Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 2.0 ABK] Zegary wariują

Deohace
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 53
Rejestracja: 11 sie 2015, 21:07
Lokalizacja: TSA / RT

[B4 2.0 ABK] Zegary wariują

Post autor: Deohace » 06 wrz 2015, 20:52

Czołem! Zrobiłem kilkaset km moim nowym starym Audi i zaczęły się jaja. Przestało działać podświetlanie licznika i zegarów dodatkowych (sprawdzałem forum i wiem że mogła paść ścieżka) ale dzisiaj licznik albo działa albo nie, a czasem drga wskazówka. Teraz moje pytanie, opłaca się to robić, ktoś coś wie? Czy szukać używki?
Ostatnio zmieniony 15 wrz 2015, 20:45 przez Deohace, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11730
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 06 wrz 2015, 21:46

Deohace, zastosuj tag w temacie _uwaga
Deohace pisze:Teraz moje pytanie, opłaca się to robić, ktoś coś wie? Czy szukać używki?
czy się opłaca hmm, używka też może nie być do końca sprawna lub może paść w każdej chwili, nie zapominaj że też ma ze 20 lat ;-)

ps i zwracaj uwagę w jakim dziale zakładasz temat :!:

maciek889
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4734
Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
Imię: Maciej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Wchsut.

Post autor: maciek889 » 07 wrz 2015, 17:02

Podświetlanie opłaca się robić a prędkościomierz jeśli po poprawieniu styku z płytą licznika + ewentualnym przelutowaniu samego prędkościomierze nie będzie działać to już lepiej wymienić.

tkaczyk24
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 12
Rejestracja: 02 wrz 2015, 16:33

Post autor: tkaczyk24 » 07 wrz 2015, 19:17

Jak to VDO to mam części trochę do niego. Wszystko poza zębatka naliczania km :)

Deohace
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 53
Rejestracja: 11 sie 2015, 21:07
Lokalizacja: TSA / RT

Post autor: Deohace » 15 wrz 2015, 17:25

Sorry mój błąd w zakładaniu tematu. To jest dziwna sprawa, kostki wypiąłem i wpiąłem i przez chwilę chodziło podświetlenie. A teraz jeszcze lepiej: nie działa prędkościomierz, podświetlenie oraz wskaźnik poziomu paliwa plus połowa podświetlenia przełączników typu awaryjne, podgrzewanie szyby i zegary dodatkowe nie świecą. Działają: kontrolka długich, ręcznego oraz płynu, reszta nic. W Audi już zrobiłem koła na alu z wyważeniem, płyny i oleje, hamulce tył komplet z prowadnicami, klocki i tarcze i uszczelniłem wyciek. Bolą mnie wskaźniki bo raz w nocy nic nie widać dwa można łatwo stracić PJ.

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11730
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 15 wrz 2015, 17:35

Deohace pisze:Sorry mój błąd w zakładaniu tematu.
to jeszcze popraw temat i zastosuj tag https://audi80.pl/viewtopic.php?t=9608

Deohace
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 53
Rejestracja: 11 sie 2015, 21:07
Lokalizacja: TSA / RT

Post autor: Deohace » 15 wrz 2015, 20:48

Poprawione. Coś ostatnio wszystko mam na wariackich papierach i robię tu błędy jak szczeniak. Załóżmy że mam sprawne zegary do kupienia, czy wszystkie pasują np z cabrio czy TDI?

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11730
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 17 wrz 2015, 07:53

Deohace pisze:czy wszystkie pasują np z cabrio czy TDI?
pasować pasują z tego co wiem ale przy licznikach od tdi i V będą miały przekłamanie, więc w twoim przypadku najlepiej szukać od 4-cylindrowca

maciek889
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4734
Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
Imię: Maciej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Wchsut.

Post autor: maciek889 » 17 wrz 2015, 10:01

Tdi ma taki sam sygnał obrotów jak silnik 4 cylindrowy. Tylko skala jest mniejsza bo jest do 6 tys obr.

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11730
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 17 wrz 2015, 10:27

maciek889 pisze:Tylko skala jest mniejsza bo jest do 6 tys obr.
a przez to nie będzie przekłamania :?:

maciek889
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4734
Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
Imię: Maciej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Wchsut.

Post autor: maciek889 » 17 wrz 2015, 11:27

Raczej nie bo TDI daje do licznika 4 impulsy na dwa obroty wału i tak samo R4, różnica jest w licznikach który inaczej przekształca sygnał obrotów na wychylenie wskazówki.

Deohace
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 53
Rejestracja: 11 sie 2015, 21:07
Lokalizacja: TSA / RT

Post autor: Deohace » 17 wrz 2015, 22:55

Dzięki za info. Jest przełom! Problem z podświetleniem tkwi w kostce od pająka z lewej strony, przełączniki przeciwmgielnych itd mają niektóre żarówki spalone i stąd te braki, podświetlenie dodatkowych zegarów chodzi ale są pozostałe problemy:
-paliwomierz nadal nie chodzi a mam z pół baku,
-zegar się resetuje,
-nie chodzą światła mijania, postojowe i drogowe są oraz nie działa regulacja świateł,

Nie wiem jak z prędkościomierzem bo jeszcze nie jeździłem, jutro zdam raport.

maciek889
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4734
Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
Imię: Maciej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Wchsut.

Post autor: maciek889 » 18 wrz 2015, 10:20

Deohace pisze:-paliwomierz nadal nie chodzi a mam z pół baku,
-zegar się resetuje,
Przeczyść oczka pod śrubkami wskaźnika paliwa. I możesz też poruszać złączami zegara bo też mogą nie łączyć.

Deohace
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 53
Rejestracja: 11 sie 2015, 21:07
Lokalizacja: TSA / RT

Post autor: Deohace » 21 wrz 2015, 20:21

Jest postęp! Dziś byłem u faceta co ma części do 80tki, podmieniłem zegary i... nic. Sprawdziliśmy więc czujnik w skrzyni, pierwszy był od wstecznego i był ok. Drugi był ułamany a druciki były już na wierzchu. Podmiana na miejscu i... Działa!
Zostało do poprawienia paliwomierz oraz te nieszczęsne światła.

EDIT. Dziś rozebrałem pająk, wyczyściłem styki i zakonserwowałem sprayem do elektryki.
Kostki wszystko również tym preparatem, zdjąłem kostkę ze stacyjki i wyglądała ok, następnie paliwomierz, wyczyściłem te dwie śrubki z tyłu licznika i nic. Miałem się dobrać do pływaka ale czasu już nie starczyło, jakieś sugestie?

maciek889
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4734
Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
Imię: Maciej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Wchsut.

Post autor: maciek889 » 22 wrz 2015, 09:29

Deohace pisze:Miałem się dobrać do pływaka ale czasu już nie starczyło, jakieś sugestie?
Przedzwonić kable. Od pływaka, sprawdzić czy na jednym z zacisków licznika jest 10V a na drugim sygnał z pływaka. Sprawdzić opór jaki stawia pływak omomierzem (na odłączone kostce licznika).

ODPOWIEDZ

Wróć do „Przełączniki zespolone, zegary, stacyjka.”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl