[B4 80 ALL] Stabilizator napięcia w liczniku
Wystarczyło zastosować 7910 i po zabiegu ten ma identyczna polaryzacje jak oryginał.JacekSol pisze:....Jedyna wada 7810 to zamieniona polaryzacja (tam gdzie w TCA jest wejście to w 7810 jest wyjście i na odwrót)....
Masa jest na środeczku a zamienione jest wejście z wyjściem czyli odwrotnie jak w 7810
- Jarewa
- Forum Audi 80
- Posty: 8403
- Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
- Imię: Jarek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 ABT
- Lokalizacja: Głogów
Nie chce się wtrącać ale ty chyba mało wiesz o elektronice? stabilizatory 79xx są to stabilizatory na napięcia ujemne :!: a 78xx na dodatnie. I nie są zamienne o tak żeby je zamienić trzeba by było przeprojektować całą płytę główną.QompaQ pisze:Wystarczyło zastosować 7910 i po zabiegu ten ma identyczna polaryzacje jak oryginał.
Masa jest na środeczku a zamienione jest wejście z wyjściem czyli odwrotnie jak w 7810
Ale kolega teoretyzuje czy sprawdzał ???Jarewa pisze:trzeba by było przeprojektować całą płytę główną
zmiana biegunowości to nie problem wystarczy małe krosowanie, nie sądzę by ktokolwiek zamiast zrobić "pajączka" projektował całą płytkę utopia
Jak kolega myśli co się stanie jak 79xx "odwrócę plecami" i wstawię zamiast 78xx :?:
Poza tym nawet jak wstawię LM_7805 i na środkową nóżkę potencjometr regulowany
którym będę regulował oporność do "masy" to na wyjściu otrzymam dowolnie 5-:-16 Volt
- Jarewa
- Forum Audi 80
- Posty: 8403
- Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
- Imię: Jarek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 ABT
- Lokalizacja: Głogów
Przy 79xx stabilizowana jest masa nie plus. Wiec plus stały a masa regulowana wiec jak sobie to wyobrażasz? skoro masa to sygnały?QompaQ pisze:Ale kolega teoretyzuje czy sprawdzał ???
Jeszcze raz się naucz czytać ze schematów :!: to nie masa to potencjał plusowy dla stabilizatora 79xx :!:QompaQ pisze:Zwróć proszę uwagę jak wyprowadzona jest Masa w tym układzie !!! ze środka uzwojenia trafa, o napieciu znamionowym 32Volt
Witam, wrzucam foto z 1 str. tematu...
pytanie czy ten troche okrojony prostokat pod zaznaczonymi srubkami po prawej stronie strasznie sie grze, czy to tylko u mnie..? i co to jest wgl? gdize i jak posprawdzac te zime luty..?
Efekt u mnie taki - tylko na temp wody, ze wskazowka stoi na 100* praktycznie, jak sie rozgrzeje.. na benzynie nie zauwazylem zmian, podmieniony stabilizator - bez zmian, dokrecone zaznaczone srubki - bez zmian.. - jakies pomysly?
pytanie czy ten troche okrojony prostokat pod zaznaczonymi srubkami po prawej stronie strasznie sie grze, czy to tylko u mnie..? i co to jest wgl? gdize i jak posprawdzac te zime luty..?
Efekt u mnie taki - tylko na temp wody, ze wskazowka stoi na 100* praktycznie, jak sie rozgrzeje.. na benzynie nie zauwazylem zmian, podmieniony stabilizator - bez zmian, dokrecone zaznaczone srubki - bez zmian.. - jakies pomysly?
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
Witam koledzy. Mam problem a mianowicie wskazówka od paliwa mi wariuje ( na przekręconym kluczyku wskaźnik wychyla się na 3/4 po odpaleniu przemieszcza sie na wlasciwe miejsce 4/4 )dodam ze plywak jest sprawny w zbiorniku, kolejna rzecza ktora sie dziej to przy odpalaniu zeruje mi sie godzina ( podmienialem juz akumulatory i bez poprawy, a jesli auto pozostawie w spoczynku przez kilka dni godzina jest aktualna) Prosze o pomoc
Co do wskazania paliwa - skoro po odpaleniu jest ok, to dgzie problem? Ja w ogóle nie ufam tym wskazaniom, po prostu zeruje licznik przy każdym tankowaniu i wiem ile jeszcze km mogę przejechać.AKREN83 pisze:Witam koledzy. Mam problem a mianowicie wskazówka od paliwa mi wariuje ( na przekręconym kluczyku wskaźnik wychyla się na 3/4 po odpaleniu przemieszcza sie na wlasciwe miejsce 4/4 )dodam ze plywak jest sprawny w zbiorniku, kolejna rzecza ktora sie dziej to przy odpalaniu zeruje mi sie godzina ( podmienialem juz akumulatory i bez poprawy, a jesli auto pozostawie w spoczynku przez kilka dni godzina jest aktualna) Prosze o pomoc
Jak Ci działa w trakcie wypijania baku? Długo trzyma się na górze, bardzo powoli schodzi do połowy... a od połowy w dół to już na łeb na szyję? Tez normalne.
Ale jeżeli chcesz sprawdzić czy da się to usprawnic to poszukaj na OLX "przekaźnika 341", nr części: 8A0 907 525 - on wg opisu powinien poprawiać dokładność wskazań.
Wczepiasz go do przekaźników ukrytych za półką pod kierownicą. Jak poszukasz na forum to znajdziesz trochę info o nim.