Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 2.0 ABT] falujace obroty i "przedmuchy z rury wydec

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
darkvon
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 27
Rejestracja: 08 sie 2015, 18:47
Lokalizacja: Kraków

Post autor: darkvon » 25 paź 2015, 20:34

Jarewa pisze:Takie prykanie czyli spalanie mieszanki w kolektorze wydechowym jest możliwe z dwóch powodów tylko albo nie spala całość w komorze silnika albo zostaje wyrzucone część przed spaleniem.
W takim razie powiedz mi konkretnie co moze byc przyczyna?
Dziwny zbieg okolicznosci bo to pyrkanie pojawilo sie po mojej naprawie. Otoz jakis czas temu musialem targac silnik (nie wazne dlaczego) i po wmontowaniu go, przy pierwszym odpaleniu pojawilo sie to pyrkanie. Mysle ze trzeba isc tym torem - np przy demontazu oslony filtra powietrza lub gaznika naruszylem ktoras uszczelke ktora byla stara i ciagnie lewe powietrze.

Dodam ze przy naprawie zostaly wymienione miedzy innymi: palec, gumowa podstawa pod gaznik, uszczelka pod kolektor ssacy i wydechowy...

Tutaj masz filmik tego pyrkania - zobacz sobie od 40 sekundy filmik

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8403
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 25 paź 2015, 21:05

darkvon pisze:naruszylem ktoras uszczelke ktora byla stara i ciagnie lewe powietrze.
Jak pisałem to nie efekt lewego powietrza.

Jak kolega pisał wyżej albo usterka elektryczna wypadanie zapłonu co skutkuje nie spaleniem dawki i dopaleniem w kolektorze wydechowym. Lub gdy dawka ostro na bogato. Lub usterka mechaniczna to co pisałem. Skoro wykluczasz zapłon i układ NW jak i dawkę to nic innego jak usterka mechaniczna. Często robię przy głowicach i wiem że zawory potrafią cudawianki wyprawiać.

Ale skoro isc twoim torem ze to po demontażu to mogło coś wpaść w układ dolotowy i waśnie narozrabiać z zaworem skrzywić.
Az mi się przypomniało jak jeden klient wymieniał filtr i zapomniał o szmacie w efekcie miał sczeszcie ze tylko szmata zatrzymała sie przed zaworem a mieliśmy już głowice ściągać bo kiepskie ciśnienie i nie palił na jeden gar.

darkvon
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 27
Rejestracja: 08 sie 2015, 18:47
Lokalizacja: Kraków

Post autor: darkvon » 25 paź 2015, 21:40

Jarewa pisze:wypadanie zapłonu co skutkuje nie spaleniem dawki i dopaleniem w kolektorze wydechowym.
W takim wypadku jedna ze swiec bylaby zalana gdyby nie bylo spalania w jednym cylindrze a wszystkie swiece maja jednakowy - jasnobrazowy kolor co wedlug ksiazki swiadczy o ich prawidlowej pracy.

Nie wiem tez dlaczego sie upierasz ze to nie moze byc wina lewego powietrza skoro Maciek889 pisal ze wypadanie zaplonu moze byc spowodowane nieszczelnym dolotem a z drugiej strony w komentarzu pod filmikiem autor napisal ze wina jego pyrkania byla nieszczelna uszczelka pod kolektorem ssacym. Nie mam juz pojecia kogo sluchac.

Nic mi to nie mowi ze napiszecie "usterka elektryczna" ja potrzebuje konkretnych wskazowek co moge sprawdzic, co moze byc potencjalnie zepsute.

Czy moge rozebrac regulator cisnienia paliwa? - te cztery torxy

PS: tak naprawde poza tym ze wymienilem te uszczelki to nie jestem w stanie nic wykluczyc... Prosze zatem o liste rzeczy ktore musze sprawdzic

maciek889
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4737
Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
Imię: Maciej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Wchsut.

Post autor: maciek889 » 25 paź 2015, 21:55

darkvon pisze:Nic mi to nie mowi ze napiszecie "usterka elektryczna" ja potrzebuje konkretnych wskazowek co moge sprawdzic, co moze byc potencjalnie zepsute.
Przewody, świece, , cewka, czujnik halla, uszkodzony jakiś z przewodów.

Pisałem co możesz sprawdzić wcześniej. Jeśli problem występuje na losowych cylindrach to może być wina cewki , hall albo przewodu od cewki albo problem z podawaniem paliwa (rzeczy wspólnych dla pracy wszystkich cylindrów). Jeśli cały czas na jednym to zapłon można po testować zamianiając przewody, świece między problematycznym cylindrem a dobrym i sprawdzając jeszcze raz czy usterka się przeniosła. Jak będzie cały czas na jednym to także może być lewe powietrze albo mechaniczna usterka samego silnika jak wypalony zawór.
Jeszcze możesz sprawdzić czy to pyrka na jednym cylindrze czy na wielu losowo. Odłącz jedną świece na silniku włóż jakąś starą świece na zewnątrz i połóż gdzieś na masie aby iskra mogła przeskakiwać. Powtórz na każdym cylindrze gasząc samochód na czas przekładania kabli.
Jeśli to powoduje jeden cylinder to przy odłączani dobrych dalej będzie słychać nieregularne wypadanie zapłonu oprócz dźwięku z tego, który jest odłączony. Dodatkowo będzie silnik jeszcze nierówno chodził bo jeden odłączysz + ten potencjalnie zły nie będzie miał zapłonu więc czasami silnik będzie chodził na dwa gary. Jeśli odłączysz ten zły to będziesz miał regularny dźwięk niepracującego jednego cylindra.
Jeśli uda ci się odnaleźć niepracujący cylinder w ten sposób to też możesz spróbować zamienić świece aby zobaczyć czy się przeniesie bo może masz złą świecę.
Możesz szukać nieszczelności czymś palnym jak propan-butam albo jakiś palny płyn pryskając po kolektorze ssącym.
darkvon pisze:W takim wypadku jedna ze swiec bylaby zalana gdyby nie bylo spalania w jednym cylindrze a wszystkie swiece maja jednakowy - jasnobrazowy kolor co wedlug ksiazki swiadczy o ich prawidlowej pracy.
Jakby cały czas nie pracował to mogło by tak był ale jak u ciebie jest jak na filmie że raz chodzi raz nie to świeca nie będzie się różnić.

[ Dodano: 2015-10-25, 21:55 ]
PS. a ta luźna ośka najwięcej robiłaby zamiasznia na wolnych obrotach. Zresztą wpływ lewego powietrza jest najbardziej odczuwalny na wolnych obrotach bo stanowi największy procent tego co wpada do silnika. Przy wyższych obrotach i obciążeniach już ma niemal pomijalny wpływ bo kilka razy więcej powietrza wpada przez przepustnicę i powietrze z małej nieszczelności niewiele zmieni mieszankę.

Więc w twoim wypadku stawiałbym na problem z zapłonem albo hallem.

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8403
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 25 paź 2015, 22:11

Czy moge rozebrac regulator cisnienia paliwa? - te cztery torxy
Możesz ale tam nic nie ma prócz sprężynki i membrany.
darkvon pisze:Nie wiem tez dlaczego sie upierasz ze to nie moze byc wina lewego powietrza skoro Maciek889 pisal ze wypadanie zaplonu moze byc spowodowane nieszczelnym dolotem a z drugiej strony w komentarzu pod filmikiem autor napisal ze wina jego pyrkania byla nieszczelna uszczelka pod kolektorem ssacym. Nie mam juz pojecia kogo sluchac.
Przy nieszczelności miał byś okopcone świece ze zbyt bogatej mieszanki co najmniej na dwóch swiecach.
Nic mi to nie mowi ze napiszecie "usterka elektryczna" ja potrzebuje konkretnych wskazowek co moge sprawdzic
W twoim przypadku raczej niewykonywalne z powodu brak sprzętu.

darkvon
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 27
Rejestracja: 08 sie 2015, 18:47
Lokalizacja: Kraków

Post autor: darkvon » 26 paź 2015, 16:01

Panowie dziekuje za liste rzeczy do sprawdzenia. Jutro sie zato wezme i dam znac co i jak - jutro albo pojutrze. Napisze co stwierdzilem. mam nadzieje ze pomozecie mi doprowadzic ta sprawe do konca.

[ Dodano: 2015-10-26, 16:01 ]
maciek889 pisze:Jeśli problem występuje na losowych cylindrach to może być wina cewki , hall albo przewodu od cewki albo problem z podawaniem paliwa (rzeczy wspólnych dla pracy wszystkich cylindrów). Jeśli cały czas na jednym to zapłon można po testować zamianiając przewody, świece między problematycznym cylindrem a dobrym i sprawdzając jeszcze raz czy usterka się przeniosła. Jak będzie cały czas na jednym to także może być lewe powietrze albo mechaniczna usterka samego silnika jak wypalony zawór.
Nie za bardzo orientuje sie jak sprawdzic czy to jest na jednym cylindrze czy na losowych. Sprawa wyglada tak ze na obortach jalowych pyka rytmicznie - ze stala czestotliwoscia (trudno to stwierdzic wiec nie mozna wykluczyc ze to moze tez byc na losowych cylindrach). I tutaj jest dziwna zaleznosc i mysle ze na to trzeba zwrocic uwage. Otoz do 90 stopni na jalowych obrotach nie pyrka, natomiast po nagrzaniu zaczyna pyrkac na jalowych a mniej po dodaniu gazu. Mysle ze jest to zwiazane z rozszerzalnoscia temperaturowa i kierujac sie tym bardziej jestem sklonny do teori nieszczelnosci.

I jeszcze jedno - wyczytalem tutaj na forum ze przy padnietym czujniku halla nie mozna wogole odpalic auta (?) - popraw mnie jesli zle mysle

Oczywiscie wszystkie te ewentualnosci sprawdze i dam znac.

maciek889
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4737
Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
Imię: Maciej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Wchsut.

Post autor: maciek889 » 26 paź 2015, 17:24

darkvon pisze:Nie za bardzo orientuje sie jak sprawdzic czy to jest na jednym cylindrze czy na losowych.
Jakbyś czytał ze zrozumieniem to być wiedział. Pisałem jak sprawdzić na poprzedniej stronie, wczoraje wkleiłem jeszcze raz na tej stronie i jeszcze dopisałem kilka zdań a ty dalej nie wiesz.

A pyrka cyklicznie to raczej będzie na jednym cylindrze.

darkvon
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 27
Rejestracja: 08 sie 2015, 18:47
Lokalizacja: Kraków

Post autor: darkvon » 28 paź 2015, 19:03

Sory maciek889 juz zapomnialem ze mi to pisales. Tak to jest wracac do tematu po tygodniu ponad. Moj blad przyznaje sie bez bicia :)

Dzisaj posprawdzalem wszystkie uszczelki w dolocie. Zauwazylem ze oring od tej gumowej podstawy pod gaznik jest z jednej strony splaszczony, poza tym wszystkie uszczelki w normie. Czy ewentualnie moze byc to powod pyrkania?

Z drugiej strony wsluchalem sie dzisiaj i wydaje mi sie ze jednak nie jest to regularne pyrkanie. W takim razie musze kogos do pomocy znalesc i posprawdzac te opcje ktore podales.

[ Dodano: 2015-10-28, 19:03 ]
Problem rozwiazany !!!

Cos mnie tknelo dzisiaj i postanowilem sprawdzic aparat zaplonowy. Na poczatku odkrecilem go i zaczalem ruszac (minimalnie) w jedna i druga strone jednoczesnie sluchac pracy silnika (UWAGA - nie wolno ruszac obudowy aparatu zaplonowego bez wczesniejszego oznaczenia jego miejsca polozenia czyms ostrym - to tak dla potomnych). Nic to nie dalo. Zauwazylem ze palec rozdzielacza jest przestawiony o jeden zabek.
Ustawilem na znakach i silnik zaczal chodzic jak igla :D

Wstyd sie przyznac jednak to nie z mojej winy byl przestawiony aparat. Otoz przy wczesniejzym remoncie (2 miesiace temu) oznaczylem sobie wczesniejsze polozenia placa i obudowy zeby zlozyc tak jak bylo. Wynika z tego ze poprzedni wlasciciel tak jezdzil a ja zamiast zaufac znakom fabrycznym zasugerowalem sie tym co bylo.

To by bylo na tyle. Mysle ze to bedzie przestroga dla potomnych :)
Temat do zamkniecia.

maciek889
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4737
Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
Imię: Maciej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Wchsut.

Post autor: maciek889 » 28 paź 2015, 19:09

Tylko fabryczne znaki do ustawienia rozdzielacza i palca są po to aby dało się odpalić samochód do ustawienia zapłonu lampą stroboskopową.

darkvon
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 27
Rejestracja: 08 sie 2015, 18:47
Lokalizacja: Kraków

Post autor: darkvon » 05 lis 2015, 22:11

Maciek889 posluchalem Twojej dobrej rady i kupilem niedroga lampe LED na allegro i dzieki niej ustawilem prawidlowo zaplon.
Nie ma co sie bawic w ustawianie na sluch zwlaszcza jezeli ktos sie na tym nie zna i nie umie odroznic przyspieszonego zaplonu od opoznionego. Warto zainwestowac te kilkadziesiat zlotych (w moim przypadku 35 zl z przesylka) i ustawic ten zaplon (prawie) idealnie. Po ustawieniu autko odzyskalo dawna moc oraz zniknely wszelkie przedmuchy. Jednym slowem niunia chodzi jakby przed chwila wyjechala z fabryki :)

Kruger75
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 9
Rejestracja: 26 maja 2015, 22:17

Post autor: Kruger75 » 06 lis 2015, 07:56

Możesz zapisać linka

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11730
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 06 lis 2015, 08:01


darkvon
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 27
Rejestracja: 08 sie 2015, 18:47
Lokalizacja: Kraków

Post autor: darkvon » 06 lis 2015, 18:57

Trafiles ! Dokladnie ta aukcja :D Polecam

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl