[B3 6A] Montaż tempomatu
Jako, że nikomu się nie chciało wziąć miernika w rękę i przekręcić zapłon, sam ogarnąłem temat.
A dla potomnych, przy włączonym zapłonie na pinach powinno być odpowiednio 12V, 0V, 0V.
@quick
Obsługa jest prosta. Najpierw suwak w lewo, żeby aktywować urządzenie, potem jak Ci się podoba zadana prędkość to naciskasz przycisk na czubku manetki (tym przyciskiem możesz też zwiększać prędkość, wciskasz i trzymasz a auto samo przyspiesza do prędkości, którą chcesz uzyskać). Co więcej, jak lekko suwak w prawo przesuniesz to możesz zmnijeszyć prędkość. Tempomat wyłącza się po wciśnięciu pedału sprzęgła/hamulca - na przykład ktoś Ci zajechał drogą na autostradzie, wtedy aby powrócić automatycznie do poprzedniej prędkości należy suwak przesunąć w lewo - wrażenia w automacie bezcenne
A dla potomnych, przy włączonym zapłonie na pinach powinno być odpowiednio 12V, 0V, 0V.
@quick
Obsługa jest prosta. Najpierw suwak w lewo, żeby aktywować urządzenie, potem jak Ci się podoba zadana prędkość to naciskasz przycisk na czubku manetki (tym przyciskiem możesz też zwiększać prędkość, wciskasz i trzymasz a auto samo przyspiesza do prędkości, którą chcesz uzyskać). Co więcej, jak lekko suwak w prawo przesuniesz to możesz zmnijeszyć prędkość. Tempomat wyłącza się po wciśnięciu pedału sprzęgła/hamulca - na przykład ktoś Ci zajechał drogą na autostradzie, wtedy aby powrócić automatycznie do poprzedniej prędkości należy suwak przesunąć w lewo - wrażenia w automacie bezcenne
A to ciekawe - w benzynie tak to działa ? zaraz sprawdzęjmm pisze:Co więcej, jak lekko suwak w prawo przesuniesz to możesz zmniejszyć prędkość
[ Dodano: 2015-03-22, 19:38 ]
Niestety w benzynie nie ma tej właściwości - sprawdziłem - jak dam lekko w prawo to całkowicie zbija prędkość
Czy da się tak zrobić by to działało ??? mianowicie jak coś nacisnę to tempomat zmniejszy mi prędkość o 2 km/h . (jak naciskam FIX podczas jazdy na tempomacie to prędkość zwiększa się o 2 km/h)
-
- Forum Audi 80
- Posty: 4
- Rejestracja: 17 kwie 2015, 12:16
Witam wszystkich kupiłem i zamontowałem tempomat ale nie działa sprawdziłem wszystkie kable są przejścia od manetki do modułu i pompy . Pompa sprawna podpięta na krótko , manetka chyba też mam dwie wątpię aby obie były zepsute . Jak można zlokalizować problem ?? Może kabel od licznika nie podaje prędkości jak to sprawdzić ?
Odpisałem wszystkie połączenia wychodzące z manetki sterownika tempomatu może ktoś znajdzie błąd bo w necie znalazłem kilka sposobów podpięcia manetki
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/40b ... 1f763.html
Z góry dziękuję za wszelkie informację
Odpisałem wszystkie połączenia wychodzące z manetki sterownika tempomatu może ktoś znajdzie błąd bo w necie znalazłem kilka sposobów podpięcia manetki
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/40b ... 1f763.html
Z góry dziękuję za wszelkie informację
-
- Forum Audi 80
- Posty: 4
- Rejestracja: 17 kwie 2015, 12:16
Gdzieś wyczytałem że aby to sprawdzić należy podpiąć oscyloskop , spróbuję . Znalazłem schemat podpięcia różniący się mocno od mojego może tu leży problem
http://www.fotosik.pl/showFullSize.php? ... d1c2da5bbf u mnie +12 jest na 6 na schemacie 5 , u mnie na 4 jest 12 po hamulcu na schemacie do sterownika pin 8 :shock:
http://www.fotosik.pl/showFullSize.php? ... d1c2da5bbf u mnie +12 jest na 6 na schemacie 5 , u mnie na 4 jest 12 po hamulcu na schemacie do sterownika pin 8 :shock:
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
-
- Forum Audi 80
- Posty: 4
- Rejestracja: 17 kwie 2015, 12:16
Dziś spróbuję z tą diodą A te różnicie z zasilaniem na manetce nie mają znaczenia u mnie jest na 6 pinie a na schemacie na 5 ???
[ Dodano: 2015-04-18, 12:28 ]
Podpoiłem diodę : jak podepnę diodę masę i plus z kabla od licznika dioda nie świeci jak odwrotnie to świeci cały czas a powinna podobno migać ?
[ Dodano: 2015-04-18, 12:28 ]
Podpoiłem diodę : jak podepnę diodę masę i plus z kabla od licznika dioda nie świeci jak odwrotnie to świeci cały czas a powinna podobno migać ?
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
Jak nie miga to źle. Pamiętam jak nie ma sygnału prędkości to tylko coś pstryknie w module i się tempomat nie włączy.
Choć z pinu 5 idzie zasilanie na sterownik 4 manetki > 8 sterownika. Dodatkowo zasilane są funkcje. A przy podłączeniu stopu w to miejsce plus będzie tylko przy wciśniętym hamulcu.
Nie wiem jaki masz sterownik ale zamiana tych podłączeń spowoduje to że tempomat nie będzie działać. Chyba że później w podłączeniu do sterownika są jakoś zamienione te kable.numizmatyk99 pisze:A te różnicie z zasilaniem na manetce nie mają znaczenia u mnie jest na 6 pinie a na schemacie na 5 ???
Choć z pinu 5 idzie zasilanie na sterownik 4 manetki > 8 sterownika. Dodatkowo zasilane są funkcje. A przy podłączeniu stopu w to miejsce plus będzie tylko przy wciśniętym hamulcu.
numizmatyk99 pisze:Dziś spróbuję z tą diodą A te różnicie z zasilaniem na manetce nie mają znaczenia u mnie jest na 6 pinie a na schemacie na 5 ???
[ Dodano: 2015-04-18, 12:28 ]
Podpoiłem diodę : jak podepnę diodę masę i plus z kabla od licznika dioda nie świeci jak odwrotnie to świeci cały czas a powinna podobno migać ?
Impuls nie przechodzi przez prędkościomierz - tak właśnie było u mnie
Naprawiłem to przelutowując wszystkie luty w prędkościomierzu - ciężko było ale da się to zrobić - szukaj tuto-riala jak ściągnąć wskazówkę z prędkościomierza VDO
-
- Forum Audi 80
- Posty: 4
- Rejestracja: 17 kwie 2015, 12:16
Witam
Podłączę sie pod temat
W fabrycznej instalacji jest taka okrągła niebieska wtyczka (2 na zdjęciu) na lewym słupku we wtyczce są bodajże 3 kable i 1 na masę na słupek powie mi ktoś jak mam to podłączyć
Dodatkowo w układzie podciśnienia mam jeszcze jeden element zamontowany był koło cewki zapłonowej wygląda jak zbiornik z czujnikiem na 2 piny gdzie mam podłączyć te piny ?
Mam kompletny działający tempomat z wiązka ale niestety wiązka kończy mi się na niebieskiej okrągłej wtyczce i brakuje wiązki do tego "zbioriczka( 1 na zdjęciu)
Podłączę sie pod temat
W fabrycznej instalacji jest taka okrągła niebieska wtyczka (2 na zdjęciu) na lewym słupku we wtyczce są bodajże 3 kable i 1 na masę na słupek powie mi ktoś jak mam to podłączyć
Dodatkowo w układzie podciśnienia mam jeszcze jeden element zamontowany był koło cewki zapłonowej wygląda jak zbiornik z czujnikiem na 2 piny gdzie mam podłączyć te piny ?
Mam kompletny działający tempomat z wiązka ale niestety wiązka kończy mi się na niebieskiej okrągłej wtyczce i brakuje wiązki do tego "zbioriczka( 1 na zdjęciu)