Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[b3 80] Stacyjka wkłąd czy kostka ??

ODPOWIEDZ
thpast
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1
Rejestracja: 20 lis 2014, 12:12

[B4 1.9 1Z] Zablokowana stacyjka

Post autor: thpast » 20 lis 2014, 12:32

Witam, potrzebuję pomocy. Zablokowała mi się stacyjka w identyczny sposób jak przy blokadzie kierownicy tyle że w pozycji zapłonu. Mimo to kierownica się kręci i nie da się jej zablokować, tak jakby blokada przestała współgrać z kierownicą. Sprawdziłem kostkę stacyjki i samą stacyjkę, działają sprawnie, lecz miedzy stacyjka a kostką, wewnątrz osłony pierścień z otworem w kształcie języczka od stacyjki obraca się zaledwie o ok. 10 stopni, a otwór w tym pierścieniu wskazuje na pozycję zapłonu.

arek żet
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 78
Rejestracja: 26 sie 2013, 09:06
Lokalizacja: JASŁO

[B4 1.9 TD AAZ] problem z zapalaniem stacyjka?

Post autor: arek żet » 13 gru 2014, 17:36

Witam od dłuższego czasu mam taki problem,przekręcam kluczyk rozrusznik startuje rozłancza go cały czas trzymam na starcie i znowu łapie.Szczotki nowe cały rozrusznik przeglądnięty wyczyszczony.Miał ktoś taki problem?

Awatar użytkownika
andi77
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2114
Rejestracja: 03 lip 2010, 16:35
Lokalizacja: Lubelskie (LWL)

Post autor: andi77 » 14 gru 2014, 14:45

arek żet, Miałem podobne objawy. Rozrusznik łapał i puszczał... i tak w kółko.
Niska temperatura pogłębiła objawy. Wymieniłem bendiks i jest OK.

arek żet
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 78
Rejestracja: 26 sie 2013, 09:06
Lokalizacja: JASŁO

Post autor: arek żet » 14 gru 2014, 22:26

Tak też myślałem masz może pudełko z numerem jaki tam idzie bo mam na allegro w dobrej cenie ale opisują że do 1.6 audi i nie wiem czy by pasował.

Awatar użytkownika
andi77
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2114
Rejestracja: 03 lip 2010, 16:35
Lokalizacja: Lubelskie (LWL)

Post autor: andi77 » 15 gru 2014, 16:40

arek żet, Kupowałem w warsztacie naprawiającym alternatory i rozruszniki. Wystarczyło podać model auta i producenta rozrusznika (u mnie bosch). Za bendiks zapłaciłem 48zł.

Slawo777
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 711
Rejestracja: 22 wrz 2011, 22:02
Lokalizacja: Małopolska

Post autor: Slawo777 » 17 gru 2014, 10:42

Cześć :-) Jest jeszcze jeden myk oprócz tego co kolega opisywał zanim go wymienisz.Kiedyś się z tym spotkałem. W kostce stacyjki jest taka końcówka która po przekręceniu stacyjki zostaje wciskana żeby wystartował bendiks.Sama stacyjka lub ten właśnie plastikowy bolec się ścierają i pojawiają się problemy.Jak będziesz przekręcał kluczyk to w całym zakresie trzymaj go mocno wciśniętego aż zapalisz.Jeśli będzie tak samo to jak kolega sugerował bendiks.Po mojemu jeśli kostka to spoko bo wymienisz gorzej jeśli stacyjka.Gość nie wymienił przyzwyczaił się do zapalania jak tu napisałem.Pozdrawiam :-)

arek żet
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 78
Rejestracja: 26 sie 2013, 09:06
Lokalizacja: JASŁO

Post autor: arek żet » 19 gru 2014, 16:18

Zmieniłem bendiks i narazie jeszcze mi się nie zawiesił ani razu ale teraz mróz odpuscił.

Sław1980
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 16
Rejestracja: 05 wrz 2012, 16:49
Lokalizacja: Malbork

Naprawa stacyjki w audi b4

Post autor: Sław1980 » 04 mar 2015, 13:22

Cześć wszystkim, ostatnio sporo czytałem na temat braku reakcji rozrusznika przy próbie zapalania auta i okazało się, że mam pęknięty plastik trzymający na miejscu sprężynę w przedniej części przełącznika.
Obrazek

Oryginalny trochę kosztuje, a zamiennika nie chcę, więc postanowiłem spróbować to naprawić za pomocą lutownicy i kawałka drutu.
Obrazek

Po rozebraniu, pękniętą część ścisnąłem lekko w imadle żeby w miarę możliwości odzyskało pierwotny kształt wspomagając się chwilowo opaską zaciskową.
Obrazek

Następnie końcówkę drucika wygiąłem tak żeby po wtopieniu w tworzywo lepiej trzymało całość
Obrazek

Żeby zatopić drut w tworzywie wystarczy najprostsza lutownica.
Już po wtopieniu pierwszego drutu wszystko trzymało się dobrze ale dla pewności dodałem jeszcze dwa.
Obrazek

Trzeba pamiętać, żeby druty nie wystawały za mocno ani na zewnątrz ani wewnątrz bo będzie problem z wsunięciem całości do stacyjki, jak i sprężyny do wewnątrz.
Obrazek

Części ruchome nasmarowałem cienką warstwą wazeliny technicznej i przy okazji przeczyściłem styki.
Testy "na sucho" przeszły pomyślnie. Po przekręceniu mechanizmu nic się nie wygina, nic nie pęka.

Po zamontowaniu audi odpala bez problemu.
Jeśli problem powróci, dopiero wtedy zastanowię się nad kupnem nowej części.
Pozdrawiam

Awatar użytkownika
Lotharis89
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 10
Rejestracja: 06 wrz 2014, 12:38

[2.0 ABK] Kostka stacyjki czy przekaznik?

Post autor: Lotharis89 » 20 kwie 2015, 10:00

Witam forumowiczów!

Pojawił się problem w mojej Audi (B4 2.0 90km) i potrzebuje porady bo nie chce błądzić po omacku i jeździć po elektrykach.
Mianowicie po wyłączeniu silnika i wyciągnięciu kluczyka pracuje dalej nadmuch i zostaje podświetlony włącznik awaryjnych i szyberdachu. Coś jeszcze ciągnie prąd bo nawet po ustwieniu nawiewu na pozycję zero; rano prądu brak:/
Stąd moje pytanie: jak najprościej zdiagnozować przyczynę tej usterki?
Pozdrawiam i z góry dziekuję za pomoc.
Ostatnio zmieniony 26 kwie 2015, 21:24 przez Lotharis89, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Piotrekdriver1
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 826
Rejestracja: 09 lut 2012, 10:01
Lokalizacja: Białystok

Post autor: Piotrekdriver1 » 20 kwie 2015, 10:04

Ja bym odpiął kostkę stacyjki od instalacji.

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11728
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 20 kwie 2015, 15:52

Lotharis89, zastosuj tag _uwaga

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8387
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 20 kwie 2015, 17:13

Jak kolega wyżej, a jak mimo tego nadal to samo to przekaźnik styku "X" sklejony.

feltQ200
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 15
Rejestracja: 18 lut 2015, 20:06

[B4 2.3 NG] Kostka stacyjki schemat

Post autor: feltQ200 » 12 sie 2015, 11:04

Witam. Panowie temat może i był, ale albo coś źle robie albo czegoś nie rozumiem ;p rozwaliła mi się kostka stacyjki, i chciałem zrobić w swojej audicy uruchamianie silnika poprzez przycisk. I tak.. Zacisk 30 i 50 (stały + i rozrusznik) podłączyłem do przełącznika i Audica odpala elegancko ;) ale pasuje jeszcze ten silnik zgasić, bo nie chce go zduszać na wysokim biegu i za każdym razem odpinać kostkę, bo zapłon cały czas jest włączony. I tu mam pytanie, żeby włączać i wyłączyć zapłon musze zacisk 75 czy zacisk 15 przeciąć i połączyć w przełącznik.? czy jak inaczej? Wiem że szybciej i łatwiej byłoby wymienić kostkę stacyjki, ale ma to również spełniać funkcje że tak powiem "antykradzieżową" po za tym wydaje mi się to być czymś innym, i ciekawszym od standardowego kluczyka ;)
Ostatnio zmieniony 12 sie 2015, 18:02 przez feltQ200, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8387
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 12 sie 2015, 13:46

75 i 15 odłaczyc od 30. Ale masz błąd kiedy odpalasz 50i30 to jednocześnie powinno odłączyć 75.

feltQ200
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 15
Rejestracja: 18 lut 2015, 20:06

Post autor: feltQ200 » 12 sie 2015, 17:14

Tzn musze mieć w sumie tak jakby 3 przełączniki? o jakim błędzie mówisz?

ODPOWIEDZ

Wróć do „Przełączniki zespolone, zegary, stacyjka.”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Pilarki akumulatorowe Stiga