[B3 1.8S 1991] Auto nie pali po przekręceniu kluczyka
- morris4life
- Forum Audi 80
- Posty: 86
- Rejestracja: 12 wrz 2008, 10:19
- Lokalizacja: Gdańsk
[B3 1.8S 1991] Auto nie pali po przekręceniu kluczyka
Dzień dobry wszystkim.
Na początku powiem jaki mam autko - moja niunia to Audi B3 1.8S 66kW z 1991 roku, skrzynia automat (3-biegowa).
Otóż, w długi sylwestrowy weekend zabrałem się za wymianę nagrzewnicy. Wszystko poszło ok (z jej wymianą) poza jednym, końcowym efektem.
Po złożeniu wszystkiego spowrotem razem (podłączyłem wszystko jak było - oprócz chyba jednego kabelka o czym za chwilę dalej), autko nie chce mi odpalać, tzn. jak przekręcam kluczyk to świecą się kontrolki na zegarach tak jak poprzednio, słychać jak pompa się załącza, ale jak przekręcam dalej to jest cisza - nic się nie dzieje, nic nie kręci, ani aparat zapłonowy ani rozrusznik.
Wracając do tego kabelka to mam pytanie do czego on i gdzie się go podłącza bo nie mam bladego pojęcia i mam białą plamę skąd go mogłem wypiąć, a coś mam mocne przeczucie że to że autko mi nie odpala to może być kwestia jego odłączenia.
kabelek wychodzi z pęku kabli, które idą do stacyjki - jeden z nich jest cały brązowy a drugi zielono brązowy, jak na zdjęciu:
Szukam jakiejkolwiek pomocy. Szukałem też forum, ale niestety nie znalazłem podobnego wątku. Błagam o pomoc.
P.S. i jeszcze tak przy okazji zapytam. Obok dźwigni ręcznego mam odłączoną czarną kostkę (jakby sterownik czy coś takiego) - jak go podłączę to on cały czas brzęczy. Dodam, że od świateł włączonych to raczej nie jest bo są wyłączone a drzwi są zamknięte.
z góry dziękuję za odpowiedzi...
Na początku powiem jaki mam autko - moja niunia to Audi B3 1.8S 66kW z 1991 roku, skrzynia automat (3-biegowa).
Otóż, w długi sylwestrowy weekend zabrałem się za wymianę nagrzewnicy. Wszystko poszło ok (z jej wymianą) poza jednym, końcowym efektem.
Po złożeniu wszystkiego spowrotem razem (podłączyłem wszystko jak było - oprócz chyba jednego kabelka o czym za chwilę dalej), autko nie chce mi odpalać, tzn. jak przekręcam kluczyk to świecą się kontrolki na zegarach tak jak poprzednio, słychać jak pompa się załącza, ale jak przekręcam dalej to jest cisza - nic się nie dzieje, nic nie kręci, ani aparat zapłonowy ani rozrusznik.
Wracając do tego kabelka to mam pytanie do czego on i gdzie się go podłącza bo nie mam bladego pojęcia i mam białą plamę skąd go mogłem wypiąć, a coś mam mocne przeczucie że to że autko mi nie odpala to może być kwestia jego odłączenia.
kabelek wychodzi z pęku kabli, które idą do stacyjki - jeden z nich jest cały brązowy a drugi zielono brązowy, jak na zdjęciu:
Szukam jakiejkolwiek pomocy. Szukałem też forum, ale niestety nie znalazłem podobnego wątku. Błagam o pomoc.
P.S. i jeszcze tak przy okazji zapytam. Obok dźwigni ręcznego mam odłączoną czarną kostkę (jakby sterownik czy coś takiego) - jak go podłączę to on cały czas brzęczy. Dodam, że od świateł włączonych to raczej nie jest bo są wyłączone a drzwi są zamknięte.
z góry dziękuję za odpowiedzi...
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
- morris4life
- Forum Audi 80
- Posty: 86
- Rejestracja: 12 wrz 2008, 10:19
- Lokalizacja: Gdańsk
aldi - co do nieodpalania - faktycznie to było to - wielkie dięks
co do tych kabelków - hmmm to nie wiem, o którą "dźwigienke" chodzi? Szukałem w sumie gdzie mogą być jakieś wolne styki do podłączenia tego ale niczego nie było.
Może jakieś bliższe wskazówki?
a wie kto coś nt. tej kostki co piszczy obok ręcznego?
co do tych kabelków - hmmm to nie wiem, o którą "dźwigienke" chodzi? Szukałem w sumie gdzie mogą być jakieś wolne styki do podłączenia tego ale niczego nie było.
Może jakieś bliższe wskazówki?
a wie kto coś nt. tej kostki co piszczy obok ręcznego?
- morris4life
- Forum Audi 80
- Posty: 86
- Rejestracja: 12 wrz 2008, 10:19
- Lokalizacja: Gdańsk
hmmm - niestety nie mam takiej dźwigienki (laikiem jestem w takich sprawach, ale pewno mam automatyczne ssanie wtedy).
Ale tak - autko już pali, aldi jeszcze raz dzięki za pomoc. Z nową nagrzewnicą jest extra ciepełko w środku - więc już można spokojnie nią jeździć.
Podziękowania również dla Afdi87 za odpowiedzi.
pozdrowionka i najlepszego w nowym roku 2011.
Ale tak - autko już pali, aldi jeszcze raz dzięki za pomoc. Z nową nagrzewnicą jest extra ciepełko w środku - więc już można spokojnie nią jeździć.
Podziękowania również dla Afdi87 za odpowiedzi.
pozdrowionka i najlepszego w nowym roku 2011.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
- morris4life
- Forum Audi 80
- Posty: 86
- Rejestracja: 12 wrz 2008, 10:19
- Lokalizacja: Gdańsk
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
- morris4life
- Forum Audi 80
- Posty: 86
- Rejestracja: 12 wrz 2008, 10:19
- Lokalizacja: Gdańsk
A więc tak,
wytłoczone opisy tego przekaźnika to:
hella 12V VWAudi
3SB
004 885-02
Made in Germany
443 951 307 B
Nadrukowane ma dwa dodatkowe numery - na tych wytłoczonych numerach ma żólte numery 292 natomiast po lewej stronie obudowy ma na czarno nadrukowany numer 460.
Kostka posiada 4 wtyki 85, 58, 86 i R.
Kolor kostki czarny. Posiada szczelinę z lewej strony (za jej pomocą był zamontowany w uchwycie w aucie).
Ta kosta zaczyna brzęczeć gdy tylko wrzucę któryś z biegów: 1,2,D,R,N natoamiast na parkingowym (P) jest cicho.
Dodam że to nie jest brzęczyk świateł, ponieważ brzęczyk świateł mam zamontowany nad nogami kierowcy (tam mi brzęczy).
Niestety nie zapisałem kolorów kabli, ale jeśli będzie to pomocne to podejdę i je sfotografuję
wytłoczone opisy tego przekaźnika to:
hella 12V VWAudi
3SB
004 885-02
Made in Germany
443 951 307 B
Nadrukowane ma dwa dodatkowe numery - na tych wytłoczonych numerach ma żólte numery 292 natomiast po lewej stronie obudowy ma na czarno nadrukowany numer 460.
Kostka posiada 4 wtyki 85, 58, 86 i R.
Kolor kostki czarny. Posiada szczelinę z lewej strony (za jej pomocą był zamontowany w uchwycie w aucie).
Ta kosta zaczyna brzęczeć gdy tylko wrzucę któryś z biegów: 1,2,D,R,N natoamiast na parkingowym (P) jest cicho.
Dodam że to nie jest brzęczyk świateł, ponieważ brzęczyk świateł mam zamontowany nad nogami kierowcy (tam mi brzęczy).
Niestety nie zapisałem kolorów kabli, ale jeśli będzie to pomocne to podejdę i je sfotografuję
- Szara80tkaTdi
- Forum Audi 80
- Posty: 2662
- Rejestracja: 19 maja 2008, 18:07
- Imię: Przemek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Timbuktu