Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 2.0 ABK] nie odpala

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
maciek889
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4736
Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
Imię: Maciej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Wchsut.

Post autor: maciek889 » 24 lis 2015, 09:35

Możliwe że regulator ciśnienia paliwa przepuszcza benzynę przez wężyk podciśnienia. Zobacz po dłuższym postoju czy nie masz benzyny w wężyku zaznaczonym na zdjęciu:
Jak masz LPG to pojeździj dzień bez włączania gazu bo kolektor i dolot może być być zalewany gazem.
Obrazek

Veneson
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 49
Rejestracja: 17 lis 2015, 17:33

Post autor: Veneson » 24 lis 2015, 21:50

Nie mam gazu, z rurki nie wyplynela benzyna,

maciek889
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4736
Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
Imię: Maciej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Wchsut.

Post autor: maciek889 » 24 lis 2015, 22:03

To też może być problem z czujnikiem temperatury płynu albo umierającą pompką paliwa. Słaba pompka może dobrze działać podczas jazdy ale mogą być problemy z odpalaniem silnika.

Veneson
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 49
Rejestracja: 17 lis 2015, 17:33

Post autor: Veneson » 26 lis 2015, 19:56

Dzisiaj odpalił od strzała ( no prawie, ale szybko zalapal i szybko sie ustabilizowal bez gazu) co mnie zdziwilo bo stal na mrozie 8h, sprawdze pompke ale to za tydzien

[ Dodano: 2015-11-26, 19:56 ]
Witam, problem sam sie rozwiazal :D Może tak sie działo dlatego ze od lipca samochod stal w stodole, teraz pojezdzil na spokojnie sie rozruszal i pali jak trza, benzyna nie smierdzi, i nawet juz tak nie dymi :D Zobaczymy z czasem.

Veneson
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 49
Rejestracja: 17 lis 2015, 17:33

[B4 2.0 ABK] Problem z odpaleniem

Post autor: Veneson » 17 gru 2015, 10:25

Witam, ostatnio uporałem sie z jednym problemem jakim byl brak obrotów na biegu jałowym, wskazówka po prostu leżała a samochód nie gasł, po myciu silnika nagle usterka zniknela.
Teraz pojawil sie nastepny problem, samochód ciężko pali. Długo kręci rozrusznikiem i po 5-6 sekundach zaczyna odpalać, czasem zgaśnie od razu i wtedy ponowne przekrecenie kluczyka sprawia ze odpala od razu. Filtry wymienione, świece kopułka i przewody równiez - zero poprawy. Mechanik ostatnio ustawiał zapłon i mimo to ze byl przestawiony i ustawił go jak trzeba dalej zero poprawy. Pomaga wciśniecie gazu przy kreceniu ale to raczej niezdrowe.
Śmierdzi benzyną spod maski jak juz odpali, nawet z nawiewu daje. Mechanik podejrzewa sonde albo czujnik temp, dodam ze przy jezdzie po miescie teraz wskazówka temp nigdy nie doszła nawet do 70stopni. Może ktoś spotkał sie z takim problemem. Auto nie szarpie, moc ma chyba właściwą chociaz mysle ze to i tak nie wszystko na co go stać. Nie mam gazu jezdze na benzynie.

Awatar użytkownika
Przemecior
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 42
Rejestracja: 13 gru 2015, 09:54

Post autor: Przemecior » 17 gru 2015, 11:59

Skoro czuć benzynę to są 2 opcje. Albo go zalewa albo ( i to najbardziej prawdopodobne ), że masz gdzieś nieszczelności w układzie paliwowo-wtryskowym i się zapowietrza.

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11730
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 17 gru 2015, 16:03

Veneson pisze:Mechanik ostatnio ustawiał zapłon i mimo to ze byl przestawiony i ustawił go jak trzeba
czy aby na pewno dobrze to zrobił. Jeśli byłeś przy ustawianiu to opisz jak to robił.
Veneson pisze:Mechanik podejrzewa sonde albo czujnik temp
vag tu pomoże i nie trzeba zgadywać ani nic podejrzewać

Awatar użytkownika
Przemecior
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 42
Rejestracja: 13 gru 2015, 09:54

Post autor: Przemecior » 17 gru 2015, 18:34

Skoro temp. cieczy nie dochodzi do 90 stopni wskazywało by to też na zepsuty termostat ( cały czas otwarty ).

A jak długo później czuć tą benzynę ?

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11730
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 17 gru 2015, 18:45

/przemo pisze:Skoro temp. cieczy nie dochodzi do 90 stopni wskazywało by to też na zepsuty termostat ( cały czas otwarty ).
lub oszukuje go czujnik temp albo licznik co jest dość powszechne w 80 szczególnie po tylu latach użytkowania.

Veneson
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 49
Rejestracja: 17 lis 2015, 17:33

Post autor: Veneson » 17 gru 2015, 19:22

Silnik na pewno ma wyższą temp niż wskazuje na to licznik, benzyne czuc z minute po odpaleniu, pozniej podczas jazdy juz nie, mechanik ustawiajac zapłon uzywał migajacej lampy, nie przygladalem sie tam zbytnio ale powiem szczerze ze gorzej pali po przestawieniu niz bylo przedtem. Jutro będe miał nowy czujnik temperatury, ten niebieski. Wymienie i napisze co sie zmieniło (jeśli cokolwiek sie zmieni)

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11730
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 17 gru 2015, 19:28

Veneson pisze:mechanik ustawiajac zapłon uzywał migajacej lampy
to że używał lamy to nic dziwnego ale kompa pewnie nie używał ani w inny sposób nie blokował ecu silnika a to oznacza że na pewno źle ustawił. Miałeś pewnie źle ustawiony a teraz masz jeszcze bardzie źle i na pewno mocy to on nie ma. ABK jest bardzo czuły pod tym względem.
Veneson pisze:Jutro będe miał nowy czujnik temperatury, ten niebieski. Wymienie i napisze co sie zmieniło (jeśli cokolwiek sie zmieni)
na forum sa dane jak go sprawdzić a dopiero gdy będzie odbiegał to wtedy wymiana. I w twoim przypadku raczej nie wiele to da.

a jeśli chodzi wskazania licznika to za to odpowiada 2 czujnik szary ;-)

Veneson
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 49
Rejestracja: 17 lis 2015, 17:33

Post autor: Veneson » 18 gru 2015, 14:01

A może ktoś ma namiary na jakiegos magika mechanika w zachodniopomorskim co ma abk w malym palcu?

[ Dodano: 2015-12-18, 14:01 ]
Czujnik wymieniony, stary juz na denku był poprzypalany i pordzewialy, jedyna poprawa to to ze nie smierdzi benzyna i moze troche lepiej pali, ale dzisiaj rano wsiadłem jeszcze przed wymianą i odpalił na strzała.

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11730
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 18 gru 2015, 17:28

Veneson pisze: jedyna poprawa to to ze nie smierdzi benzyna
no to dobrze zawsze to coś

Veneson
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 49
Rejestracja: 17 lis 2015, 17:33

Post autor: Veneson » 18 gru 2015, 20:40

Czytałem na forum też że na odpiętym czujniku inne samochody palą bez problemu, mój na odpiętym kręci w nieskończoność i nie ma zamiaru nawet odpalic. Chciałem również sprawdzić szczelność dolotu ale nie wiem nawet jak sie za to zabrac, nigdy wczesniej nie mialem doczynienia z takimi rzeczami :-P Jak by ktoś miał jakis dobry patent to bym chetnie poczytał

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11730
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 18 gru 2015, 21:50

Veneson pisze:Czytałem na forum też że na odpiętym czujniku inne samochody palą bez problemu, mój na odpiętym kręci w nieskończoność i nie ma zamiaru nawet odpalic.
bo moim zdaniem coś jeszcze jest nie halo
Veneson pisze: Jak by ktoś miał jakis dobry patent to bym chetnie poczytał
wystarczy doookładnie posprawdzać wszystkie wężyki gumowe w dolocie, samą gumę łączącą przepływkę z przepustnicą a także przewody podciśnienia łącznie z odma na pokrywie zaworów. I jest to też opisywane już nie raz i nie dwa.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl