[B3 1.8 JN] Remont silnika. Co i jak? Co z czym?
[B3 1.8 JN] Remont silnika. Co i jak? Co z czym?
Panowie podniosłem maskę w swojej audi i powiedziałem dość! Silnik nie chodzi na wolnych obrotach tylko faluje. Zarzygany olejem od głowicy aż po miskę. A oleju więcej palił jak benzyny. Postanowiłem zreanimować te jednostkę. Chciałbym prosić o pomoc w udzielaniu wsparcia bo chcę to zrobić tak jak inżynierowie nakazali wszystko na najlepszych częściach i możliwie najlepsze wykonanie moich rąk.
Wczoraj przystąpiłem do demontażu wszystkiego co jest zbędne do wyciągnięcia jednostki z komory.
Dziś dojechałem do głowicy której trzeba poświęcić więcej uwagi. Jest do kompletnej regeneracji z wymianą każdej gumeczki w środku i wszystko co kwalifikuje się do wymiany. I rodzi się jeszcze jedno pytanie. Czy jest ktoś na forum co się tym zajmuje? Jakaś polecana firma? Bo jak widać nawet nie mam wszystkich szpilek od kolektora.
Wczoraj przystąpiłem do demontażu wszystkiego co jest zbędne do wyciągnięcia jednostki z komory.
Dziś dojechałem do głowicy której trzeba poświęcić więcej uwagi. Jest do kompletnej regeneracji z wymianą każdej gumeczki w środku i wszystko co kwalifikuje się do wymiany. I rodzi się jeszcze jedno pytanie. Czy jest ktoś na forum co się tym zajmuje? Jakaś polecana firma? Bo jak widać nawet nie mam wszystkich szpilek od kolektora.
Z silnikiem to raczej problemu nie będzie. Ściągaj głowice oddaj do zakładu (musisz poszukać w okolicy) możesz jeszcze zmienić pierścienie i zajrzeć do panewek (od razu uszczelnisz miskę) Jak chcesz porządny remont to jeszcze pasowało by blok oddać do szlifu wstawić nowe tłoki, pierścienie i wtedy jest pewność, ze wszystko będzie ok, oczywiście chyba nie muszę dodawać ze trzeba założyć wszystkie nowe uszczelki.
Co do mechanicznego wtrysku to widzę, że coś jest zrobione z odmą - te silniki muszą mieć szczelną odmę i do tego wężyki muszą być o odpowiednim przekroju bo inaczej silnik nigdy nie będzie miał wolnych obrotów. Można sprawdzić i ewentualnie wymienić (co by nie po szkodziło bo na pewno są już twarde) uszczelniacze na wtryskach. Są tam 4 sztuki na jednym wtryskiwaczu tam też może ciągnąć lewe powietrze i nie będzie wolnych obrotów. Dalej to sprawdzenie czy nigdzie więcej nie ciągnie lewego powietrza i jak już będzie dobrze chodził to wystarczy miernik uniwersalny i wtrysk w kilka minut można wyregulować ale teraz o tym nie będe pisał. Sam mam ten silniczek i też doprowadzam go do ideału tylko z tym, ze ja zrobiłem tylko uszczelki, głowice i uszczelniacze i oleju nie podbiera, a wtrysk mam idealnie wyregulowany tylko lekko falują obroty bo jedna obudowa wtryskiwacza pękła. Ale to sie ogarnie.
Co do mechanicznego wtrysku to widzę, że coś jest zrobione z odmą - te silniki muszą mieć szczelną odmę i do tego wężyki muszą być o odpowiednim przekroju bo inaczej silnik nigdy nie będzie miał wolnych obrotów. Można sprawdzić i ewentualnie wymienić (co by nie po szkodziło bo na pewno są już twarde) uszczelniacze na wtryskach. Są tam 4 sztuki na jednym wtryskiwaczu tam też może ciągnąć lewe powietrze i nie będzie wolnych obrotów. Dalej to sprawdzenie czy nigdzie więcej nie ciągnie lewego powietrza i jak już będzie dobrze chodził to wystarczy miernik uniwersalny i wtrysk w kilka minut można wyregulować ale teraz o tym nie będe pisał. Sam mam ten silniczek i też doprowadzam go do ideału tylko z tym, ze ja zrobiłem tylko uszczelki, głowice i uszczelniacze i oleju nie podbiera, a wtrysk mam idealnie wyregulowany tylko lekko falują obroty bo jedna obudowa wtryskiwacza pękła. Ale to sie ogarnie.
Powiem tak nie będę ruszał ani panewek ani pierścieni. Mierzyłem jakiś czas temu ciśnienie to wyszło ponad 12 na każdym garku. Martwi mnie tylko ta głowica czy w zakładzie zrobią mi ją na glanc. Co do układu wtryskowego zajmiemy się nim później. Na razie zależy mi na wymianie miski i ogarnięciu bloku razem z malowanie bo wygląda strasznie. Macie jakieś metody to dobrego umycia. Ogólnie dziś może dokładnie wezmę się za weryfikacje części.
[ Dodano: 2015-10-30, 12:18 ]
Panowie jeśli bierze olej z litra na miesiąc. Kopci cały czas to będzie wina uszczelniaczy czy pierścieni też?
[ Dodano: 2015-10-30, 12:18 ]
Panowie jeśli bierze olej z litra na miesiąc. Kopci cały czas to będzie wina uszczelniaczy czy pierścieni też?
-
- Forum Audi 80
- Posty: 4737
- Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
- Imię: Maciej
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.3 NG
- Lokalizacja: Wchsut.
Jak kopci cały czas to bardzie pierścienie, bo przy uszczelniaczach najbardziej dymi po poranny odpaleniu.
Zrób uszczelniacze głowicy bez jej zdejmowanie. Przy okazji będzie mógł trochę poruszać zaworami aby ocenić czy prowadnice są niewyrobione. Jeśli to nie pomoże to rób pierścienie.
Bo ściąganie głowicy do samych uszczelniaczy się nie kalkuluje. Zdejmiesz zrobisz a jak nie pomoże to jeszcze raz będzie zdejmował i tracił kase na uszczelka + ewentualne planowanie.
Zrób uszczelniacze głowicy bez jej zdejmowanie. Przy okazji będzie mógł trochę poruszać zaworami aby ocenić czy prowadnice są niewyrobione. Jeśli to nie pomoże to rób pierścienie.
Bo ściąganie głowicy do samych uszczelniaczy się nie kalkuluje. Zdejmiesz zrobisz a jak nie pomoże to jeszcze raz będzie zdejmował i tracił kase na uszczelka + ewentualne planowanie.
Ja kupuje w http://autowanda.pl/ ceny nieraz o 100zł tansze niz w Intercarsie np: za chłodnice płaciłem 148zł a w IC ta sama 249złKostek80 pisze:A gdzie najlepiej zamówić ?