Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B3 6A] Montaż tempomatu

Modyfikacje, pomysły i jak sama nazwa wskazuje rezania, rezania i jeszcze raz rezania
Awatar użytkownika
jmm
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2456
Rejestracja: 22 lis 2006, 21:07
Lokalizacja: Włocławek
Kontakt:

Post autor: jmm » 13 kwie 2013, 07:24

Panowie, i jak z tymi napięciami?

Awatar użytkownika
quick
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1133
Rejestracja: 17 sie 2009, 10:36
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: quick » 22 kwie 2013, 11:21

Czy ma ktoś z Was instrukcję do tempomatu? Lub mógłby w kilku słowach napisać jak obsługiwać to urządzenie (kroki).

Awatar użytkownika
jmm
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2456
Rejestracja: 22 lis 2006, 21:07
Lokalizacja: Włocławek
Kontakt:

Post autor: jmm » 19 maja 2013, 17:49

Jako, że nikomu się nie chciało wziąć miernika w rękę i przekręcić zapłon, sam ogarnąłem temat.

A dla potomnych, przy włączonym zapłonie na pinach powinno być odpowiednio 12V, 0V, 0V.

@quick
Obsługa jest prosta. Najpierw suwak w lewo, żeby aktywować urządzenie, potem jak Ci się podoba zadana prędkość to naciskasz przycisk na czubku manetki (tym przyciskiem możesz też zwiększać prędkość, wciskasz i trzymasz a auto samo przyspiesza do prędkości, którą chcesz uzyskać). Co więcej, jak lekko suwak w prawo przesuniesz to możesz zmnijeszyć prędkość. Tempomat wyłącza się po wciśnięciu pedału sprzęgła/hamulca - na przykład ktoś Ci zajechał drogą na autostradzie, wtedy aby powrócić automatycznie do poprzedniej prędkości należy suwak przesunąć w lewo - wrażenia w automacie bezcenne :D

Piachuu
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 267
Rejestracja: 14 gru 2011, 14:07
Lokalizacja: Pe

Post autor: Piachuu » 04 paź 2013, 10:40

Witam
Panowie na każdym schemacie jest 6 pinów w manetce u mnie 4 (1-4) i ma inne napisy zamiast fix ma funk i takie tam.Jak obejść /podłączyć instalację pod te 4 piny?

kappa76
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1
Rejestracja: 01 lis 2008, 19:01

Post autor: kappa76 » 30 lis 2013, 13:36

Panowie da rade zamontować tempomat do audi 80 b4 1.9 tdi z1 z 1993 na boschu?

[ Dodano: 2013-12-01, 14:28 ]
Panowie a da radę przełożyć komputer bosch silnik z1 z 1994 roku do 1993 roku?

Awatar użytkownika
ziemor
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1456
Rejestracja: 12 paź 2007, 00:19
Lokalizacja: Bielsko

Post autor: ziemor » 22 mar 2015, 11:05

jmm pisze:Co więcej, jak lekko suwak w prawo przesuniesz to możesz zmniejszyć prędkość
A to ciekawe - w benzynie tak to działa ? zaraz sprawdzę

[ Dodano: 2015-03-22, 19:38 ]
Niestety w benzynie nie ma tej właściwości - sprawdziłem - jak dam lekko w prawo to całkowicie zbija prędkość

Czy da się tak zrobić by to działało ??? mianowicie jak coś nacisnę to tempomat zmniejszy mi prędkość o 2 km/h . (jak naciskam FIX podczas jazdy na tempomacie to prędkość zwiększa się o 2 km/h)

numizmatyk99
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4
Rejestracja: 17 kwie 2015, 12:16

Post autor: numizmatyk99 » 17 kwie 2015, 12:23

Witam wszystkich kupiłem i zamontowałem tempomat ale nie działa :( sprawdziłem wszystkie kable są przejścia od manetki do modułu i pompy . Pompa sprawna podpięta na krótko , manetka chyba też mam dwie wątpię aby obie były zepsute . Jak można zlokalizować problem ?? Może kabel od licznika nie podaje prędkości jak to sprawdzić ?

Odpisałem wszystkie połączenia wychodzące z manetki sterownika tempomatu może ktoś znajdzie błąd bo w necie znalazłem kilka sposobów podpięcia manetki
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/40b ... 1f763.html
Z góry dziękuję za wszelkie informację

Awatar użytkownika
ziemor
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1456
Rejestracja: 12 paź 2007, 00:19
Lokalizacja: Bielsko

Post autor: ziemor » 17 kwie 2015, 14:28

numizmatyk99 pisze:Może kabel od licznika nie podaje prędkości jak to sprawdzić ?
No jak połączenia dobre to sprawdź ten impuls - wepnij się omomierzem pomiędzy masę a impuls i jedź - powinno tam się wskazanie zmieniać

numizmatyk99
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4
Rejestracja: 17 kwie 2015, 12:16

Post autor: numizmatyk99 » 17 kwie 2015, 15:48

Gdzieś wyczytałem że aby to sprawdzić należy podpiąć oscyloskop , spróbuję . Znalazłem schemat podpięcia różniący się mocno od mojego może tu leży problem
http://www.fotosik.pl/showFullSize.php? ... d1c2da5bbf u mnie +12 jest na 6 na schemacie 5 , u mnie na 4 jest 12 po hamulcu na schemacie do sterownika pin 8 :shock:

Audi 80 Polska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Andrzej Cz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Audi 80 Polska » 17 kwie 2015, 20:09

Sygnał prędkości można sprawdzić po prosty diodą LED 12V. Podczas jazdy będzie migać, to nie sygnał z czujnika indukcyjnego, że bez oscyloskopu się nie podejdzie.

numizmatyk99
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4
Rejestracja: 17 kwie 2015, 12:16

Post autor: numizmatyk99 » 18 kwie 2015, 09:53

Dziś spróbuję z tą diodą A te różnicie z zasilaniem na manetce nie mają znaczenia u mnie jest na 6 pinie a na schemacie na 5 ???

[ Dodano: 2015-04-18, 12:28 ]
Podpoiłem diodę : jak podepnę diodę masę i plus z kabla od licznika dioda nie świeci jak odwrotnie to świeci cały czas a powinna podobno migać ?

Audi 80 Polska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Andrzej Cz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Audi 80 Polska » 18 kwie 2015, 16:08

Jak nie miga to źle. Pamiętam jak nie ma sygnału prędkości to tylko coś pstryknie w module i się tempomat nie włączy.
numizmatyk99 pisze:A te różnicie z zasilaniem na manetce nie mają znaczenia u mnie jest na 6 pinie a na schemacie na 5 ???
Nie wiem jaki masz sterownik ale zamiana tych podłączeń spowoduje to że tempomat nie będzie działać. Chyba że później w podłączeniu do sterownika są jakoś zamienione te kable.
Choć z pinu 5 idzie zasilanie na sterownik 4 manetki > 8 sterownika. Dodatkowo zasilane są funkcje. A przy podłączeniu stopu w to miejsce plus będzie tylko przy wciśniętym hamulcu.

Awatar użytkownika
ziemor
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1456
Rejestracja: 12 paź 2007, 00:19
Lokalizacja: Bielsko

Post autor: ziemor » 18 kwie 2015, 19:19

numizmatyk99 pisze:Dziś spróbuję z tą diodą A te różnicie z zasilaniem na manetce nie mają znaczenia u mnie jest na 6 pinie a na schemacie na 5 ???

[ Dodano: 2015-04-18, 12:28 ]
Podpoiłem diodę : jak podepnę diodę masę i plus z kabla od licznika dioda nie świeci jak odwrotnie to świeci cały czas a powinna podobno migać ?

Impuls nie przechodzi przez prędkościomierz - tak właśnie było u mnie
Naprawiłem to przelutowując wszystkie luty w prędkościomierzu - ciężko było ale da się to zrobić - szukaj tuto-riala jak ściągnąć wskazówkę z prędkościomierza VDO

numizmatyk99
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4
Rejestracja: 17 kwie 2015, 12:16

Post autor: numizmatyk99 » 18 kwie 2015, 19:29

Problem rozwiązany :mrgreen: po ponownym sprawdzeniu poruszaniu kabli okazało się że nie ma przejścia kabel od licznika prędkości do sterownika tempomatu był pęknięty niby łączył a jak upychałem wszystko pod kierownicą to już nie łączył przelutowany i hula :lol:
Dziękuję wszystkim za pomoc <piwo>

strugar
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 63
Rejestracja: 03 lis 2014, 12:03

Post autor: strugar » 27 lip 2015, 22:36

Witam

Podłączę sie pod temat
W fabrycznej instalacji jest taka okrągła niebieska wtyczka (2 na zdjęciu) na lewym słupku we wtyczce są bodajże 3 kable i 1 na masę na słupek powie mi ktoś jak mam to podłączyć

Dodatkowo w układzie podciśnienia mam jeszcze jeden element zamontowany był koło cewki zapłonowej wygląda jak zbiornik z czujnikiem na 2 piny gdzie mam podłączyć te piny ?

Mam kompletny działający tempomat z wiązka ale niestety wiązka kończy mi się na niebieskiej okrągłej wtyczce i brakuje wiązki do tego "zbioriczka( 1 na zdjęciu)


Obrazek

ODPOWIEDZ

Wróć do „Rezanie”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl