Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep samochodowy

[80 b4] Zamiana zegarka na obrotomierz w B4 TDI

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
kamilek89
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 528
Rejestracja: 04 lip 2009, 08:58
Lokalizacja: ŁUBNO/ RZE

Post autor: kamilek89 » 18 sty 2010, 18:52

wyciąg jeszcze raz zegary i sprawdz czy piny nie zwiaerają Ci gdzieś z plusem na płytce albo czy nie przytopiłeś gdzieś płytki :lol:

Awatar użytkownika
andi77
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2114
Rejestracja: 03 lip 2010, 16:35
Lokalizacja: Lubelskie (LWL)

Post autor: andi77 » 20 sie 2010, 16:38

Dzisiaj zrezałem obrotek do mojego AAZ-ta. Dawca pochodził z anglika TDI. Wywaliłem big bena, dolutowałem 5 pinów oraz mostek do podświetlania elektronicznego zegarka. I najważniejsze... dolutowałem na płytce obrotka dodatkowy potencjometr do regulacji obrotów. Teraz obrotek z TDI-ka wskazuje dobrze w moim TD Obrazek
Ostatnio zmieniony 19 sty 2011, 15:14 przez andi77, łącznie zmieniany 3 razy.

Racer
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2
Rejestracja: 24 sie 2010, 19:36

Post autor: Racer » 24 sie 2010, 20:20

Również noszę się z zamiarem wymiany big bena na obrotomierz w moim B4, 2.0 benzyna i mam pytanie czy i w tym przypadku nie ma większych przeciw wskazań?

Awatar użytkownika
marcinGD
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 338
Rejestracja: 17 cze 2009, 23:02
Lokalizacja: GDAŃSK

Post autor: marcinGD » 24 sie 2010, 20:24

Racer pisze:Również noszę się z zamiarem wymiany big bena na obrotomierz w moim B4, 2.0 benzyna i mam pytanie czy i w tym przypadku nie ma większych przeciw wskazań?
Nie, jeżeli zmienisz obrotek na taki sam jakie masz zegary to wszystko jest Plug & Play

Awatar użytkownika
andi77
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2114
Rejestracja: 03 lip 2010, 16:35
Lokalizacja: Lubelskie (LWL)

Post autor: andi77 » 24 sie 2010, 22:02

Jak nie wiesz jak zrezać sam obrotek do twojego licznika, to kup cały licznik od B4 benzyny 4 lub 5 zyl. ( bez V6) za ok 100 zł. Podpinasz i śmiga bez żadnych przeróbek. Ewentualnie przekładasz sam prędkościomierz , jak chcesz zachować aktualny przebieg ;-) Wymiana samego obrotka do twojej płyty, wiązać by się musiała z dolutowaniem 6 pinów i mostka do podświetlenia zegarka elektronicznego.

kamilg.86.86
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 122
Rejestracja: 14 sty 2009, 20:08
Lokalizacja: Malbork

Post autor: kamilg.86.86 » 24 sie 2010, 22:43

a ten mostek do podświetlenia zegarka to w którym miejscu trzeba zrobić ?

Arczizioom

Post autor: Arczizioom » 24 sie 2010, 23:01

W centrum w dziale download jest dokładny opis rezania obrotka.

gregu
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5
Rejestracja: 25 sie 2010, 10:38
Lokalizacja: Kraków/Przemyśl

Post autor: gregu » 01 wrz 2010, 09:41

PawelG pisze:ps. każdy od 4/5 zyl.
przepraszam, że pytam ale co to znaczy?

Przepraszam bardzo, moje niedoczytanie w instrukcji. Jeżeli jest jeszcze ktoś jak ja to:
obrotomierz z wersji 6 cylindrowej (V6) nie nadaje się do wersji silnika 4 lub 5 cylindrowego (zarówno diesel jak i benzyna).
Ostatnio zmieniony 01 wrz 2010, 09:55 przez gregu, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Jarek3601
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 269
Rejestracja: 25 gru 2008, 12:18
Lokalizacja: Łomża

Post autor: Jarek3601 » 01 wrz 2010, 09:47

każdy od 4 lub 5 cylindrowego, od V6 nie podejdzie.

Awatar użytkownika
marcinGD
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 338
Rejestracja: 17 cze 2009, 23:02
Lokalizacja: GDAŃSK

Post autor: marcinGD » 01 wrz 2010, 09:48

gregu pisze:
PawelG pisze:ps. każdy od 4/5 zyl.
przepraszam, że pytam ale co to znaczy?
4 albo 5 cylindrów ;-)

Racer
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2
Rejestracja: 24 sie 2010, 19:36

Post autor: Racer » 03 wrz 2010, 19:08

Chciałbym się jeszcze zapytać czy gdybym zamienił całość, nie sam "Big Ben", VDO na całość UN4. Będzie wszystko ok?

Awatar użytkownika
Legato
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 63
Rejestracja: 15 sie 2010, 14:01
Lokalizacja: Żory(Śląsk)

Post autor: Legato » 01 paź 2010, 15:55

Witam. Pozwolę sobie odgrzać temacik. Ostatnio zmieniłem zegarek na obrotomierz i wydawało się wszystko ok. Nagle patrzę a po zgaszeniu silnika obrotomierz spada poz a skale(foto) dodatkowo nie świeci mi cała prawa strona zegarów(obrotomierz i nagrzanie silnika) prędkościomierz świeci w 2/3 i wskaźnik poziomu paliwa świeci normalnie. Czego to mogą być problemy?

Obrazek

Awatar użytkownika
pilocik69
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 621
Rejestracja: 11 mar 2007, 12:42
Lokalizacja: Małopolska

Post autor: pilocik69 » 01 paź 2010, 16:30

Odnosnie podswietlenia - spalone zarowki, ewentualnie zle osadzone zarowki.

Proponowalbym najpierw sprawdzic czy zarowki sa OK

Awatar użytkownika
andi77
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2114
Rejestracja: 03 lip 2010, 16:35
Lokalizacja: Lubelskie (LWL)

Post autor: andi77 » 01 paź 2010, 17:32

Wnioskując po fotce jest to obrotek VDO. Przyczyną może być zbyt luźno osadzona wskazówka.

Awatar użytkownika
Legato
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 63
Rejestracja: 15 sie 2010, 14:01
Lokalizacja: Żory(Śląsk)

Post autor: Legato » 03 paź 2010, 09:28

Problem rozwiązany. Porobiłem trochę wczoraj i okazało się, że żarówki popalone jak na złość spaliło mi wszystkie po podłączeniu ponownym. Teraz już gra. Co do wskazówki to po prostu opadła. Gdzieś musiałem mocno w dziurę wjechać bo samoczynnie to raczej ciężko było by jej opaść.

Dzięki za pomoc.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Przełączniki zespolone, zegary, stacyjka.”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl