Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 2.6 ABC] Korekcja licznika

Awatar użytkownika
Kofper
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 573
Rejestracja: 15 cze 2011, 17:56
Lokalizacja: Konina

[B4 2.6 ABC] Korekcja licznika

Post autor: Kofper » 02 paź 2015, 10:58

Witam,
Macie jakiś sposób na zrobić korekcję licznika w naszych audi?
Sprawa jest taka że stary licznik się rozsypał, kupiłem nowy tylko że jest w nim dużo większy przebieg i chciałbym go cofnąć.
Zaznaczam że nie robie tego z powodu sprzedaży czy coś tylko chce mieć tamten przebieg. Jeśli ktoś ma jakieś info jak to ogarnąć to bardzo bym prosił o jakiś poradnik lub coś. Może być na PW żeby nie poszło do ogółu. <piwo>

maciek889
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4735
Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
Imię: Maciej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Wchsut.

Post autor: maciek889 » 02 paź 2015, 11:07

Jaki masz licznik? VDO czy UN4? VDO łatwo cofnąć wystarczy wyjąć z jednej strony ten ośkę, która powoduje nabijanie cyfr na kolejnej sekcji i można kręcić cyferkami. Oczywiście najpierw trzeba rozebrać licznik.

Awatar użytkownika
Kofper
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 573
Rejestracja: 15 cze 2011, 17:56
Lokalizacja: Konina

Post autor: Kofper » 02 paź 2015, 11:10

Właśnie nie zapytałem gościa i dopiero licznik mi ma przyjść.
Bo wiem że UN4 jest raczej nie rozbieralny. Chodzi o wskazówki.

maciek889
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4735
Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
Imię: Maciej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Wchsut.

Post autor: maciek889 » 02 paź 2015, 11:16

W VDO nie trzeba nawet ściągać wskazówek. UN4 nigdy nie rozbierałem więc nie wiem jak tam dokładnie jest ale ponoć trudno.

Awatar użytkownika
Kofper
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 573
Rejestracja: 15 cze 2011, 17:56
Lokalizacja: Konina

Post autor: Kofper » 02 paź 2015, 13:58

Jak będzie VDO to odezwę się do ciebie po konkretne info :-)

[ Dodano: 2015-10-02, 13:58 ]
Niestety będzie chyba UN4. Ktoś coś pomoże?

Awatar użytkownika
Rastaman25
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 290
Rejestracja: 03 gru 2011, 13:57
Lokalizacja: Brzesko

Post autor: Rastaman25 » 02 paź 2015, 15:06

Kofper, nie dumniej jest mieć większy przebieg? Sam mam na blacie 214tyś, i z chęcią przerobił bym go o 150tyś więcej. Potem ludzie będą mówić, ładne auto, jaki przebieg? A ja na to - 370tyś 8-)

Awatar użytkownika
Kofper
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 573
Rejestracja: 15 cze 2011, 17:56
Lokalizacja: Konina

Post autor: Kofper » 02 paź 2015, 15:56

Może i lepiej tyle że auto kumpla i potem co przy sprzedaży? A teraz jeszcze jest ten spis przebiegu na przeglądzie i kurde raz 220 tys potem 350 tys. Nie fajnie trochę

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8403
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 02 paź 2015, 19:40

Niestety będzie chyba UN4. Ktoś coś pomoże?
Ruszysz fizycznie to na śmietnik wyrzuć.

Jedyna metoda to podpięcie na stole i podłączenie pod generator ale nie starczy ci tygodnia całego działania by obrócić na prawidłowe wskazanie.

maciek889
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4735
Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
Imię: Maciej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Wchsut.

Post autor: maciek889 » 02 paź 2015, 22:38

Jarewa pisze:Jedyna metoda to podpięcie na stole i podłączenie pod generator ale nie starczy ci tygodnia całego działania by obrócić na prawidłowe wskazanie.
Aby przekręcić go z 370 na 150 tys. trzeba zrobić 780 tys. Jakby kręcić 250km/h to potrzeba 3120 godzin czyli 130 dni. Chyba że bez szkody można dać sygnał większej prędkości ale przy 500km/h potrzeba będzie 65 dni.
Wg. mnie powinno dać się ruszyć UN4 bo widziałem na 99% skręcony taki licznik (brak plomby) tylko dwójka z przodu trochę przesunięta była.

Awatar użytkownika
Kofper
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 573
Rejestracja: 15 cze 2011, 17:56
Lokalizacja: Konina

Post autor: Kofper » 02 paź 2015, 22:52

Może uda mi się zlecić to jakiejś firmie zajmującej się tym. Na pewno mają większe doświadczenie i w razie czego oni poniosą koszty naprawy.

[ Dodano: 2015-10-02, 22:52 ]
A powiedzcie mi, czy prędkościomierz z VDO pasuje do UN4 ? Najwyżej podmienił bym sobie do nowego stary prędkościomierz.

maciek889
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4735
Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
Imię: Maciej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Wchsut.

Post autor: maciek889 » 03 paź 2015, 09:04

Kofper pisze:Może uda mi się zlecić to jakiejś firmie zajmującej się tym. Na pewno mają większe doświadczenie i w razie czego oni poniosą koszty naprawy.
Pewnie cena wyjdzie tyle ile za drugie zegary. Zresztą teraz większość cofaczy pewnie nawet nie dotyka mechanicznych liczników bo większość liczników można cofnąć kablem nie dotykając żadnego klucza albo śrubokręta. Sprawdź czy działa przed oddaniem bo jak zepsują to będą się wykręcać, że dałeś już zepsuty.

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8403
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 03 paź 2015, 14:57

Kofper pisze:A powiedzcie mi, czy prędkościomierz z VDO pasuje do UN4 ?
Nie obudowy nie pasują.
maciek889 pisze:Wg. mnie powinno dać się ruszyć UN4 bo widziałem na 99% skręcony taki licznik (brak plomby) tylko dwójka z przodu trochę przesunięta była.
Pewnie że się da starczy chcieć silniczki nowe wychyłowe są dostępne wiec to nie problem, problem cena elektronika za nowy silniczek i kalibracja tak jak pisałeś nie opłacalne bo cenowo wyjdzie tyle co za dwa liczniki.

A tak podejrzewam ze nowsze un4 da rade rozebrać z lat 95r. bo inaczej wyglądają brak potencjometrów kalibracyjnych tak jakby to były inne silniki na wskazówkę ale to tylko domysły bo na prawdę nie wiem bo strach rozbierać :-P ale jest różnica miedzy prędkościomierzem z 92r a 95r.

maciek889
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4735
Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
Imię: Maciej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Wchsut.

Post autor: maciek889 » 03 paź 2015, 16:33

Jarewa, a nie da się od tyłu dobrać do tego licznika po wyjęciu z tego białego plastiku z tyłu?

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8403
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 03 paź 2015, 16:40

Nie ponieważ do silniczka nabijania km jak i same tryby i kółka z ilością dostęp tylko od strony tarczki. Zdjęcie obudowy (białej) da tylko dostęp do elektroniki a po zdjęciu elektroniki jest plastyk trzymający to wszystko do kupy w środku.

Jak się uda w poniedziałek porobię fotki bo mam rozwalony.

Awatar użytkownika
Kofper
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 573
Rejestracja: 15 cze 2011, 17:56
Lokalizacja: Konina

Post autor: Kofper » 03 paź 2015, 19:37

Czyli po prostu UN4 nie da się cofnąć tanio i bezboleśnie

ODPOWIEDZ

Wróć do „Przełączniki zespolone, zegary, stacyjka.”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl