[80 b4] Zamiana zegarka na obrotomierz w B4 TDI
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
-
- Forum Audi 80
- Posty: 28
- Rejestracja: 19 sie 2010, 12:24
nie wiem na ile to może ułatwić sprawę ale po regulacjach potencjometrem wyszło mi że rezystor ma mieć wartość 10kohm ( rezystorek dostępny za dosłownie grosze ) więc zamieniłem fabryczny na taki właśnie - resztę regulacji wykonałem potencjometrem który jest fabrycznie na płytce - dodam tylko że obrotek chodzi w 1.6TD więc dla innych silników może on się różnić
-
- Forum Audi 80
- Posty: 28
- Rejestracja: 19 sie 2010, 12:24
Dwie kwestie - co do podświetlania zegarka to czy zrobiłeś zworkę we właściwym miejscu i czy aby na pewno świeci Ci żarówka od podświetlania zegarka ( trzeba założyć dodatkową ) - jeśli wszystko dobrze zrobiłeś to nie ma bata podświetlanie musi działać ... może sama żaróweczka nie styka dobrze do płyty licznika i temu nie pali ( jak wymieniałem na diody całe podświetlenie i kontrolki to pojawiał się taki problem - polutowałem i jest cacy )
Co do pracy samego obrotka to może być wina po stronie alternatora ( jeśli masz na gaźniku oczywiście - bo tego nie pamiętam co i jak było w motorkach RN ) - po primo musi on mieć wyjście "W" które daje sygnały do obrotomierza, po drugie sprawdź czy przewody przy nim nie są luźne, zaśniedziałe itd.
Co do pracy samego obrotka to może być wina po stronie alternatora ( jeśli masz na gaźniku oczywiście - bo tego nie pamiętam co i jak było w motorkach RN ) - po primo musi on mieć wyjście "W" które daje sygnały do obrotomierza, po drugie sprawdź czy przewody przy nim nie są luźne, zaśniedziałe itd.
- andrzejau
- Forum Audi 80
- Posty: 180
- Rejestracja: 28 paź 2010, 22:10
- Imię: Andrzej
- Model: Audi 80 B3
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.6 PP
- Lokalizacja: Ostrów Mazowiecka / Ząbki
- Kontakt:
Cześć...
Powiem tak...
Modelu silnika nie znam, wiem że siedzi u mnie katalizatorek... Rok Audi to 1991, silnik 1.6 B+G, gaz przełączam ręcznie na PB i odwrotnie, pompka paliwa jest na bloku (mechaniczna), ale z tego co wiem to chyba jest u mnie wtrysk jednopunktowy (bywa, że coś pyrka mi pod maską jak jest zapłom włączony. Altek jest ok (regenerowałem go jakiś 1-2 mc/e temu). Gdy była robiona była głowica to spytałem się co to tak mi pyrka pod maską w okolicy akumulatora to powiedział mi, że to elektroniczny gaźnik, zapomniał jednak mi sprawdzić jakie są u mnie symbole na głowicy, wtedy by nie było problemu z tym jaki mam silnik Dlatego dopisałem znak zapytania przy typie silnika. Przepraszam za offtopa, ale chciałem opisać w miarę szczegółowo co i jak u mnie jest. Może to coś ułatwi, jutro będę zmieniał chłodnicę to popatrzę tam co jest. Aha, jestem posiadaczem Audi od marca, powiedz mi, jak rozpoznać wyjście "W" na altku? Typ silnika pisałem w ciemno, dopisałem bo taki wg mnie jest, jednak mogę się mylić - może być PP. Sam nie wiem już.
Pozdrawiam.
Powiem tak...
Modelu silnika nie znam, wiem że siedzi u mnie katalizatorek... Rok Audi to 1991, silnik 1.6 B+G, gaz przełączam ręcznie na PB i odwrotnie, pompka paliwa jest na bloku (mechaniczna), ale z tego co wiem to chyba jest u mnie wtrysk jednopunktowy (bywa, że coś pyrka mi pod maską jak jest zapłom włączony. Altek jest ok (regenerowałem go jakiś 1-2 mc/e temu). Gdy była robiona była głowica to spytałem się co to tak mi pyrka pod maską w okolicy akumulatora to powiedział mi, że to elektroniczny gaźnik, zapomniał jednak mi sprawdzić jakie są u mnie symbole na głowicy, wtedy by nie było problemu z tym jaki mam silnik Dlatego dopisałem znak zapytania przy typie silnika. Przepraszam za offtopa, ale chciałem opisać w miarę szczegółowo co i jak u mnie jest. Może to coś ułatwi, jutro będę zmieniał chłodnicę to popatrzę tam co jest. Aha, jestem posiadaczem Audi od marca, powiedz mi, jak rozpoznać wyjście "W" na altku? Typ silnika pisałem w ciemno, dopisałem bo taki wg mnie jest, jednak mogę się mylić - może być PP. Sam nie wiem już.
Pozdrawiam.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 28
- Rejestracja: 19 sie 2010, 12:24
tu masz taki alternator - na drugiej fotce jest widoczne złącze "w" ( co fakt altek z diesla )
http://moto.allegro.pl/alternator-audi- ... 36341.html
Generalnie jeśli nie masz komputerowego sterowania wtryskami to sygnał obrotka powinien iść z altka
http://moto.allegro.pl/alternator-audi- ... 36341.html
Generalnie jeśli nie masz komputerowego sterowania wtryskami to sygnał obrotka powinien iść z altka
-
- Forum Audi 80
- Posty: 28
- Rejestracja: 19 sie 2010, 12:24
...hymmm na dzień dobry to sprawdziłbym czy jest połączenie między altkiem a obrotomierzem - jak to sprawdzić ?? niestety nie pamiętam kolorów przewodów, ale jak dobierzesz się do płytki obrotomierza to masz tam opisane wyjścia i jest między innymi opisany pin W - wystarczy teraz sprawdzić czy od tego miejsca z płyty głownej do altka jest połączenie ....
Jest jeszcze opcja że z obrotkiem może być kłopot i sam obrotek jest uszkodzony ( nie ściągałeś może wskazówki ?? - bo to czasem jak ktoś nie umiejętnie to robi może uszkodzić mechanizm )
Podskok wskazówki przy gaszeniu może się zdażać bo dostaje jakiś impuls elektryczny - tyle że w dobrze działającym obrotku nie będzie to widoczne bo wskazówka jest wychylona
Jest jeszcze opcja że z obrotkiem może być kłopot i sam obrotek jest uszkodzony ( nie ściągałeś może wskazówki ?? - bo to czasem jak ktoś nie umiejętnie to robi może uszkodzić mechanizm )
Podskok wskazówki przy gaszeniu może się zdażać bo dostaje jakiś impuls elektryczny - tyle że w dobrze działającym obrotku nie będzie to widoczne bo wskazówka jest wychylona
- andrzejau
- Forum Audi 80
- Posty: 180
- Rejestracja: 28 paź 2010, 22:10
- Imię: Andrzej
- Model: Audi 80 B3
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.6 PP
- Lokalizacja: Ostrów Mazowiecka / Ząbki
- Kontakt:
czyli mam obrotek wyjąć z płyty głównej licznika? z tego co wypatrzyłem dziś pod maską, to nie ma żadnego kabla z wyjściem "W" co wg mnie wyjaśnia sytuację. coś mi się zdaje, że to koniec przygody u mnie z obrotkiem... z tego co tam wypatrzyłem to nie ma nawet chyba żadnego styku typu "wsuwka męska" do podłączenia jakiego kolwiek kabla. nie chcę kombinować, chciałem zrobić tak jak w ori.
pozdro.
pozdro.
witam, wczoraj zakupiłem sobie cały licznik do audiczki i wszystko by grało prócz tego, że kiedy przekręcę kluczyk w stacyjce podświetlenie wszystkich zegarów wraz z tym elektronicznym jest ok, ale kiedy włączę światła (postojowe, mijania---jakiekolwiek) podświetlenie bardzo słabnie, praktycznie nie widać żeby w ogóle działało.
Co może być przyczyną???
tutaj linki do fotek tego licznika:
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/9f6 ... 4224e.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/368 ... 9c710.html
Co może być przyczyną???
tutaj linki do fotek tego licznika:
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/9f6 ... 4224e.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/368 ... 9c710.html
A patrzyłeś czy potencjometr nie jest maksymalnie przyciemniony ?gacur pisze:witam, wczoraj zakupiłem sobie cały licznik do audiczki i wszystko by grało prócz tego, że kiedy przekręcę kluczyk w stacyjce podświetlenie wszystkich zegarów wraz z tym elektronicznym jest ok, ale kiedy włączę światła (postojowe, mijania---jakiekolwiek) podświetlenie bardzo słabnie, praktycznie nie widać żeby w ogóle działało.
Co może być przyczyną???
tutaj linki do fotek tego licznika:
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/9f6 ... 4224e.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/368 ... 9c710.html
witam,odgrzewam troszkę kotleta bo mam pytanie odnośnie zamiany zegara na obrotek w tdi 1z 93 rok,a mianowicie jak włożę obrotek z benzyny to czy nie będzie przekłamywał mi obrotów tzn czy sygnał który idzie z kompa do obrotka będzie prawidłowo sterował wskazówką i wskazania na tarczy będą się pokrywać z realnymi obrotami silnika czy poprostu będzie przekłamywał czyli pokazywał za mało bo w miejscu gdzie dizel na tarczy ma 4 tyś to benzyna już około 4,5 tyś.Dzięki za odpowiedz