Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4]czy uszkodzony wskaźnik temperatury?

ODPOWIEDZ
koral351

[B4]czy uszkodzony wskaźnik temperatury?

Post autor: koral351 » 27 lis 2012, 07:59

witam. może ma ktoś wymontowany wskaźnik i może mi sprawdzić. problem jest taki że zaniża temp. o połowę (jedną kreskę). po zmostkowaniu kabli z czujnika nie wychyla się na max tylko do 120st. pozostaje jedna kreska. rozkręciłem licznik i nawet palcem nie mogę przesunąć wskazówki na max bo coś w środku blokuje. natomiast poniżej 50st. mogę opuścić dużo niżej. wskazówka stoi minimalnie przed 50st. więc przestawienie wskazówki nie wchodzi w grę. może ma ktoś wymontowany wskaźnik i mi odpisze jaki jest zakres ruchu palcem tej wskazówki lekko przesuwając. czy ew. regulacja tą tylną śruba może pomóc . czy tam się reguluje wstępne położenie wskazówki czy zakres przesuwania?
Ostatnio zmieniony 12 gru 2012, 10:40 przez koral351, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
manfred19
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1263
Rejestracja: 26 gru 2009, 15:57

Post autor: manfred19 » 27 lis 2012, 22:53

Tą śrubą z tyłu reguluje się i wychylenie wskazówki jak i napięcie sprężynki. U siebie podpiąłem vag'a i pod wskazania z niego ustawiłem wskazówkę.

koral351

Post autor: koral351 » 28 lis 2012, 08:24

no tak , ale jęśli tak zrobię ( a róznicę mam o jedną kreskę - ok 7mm. ) to na zimnym silniku nie spadnie poniżej 50st. tylko będzie stała gdzieś na ok. 70st.

Awatar użytkownika
manfred19
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1263
Rejestracja: 26 gru 2009, 15:57

Post autor: manfred19 » 28 lis 2012, 15:54

To faktycznie sporo....u mnie było to jakieś 2-3mm i teraz mam wskazówkę na zimnym silniku 1mm przed 50st. Nie rozbierałem w sumie samego wskaźnika....może można go jakoś skalibrować??

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11730
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 28 lis 2012, 17:35

koral351 pisze:( a róznicę mam o jedną kreskę - ok 7mm. )
No troszkę go można skalibrować ale chyba nie aż tyle.
Co do Twoich problemów ze złym wskazaniem to albo sam czujnik albo zimne luty w liczniku chodź bardziej obstawiałbym to pierwszą wersję.

Awatar użytkownika
manfred19
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1263
Rejestracja: 26 gru 2009, 15:57

Post autor: manfred19 » 28 lis 2012, 19:54

Samo połączenie elektryczne czujnika chyba jest ok bo z tego co pisze koral351 "po zmostkowaniu kabli z czujnika nie wychyla się na max tylko do 120st. pozostaje jedna kreska".
Z ciekawości zobaczę ile maksymalnie u mnie się wychyla.

zochmen
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 15
Rejestracja: 13 mar 2010, 23:52

[uszkodzony wskaźnik temperatury ?]

Post autor: zochmen » 10 gru 2012, 14:43

Witam
Pozwolicie, że się podłącze z trochę innym problemem.
Mianowicie mój wskaźnik temperatury kilka razy pomachał mi wskazówką (pokazywał aktualna temperaturę i nagle spadał na początek skali)
Aktualnie wskazówka już nawet nie macha, leży ciągle na początku skali.
Sprawdziłem miernikiem i np. na liczniku od paliwa mam 52 ohmy a na liczniku od temperatury 0 ohmów. Czy to znaczy że wskaźnik jest do wymiany?
Jeśli tak to czy jest sens go rozkręcać i próbować naprawić?
Chciałem złączyć kable od czujnika ale pod maską mam 2 czujniki, 1 - niebieski z dwoma kablami a drugi czarny z 5-cięcioma kablami. Zwarcie kabli od niebieskiego czujnika nic nie daje a w czarnym boję sie kombinować.

Dodam że chodzi o Audi B4 Avant z silnikiem 1Z , klimatyzacja

Będę wdzięczny za pomoc
Pozdrawiam
Ostatnio zmieniony 10 gru 2012, 16:05 przez zochmen, łącznie zmieniany 1 raz.

koral351

Post autor: koral351 » 20 wrz 2013, 11:46

już mnie coś trafiało i kupiłem najtańszy czujnik firmy TOPRAN za 28zł + 1zł uszczelka. założyłem i jest ok. temp. podczas jazdy ok. 95st. wentylator włącza się przy ok. 98st.

Awatar użytkownika
Szara80tkaTdi
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2662
Rejestracja: 19 maja 2008, 18:07
Imię: Przemek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Timbuktu

Post autor: Szara80tkaTdi » 20 wrz 2013, 13:46

koral351 pisze:jest ok. temp. podczas jazdy ok. 95st. wentylator włącza się przy ok. 98st.
to nie jest dobrze, powinno byc 87 opodczas jazdy a 1 bieg sie powinien wlaczyc przy 92

no ale jesli piszesz ze jest dla ciebie tak dobrze

Awatar użytkownika
kr1s56
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 56
Rejestracja: 05 lis 2012, 16:30
Lokalizacja: okolice Brzeska

Post autor: kr1s56 » 20 wrz 2013, 15:34

Witam.

Po właczeniu stacyjki wyswietla się juz OK - wszystko podpiete dobrze oprócz swiateł.

Dzis z ciekawosci odpiołem przewody od czujnikow olejowych i nic za zegarach sie nie wyswietliło... Co moze byc???

troche strach tak jezdzic jakby cos nawaliło ;/

co do potencjometra to podpiąłem i nic nie pomogło ;)


Prosze o Pomoc

koral351

Post autor: koral351 » 21 wrz 2013, 09:19

Szara80tkaTdi pisze:
koral351 pisze:jest ok. temp. podczas jazdy ok. 95st. wentylator włącza się przy ok. 98st.
to nie jest dobrze, powinno byc 87 opodczas jazdy a 1 bieg sie powinien wlaczyc przy 92

no ale jesli piszesz ze jest dla ciebie tak dobrze

Nie wiem jak na moim termostacie , ale z reguły jest oznaczenie 87-92st czyli przy 92st się otwiera, po schłodzeniu do 87st znów się zamyka. Jak nagrzeje chłodnicę do 92st jest otwarty cały czas, a wentylator się włączy trochę później. Nie wiem jakie mam oznaczenie czujnika wentylatora u siebie, przy jakiej temp. powinien załączyć wentylator. mam tylko jeden bieg i jeden wiatrak. Ważne jest, że pokazuje już lepiej niż przedtem, a jeszcze nigdy podczas jazdy lub w korku nie włączył mi się wentylator. Aby sprawdzić czy działa musiałem długo go grzać na postoju. Ze słyszenia wiem, że czujniki toprana trochę zawyżają i trzeba skalibrować wskaźnik w liczniku. Nie mam pod co podłączyć a 5st. to nie 30st i nie robi dla mnie różnicy.

Awatar użytkownika
Szara80tkaTdi
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2662
Rejestracja: 19 maja 2008, 18:07
Imię: Przemek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Timbuktu

Post autor: Szara80tkaTdi » 21 wrz 2013, 13:20

kr1s56 pisze:odpiołem przewody od czujnikow olejowych i nic za zegarach sie nie wyswietliło... Co moze byc???
mysle ze wpierw powinies poczytac o zasadzie dzialania tych czujnikow, ksiazka w reke i heja

gdy dasz mu na wyzsze obroty to zareaguje, nie boj zaby
koral351 pisze:Ze słyszenia wiem, że czujniki toprana trochę zawyżają i trzeba skalibrować wskaźnik w liczniku.
a potem takie auto trafia dalej na rynek wtorny i nowy wlasciciel nie moze dojsc do ladu, bo ma rozkalibrowany wskaznik

koral351

Post autor: koral351 » 24 wrz 2013, 11:38

a potem takie auto trafia dalej na rynek wtorny i nowy wlasciciel nie moze dojsc do ladu, bo ma rozkalibrowany wskaznik
Dałeś mi do myślenia i skalibrowałem ten wskaźnik. Przedtem stał 1mm. przed 50st. teraz stoi 2-3mm przed 50st. Nie mam VAGa , ale po skalibrowaniu sprawdziłem przy jakiej temp. załącza się wentylator. Teraz jest ok. 92st. to i podczas jazdy powinno być dobrze. Ale myślę, że kalibracja taka, jak i VAGiem nie jest wiarygodna, ponieważ czujnik wentylatora może załączać wentylator przy innej temp. VAG też pokaże źle jeśli czujnik z którego odczytuje będzie uszkodzony. Najlepszym rozwiązaniem byłoby chyba zagrzanie go w wodzie na dłuższych kabelkach, mierzenie termometrem laboratoryjnym i dopiero kalibracja wskaźnika. Później porównanie z VAG i jeśli by się nie zgadzało to wymiana następnego czujnika tym razem od VAGa.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Przełączniki zespolone, zegary, stacyjka.”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl