darkvon pisze:Nic mi to nie mowi ze napiszecie "usterka elektryczna" ja potrzebuje konkretnych wskazowek co moge sprawdzic, co moze byc potencjalnie zepsute.
Przewody, świece, , cewka, czujnik halla, uszkodzony jakiś z przewodów.
Pisałem co możesz sprawdzić wcześniej. Jeśli problem występuje na losowych cylindrach to może być wina cewki , hall albo przewodu od cewki albo problem z podawaniem paliwa (rzeczy wspólnych dla pracy wszystkich cylindrów). Jeśli cały czas na jednym to zapłon można po testować zamianiając przewody, świece między problematycznym cylindrem a dobrym i sprawdzając jeszcze raz czy usterka się przeniosła. Jak będzie cały czas na jednym to także może być lewe powietrze albo mechaniczna usterka samego silnika jak wypalony zawór.
Jeszcze możesz sprawdzić czy to pyrka na jednym cylindrze czy na wielu losowo. Odłącz jedną świece na silniku włóż jakąś starą świece na zewnątrz i połóż gdzieś na masie aby iskra mogła przeskakiwać. Powtórz na każdym cylindrze gasząc samochód na czas przekładania kabli.
Jeśli to powoduje jeden cylinder to przy odłączani dobrych dalej będzie słychać nieregularne wypadanie zapłonu oprócz dźwięku z tego, który jest odłączony. Dodatkowo będzie silnik jeszcze nierówno chodził bo jeden odłączysz + ten potencjalnie zły nie będzie miał zapłonu więc czasami silnik będzie chodził na dwa gary. Jeśli odłączysz ten zły to będziesz miał regularny dźwięk niepracującego jednego cylindra.
Jeśli uda ci się odnaleźć niepracujący cylinder w ten sposób to też możesz spróbować zamienić świece aby zobaczyć czy się przeniesie bo może masz złą świecę.
Możesz szukać nieszczelności czymś palnym jak propan-butam albo jakiś palny płyn pryskając po kolektorze ssącym.
darkvon pisze:W takim wypadku jedna ze swiec bylaby zalana gdyby nie bylo spalania w jednym cylindrze a wszystkie swiece maja jednakowy - jasnobrazowy kolor co wedlug ksiazki swiadczy o ich prawidlowej pracy.
Jakby cały czas nie pracował to mogło by tak był ale jak u ciebie jest jak na filmie że raz chodzi raz nie to świeca nie będzie się różnić.
[ Dodano: 2015-10-25, 21:55 ]
PS. a ta luźna ośka najwięcej robiłaby zamiasznia na wolnych obrotach. Zresztą wpływ lewego powietrza jest najbardziej odczuwalny na wolnych obrotach bo stanowi największy procent tego co wpada do silnika. Przy wyższych obrotach i obciążeniach już ma niemal pomijalny wpływ bo kilka razy więcej powietrza wpada przez przepustnicę i powietrze z małej nieszczelności niewiele zmieni mieszankę.
Więc w twoim wypadku stawiałbym na problem z zapłonem albo hallem.