Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep samochodowy

[B4, 1.9, 1Z] Problem z rozruchem, kątem, głośna praca.

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Krzysiek 84
Junior Admin
Junior Admin
Posty: 5506
Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
Imię: Krzysiek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Olecko

Post autor: Krzysiek 84 » 26 paź 2015, 20:17

Kąt wtrysku sprawdzamy w Basic Setings. Powietrze nie ma nic do kopcenia.

Obrazek
Ostatnio zmieniony 26 paź 2015, 20:17 przez Krzysiek 84, łącznie zmieniany 1 raz.

zolwik1991_1991
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 13
Rejestracja: 26 lip 2015, 10:54
Lokalizacja: kierwiny

Post autor: zolwik1991_1991 » 26 paź 2015, 20:17

na biegu jałowym(luzie) nie powinno byc widac wcale powietrza, jedynie na wysokich obrotach moze sie troche pojawic.

tiger209
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 100
Rejestracja: 12 mar 2013, 21:44
Lokalizacja: braniewo

Post autor: tiger209 » 26 paź 2015, 20:37

jutro sprubuje sprawdzic wszystkie opaski i weze zeby wogole nie bylo powietrza

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6166
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 26 paź 2015, 20:38

tiger209 pisze:tak ustawialem sam kat wtrysku wynosi 50-51
Jak ustawiałeś kąt ,tak jak na fotce,czyli w blokach pomiarowych ,to niczego nie ustawiłeś :roll: bo tu kąt ''poprawia ECU ,odpowiednio wysterowując zaworek n108 . Kąt statyczny ,czyli ten z którego korzysta pompa ,przed odpaleniem silnika,którego wtedy ECU nie może poprawić ,ustawiamy jak napisał
Krzysiek 84 pisze:Kąt wtrysku sprawdzamy w Basic Setings
Czyli w trybie ,gdzie ECU go nie poprawia .Korekcje na wtryskach 1i 2 masz bardzo duże...stanowczo za duże :roll: Takze ustaw kąt wtrysku jak należy ,czyli w trybie Basic seting ,zrób też porządek z wtryskami,bo podlewające wtryski,nie rozpylają ropy jak nalezy ,co też jakiś tam wpływ na odpalenie ma .Powietrze ma wpływ na odpalanie ,o ile przed odpaleniem widać kilka cm pustki w przewodzie zasilającym ,czy powrotnym ,przy pompie wtryskowej .Jeżeli przed odpaleniem ,przewody są pełne ,to jest ok .Pęcheżyk z powietrzem ,widoczny co jakiś czas w przewodzie zasilajacym ,podczas pracy silnika ,nie ma większego znaczenia ...ale jak po dodaniu gazu ,zaczyna ich być duuużo więcej ,to będą problemy z dynamicznym wysterowaniem kąta wtrysku w czasie jazdy .Ot i wszystko na temat 8-)
Ostatnio zmieniony 26 paź 2015, 21:04 przez MUNIOR, łącznie zmieniany 1 raz.

tiger209
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 100
Rejestracja: 12 mar 2013, 21:44
Lokalizacja: braniewo

Post autor: tiger209 » 26 paź 2015, 21:04

to czyli jak odpale silnik wchodze na vagu w silnik wchodze w grupe 000 i wlaczam Basic Setings i dopiero wtedy przestawiac pompe . bo jak przestawialem pompe to tak nie robilem wchodzilem tylko w grupe 000 patrzylem jaki jest kat mialem 110 i gasilem silnik przestawialem i zapalalem . teraz mam za kazdym razem wlaczac Basic Setings jak chcem ustawic

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6166
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 26 paź 2015, 21:06

tiger209 pisze:to czyli jak odpale silnik wchodze na vagu w silnik wchodze w grupe 000 i wlaczam Basic Setings i dopiero wtedy przestawiac pompe .
Tylko i wyłacznie tak można prawidłowo ustawić kąt

tiger209
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 100
Rejestracja: 12 mar 2013, 21:44
Lokalizacja: braniewo

Post autor: tiger209 » 26 paź 2015, 21:08

jutro ustawie pompe jak nalezy i wtedy napisze czy cos to dalo . a w weekend dam wtryski do spradzenia moze ktorys leje .

Awatar użytkownika
Krzysiek 84
Junior Admin
Junior Admin
Posty: 5506
Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
Imię: Krzysiek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Olecko

Post autor: Krzysiek 84 » 26 paź 2015, 21:16

Mozna i na pracującym silniku ustawiać. Pierwszy raz tylko metodą prób i błedów uruchamiając i gasząc silnik ustawiałem, teraz tylko na pracującym :mrgreen:

zolwik1991_1991
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 13
Rejestracja: 26 lip 2015, 10:54
Lokalizacja: kierwiny

Post autor: zolwik1991_1991 » 26 paź 2015, 23:00

ja tez u stawiam na odpalonym i jest ok.

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11735
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 27 paź 2015, 07:04

A jakie są dopuszczalne korekcje tz u brata było 2 i 4 po jakieś -0,30 a 3 1,20 jak dobrze pamiętam, czyli też nie dobrze i wtryskiwacze trzeba by do sprawdzenia dać :?:

zolwik1991_1991
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 13
Rejestracja: 26 lip 2015, 10:54
Lokalizacja: kierwiny

Post autor: zolwik1991_1991 » 27 paź 2015, 07:30

sprawdz jeszcze bezpieczniki moze jest spalony od wtrysku sterujacego. a jezeli ustawisz mniej wiecej kat wtrysku w tdi tnz. jak bedzie w miare ruwno chodzil to rano powinien odpalic dobrze. jedynie moze delikatnie zakopcic na niebiesko ale nie znacznie. i nie powinno wplynac to na ciezkie odpalenie. jedynie jak juz naprawde jest bardzo zly kat. koniecznie sprawdz rozrzad.

Awatar użytkownika
Krzysiek 84
Junior Admin
Junior Admin
Posty: 5506
Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
Imię: Krzysiek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Olecko

Post autor: Krzysiek 84 » 27 paź 2015, 15:21

PieterB pisze:A jakie są dopuszczalne korekcje
Tak jak pod okienkami pisze ( + - 2 mg)
Najlepiej jak są najbliżej zera. Ale jak ogólnie są zera z przodu to jest dobrze.


Obrazek

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11735
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 27 paź 2015, 15:58

Krzysiek 84, dzięki

ps teoretycznie to nawet 1,70 jeszcze się mieści tyle że powiedzmy od - 0.30 odbiega znacząco a to już nie bardzo, tak?

Awatar użytkownika
Krzysiek 84
Junior Admin
Junior Admin
Posty: 5506
Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
Imię: Krzysiek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Olecko

Post autor: Krzysiek 84 » 27 paź 2015, 16:06

- 0,30 to bedzie , że mniej paliwa podaje wtryskiwacz, Ale to w sensie takim, że ecu steruje pracą silnika by miał równe obroty i stąd potem też te wahania ( + - )

Aby za duże na plusie nie były ( w granicach 2 mg)

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11735
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 27 paź 2015, 16:49

Aby za duże na plusie nie były ( w granicach 2 mg)
oki, czyli lepiej na minus niż na plus :?:
I zbyt duża korekta + na powiedzmy 1 czy 2-uch wtryskiwaczach oznacza że pomału zbliża się czas na regenerację tych wtryskiwaczy? czy najlepiej już cały komplet?

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki TDi”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl