[B4 2.0 ABK] nie odpala
Dzisiaj odpalił od strzała ( no prawie, ale szybko zalapal i szybko sie ustabilizowal bez gazu) co mnie zdziwilo bo stal na mrozie 8h, sprawdze pompke ale to za tydzien
[ Dodano: 2015-11-26, 19:56 ]
Witam, problem sam sie rozwiazal Może tak sie działo dlatego ze od lipca samochod stal w stodole, teraz pojezdzil na spokojnie sie rozruszal i pali jak trza, benzyna nie smierdzi, i nawet juz tak nie dymi Zobaczymy z czasem.
[ Dodano: 2015-11-26, 19:56 ]
Witam, problem sam sie rozwiazal Może tak sie działo dlatego ze od lipca samochod stal w stodole, teraz pojezdzil na spokojnie sie rozruszal i pali jak trza, benzyna nie smierdzi, i nawet juz tak nie dymi Zobaczymy z czasem.
[B4 2.0 ABK] Problem z odpaleniem
Witam, ostatnio uporałem sie z jednym problemem jakim byl brak obrotów na biegu jałowym, wskazówka po prostu leżała a samochód nie gasł, po myciu silnika nagle usterka zniknela.
Teraz pojawil sie nastepny problem, samochód ciężko pali. Długo kręci rozrusznikiem i po 5-6 sekundach zaczyna odpalać, czasem zgaśnie od razu i wtedy ponowne przekrecenie kluczyka sprawia ze odpala od razu. Filtry wymienione, świece kopułka i przewody równiez - zero poprawy. Mechanik ostatnio ustawiał zapłon i mimo to ze byl przestawiony i ustawił go jak trzeba dalej zero poprawy. Pomaga wciśniecie gazu przy kreceniu ale to raczej niezdrowe.
Śmierdzi benzyną spod maski jak juz odpali, nawet z nawiewu daje. Mechanik podejrzewa sonde albo czujnik temp, dodam ze przy jezdzie po miescie teraz wskazówka temp nigdy nie doszła nawet do 70stopni. Może ktoś spotkał sie z takim problemem. Auto nie szarpie, moc ma chyba właściwą chociaz mysle ze to i tak nie wszystko na co go stać. Nie mam gazu jezdze na benzynie.
Teraz pojawil sie nastepny problem, samochód ciężko pali. Długo kręci rozrusznikiem i po 5-6 sekundach zaczyna odpalać, czasem zgaśnie od razu i wtedy ponowne przekrecenie kluczyka sprawia ze odpala od razu. Filtry wymienione, świece kopułka i przewody równiez - zero poprawy. Mechanik ostatnio ustawiał zapłon i mimo to ze byl przestawiony i ustawił go jak trzeba dalej zero poprawy. Pomaga wciśniecie gazu przy kreceniu ale to raczej niezdrowe.
Śmierdzi benzyną spod maski jak juz odpali, nawet z nawiewu daje. Mechanik podejrzewa sonde albo czujnik temp, dodam ze przy jezdzie po miescie teraz wskazówka temp nigdy nie doszła nawet do 70stopni. Może ktoś spotkał sie z takim problemem. Auto nie szarpie, moc ma chyba właściwą chociaz mysle ze to i tak nie wszystko na co go stać. Nie mam gazu jezdze na benzynie.
- Przemecior
- Forum Audi 80
- Posty: 42
- Rejestracja: 13 gru 2015, 09:54
- Pieterb
- Forum Audi 80
- Posty: 11730
- Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
- Imię: Piotr
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 ABK+lpg
- Lokalizacja: Zamość
czy aby na pewno dobrze to zrobił. Jeśli byłeś przy ustawianiu to opisz jak to robił.Veneson pisze:Mechanik ostatnio ustawiał zapłon i mimo to ze byl przestawiony i ustawił go jak trzeba
vag tu pomoże i nie trzeba zgadywać ani nic podejrzewaćVeneson pisze:Mechanik podejrzewa sonde albo czujnik temp
- Przemecior
- Forum Audi 80
- Posty: 42
- Rejestracja: 13 gru 2015, 09:54
Silnik na pewno ma wyższą temp niż wskazuje na to licznik, benzyne czuc z minute po odpaleniu, pozniej podczas jazdy juz nie, mechanik ustawiajac zapłon uzywał migajacej lampy, nie przygladalem sie tam zbytnio ale powiem szczerze ze gorzej pali po przestawieniu niz bylo przedtem. Jutro będe miał nowy czujnik temperatury, ten niebieski. Wymienie i napisze co sie zmieniło (jeśli cokolwiek sie zmieni)
- Pieterb
- Forum Audi 80
- Posty: 11730
- Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
- Imię: Piotr
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 ABK+lpg
- Lokalizacja: Zamość
to że używał lamy to nic dziwnego ale kompa pewnie nie używał ani w inny sposób nie blokował ecu silnika a to oznacza że na pewno źle ustawił. Miałeś pewnie źle ustawiony a teraz masz jeszcze bardzie źle i na pewno mocy to on nie ma. ABK jest bardzo czuły pod tym względem.Veneson pisze:mechanik ustawiajac zapłon uzywał migajacej lampy
na forum sa dane jak go sprawdzić a dopiero gdy będzie odbiegał to wtedy wymiana. I w twoim przypadku raczej nie wiele to da.Veneson pisze:Jutro będe miał nowy czujnik temperatury, ten niebieski. Wymienie i napisze co sie zmieniło (jeśli cokolwiek sie zmieni)
a jeśli chodzi wskazania licznika to za to odpowiada 2 czujnik szary
A może ktoś ma namiary na jakiegos magika mechanika w zachodniopomorskim co ma abk w malym palcu?
[ Dodano: 2015-12-18, 14:01 ]
Czujnik wymieniony, stary juz na denku był poprzypalany i pordzewialy, jedyna poprawa to to ze nie smierdzi benzyna i moze troche lepiej pali, ale dzisiaj rano wsiadłem jeszcze przed wymianą i odpalił na strzała.
[ Dodano: 2015-12-18, 14:01 ]
Czujnik wymieniony, stary juz na denku był poprzypalany i pordzewialy, jedyna poprawa to to ze nie smierdzi benzyna i moze troche lepiej pali, ale dzisiaj rano wsiadłem jeszcze przed wymianą i odpalił na strzała.
Czytałem na forum też że na odpiętym czujniku inne samochody palą bez problemu, mój na odpiętym kręci w nieskończoność i nie ma zamiaru nawet odpalic. Chciałem również sprawdzić szczelność dolotu ale nie wiem nawet jak sie za to zabrac, nigdy wczesniej nie mialem doczynienia z takimi rzeczami Jak by ktoś miał jakis dobry patent to bym chetnie poczytał
- Pieterb
- Forum Audi 80
- Posty: 11730
- Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
- Imię: Piotr
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 ABK+lpg
- Lokalizacja: Zamość
bo moim zdaniem coś jeszcze jest nie haloVeneson pisze:Czytałem na forum też że na odpiętym czujniku inne samochody palą bez problemu, mój na odpiętym kręci w nieskończoność i nie ma zamiaru nawet odpalic.
wystarczy doookładnie posprawdzać wszystkie wężyki gumowe w dolocie, samą gumę łączącą przepływkę z przepustnicą a także przewody podciśnienia łącznie z odma na pokrywie zaworów. I jest to też opisywane już nie raz i nie dwa.Veneson pisze: Jak by ktoś miał jakis dobry patent to bym chetnie poczytał