Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B3 1.8 JN] Remont silnika. Co i jak? Co z czym?

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
Awatar użytkownika
Kostek80
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 283
Rejestracja: 04 lip 2012, 08:33
Lokalizacja: Stargard
Kontakt:

[B3 1.8 JN] Remont silnika. Co i jak? Co z czym?

Post autor: Kostek80 » 28 paź 2015, 15:31

Panowie podniosłem maskę w swojej audi i powiedziałem dość! Silnik nie chodzi na wolnych obrotach tylko faluje. Zarzygany olejem od głowicy aż po miskę. A oleju więcej palił jak benzyny. Postanowiłem zreanimować te jednostkę. Chciałbym prosić o pomoc w udzielaniu wsparcia bo chcę to zrobić tak jak inżynierowie nakazali wszystko na najlepszych częściach i możliwie najlepsze wykonanie moich rąk.
Wczoraj przystąpiłem do demontażu wszystkiego co jest zbędne do wyciągnięcia jednostki z komory.
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Dziś dojechałem do głowicy której trzeba poświęcić więcej uwagi. Jest do kompletnej regeneracji z wymianą każdej gumeczki w środku i wszystko co kwalifikuje się do wymiany. I rodzi się jeszcze jedno pytanie. Czy jest ktoś na forum co się tym zajmuje? Jakaś polecana firma? Bo jak widać nawet nie mam wszystkich szpilek od kolektora.
Obrazek

maciek889
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4737
Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
Imię: Maciej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Wchsut.

Post autor: maciek889 » 28 paź 2015, 18:24

Kostek80 pisze: Silnik nie chodzi na wolnych obrotach tylko faluje. Zarzygany olejem od głowicy aż po miskę.
Raczej remont silnika na to nie pomoże, bo to trzeba by mechaniczny wtrysk przejrzeć i poregulować.

Awatar użytkownika
Kostek80
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 283
Rejestracja: 04 lip 2012, 08:33
Lokalizacja: Stargard
Kontakt:

Post autor: Kostek80 » 28 paź 2015, 18:48

Tak wiem ale to jest jeden mankament z setki do zrobienia.

Awatar użytkownika
Krys1994
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 300
Rejestracja: 08 sie 2009, 15:22
Lokalizacja: Mircze

Post autor: Krys1994 » 28 paź 2015, 21:05

Z silnikiem to raczej problemu nie będzie. Ściągaj głowice oddaj do zakładu (musisz poszukać w okolicy) możesz jeszcze zmienić pierścienie i zajrzeć do panewek (od razu uszczelnisz miskę) Jak chcesz porządny remont to jeszcze pasowało by blok oddać do szlifu wstawić nowe tłoki, pierścienie i wtedy jest pewność, ze wszystko będzie ok, oczywiście chyba nie muszę dodawać ze trzeba założyć wszystkie nowe uszczelki. :-P
Co do mechanicznego wtrysku to widzę, że coś jest zrobione z odmą - te silniki muszą mieć szczelną odmę i do tego wężyki muszą być o odpowiednim przekroju bo inaczej silnik nigdy nie będzie miał wolnych obrotów. Można sprawdzić i ewentualnie wymienić (co by nie po szkodziło bo na pewno są już twarde) uszczelniacze na wtryskach. Są tam 4 sztuki na jednym wtryskiwaczu tam też może ciągnąć lewe powietrze i nie będzie wolnych obrotów. Dalej to sprawdzenie czy nigdzie więcej nie ciągnie lewego powietrza i jak już będzie dobrze chodził to wystarczy miernik uniwersalny i wtrysk w kilka minut można wyregulować ale teraz o tym nie będe pisał. ;-) Sam mam ten silniczek i też doprowadzam go do ideału tylko z tym, ze ja zrobiłem tylko uszczelki, głowice i uszczelniacze i oleju nie podbiera, a wtrysk mam idealnie wyregulowany tylko lekko falują obroty bo jedna obudowa wtryskiwacza pękła. Ale to sie ogarnie. :-)

Awatar użytkownika
Kostek80
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 283
Rejestracja: 04 lip 2012, 08:33
Lokalizacja: Stargard
Kontakt:

Post autor: Kostek80 » 30 paź 2015, 12:18

Powiem tak nie będę ruszał ani panewek ani pierścieni. Mierzyłem jakiś czas temu ciśnienie to wyszło ponad 12 na każdym garku. Martwi mnie tylko ta głowica czy w zakładzie zrobią mi ją na glanc. Co do układu wtryskowego zajmiemy się nim później. Na razie zależy mi na wymianie miski i ogarnięciu bloku razem z malowanie bo wygląda strasznie. Macie jakieś metody to dobrego umycia. Ogólnie dziś może dokładnie wezmę się za weryfikacje części.

[ Dodano: 2015-10-30, 12:18 ]
Panowie jeśli bierze olej z litra na miesiąc. Kopci cały czas to będzie wina uszczelniaczy czy pierścieni też?

maciek889
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4737
Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
Imię: Maciej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Wchsut.

Post autor: maciek889 » 30 paź 2015, 16:14

Jak kopci cały czas to bardzie pierścienie, bo przy uszczelniaczach najbardziej dymi po poranny odpaleniu.

Zrób uszczelniacze głowicy bez jej zdejmowanie. Przy okazji będzie mógł trochę poruszać zaworami aby ocenić czy prowadnice są niewyrobione. Jeśli to nie pomoże to rób pierścienie.
Bo ściąganie głowicy do samych uszczelniaczy się nie kalkuluje. Zdejmiesz zrobisz a jak nie pomoże to jeszcze raz będzie zdejmował i tracił kase na uszczelka + ewentualne planowanie.

Awatar użytkownika
Kostek80
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 283
Rejestracja: 04 lip 2012, 08:33
Lokalizacja: Stargard
Kontakt:

Post autor: Kostek80 » 31 paź 2015, 19:39

Głowice oddaje do warsztatu w celu kapitalnego remontu. Natomiast w bloku wymieniam pierścienie i panewki oraz wszystkie uszczelniacze i maluje blok. Tylko teraz jakiej firmy zamawiać pierścienie i panewki?

Awatar użytkownika
GerB3
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3096
Rejestracja: 20 maja 2008, 22:11
Lokalizacja: KRK

Post autor: GerB3 » 31 paź 2015, 20:20

Mahle albo Kolbenschmidt

Awatar użytkownika
Kostek80
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 283
Rejestracja: 04 lip 2012, 08:33
Lokalizacja: Stargard
Kontakt:

Post autor: Kostek80 » 31 paź 2015, 21:03

A gdzie najlepiej zamówić ?

Awatar użytkownika
Patrique
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1399
Rejestracja: 27 paź 2009, 13:08
Imię: Patryk
Model: Audi A4
Nadwozie: Avant
Silnik:
Lokalizacja: Sosnowiec

Post autor: Patrique » 31 paź 2015, 21:32

Ja założyłem pierścienie Goetze i wszystko działa jak należy. Spreżanie prawie jak w nówce w roku 1989 :D

Awatar użytkownika
GerB3
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3096
Rejestracja: 20 maja 2008, 22:11
Lokalizacja: KRK

Post autor: GerB3 » 01 lis 2015, 09:25

Kostek80 pisze:A gdzie najlepiej zamówić ?
Ja kupuje w http://autowanda.pl/ ceny nieraz o 100zł tansze niz w Intercarsie np: za chłodnice płaciłem 148zł a w IC ta sama 249zł

Awatar użytkownika
Kostek80
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 283
Rejestracja: 04 lip 2012, 08:33
Lokalizacja: Stargard
Kontakt:

Post autor: Kostek80 » 18 lis 2015, 21:11

Zawaliłem głowice i zobaczcie na cylinder nr.2 tłok w oleju jak i zawór jakieś propozycjie dlaczego tak? I chodzi mi o majonez na pokrywie i olej w gwincie szpilki.
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

[ Dodano: 2015-11-18, 21:11 ]
Czy ten olej to przez uszczelniacz czy piercienie???

Awatar użytkownika
kamsta
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 664
Rejestracja: 25 sty 2013, 11:05
Lokalizacja: Chorzów

Post autor: kamsta » 18 lis 2015, 22:04

Kolego ja bym powiedział iż to prowadnica jest padnięta w twoim przypadku.

kau
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 19
Rejestracja: 14 lis 2015, 08:01

Post autor: kau » 19 lis 2015, 07:38

A nie lepiej znaleźć drugi silnik?

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11730
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 19 lis 2015, 09:00

kau pisze:A nie lepiej znaleźć drugi silnik?
i co wydaje Ci się że będzie taki sam jak ten po remoncie :?:

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl