Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[80 b4] Zamiana zegarka na obrotomierz w B4 TDI

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
pioloon
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2
Rejestracja: 13 sie 2010, 13:18

Post autor: pioloon » 11 paź 2010, 23:18

Witam

Przy przeróbce obrotomierza z bęzyny do diesla
Czy ktoś się orientuje jaki mniej więcej potencjometr wsadzić (kilkaset Ohm - kilkaset kiloOhm)?
Jak i gdzie go zapodać? (szeregowo raczej)

szukałem nie ma na forum tej informacji

z góry THX

Awatar użytkownika
dubbler
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 666
Rejestracja: 02 mar 2008, 12:30
Lokalizacja: LU / RBI
Kontakt:

Post autor: dubbler » 12 paź 2010, 08:34

Na pewno jest, cobra opisywał albo jest w dziale dowload w centrum.

Audi 80 Polska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Andrzej Cz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Audi 80 Polska » 12 paź 2010, 21:51

W instrukcji jest mowa o potencjometr 21kΩ. .

insectteam
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 28
Rejestracja: 19 sie 2010, 12:24

Post autor: insectteam » 17 paź 2010, 22:33

nie wiem na ile to może ułatwić sprawę ale po regulacjach potencjometrem wyszło mi że rezystor ma mieć wartość 10kohm ( rezystorek dostępny za dosłownie grosze ) więc zamieniłem fabryczny na taki właśnie - resztę regulacji wykonałem potencjometrem który jest fabrycznie na płytce - dodam tylko że obrotek chodzi w 1.6TD więc dla innych silników może on się różnić

Awatar użytkownika
andrzejau
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 180
Rejestracja: 28 paź 2010, 22:10
Imię: Andrzej
Model: Audi 80 B3
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.6 PP
Lokalizacja: Ostrów Mazowiecka / Ząbki
Kontakt:

Post autor: andrzejau » 28 paź 2010, 23:30

Cześć wszystkim...

U mnie coś jest nie halo... Złożyłem wszystko tak jak trzeba i kicha... obrotek świeci pod spodem... zegarek działa... ale nie ma on pordświetlenia, a obrotek nic się nie odzywa. Wskazówka tylko podryguje jak gaszę Audiczkę. Jeśli możecie to pomóżcie.



Pozdrawiam.
Szerokości :)

insectteam
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 28
Rejestracja: 19 sie 2010, 12:24

Post autor: insectteam » 29 paź 2010, 15:17

Dwie kwestie - co do podświetlania zegarka to czy zrobiłeś zworkę we właściwym miejscu i czy aby na pewno świeci Ci żarówka od podświetlania zegarka ( trzeba założyć dodatkową ) - jeśli wszystko dobrze zrobiłeś to nie ma bata podświetlanie musi działać ... może sama żaróweczka nie styka dobrze do płyty licznika i temu nie pali ( jak wymieniałem na diody całe podświetlenie i kontrolki to pojawiał się taki problem - polutowałem i jest cacy )

Co do pracy samego obrotka to może być wina po stronie alternatora ( jeśli masz na gaźniku oczywiście - bo tego nie pamiętam co i jak było w motorkach RN ) - po primo musi on mieć wyjście "W" które daje sygnały do obrotomierza, po drugie sprawdź czy przewody przy nim nie są luźne, zaśniedziałe itd.

Awatar użytkownika
andrzejau
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 180
Rejestracja: 28 paź 2010, 22:10
Imię: Andrzej
Model: Audi 80 B3
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.6 PP
Lokalizacja: Ostrów Mazowiecka / Ząbki
Kontakt:

Post autor: andrzejau » 29 paź 2010, 19:19

Cześć...

Powiem tak...

Modelu silnika nie znam, wiem że siedzi u mnie katalizatorek... Rok Audi to 1991, silnik 1.6 B+G, gaz przełączam ręcznie na PB i odwrotnie, pompka paliwa jest na bloku (mechaniczna), ale z tego co wiem to chyba jest u mnie wtrysk jednopunktowy (bywa, że coś pyrka mi pod maską jak jest zapłom włączony. Altek jest ok (regenerowałem go jakiś 1-2 mc/e temu). Gdy była robiona była głowica to spytałem się co to tak mi pyrka pod maską w okolicy akumulatora to powiedział mi, że to elektroniczny gaźnik, zapomniał jednak mi sprawdzić jakie są u mnie symbole na głowicy, wtedy by nie było problemu z tym jaki mam silnik :( Dlatego dopisałem znak zapytania przy typie silnika. Przepraszam za offtopa, ale chciałem opisać w miarę szczegółowo co i jak u mnie jest. Może to coś ułatwi, jutro będę zmieniał chłodnicę to popatrzę tam co jest. Aha, jestem posiadaczem Audi od marca, powiedz mi, jak rozpoznać wyjście "W" na altku? Typ silnika pisałem w ciemno, dopisałem bo taki wg mnie jest, jednak mogę się mylić - może być PP. Sam nie wiem już.


Pozdrawiam.

insectteam
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 28
Rejestracja: 19 sie 2010, 12:24

Post autor: insectteam » 29 paź 2010, 21:14

tu masz taki alternator - na drugiej fotce jest widoczne złącze "w" ( co fakt altek z diesla )

http://moto.allegro.pl/alternator-audi- ... 36341.html


Generalnie jeśli nie masz komputerowego sterowania wtryskami to sygnał obrotka powinien iść z altka

Awatar użytkownika
andrzejau
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 180
Rejestracja: 28 paź 2010, 22:10
Imię: Andrzej
Model: Audi 80 B3
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.6 PP
Lokalizacja: Ostrów Mazowiecka / Ząbki
Kontakt:

Post autor: andrzejau » 30 paź 2010, 15:49

to mam pociągnąć kabel od altka z wyjścia "W" do licznika czy jak? Gdzie podpiąć? Chyba obrotek by mi już działał jakby miał działać? Dodam, że skacze przy gaszeniu audi. Tak to bez odzewu.


pozdro :)

insectteam
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 28
Rejestracja: 19 sie 2010, 12:24

Post autor: insectteam » 30 paź 2010, 20:08

...hymmm na dzień dobry to sprawdziłbym czy jest połączenie między altkiem a obrotomierzem - jak to sprawdzić ?? niestety nie pamiętam kolorów przewodów, ale jak dobierzesz się do płytki obrotomierza to masz tam opisane wyjścia i jest między innymi opisany pin W - wystarczy teraz sprawdzić czy od tego miejsca z płyty głownej do altka jest połączenie ....

Jest jeszcze opcja że z obrotkiem może być kłopot i sam obrotek jest uszkodzony ( nie ściągałeś może wskazówki ?? - bo to czasem jak ktoś nie umiejętnie to robi może uszkodzić mechanizm )

Podskok wskazówki przy gaszeniu może się zdażać bo dostaje jakiś impuls elektryczny - tyle że w dobrze działającym obrotku nie będzie to widoczne bo wskazówka jest wychylona

Awatar użytkownika
andrzejau
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 180
Rejestracja: 28 paź 2010, 22:10
Imię: Andrzej
Model: Audi 80 B3
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.6 PP
Lokalizacja: Ostrów Mazowiecka / Ząbki
Kontakt:

Post autor: andrzejau » 06 lis 2010, 21:21

czyli mam obrotek wyjąć z płyty głównej licznika? z tego co wypatrzyłem dziś pod maską, to nie ma żadnego kabla z wyjściem "W" co wg mnie wyjaśnia sytuację. coś mi się zdaje, że to koniec przygody u mnie z obrotkiem... z tego co tam wypatrzyłem to nie ma nawet chyba żadnego styku typu "wsuwka męska" do podłączenia jakiego kolwiek kabla. nie chcę kombinować, chciałem zrobić tak jak w ori.

pozdro.

gacur
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8
Rejestracja: 27 wrz 2007, 13:40

Post autor: gacur » 22 gru 2010, 10:27

witam, wczoraj zakupiłem sobie cały licznik do audiczki i wszystko by grało prócz tego, że kiedy przekręcę kluczyk w stacyjce podświetlenie wszystkich zegarów wraz z tym elektronicznym jest ok, ale kiedy włączę światła (postojowe, mijania---jakiekolwiek) podświetlenie bardzo słabnie, praktycznie nie widać żeby w ogóle działało.

Co może być przyczyną???

tutaj linki do fotek tego licznika:
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/9f6 ... 4224e.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/368 ... 9c710.html

Awatar użytkownika
Kunik
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 789
Rejestracja: 21 cze 2007, 13:41

Post autor: Kunik » 22 gru 2010, 11:03

gacur pisze:witam, wczoraj zakupiłem sobie cały licznik do audiczki i wszystko by grało prócz tego, że kiedy przekręcę kluczyk w stacyjce podświetlenie wszystkich zegarów wraz z tym elektronicznym jest ok, ale kiedy włączę światła (postojowe, mijania---jakiekolwiek) podświetlenie bardzo słabnie, praktycznie nie widać żeby w ogóle działało.

Co może być przyczyną???

tutaj linki do fotek tego licznika:
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/9f6 ... 4224e.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/368 ... 9c710.html
A patrzyłeś czy potencjometr nie jest maksymalnie przyciemniony ?

gacur
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8
Rejestracja: 27 wrz 2007, 13:40

Post autor: gacur » 22 gru 2010, 11:36

Dzięki za radę, właśnie przed momentem dosłownie doszedłem do tego samego, od razu wymieniłem 2 żarówki

cezark
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 21
Rejestracja: 01 lis 2011, 10:45

Post autor: cezark » 01 lis 2011, 10:54

witam,odgrzewam troszkę kotleta bo mam pytanie odnośnie zamiany zegara na obrotek w tdi 1z 93 rok,a mianowicie jak włożę obrotek z benzyny to czy nie będzie przekłamywał mi obrotów tzn czy sygnał który idzie z kompa do obrotka będzie prawidłowo sterował wskazówką i wskazania na tarczy będą się pokrywać z realnymi obrotami silnika czy poprostu będzie przekłamywał czyli pokazywał za mało bo w miejscu gdzie dizel na tarczy ma 4 tyś to benzyna już około 4,5 tyś.Dzięki za odpowiedz

ODPOWIEDZ

Wróć do „Przełączniki zespolone, zegary, stacyjka.”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl