Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 All] Nie działa Auto Check

audiczek80
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 27
Rejestracja: 13 wrz 2010, 09:41
Lokalizacja: Bielsk podlaski

[B4 All] Nie działa Auto Check

Post autor: audiczek80 » 17 sty 2011, 17:35

Witam.Mam pytanie niedawno kupilem moduł Auto Check prawdopodobnie z 1994r z kontrolką przekroczenia zaprogramowanej prędkości . Auto Check był zamontowany w samochodzie 2.0 benzyna 90 koni. Ja posiadam 1.9TDI silnik 1Z . po włożeniu Auto Checka do mego samochodu i po podłączeniu pinów po schemacie który znalazłem w internecie gdy nastawiam Auto Check na diesel i gdy przekręcam stacyjkę zapala mi się OK ale po kilku sekundach jest piszczenie i zapala mi się olejarka i cały czas się pali . Gdy mam przestawiane na benzin to tego problemu nie ma wszystko jest ok . Chciałem się upewnić czy na funkcji beznzin działają czujniki ciśnienia oleju . na zpalonym silniku odpinam przewód od ciśnienia ( 0.3 bara kolor kabla niebiesko-czarny ) i podłaczam go do masy to po kilku sekundach na Auto Checku pokazuje sie olejarka . ten sam przewód tylko odepnę i zostawię luzem i dodam gazu na obroty na 3- 3,5 tys. zapala mi sie olejarka . Podłaczam ten przewód na swoje miejsce . nastepnie odpinam przewód od ciśnienia (0.9 bara kolor kabla biało szary ) i podłączam go do masy kontrolka olejenia na Auto Checku nie pojawia się nawet po dłuższym czasie .

PYTANIA
1. Dlaczego na dieslu pokazuje mi sie olejarka która nie gaśnie ?
2. Czy mogę mieć nastawione na benzin jeśli mam samochó z silnikiem diesla ?
3. Czy przewod od ciśnienia 0.9 bara po zmasowaniu powinna zapalić sie kontrolka olejenia

Proszę o pomoc :-(
Ostatnio zmieniony 18 sty 2011, 10:00 przez audiczek80, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Kokolino
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3371
Rejestracja: 17 lut 2007, 12:39
Imię: Radomir
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABK
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Kokolino » 17 sty 2011, 17:40

_uwaga

Awatar użytkownika
Szara80tkaTdi
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2662
Rejestracja: 19 maja 2008, 18:07
Imię: Przemek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Timbuktu

Post autor: Szara80tkaTdi » 17 sty 2011, 21:04

jesli masz sprawny AC i prawidlowo podlaczyles to szukaj przyczyny w czujnikach a jesli nie jestes pewien podlaczenia to moze pomyliles przewody od cisnienia oleju ze soba, byc moze po zamianie bedzie dobrze,
roznica w pomiarach miedzy pozycja benzyna a dieslem jest tylko w pomiarze cisnien oleju, pozostale funkcje ma takie same dla obu silnikow

audiczek80
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 27
Rejestracja: 13 wrz 2010, 09:41
Lokalizacja: Bielsk podlaski

Post autor: audiczek80 » 17 sty 2011, 21:38

zmienilem piny na odwrot i dalej jest tak samo po przekreceniu zaplonu w pozycji diesel nadal mi sie zapala olejarka i nie gasnie.moze wyslesz ktory i wjakim miejscu masz jaki pin??

Awatar użytkownika
Szara80tkaTdi
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2662
Rejestracja: 19 maja 2008, 18:07
Imię: Przemek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Timbuktu

Post autor: Szara80tkaTdi » 17 sty 2011, 21:45


audiczek80
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 27
Rejestracja: 13 wrz 2010, 09:41
Lokalizacja: Bielsk podlaski

Ac

Post autor: audiczek80 » 17 sty 2011, 22:05

dzieki.a ja mam na benzynie nastawione to jak dwa przewody od cisnienia 0.3 bara zmasuje to wyswietli mi sie komunikat i jak zmasuje 0.9 to tez powinien mi sie wyswietlic komunikat olejarki??

Audi 80 Polska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Andrzej Cz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Audi 80 Polska » 17 sty 2011, 23:02

Dodam że czujnik 0,3 bara odłącza masę gdy dostanie to ciśnienie a czujnik 0,9 bara działa odwrotnie, czyli załącza masę gdy takie ciśnienie będzie w układzie (w silnik benzynowym, nie wiem jak w dieslu)...

audiczek80
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 27
Rejestracja: 13 wrz 2010, 09:41
Lokalizacja: Bielsk podlaski

Post autor: audiczek80 » 17 sty 2011, 23:12

bo jak podłaczylem mase do przewodu o.3 bara to na AC wyswietlilo mi olejarke a jka podłaczylem mase do 0.9bara to juz tego komunikatu mi nie pokazało:/ tak powinno byc??

Awatar użytkownika
BorysTDI
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 759
Rejestracja: 21 gru 2009, 13:51
Lokalizacja: Hrubieszów

Post autor: BorysTDI » 17 sty 2011, 23:25

audiczek80, nie masz przypadkiem pomieszanych czujników? U mnie 0.3-0.5bar to czujnik na górze całego mocowania do filtra obok vacuum, kolor czujnika - niebieski. Jeśli pojawia się ciśnienie to czujnik przerywa obwód - kontrolka po odpaleniu gaśnie. Nie powinno być masy wychodzącej z tego czujnika po odpaleniu - kontrolka nie świeci.

Czujnik 0.9-1.2bar mam na dole, jeśli ciśnienie nie jest wystarczające obwód się zamyka i kontrolka świeci.

Nie ma szansy, żeby przy odpiętym TYLKO czujniku 0.3bar wywaliło kontrolkę odpowiadającą braku ciśnienia przy 3 tys. RPM. Żeby sprawdzić czujnik 0.9 bar to odłącz go i upewnij się że nie zwiera on do masy i wtedy przykituj te 3k RPM - musi zapalić się oliwiarka. Wcześniej miałeś MC? Nie było takich jaj? Mam nadzieję że coś wniosłem do tematu.

audiczek80
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 27
Rejestracja: 13 wrz 2010, 09:41
Lokalizacja: Bielsk podlaski

Post autor: audiczek80 » 17 sty 2011, 23:40

na dole idzie mnie przwod niebiesko czarny od 0,3 bara i jak go podlacze do masy to wyswietla kontrolke oliwiarki a na gorze mam przewod biało szary 0,9bara i jak tego podłacze to nic sie nie dziejenieedawno wstawiłem AC wczesniej mialem MC i byl tylko taki problem ze na zimnym silniku np wcisne pedal mocniej to zapalała mi sie kontrolka od oleju ale po chwili gasła a na cieplym silniku tego nie było;/

Awatar użytkownika
BorysTDI
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 759
Rejestracja: 21 gru 2009, 13:51
Lokalizacja: Hrubieszów

Post autor: BorysTDI » 18 sty 2011, 00:03

audiczek80 pisze:przewod biało szary 0,9bara i jak tego podłacze to nic sie nie dzieje
No bo on odpowiada za kontrolkę pow. 2.5k RPM Czujnik też ma zakres pracy, po prostu AC jest bardziej czuły i wywala od razu komunikat. Sprawdź czujkę 0.9bar bo albo to jej wina, albo masz ciśnienie za słabe już...

I jeszcze raz rozróżnię te dwie czujki:

0.3-0.5bar: odpowiada tylko za stan kontrolki na zapłonie (świeci się) i na wolnych obrotach (gaśnie jeżeli ciśnienie jest pow. 0.5bar)
0-9-1.2bar: odpowiada za prędkości obrotowe pow. 2.5 tys. RPM (jeśli ciśnienie jest za małe, załącza kontrolkę)

Z tego co zrozumiałem z Twojego problemu to czujnik 0.9-1.2bar staje okoniem, bądź układ smarowania faktycznie ma za małe ciśnienie. Oczywiście o ile naprawdę elektryka została podłączona poprawnie.

audiczek80
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 27
Rejestracja: 13 wrz 2010, 09:41
Lokalizacja: Bielsk podlaski

Post autor: audiczek80 » 18 sty 2011, 00:08

mysle ze nie powinno byc za słabe smarowanie ale moze sie myle:/ wiec twoim zdaniem moge jezdzic na benzynie i jak cos bedzie nie tak to yswietli mi to?? albo jak sprawdzis najlepiej czy te czujniki działaja??

Audi 80 Polska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Andrzej Cz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Audi 80 Polska » 18 sty 2011, 00:09

Może zobacz jak miałeś ustawiony MC, bo TDI ma sygnał obrotomierza taki jak w 4 cylindrowych silnikach benzynowych.

Ale nie każdy MC miał takie mostki do konfiguracji:

Obrazek

EDIT
audiczek80 pisze:albo jak sprawdzis najlepiej czy te czujniki działaja??
Po odpaleniu masa powinna zniknąć z czujnika 0,3BARa i pewnie się też pojawi na 0,9 BARa bo silnik musi być nieźle wyeksploatowany aby miał ciśnienie niższe niż 1,5-2BARy na wolnych obrotach nawet po rozgrzaniu.
Ostatnio zmieniony 18 sty 2011, 00:14 przez Audi 80 Polska, łącznie zmieniany 2 razy.

audiczek80
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 27
Rejestracja: 13 wrz 2010, 09:41
Lokalizacja: Bielsk podlaski

Post autor: audiczek80 » 18 sty 2011, 00:14

ja nie mam czegos takiego;/ co to jest ??

Awatar użytkownika
BorysTDI
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 759
Rejestracja: 21 gru 2009, 13:51
Lokalizacja: Hrubieszów

Post autor: BorysTDI » 18 sty 2011, 00:14

Sprawdzenie czujek:

0.3 - na włączonym zapłonie ma świecić oliwiarka - odłączasz czujnik ma zniknąć. Przy odpalonym silniku i podłączonym czujniku także kontrolka ma zniknąć.

0.9 - odłączasz czujnik (ma nie dotykać do masy) i windujesz obroty na jakies 3k RPM - po chwili MUSI zapalić się oliwiarka.

Oczywiście kiedy sprawdzasz najlepiej nie sprawdzany czujnik mieć podłączony ;-)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Przełączniki zespolone, zegary, stacyjka.”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl