[80B3]Licznik i obrotomierz nie działa-jaka to dioda?
Witam,
mam ten sam problem. Powymieniałem bezpieczniki, poprawiłem luty, poprawiłem kostki, przeczyściłem styki... Ogólnie cuda robiłem, 6 razy ściągałem zegary :evil: i dalej lipa. Wskaźniki dalej nie chodzą prócz tak jak kolega wcześniej pisał kierunków i awaryjnych. Niekiedy obrotomierz się "obudzi" i pokazuje 1tyś obrotów jak silnik ma jakieś 2,5tyś. Myślałem nad tym czerwonym kondensatorem co jest przy obrotomierzu, no ale ten kondensator nie będzie raczej odpowiedzialny za wskaźniki :roll: Normalnie cyrk :evil:
mam ten sam problem. Powymieniałem bezpieczniki, poprawiłem luty, poprawiłem kostki, przeczyściłem styki... Ogólnie cuda robiłem, 6 razy ściągałem zegary :evil: i dalej lipa. Wskaźniki dalej nie chodzą prócz tak jak kolega wcześniej pisał kierunków i awaryjnych. Niekiedy obrotomierz się "obudzi" i pokazuje 1tyś obrotów jak silnik ma jakieś 2,5tyś. Myślałem nad tym czerwonym kondensatorem co jest przy obrotomierzu, no ale ten kondensator nie będzie raczej odpowiedzialny za wskaźniki :roll: Normalnie cyrk :evil:
- czester-11
- Forum Audi 80
- Posty: 479
- Rejestracja: 15 mar 2007, 23:09
- Lokalizacja: Olsztyn/Gdańsk
Wydaje mi się, że przekaźnik nie ma nic do tego, ale mogę się mylić. Wg mnie to pewnie gdzieś zrobiło zwarcie. Powiedz koledze, żeby rozebrał licznik i zobaczył czy jakaś ścieżka nie jest spalona. Zimne luty raczej odpadają, bo wtedy nie chodziłby np. obrotomierz i zegarek. Jeszcze proponowałbym posprawdzać kostki, które podpinasz do licznika. U mnie są trzy: Biała, Niebieska i Żółta. Owszem jest jeszcze czarna, ale nie wiem od czego jest i nie jest podpięta, być może od kontrolki oleju, bo mi w ogóle nie świeci (oczywiście gdy przekręcam kluczyk :mrgreen: ). Ale wracając do tematu Należy kable(piny) wchodzące w kostkę wyjąć i przelutować. Najlepiej wyjąć jeden, przylutować i wsadzić spowrotem, co by go nie wsadzić potem w inną dziurkę
Jak coś mi jeszcze przyjdzie do głowy to napiszę.
Powodzenia
PS. Ja właśnie przed chwilą uporałem się z niedziałającym lub niekiedy działającym i to niepoprawnie obrotomierzem, brakiem niektórych kontrolek (żaróweczki były dobre, co by nie było za prosto :shock: ) oraz niedziałającym zegarkiem. Wszystkie te dolegliwości miały miejsce przeważnie, gdy auto "stało na słońcu", a potem to nawet słońca nie trzeba było i tak nie chodziło :evil: . Ufff ale się wyżaliłem :mrgreen:
Jak coś mi jeszcze przyjdzie do głowy to napiszę.
Powodzenia
PS. Ja właśnie przed chwilą uporałem się z niedziałającym lub niekiedy działającym i to niepoprawnie obrotomierzem, brakiem niektórych kontrolek (żaróweczki były dobre, co by nie było za prosto :shock: ) oraz niedziałającym zegarkiem. Wszystkie te dolegliwości miały miejsce przeważnie, gdy auto "stało na słońcu", a potem to nawet słońca nie trzeba było i tak nie chodziło :evil: . Ufff ale się wyżaliłem :mrgreen:
- czester-11
- Forum Audi 80
- Posty: 479
- Rejestracja: 15 mar 2007, 23:09
- Lokalizacja: Olsztyn/Gdańsk
Pisałem o tym w temacie
Kontrolki
Oto przyczyna niedziałania niektórych kontrolek
Przy żarówce od świateł mijania jest przerwa w ścieżce, musisz dobrze się przyjrzeć najlepiej do dziennego światła.
Jeżeli obrotomierz nie chodzi to ściągnij wskazówkę (ale przedtem upewnij się, że jest to licznik VDO ,a nie UN4) i popraw wszystkie luty, na szczęście nie ma ich tam dużo.
Kontrolki
Oto przyczyna niedziałania niektórych kontrolek
Przy żarówce od świateł mijania jest przerwa w ścieżce, musisz dobrze się przyjrzeć najlepiej do dziennego światła.
Jeżeli obrotomierz nie chodzi to ściągnij wskazówkę (ale przedtem upewnij się, że jest to licznik VDO ,a nie UN4) i popraw wszystkie luty, na szczęście nie ma ich tam dużo.
- czester-11
- Forum Audi 80
- Posty: 479
- Rejestracja: 15 mar 2007, 23:09
- Lokalizacja: Olsztyn/Gdańsk
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków