Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4, 1.9, 1Z] Problem z rozruchem, kątem, głośna praca.

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Krzysiek 84
Junior Admin
Junior Admin
Posty: 5478
Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
Imię: Krzysiek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Olecko

Post autor: Krzysiek 84 » 26 paź 2015, 20:17

Kąt wtrysku sprawdzamy w Basic Setings. Powietrze nie ma nic do kopcenia.

Obrazek
Ostatnio zmieniony 26 paź 2015, 20:17 przez Krzysiek 84, łącznie zmieniany 1 raz.

zolwik1991_1991
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 13
Rejestracja: 26 lip 2015, 10:54
Lokalizacja: kierwiny

Post autor: zolwik1991_1991 » 26 paź 2015, 20:17

na biegu jałowym(luzie) nie powinno byc widac wcale powietrza, jedynie na wysokich obrotach moze sie troche pojawic.

tiger209
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 100
Rejestracja: 12 mar 2013, 21:44
Lokalizacja: braniewo

Post autor: tiger209 » 26 paź 2015, 20:37

jutro sprubuje sprawdzic wszystkie opaski i weze zeby wogole nie bylo powietrza

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 26 paź 2015, 20:38

tiger209 pisze:tak ustawialem sam kat wtrysku wynosi 50-51
Jak ustawiałeś kąt ,tak jak na fotce,czyli w blokach pomiarowych ,to niczego nie ustawiłeś :roll: bo tu kąt ''poprawia ECU ,odpowiednio wysterowując zaworek n108 . Kąt statyczny ,czyli ten z którego korzysta pompa ,przed odpaleniem silnika,którego wtedy ECU nie może poprawić ,ustawiamy jak napisał
Krzysiek 84 pisze:Kąt wtrysku sprawdzamy w Basic Setings
Czyli w trybie ,gdzie ECU go nie poprawia .Korekcje na wtryskach 1i 2 masz bardzo duże...stanowczo za duże :roll: Takze ustaw kąt wtrysku jak należy ,czyli w trybie Basic seting ,zrób też porządek z wtryskami,bo podlewające wtryski,nie rozpylają ropy jak nalezy ,co też jakiś tam wpływ na odpalenie ma .Powietrze ma wpływ na odpalanie ,o ile przed odpaleniem widać kilka cm pustki w przewodzie zasilającym ,czy powrotnym ,przy pompie wtryskowej .Jeżeli przed odpaleniem ,przewody są pełne ,to jest ok .Pęcheżyk z powietrzem ,widoczny co jakiś czas w przewodzie zasilajacym ,podczas pracy silnika ,nie ma większego znaczenia ...ale jak po dodaniu gazu ,zaczyna ich być duuużo więcej ,to będą problemy z dynamicznym wysterowaniem kąta wtrysku w czasie jazdy .Ot i wszystko na temat 8-)
Ostatnio zmieniony 26 paź 2015, 21:04 przez MUNIOR, łącznie zmieniany 1 raz.

tiger209
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 100
Rejestracja: 12 mar 2013, 21:44
Lokalizacja: braniewo

Post autor: tiger209 » 26 paź 2015, 21:04

to czyli jak odpale silnik wchodze na vagu w silnik wchodze w grupe 000 i wlaczam Basic Setings i dopiero wtedy przestawiac pompe . bo jak przestawialem pompe to tak nie robilem wchodzilem tylko w grupe 000 patrzylem jaki jest kat mialem 110 i gasilem silnik przestawialem i zapalalem . teraz mam za kazdym razem wlaczac Basic Setings jak chcem ustawic

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 26 paź 2015, 21:06

tiger209 pisze:to czyli jak odpale silnik wchodze na vagu w silnik wchodze w grupe 000 i wlaczam Basic Setings i dopiero wtedy przestawiac pompe .
Tylko i wyłacznie tak można prawidłowo ustawić kąt

tiger209
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 100
Rejestracja: 12 mar 2013, 21:44
Lokalizacja: braniewo

Post autor: tiger209 » 26 paź 2015, 21:08

jutro ustawie pompe jak nalezy i wtedy napisze czy cos to dalo . a w weekend dam wtryski do spradzenia moze ktorys leje .

Awatar użytkownika
Krzysiek 84
Junior Admin
Junior Admin
Posty: 5478
Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
Imię: Krzysiek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Olecko

Post autor: Krzysiek 84 » 26 paź 2015, 21:16

Mozna i na pracującym silniku ustawiać. Pierwszy raz tylko metodą prób i błedów uruchamiając i gasząc silnik ustawiałem, teraz tylko na pracującym :mrgreen:

zolwik1991_1991
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 13
Rejestracja: 26 lip 2015, 10:54
Lokalizacja: kierwiny

Post autor: zolwik1991_1991 » 26 paź 2015, 23:00

ja tez u stawiam na odpalonym i jest ok.

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11730
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 27 paź 2015, 07:04

A jakie są dopuszczalne korekcje tz u brata było 2 i 4 po jakieś -0,30 a 3 1,20 jak dobrze pamiętam, czyli też nie dobrze i wtryskiwacze trzeba by do sprawdzenia dać :?:

zolwik1991_1991
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 13
Rejestracja: 26 lip 2015, 10:54
Lokalizacja: kierwiny

Post autor: zolwik1991_1991 » 27 paź 2015, 07:30

sprawdz jeszcze bezpieczniki moze jest spalony od wtrysku sterujacego. a jezeli ustawisz mniej wiecej kat wtrysku w tdi tnz. jak bedzie w miare ruwno chodzil to rano powinien odpalic dobrze. jedynie moze delikatnie zakopcic na niebiesko ale nie znacznie. i nie powinno wplynac to na ciezkie odpalenie. jedynie jak juz naprawde jest bardzo zly kat. koniecznie sprawdz rozrzad.

Awatar użytkownika
Krzysiek 84
Junior Admin
Junior Admin
Posty: 5478
Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
Imię: Krzysiek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Olecko

Post autor: Krzysiek 84 » 27 paź 2015, 15:21

PieterB pisze:A jakie są dopuszczalne korekcje
Tak jak pod okienkami pisze ( + - 2 mg)
Najlepiej jak są najbliżej zera. Ale jak ogólnie są zera z przodu to jest dobrze.


Obrazek

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11730
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 27 paź 2015, 15:58

Krzysiek 84, dzięki

ps teoretycznie to nawet 1,70 jeszcze się mieści tyle że powiedzmy od - 0.30 odbiega znacząco a to już nie bardzo, tak?

Awatar użytkownika
Krzysiek 84
Junior Admin
Junior Admin
Posty: 5478
Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
Imię: Krzysiek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Olecko

Post autor: Krzysiek 84 » 27 paź 2015, 16:06

- 0,30 to bedzie , że mniej paliwa podaje wtryskiwacz, Ale to w sensie takim, że ecu steruje pracą silnika by miał równe obroty i stąd potem też te wahania ( + - )

Aby za duże na plusie nie były ( w granicach 2 mg)

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11730
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 27 paź 2015, 16:49

Aby za duże na plusie nie były ( w granicach 2 mg)
oki, czyli lepiej na minus niż na plus :?:
I zbyt duża korekta + na powiedzmy 1 czy 2-uch wtryskiwaczach oznacza że pomału zbliża się czas na regenerację tych wtryskiwaczy? czy najlepiej już cały komplet?

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki TDi”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl