Witam.
Chciałbym poprosić Was o pomoc w odnalezieniu opisu tablicy zegarów i parę info nt elektryki.
Długo się naszukałem kontroli świateł pozycyjnych (przednie nie działają , muszę sprawdzić co i jak, może tylko żarówki) oraz mijania. Doczytałem już, że kontrolkę świateł mijania można sobie "dorobić" wg instrukcji (przy okazji - dzięki za szczegółową instrukcję).
Mam tez taki układ :
Akumulator i hamulec to wiem.. a reszta? Gdzie znajdę rozpiskę co jest co (bo naprawdę nie mogę dojrzeć symboli) i co powinno u mnie działać ?
Górne kontrolki (hamulec i płyn) MIGAJĄ przed uruchomieniem silnika, potem gasną , czy tak jest prawidłowo?
Oczywiście wiązka w tylnej klapie do naprawy (m.in. światła cofania i oświeetlenia bagażnika). Info już znalazłem, trzeba będzie wiązkę zrobić.
Przy zakupie auta byłem na stacji i diagnosta marudził na temat braku kierunkowskazów bocznych - ponieważ w samochodzie jest zamontowany hak. Co radzicie z tym fantem zrobić? nie chce na dzień dobry dziurawić błotników, a przyczepka będzie baardzo rzadko używana.
No i jeszcze pytanko : potrzebowałbym "mocne" +12V w bagażniku do lodówki turystycznej. Planuje wykorzystać przewody od ogrzewania tylnej szyby. Da się zrobic czy ciągnąc nowy przewód?
Pozdrowienia .
[B3 NE] Opis tablicy i zegarów, kierunkowskazy boczne
Kolego o kierunkach możesz poczytać tu: <<klik>>
kontrolki która jest gdzie możesz sprawdzić świecąc mocnym światłem w stronę szybki licznika i zobaczysz.
Tu masz rozpiskę bezpieczników <<klik>> od nich zacznij sprawdzanie elektryki. ja u siebie miałem tak, że nie łączył mi bezpiecznik od jednego ze świateł drogowych i przez to nie działała mi też kontrolka w tablicy od drogowych. Sprawdź czy wszystkie bezpieczniki są ok i czy mają prawidłowe Ampery.
Mam troche inny rozkład kontrolek. U mnie jest tak:
po włączeniu awaryjnych miga ta kontrolka od awaryjnych i te strzałki od kierunków.
A jeśli chodzi o to, że po przekręceniu kluczyka kontrolki migają a jak zapalisz to gasną to tak ma być.
kontrolki która jest gdzie możesz sprawdzić świecąc mocnym światłem w stronę szybki licznika i zobaczysz.
Tu masz rozpiskę bezpieczników <<klik>> od nich zacznij sprawdzanie elektryki. ja u siebie miałem tak, że nie łączył mi bezpiecznik od jednego ze świateł drogowych i przez to nie działała mi też kontrolka w tablicy od drogowych. Sprawdź czy wszystkie bezpieczniki są ok i czy mają prawidłowe Ampery.
Mam troche inny rozkład kontrolek. U mnie jest tak:
po włączeniu awaryjnych miga ta kontrolka od awaryjnych i te strzałki od kierunków.
A jeśli chodzi o to, że po przekręceniu kluczyka kontrolki migają a jak zapalisz to gasną to tak ma być.
Nie ma czegoś takiego jak "mocne +12 V" mniej więcej domyślam się o co Ci chodzi.piotr007 pisze:No i jeszcze pytanko : potrzebowałbym "mocne" +12V w bagażniku do lodówki turystycznej. Planuje wykorzystać przewody od ogrzewania tylnej szyby. Da się zrobic czy ciągnąc nowy przewód?
Proponuję zrobić tak:
Zaopatrz się w przewód 1.5 mm2 i poprowadź go od spodu skrzynki bezpieczników do miejsca w którym ma być gniazdo.
Plus znajdziesz tu:
i podłączysz się za pomocą takiej końcówki (jest większa niż te zwykłe)
Mase masz po lewej lub prawej stronie bagażnika (śrubka M6 przyspawana do karoserii)
Na przewodzie plusowym montujesz bezpiecznik o odpowiednim amperażu.
Jeśli chcesz żeby zapalniczka działała po przekręceniu kluczyka to na przewodzie plusowym montujesz przekaźnik.
I w ten sposób uzyskasz "mocne 12 V"
Czyli ciagnac osobny przewód. ok. dzięki.kubik pisze: Proponuję zrobić tak:
Zaopatrz się w przewód 1.5 mm2 i poprowadź go od spodu skrzynki bezpieczników do miejsca w którym ma być gniazdo.
I w ten sposób uzyskasz "mocne 12 V"
O tym ile lodówka turystyczna ciągnie prądu przekonałem się, kiedy dorobiłem jej wtyczkę do zapalniczki z zasilacza komórki.. i już po czterech godzinach miałem płynny plastik.