieknącej pompy miałem gdy kupiłem pompę z Iveco do mojego mTDI - ktoś ją potraktował rozpuszczalnikiem nitro przed wysyłką i przez to szlag trafił dosłownie wszystkie uszczelnienia a także te gumowe klocki przenoszące napęd na zębatkę odśrodkowego regulatora obrotów :shock:
-
- Forum Audi 80
- Posty: 6165
- Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
- Imię: Mariusz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Lubelskie
Tak ,bardzo rzadko z niej cieknie ,ale się zdarza .Na szczęscie można bez najmieszych wątpliwości upewnić się że to z niej akurat cieknie ,bo jak cieknie z dużego oringu ,to nigdy nie cieknie "w górę '' i przy tej śrubie na środku głowiczki będzie sucho...za to przy wycieku z oringu głowiczki ,zawsze ropa spływa w dół ,po n108, i wygląda jakby włąsnie z niego ciekło ,a po nim tylko spływa w dół 8-)pawelrybak15 pisze:Chodzi Ci o tą dużą śrubę w której jest jeszcze mniejsza śruba wkręcona, zaślepiająca otwór na czujnik zegarowy ?