[B4 1.9 1Z] zapowietrza sie, odpala tylko z plaka
Sprawdziłem zawór który jest na powrocie i tloczek nie chce sie ruszyc nie wypada ani nie wpada do srodka czesc od drugiej strony tez się nie rusza. Podsyłam foto:
Wszystkie czesci byly w tej pozycji jak na foto. Mam to rozebrac i zlozyc na nowo? Moge uzyc sily?
[ Dodano: 2015-11-23, 16:37 ]
Zaworek cisnienia wewnetrznego w pompie siedzi po lewej stronie wejscia paliwa do pompy ,mozna go próbować odkręcić zwykłą płaską dziesiątką. Miałeś na myśli to co zaznaczyłem na foto?
Tak wiem artystą już nie zostanę
Wszystkie czesci byly w tej pozycji jak na foto. Mam to rozebrac i zlozyc na nowo? Moge uzyc sily?
[ Dodano: 2015-11-23, 16:37 ]
Zaworek cisnienia wewnetrznego w pompie siedzi po lewej stronie wejscia paliwa do pompy ,mozna go próbować odkręcić zwykłą płaską dziesiątką. Miałeś na myśli to co zaznaczyłem na foto?
Tak wiem artystą już nie zostanę
- Krzysiek 84
- Junior Admin
- Posty: 5478
- Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
- Imię: Krzysiek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Olecko
Ok wykrecilem go ale chyba jest w całosci (na drugiej fotce widac ze tloczek i jego zabezpieczenie o ile to zabezpieczenie jest w srodku) mam jedynie watpliwosci co do uszczelki gumowej (o ile to gumowa uszczelka) tej czarnej mniejszej (na foto po prawej stronie) jest bardzo twarda ta wieksza jest miekka i trzyma bo ropa nie wychodzila poza pompe ale ta mniejsza wedlug mnie tez pelni wazna funkcje i powinna byc miekka zgadza sie?
[ Dodano: 2015-11-23, 16:54 ]
A co robic z tym zaworem ktory jest na powrocie? :roll:
[ Dodano: 2015-11-23, 17:04 ]
Wkładajac srubowkret w otwor ktory jest wkrecony w pompe czuc opor ale sprezyna jest chyba ok mozna ja wcisnac a po puszczeniu sama wraca do poprzedniej pozycji tak jakby tloczek pompowal bo w wiekszej dziurce z boku zaworu pojawiaja sie bombelki. To dobrze?
[ Dodano: 2015-11-23, 16:54 ]
A co robic z tym zaworem ktory jest na powrocie? :roll:
[ Dodano: 2015-11-23, 17:04 ]
Wkładajac srubowkret w otwor ktory jest wkrecony w pompe czuc opor ale sprezyna jest chyba ok mozna ja wcisnac a po puszczeniu sama wraca do poprzedniej pozycji tak jakby tloczek pompowal bo w wiekszej dziurce z boku zaworu pojawiaja sie bombelki. To dobrze?
- Krzysiek 84
- Junior Admin
- Posty: 5478
- Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
- Imię: Krzysiek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Olecko
-
- Forum Audi 80
- Posty: 6165
- Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
- Imię: Mariusz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Lubelskie
Ten mniejszy oring, pełni najwazniejszą funkcje ,i zwykle jest w opłakanym stanie ,takze musisz go wymienić ...ta od góry zwykle jest dobra i nigdy nie puszcza ..ale wiadomo że najlepiej wymienić obie...rozmiarów tych oringów nie znam ,bo zawsze biorę z kompletu uszczelekArturo997 pisze: ta mniejsza wedlug mnie tez pelni wazna funkcje i powinna byc miekka zgadza sie?
Krzysiek 84, czyli na zawor powrotny mam dac 4 - 4,5 bara i ma trzymać więcej ma puszczać. Powietrze podpiac pod zawór od strony pompy wtryskowej?
MUNIOR, wymienię oba tymbardziej ze juz mam je na stole i grzechem byloby zostawiac stary. Jestem w stanie w sklepie motoryzacyjnym za rogiem kupic te dwie uszczelki? Czy muszę kupić jakis komplet uszczelek na cala pompę? Kupić w ASO? Czy szukac czegos np. z elring'a lub victor reinz? Czy kupić z "walizki" gdzie sa wszystkie rozmiary swiata?
MUNIOR, wymienię oba tymbardziej ze juz mam je na stole i grzechem byloby zostawiac stary. Jestem w stanie w sklepie motoryzacyjnym za rogiem kupic te dwie uszczelki? Czy muszę kupić jakis komplet uszczelek na cala pompę? Kupić w ASO? Czy szukac czegos np. z elring'a lub victor reinz? Czy kupić z "walizki" gdzie sa wszystkie rozmiary swiata?
- Krzysiek 84
- Junior Admin
- Posty: 5478
- Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
- Imię: Krzysiek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Olecko
Komplet uszczelek zamowilem wczoraj - mam nadzieje ze jutro beda. Zawor sprawdzilem i nie trzyma on nawet 2 barów (powietrze ucieka przez boczne male otworki) pytanie mam go probowac ustawic (pierwszy raz grzebie przy pompie wtryskowej i szczerze mowiac nie wiem czy dam rade) czy lepiej bedzie go wymienic? Moze ktos ma taki na opchniecie juz podejmie sie ustawienia mojego?
-
- Forum Audi 80
- Posty: 6165
- Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
- Imię: Mariusz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Lubelskie
Jeżeli piszesz o zaworze powrotnym , wykręconym z dekielka nastawnika ,to że puszcza cisnienie przy 2 barach ,będzie skutkowało zbyt niskim ciśnieniem wewnętrznym w pompie ,a to będzie skutkowało niedostatecznym przestawieniem dynamicznego kąta wtrysku ,w czasie jazdy...a to bedzie skutkowało zamułem i ew.nadmiernym poddymianiem .Na odpalanie ,czy "trzymanie "paliwa przez pompę ,wpływu to jednak żadnego nie ma .Ale własciwe wysterowanie kąta wtrysku ,to jeden z najważniejszych parametrów silnika ,wiec taki "nietrzymający "zaworek, powinno się wymienić ,jak auta ma być w pełni sprawne. Naprawianie zaworka radzę sobie odpuscić ,bo nikt tego do naprawy nie przewidział Jak chcesz to mam sprawny ,pisz na PWArturo997 pisze: Zawor sprawdzilem i nie trzyma on nawet 2 barów
Ostatnio zmieniony 24 lis 2015, 17:41 przez MUNIOR, łącznie zmieniany 1 raz.
- Krzysiek 84
- Junior Admin
- Posty: 5478
- Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
- Imię: Krzysiek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Olecko
Na ta chwile wymieniłem zawór zwrotny na powrocie, uszczelki na zaworze wysokiego cisnienia, przewody paliwowe od baku, az do pompy, wszystkie opaski na nowe, wyrzuciłem dodatkowy zawor zwrotny na powrocie do baku. Pozalewalem przewody i filtr tyle na ile moglem Auto samo nie było w stanie odpalic - pomogl plak. Pytanie jak długo auto ma chodzić na wolnych obrotach zeby caly układ sie odpowietrzył? Na ta chwile pochodził jakies 10 minut po czym zauważyłem ze koła na wale - te po ktorych chodzi pasek od pompy wody i wspomagania oraz pasek od sprezarki klimy i alternatora bije. Nie ma jakiegos kosmosu ale wyraznie widac ze bije. Auto zgasiłem bo nie tak być powinno. To chyba nie jest przyczyną tego że auto nie chce odpalic? Mam nadzieje ze pomoze sciagniecie ich i wymiana na inne koła - jak sie nie myle mam takie u siebie. Auto odpowietrzac na wolnych obrotach czy poskladac do konca (zostały mi koła i kilka rzeczy od dolu) i zrobic kilka km ?
[ Dodano: 2015-12-08, 19:06 ]
W aucie jest tez co namieszane z grzaniem swiec. Jak kupiłem auto przekaznik od swiec byl rozwalony (zdjeta obudowa) i była zrobiona zworka z otwieracza do piwa by podczas odpalania zewrzec - Niemiec twierdzil ze inaczej nie odpala Wymieniłem tez przekaznik na inny sprawny i prad ciagle szedl na swiece zarowe bo az zaczelo sie z nich delikatnie dymic gdzy silnik byl juz odpalony. Probowalem odpalac z wlozonym przekaznikiem i bez przekaznika auto auto bez i z bo pomoglem sobie plakiem. W aucie jest komputer ktory pokazuje tez komunikaty:
http://www.audicoupetyp89.de/jpeg/Prosp ... page24.jpg
Podczas gdy dlugo kreci sie rozrusznikiem po jakies 4 -5 sekundach pokazuje sie na czerwono lampa alladyna 8-) i zaczyna piszczec. Przy odpaleniu go z plaka i gdy auto chodzi lampa sie nie pokazuje. Gdy auto ma odpalony silnik pokazuje sie inna kontrolka na pomaranczowo - akumulator. Sprawdzalem na kilku akumulatorach to samo. Podczas pracy silnika napicie na aku 14,5V czyli wzorowo. Podlaczalem nawet 2 akumulatory kablami rozruchowymi i aku tez sie pokazywal. Wiem ze juz troche odbiegam od pierwotnego tematu alemoze to jakos jest ze soba powiazane?
[ Dodano: 2015-12-08, 19:06 ]
W aucie jest tez co namieszane z grzaniem swiec. Jak kupiłem auto przekaznik od swiec byl rozwalony (zdjeta obudowa) i była zrobiona zworka z otwieracza do piwa by podczas odpalania zewrzec - Niemiec twierdzil ze inaczej nie odpala Wymieniłem tez przekaznik na inny sprawny i prad ciagle szedl na swiece zarowe bo az zaczelo sie z nich delikatnie dymic gdzy silnik byl juz odpalony. Probowalem odpalac z wlozonym przekaznikiem i bez przekaznika auto auto bez i z bo pomoglem sobie plakiem. W aucie jest komputer ktory pokazuje tez komunikaty:
http://www.audicoupetyp89.de/jpeg/Prosp ... page24.jpg
Podczas gdy dlugo kreci sie rozrusznikiem po jakies 4 -5 sekundach pokazuje sie na czerwono lampa alladyna 8-) i zaczyna piszczec. Przy odpaleniu go z plaka i gdy auto chodzi lampa sie nie pokazuje. Gdy auto ma odpalony silnik pokazuje sie inna kontrolka na pomaranczowo - akumulator. Sprawdzalem na kilku akumulatorach to samo. Podczas pracy silnika napicie na aku 14,5V czyli wzorowo. Podlaczalem nawet 2 akumulatory kablami rozruchowymi i aku tez sie pokazywal. Wiem ze juz troche odbiegam od pierwotnego tematu alemoze to jakos jest ze soba powiazane?
-
- Forum Audi 80
- Posty: 6165
- Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
- Imię: Mariusz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Lubelskie
To nie jest zawór zwrotny :roll: tylko cisnieniowy ,który utrzymuje odpowiednie ciśnienie wewnętrzne w pompie .Nie ma on żadnego wpływu na opdalanie ,czy zapowietrzanieArturo997 pisze:Na ta chwile wymieniłem zawór zwrotny na powrocie
Zawór zwrotny na powrocie :shock: Toż to kompletny nonsens :roll: Co do problemów z odpalaniem ...my tu o zaworkach i innych rzeczach ,a Ty nie napisałeś czy podpinałeś pod vaga i sprawdzałeś podstawowe parametry ,czyli kąt wtrysku w nastawach podstawowych BS i dawka paliwa w blokach pomiarowych .A od tego nalezy zacząć ,jak już pozbędziemy sie problemów z powietrzem w pompie ....świece żarowe ,sobie na razie odpuść ,ich wpływ na odpalanie jest przy panujących obecnie dodatnich temperaturach , praktycznie żadenArturo997 pisze: wyrzuciłem dodatkowy zawor zwrotny na powrocie do baku