Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[80 b4] Zamiana zegarka na obrotomierz w B4 TDI

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
kamilek89
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 528
Rejestracja: 04 lip 2009, 08:58
Lokalizacja: ŁUBNO/ RZE

Post autor: kamilek89 » 18 sty 2010, 18:52

wyciąg jeszcze raz zegary i sprawdz czy piny nie zwiaerają Ci gdzieś z plusem na płytce albo czy nie przytopiłeś gdzieś płytki :lol:

Awatar użytkownika
andi77
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2114
Rejestracja: 03 lip 2010, 16:35
Lokalizacja: Lubelskie (LWL)

Post autor: andi77 » 20 sie 2010, 16:38

Dzisiaj zrezałem obrotek do mojego AAZ-ta. Dawca pochodził z anglika TDI. Wywaliłem big bena, dolutowałem 5 pinów oraz mostek do podświetlania elektronicznego zegarka. I najważniejsze... dolutowałem na płytce obrotka dodatkowy potencjometr do regulacji obrotów. Teraz obrotek z TDI-ka wskazuje dobrze w moim TD Obrazek
Ostatnio zmieniony 19 sty 2011, 15:14 przez andi77, łącznie zmieniany 3 razy.

Racer
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2
Rejestracja: 24 sie 2010, 19:36

Post autor: Racer » 24 sie 2010, 20:20

Również noszę się z zamiarem wymiany big bena na obrotomierz w moim B4, 2.0 benzyna i mam pytanie czy i w tym przypadku nie ma większych przeciw wskazań?

Awatar użytkownika
marcinGD
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 338
Rejestracja: 17 cze 2009, 23:02
Lokalizacja: GDAŃSK

Post autor: marcinGD » 24 sie 2010, 20:24

Racer pisze:Również noszę się z zamiarem wymiany big bena na obrotomierz w moim B4, 2.0 benzyna i mam pytanie czy i w tym przypadku nie ma większych przeciw wskazań?
Nie, jeżeli zmienisz obrotek na taki sam jakie masz zegary to wszystko jest Plug & Play

Awatar użytkownika
andi77
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2114
Rejestracja: 03 lip 2010, 16:35
Lokalizacja: Lubelskie (LWL)

Post autor: andi77 » 24 sie 2010, 22:02

Jak nie wiesz jak zrezać sam obrotek do twojego licznika, to kup cały licznik od B4 benzyny 4 lub 5 zyl. ( bez V6) za ok 100 zł. Podpinasz i śmiga bez żadnych przeróbek. Ewentualnie przekładasz sam prędkościomierz , jak chcesz zachować aktualny przebieg ;-) Wymiana samego obrotka do twojej płyty, wiązać by się musiała z dolutowaniem 6 pinów i mostka do podświetlenia zegarka elektronicznego.

kamilg.86.86
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 122
Rejestracja: 14 sty 2009, 20:08
Lokalizacja: Malbork

Post autor: kamilg.86.86 » 24 sie 2010, 22:43

a ten mostek do podświetlenia zegarka to w którym miejscu trzeba zrobić ?

Arczizioom

Post autor: Arczizioom » 24 sie 2010, 23:01

W centrum w dziale download jest dokładny opis rezania obrotka.

gregu
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5
Rejestracja: 25 sie 2010, 10:38
Lokalizacja: Kraków/Przemyśl

Post autor: gregu » 01 wrz 2010, 09:41

PawelG pisze:ps. każdy od 4/5 zyl.
przepraszam, że pytam ale co to znaczy?

Przepraszam bardzo, moje niedoczytanie w instrukcji. Jeżeli jest jeszcze ktoś jak ja to:
obrotomierz z wersji 6 cylindrowej (V6) nie nadaje się do wersji silnika 4 lub 5 cylindrowego (zarówno diesel jak i benzyna).
Ostatnio zmieniony 01 wrz 2010, 09:55 przez gregu, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Jarek3601
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 269
Rejestracja: 25 gru 2008, 12:18
Lokalizacja: Łomża

Post autor: Jarek3601 » 01 wrz 2010, 09:47

każdy od 4 lub 5 cylindrowego, od V6 nie podejdzie.

Awatar użytkownika
marcinGD
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 338
Rejestracja: 17 cze 2009, 23:02
Lokalizacja: GDAŃSK

Post autor: marcinGD » 01 wrz 2010, 09:48

gregu pisze:
PawelG pisze:ps. każdy od 4/5 zyl.
przepraszam, że pytam ale co to znaczy?
4 albo 5 cylindrów ;-)

Racer
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2
Rejestracja: 24 sie 2010, 19:36

Post autor: Racer » 03 wrz 2010, 19:08

Chciałbym się jeszcze zapytać czy gdybym zamienił całość, nie sam "Big Ben", VDO na całość UN4. Będzie wszystko ok?

Awatar użytkownika
Legato
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 63
Rejestracja: 15 sie 2010, 14:01
Lokalizacja: Żory(Śląsk)

Post autor: Legato » 01 paź 2010, 15:55

Witam. Pozwolę sobie odgrzać temacik. Ostatnio zmieniłem zegarek na obrotomierz i wydawało się wszystko ok. Nagle patrzę a po zgaszeniu silnika obrotomierz spada poz a skale(foto) dodatkowo nie świeci mi cała prawa strona zegarów(obrotomierz i nagrzanie silnika) prędkościomierz świeci w 2/3 i wskaźnik poziomu paliwa świeci normalnie. Czego to mogą być problemy?

Obrazek

Awatar użytkownika
pilocik69
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 621
Rejestracja: 11 mar 2007, 12:42
Lokalizacja: Małopolska

Post autor: pilocik69 » 01 paź 2010, 16:30

Odnosnie podswietlenia - spalone zarowki, ewentualnie zle osadzone zarowki.

Proponowalbym najpierw sprawdzic czy zarowki sa OK

Awatar użytkownika
andi77
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2114
Rejestracja: 03 lip 2010, 16:35
Lokalizacja: Lubelskie (LWL)

Post autor: andi77 » 01 paź 2010, 17:32

Wnioskując po fotce jest to obrotek VDO. Przyczyną może być zbyt luźno osadzona wskazówka.

Awatar użytkownika
Legato
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 63
Rejestracja: 15 sie 2010, 14:01
Lokalizacja: Żory(Śląsk)

Post autor: Legato » 03 paź 2010, 09:28

Problem rozwiązany. Porobiłem trochę wczoraj i okazało się, że żarówki popalone jak na złość spaliło mi wszystkie po podłączeniu ponownym. Teraz już gra. Co do wskazówki to po prostu opadła. Gdzieś musiałem mocno w dziurę wjechać bo samoczynnie to raczej ciężko było by jej opaść.

Dzięki za pomoc.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Przełączniki zespolone, zegary, stacyjka.”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl