Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep
Sklep Bestdrive

[B4 2.0 ABK] Problem z temp wody oraz paliwem

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
xRead
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 375
Rejestracja: 22 cze 2016, 11:32
Imię: Dawid
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK
Lokalizacja: Legnica

[B4 2.0 ABK] Problem z temp wody oraz paliwem

Post autor: xRead » 25 wrz 2019, 23:36

Siemka :D Mam problem zegarami otóż coraz częściej temp wody się praktycznie wcale nie rusza z miejsca a wskaźnik paliwa np. podnosi się do połowy pomimo, że w baku full. Czasem działa wszystko ok, krótko mówiąc żyją własnym życiem :) Za pierwszym razem wyczyściłem kostki i na jakiś czas spokój, później bawiłem się w poprawienie lutów też coś tam pomogło na dłużej. Stabilizator też wymieniałem na LM. Grzebałem w nich chyba, już z 10 razy i nadal jest lipa. Gdzie tu szukać problemu ? Elektronika nie jest moim mocnym punktem dlatego zwracam się do was o pomoc :)

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11738
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 26 wrz 2019, 09:03

xRead, albo nadal nie trafiłeś na zimne luty w liczniku albo masz dwa osobne problemy czyli pływak i czujnik(lub przewody do niego).
Sprawdź czy po zwarciu pinów we wtyczce szarego wskaźnik pójdzie na max - jeśli tak to może być tak jak mówię, a jeśli nie to problem jest w liczniku - zapewne.

Awatar użytkownika
xRead
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 375
Rejestracja: 22 cze 2016, 11:32
Imię: Dawid
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK
Lokalizacja: Legnica

Post autor: xRead » 27 wrz 2019, 23:19

Jutro wszystko posprawdzam ale może być jak mówisz. Zajrzałem do kabli wtyczki szarego czujnika to widać była jakaś fachowa ręka :D Brązowy był mocno załamany, poruszałem tym i w drodze do pracy już działało ale z powrotem nie. Jutro to poprawię :)

Obrazek

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8428
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 28 wrz 2019, 10:00

Złącza psikaj chemią potrafi zdziałać cuda.

Awatar użytkownika
xRead
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 375
Rejestracja: 22 cze 2016, 11:32
Imię: Dawid
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK
Lokalizacja: Legnica

Post autor: xRead » 30 wrz 2019, 20:01

Wstawiłem "wstawkę" przewodu w miejscu tego lutowania. Zlutowałem porządnie oraz zaizolowane termokurczką. Złącze potraktowałem sprayem do styków KONTAKT i już temperatura stoi na 90'C a po zrobieniu zworki dobija momentalnie do 120'C. Więc prawdopodobnie Pieter miałeś rację, że mam problem tu i tu :) Zobaczymy jeszcze za kilka dni jak to będzie działać :)

[ Dodano: 2019-09-30, 20:01 ]
Dzisiaj rano jadąc do pracy przez 7km temperatura wcale się nie podniosła, robiąc zworke we wtyczce też zero reakcji. Paliwo się podniosło ale nie do tego stanu co ma być. W drodze powrotnej do domu w między czasie załapał i aż do teraz pokazywało normalnie.

Spróbuje chyba odessać wszystkie cyny i położyć nowe. Jeśli to nie pomoże to już nie mam takiej wiedzy w zakresie elektroniki.

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11738
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 01 paź 2019, 08:42

xRead, to zimne luty masz raczej + ewentualnie stabilizator może gdzieś nie styka dobrze na nóżkach.

Awatar użytkownika
xRead
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 375
Rejestracja: 22 cze 2016, 11:32
Imię: Dawid
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK
Lokalizacja: Legnica

Post autor: xRead » 12 paź 2019, 21:00

Dzisiaj zabrałem się za zegar ponownie. Rozebrałem go na części pierwsze odessałem praktycznie wszystkie luty ( jedynie te piny od wtyczek nie ruszałem bo ładne były ) i położyłem nową cynę. Zainteresowały mnie też te okrągłe styki gdzie mocuje się właśnie te wskaźniki temp i paliwa. Tam też zostały poprawione luty. Dodatkowo na nóżki od stabilizatora napięcia zabieliłem cieniutko cyną przez co dużo ciaśniej i stabilniej wszedł w gniazdo. Póki co wszystko działa jak należy ale 100% info dam za parę dni :)

Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8428
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 12 paź 2019, 21:56

xRead pisze: Zainteresowały mnie też te okrągłe styki gdzie mocuje się właśnie te wskaźniki temp i paliwa. Tam też zostały poprawione luty
to bład... wyjdzie po czasie

h/k
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1069
Rejestracja: 21 sie 2017, 22:04
Imię: Łukasz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Rumia

Post autor: h/k » 12 paź 2019, 22:02

Niekoniecznie. Akurat to u mnie po poprawieniu lutów już ponad drugi rok działa bez zarzutu.

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8428
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 12 paź 2019, 22:13

Ja mówię o oczkach... Bo to przerabiałem też... Cyna ma to do siębie że szybko się utlenia i połaczenia stylkowe są kiepskie wtedy..

Awatar użytkownika
xRead
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 375
Rejestracja: 22 cze 2016, 11:32
Imię: Dawid
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK
Lokalizacja: Legnica

Post autor: xRead » 13 paź 2019, 15:28

Ja posiadam UN4 ta cyna wg mnie trzyma tylko tulejki hmm chyba miedziane. Chyba dlatego teraz działa jak należy, bo wcześniej robiłem wszystkie luty oprócz właśnie tych na oczkach i było bez skutku.

h/k
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1069
Rejestracja: 21 sie 2017, 22:04
Imię: Łukasz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Rumia

Post autor: h/k » 14 paź 2019, 06:01

Ja też mowię o tym samym - nitonakrętki, gwintowane przelotki czy jak tam można jeszcze je nazwać. :) może ktoś wierzyć lub nie, ale w lutym dokładnie 3 lata miną od poprawiania tego i wszystko działa jak działało. Szkoda, że w międzyczasie dwa razy wymieniałem czujniki temp. płynu na org używki (licznik na zwarcie wtyczki był sprawdzany), po pierwszej wymianie w ogóle prawie tak samo wskazówka nie drgnęła. <niedowiarek> Obecna sztuka pokazuje jakby miała kontroler - stoi na 90+/-3 stopniach. Nie bardzo rozumiem, ale OK, działa to działa. Ot taka mała dygresja.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Przełączniki zespolone, zegary, stacyjka.”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
opony samochodowe części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl