Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B3 6A] Montaż tempomatu

Modyfikacje, pomysły i jak sama nazwa wskazuje rezania, rezania i jeszcze raz rezania
Awatar użytkownika
zserty
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 929
Rejestracja: 08 kwie 2007, 16:17
Lokalizacja: Zgorzelec

Post autor: zserty » 31 mar 2012, 23:58

O tym właśnie myślałem. Nie miałem na myśli lewej strony.
W etce jest pokazane, że ma być przykręcony do wspornika (imo metalowego, czyli ori blacha), a układ wtyczki pokazuje, że musi być po prawej stronie.
Obrazek

masrepus
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 166
Rejestracja: 24 lip 2010, 20:09
Lokalizacja: Lbn

Post autor: masrepus » 01 kwie 2012, 10:03

Właśnie zamontowałem u siebie w b4 tempomat i tam jest pod tylną kanapą, al;e w b3 jest inaczej.

Awatar użytkownika
jugo007
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 327
Rejestracja: 20 sie 2009, 01:25
Lokalizacja: Wisła Mała
Kontakt:

Post autor: jugo007 » 01 kwie 2012, 14:55

pompka tempomatu jest za pompą ABS a sterownik oryginalnie pod tylną kanapą ale mało komu się chce tyle kabla ciągnąc

Awatar użytkownika
IC69
Przyjaciele
Przyjaciele
Posty: 4800
Rejestracja: 05 sty 2007, 22:48
Imię: Irek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: IC69 » 01 kwie 2012, 16:42

Audi Sport pisze:Wiązka jest ułożona jakby sterownik był gdzieś po prawej stronie nad nogami kierowcy obok obudowy nagrzewnicy.
Dokładnie. Wydaje mi się, że pod deską, nad schowkiem. Przynajmniej tak ETKA pokazuje w przypadku mojego modelu.

Awatar użytkownika
jugo007
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 327
Rejestracja: 20 sie 2009, 01:25
Lokalizacja: Wisła Mała
Kontakt:

Post autor: jugo007 » 01 kwie 2012, 23:23

IC69 pisze:
Audi Sport pisze:Wiązka jest ułożona jakby sterownik był gdzieś po prawej stronie nad nogami kierowcy obok obudowy nagrzewnicy.
Dokładnie. Wydaje mi się, że pod deską, nad schowkiem. Przynajmniej tak ETKA pokazuje w przypadku mojego modelu.
Irek w twoim może tak jest ale w aucie które oglądałem u świstaków to był pod tylną kanapą oryginalnie co prawda było to coupe ale B4

Awatar użytkownika
Audi Sport
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1819
Rejestracja: 27 lis 2007, 18:23
Lokalizacja: Okolice Ostrów Wlkp.

Post autor: Audi Sport » 09 maja 2012, 22:20

Po wielu próbach dopasowania tego sterownika gdzieś nad nogami kierowcy i kontaktowaniu się z ludźmi którzy coś takiego sprzedają dowiedziałem się wreszcie gdzie to się montuje <ok> Otóż takie miejsce jest w każdej B3'ce, bo nie wiem jak to jest w B4. Uchwyt znajduje się od spodu deski po stronie pasażera nad lampką schowka. Montujemy tylko klips gwintowany i śrubę M5 z podkładką i jest jak wyszło z fabryki :mrgreen:

Poniżej efekty mojej determinacji w dążeniu do oryginalnych miejsc montażowych ;-)

Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek
Obrazek

Awatar użytkownika
majekk
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 203
Rejestracja: 06 cze 2010, 19:50
Lokalizacja: Zduńska Wola

Post autor: majekk » 21 cze 2012, 19:43

Udało mi sie wyrwać cały tempomat z B3 NG. Mam chyba wszystko, choć demontowałem na szybko :-P :
- sterownik 10 - pinowy,
- pompka,
- gruszka,
- krańcówki,
- wężyki z trójnikiem,
- wszystkie kostki z kablami do podłączenia,
- manetka.


Ile taki zestaw jest wart bo jeszcze nie zapłaciłem a nie chciałbym przepłacić?


Podłączał już ktoś do ABT ?

Awatar użytkownika
wujo1
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3937
Rejestracja: 28 lip 2008, 00:15
Lokalizacja: Sk-Ce

Post autor: wujo1 » 21 cze 2012, 20:20

ja muszę kupić manentkę i kabel do swojego TDI żeby mieć ten bajer :roll:

Awatar użytkownika
shellah
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3081
Rejestracja: 08 wrz 2007, 09:08
Imię: Artur
Model: Inny
Nadwozie: Coupe
Silnik: 2.8 AAH+lpg
Lokalizacja: Reading UK

Post autor: shellah » 21 cze 2012, 21:18

Ile taki zestaw jest wart bo jeszcze nie zapłaciłem a nie chciałbym przepłacić?
ok 250-300 ;-)

Awatar użytkownika
majekk
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 203
Rejestracja: 06 cze 2010, 19:50
Lokalizacja: Zduńska Wola

Post autor: majekk » 22 cze 2012, 18:58

Montował ktoś juz tempomat do ABT ?

Oryginalnie te silniki występowały z tempomatem?

Potrzebował bym wiedzieć jak jest rozmieszczone wszystko pod maską. Szczególnie gdzie jest przymocowana gruszka?

Awatar użytkownika
jmm
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2456
Rejestracja: 22 lis 2006, 21:07
Lokalizacja: Włocławek
Kontakt:

Post autor: jmm » 07 kwie 2013, 17:07

Odświeżę trochę temat. Przełożyłem tempomat z jednego auta do drugiego, no i nie działa. Dmuchałem w wężyki podciśnieniowe i wszystko wygląda na szczelne. Czyli wnioskuje, ze problem musi leżeć po stronie elektryki.

Po uruchomieniu tempomatu manetką na EIN, na wszystkich pinach pompki pojawiają się napięcia - 12V, 9V, 9V. Chyba coś nie tak?

EDIT, podpinając na krótko pompka działa i wciąga gruszka, ale powietrze mi schodzi.

Pytanie zatem, czy ktoś mógłby sprawdzić jak kształtuje się napięcie na wtyczce pompki po włączeniu zapłonu.

Bo nie wiem, czy zająć się tylko pneumatyką, czy elektryką też

Awatar użytkownika
czarekj
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2768
Rejestracja: 15 sty 2007, 19:30
Lokalizacja: Warszawa/Zambrów

Post autor: czarekj » 08 kwie 2013, 10:07

jmm pisze:
EDIT, podpinając na krótko pompka działa i wciąga gruszka, ale powietrze mi schodzi.
Są trzy PIN-y.
Jak dobrze pamiętam to jedn z nich to masa. Drugi to +12V włączanie pompki podciśnienia, a trzeci to +12V zaworek upustowy.
Nie może być jednocześnie napięcia zasilania dla pompki i zaworka upustowego.
Powietrze nie może schodzić jak pompka wypompuje.

Awatar użytkownika
jmm
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2456
Rejestracja: 22 lis 2006, 21:07
Lokalizacja: Włocławek
Kontakt:

Post autor: jmm » 08 kwie 2013, 12:31

To ciekawe gdzie dałem ciała z podłączeniem, bo w moim przypadku tempomat był razem z wiązką zegarów. No nic, wiosna przyszla to można dłubać. Ale i tak nadal mam prośbę, żeby sprawdzić przy włączonym zapłonie napięcie na poszczególnych pinach

Audi 80 Polska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Andrzej Cz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Audi 80 Polska » 08 kwie 2013, 20:11

czarekj pisze:Nie może być jednocześnie napięcia zasilania dla pompki i zaworka upustowego.
Mi się wydaje że jest odwrotnie, zaworek jest zamknięty gdy podawane jest na niego napięcie.
jmm pisze:Ale i tak nadal mam prośbę, żeby sprawdzić przy włączonym zapłonie napięcie na poszczególnych pinach
Jutro postaram się sprawdzić.

Awatar użytkownika
ziemor
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1456
Rejestracja: 12 paź 2007, 00:19
Lokalizacja: Bielsko

Post autor: ziemor » 10 kwie 2013, 15:10

aldi pisze:Mi się wydaje że jest odwrotnie, zaworek jest zamknięty gdy podawane jest na niego napięcie.

Masz rację - piszę o tym w pierwszym poście jak zrobić próbę szczelności układu

ODPOWIEDZ

Wróć do „Rezanie”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl