Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 ABK] Restart zegarów

Modyfikacje, pomysły i jak sama nazwa wskazuje rezania, rezania i jeszcze raz rezania
Awatar użytkownika
Kubik
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2399
Rejestracja: 04 cze 2007, 22:10
Lokalizacja: Sosnowiec

Post autor: Kubik » 05 kwie 2011, 16:06

Dobra dobra, wielki elektroniku :mrgreen: Ty nam lepiej powiedz jak zrobić chwilowe max wychylenie obrotka i prędkościomierza, bez muzyki :mrgreen:

Awatar użytkownika
pawelrybak15
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4321
Rejestracja: 27 sty 2007, 21:15
Lokalizacja: Miasto
Kontakt:

Post autor: pawelrybak15 » 05 kwie 2011, 20:11

W wolnej chwili narysuje schematy. Sprawdzę też przy jakiej częstotliwości sygnału następuje full wychylenie obrotomierza i prędkościomierza <ok>

Awatar użytkownika
Szara80tkaTdi
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2662
Rejestracja: 19 maja 2008, 18:07
Imię: Przemek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Timbuktu

Post autor: Szara80tkaTdi » 05 kwie 2011, 22:04

... a ja dzis latalem z miernikiem na czujniku predkosci, w celu utrzymania rownej predkosci podnioslem kolo i robilem pomiary i tak np
przy predkosci na liczniku 35km/h czestotliwosc na czujniku predkosci 37Hz i napiecie wzgledem masy 3,7V
przy predkosci na liczniku 44 km/h czestotliwosc na czujniku predkosci 45Hz i napiecie 3,7V
itd, jedynie to napiecie sie nie zmienialo

Awatar użytkownika
pawelrybak15
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4321
Rejestracja: 27 sty 2007, 21:15
Lokalizacja: Miasto
Kontakt:

Post autor: pawelrybak15 » 05 kwie 2011, 22:29

To napięcie względem masy to troche dziwne jest, bo czujnik prędkości podaje impulsy masowe. Odłącz od niego przewód i podepnij voltomierz stykiem - do czujnika prędkości i + weź z instalacji samochodowej. Wtedy powoli kręć kołem i patrz co sie dzieje z voltomierzem. Można też użyć omomierza włączonego jednym końcem do masy samochodu a drugim do czujnika prędkości (po uprzednim odpięciu wtyczki od czujnika prędkości.

Awatar użytkownika
Szara80tkaTdi
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2662
Rejestracja: 19 maja 2008, 18:07
Imię: Przemek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Timbuktu

Post autor: Szara80tkaTdi » 05 kwie 2011, 22:32

no wsumie racja moglem tez zrobic pomiar wzgledem plusa, tyle ze podczas pomiaru nie rozlaczalem calego ukladu czujnik-liczbnik i ztad to pewnie napiecie, no i jeszcze jedna sprawa ze tymi chinskimi miernikami nie zmierzymy nawet napiecia impulsowego, przydalby sie oscyloskop,
piszesz ze sprawdzic przy lekkim kreceniu kolem na luzie, a zauwaz ze licznik dopiero reaguje gdy kolo sie pozadnie kreci i pewnie skale wlasnie zrobili od 20stu

jesli sa to impulsy z masy to wzasadzie powinna byc przerwa w obwodzie non stop a impuls idzie jeden na przebyta droge 1kilometra, niedawno gdzies wyczytalem ze rezystancja tego czujnika jest okolo 2K ohm, czyli dziala prawdopodobnie jak te od abs-u, lub generuje impuls w tej cewce pod wplywem poruszajacego sie cyklicznie wokolo oski, magnesu lub innego metalu
Ostatnio zmieniony 05 kwie 2011, 22:42 przez Szara80tkaTdi, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
pawelrybak15
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4321
Rejestracja: 27 sty 2007, 21:15
Lokalizacja: Miasto
Kontakt:

Post autor: pawelrybak15 » 05 kwie 2011, 22:42

Impulsów na kilometr jest dużo więcej, jest ich najczęściej 4260 na 1km, tak więc omomierz albo voltomierz na pewno pokaże że coś się dzieje jak będziesz powoli kręcił kołem. Zapewne w pewnym momencie omomierz wskaże przejście, a voltomierz pokaże napięcie takie jakie panuje w samochodowej instalacji. Kręć bardzo powoli a na pewno trafisz na ten moment w którym czujnik jest zwarty <ok>

Awatar użytkownika
Szara80tkaTdi
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2662
Rejestracja: 19 maja 2008, 18:07
Imię: Przemek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Timbuktu

Post autor: Szara80tkaTdi » 05 kwie 2011, 22:47

tzn niebardzo teraz moge robic cos wiecej bo garaz zajety przez NG w Q :mrgreen: niedawno komus szukalem jak sprawdzac ten czujnik predkosci i znalazlem ze jest na nim rezystancja stala, takze jeszcze w 100% nie jestem pewien ze dziala on na zasadzie podawania masy na pin licznika https://audi80.pl/80b4-19-ahu-po-wym ... htm#592719

Awatar użytkownika
pawelrybak15
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4321
Rejestracja: 27 sty 2007, 21:15
Lokalizacja: Miasto
Kontakt:

Post autor: pawelrybak15 » 05 kwie 2011, 23:00

Na 100% podaje to impulsy masowe, jak bawiłem się prędkościomierzem od Audi 100 C4, to podawanie mu impulsów masowych powodowało wychylanie się wskazówki <ok>
Zasilanie dałem mu z zasilacza laboratoryjnego, natomiast sygnał był brany z przekaźnika kontaktronowego którego cewka była podłączona pod wyjście głośnikowe mikrowieży, mikrowieża podpięta do kompa i w ten sposób to działało. Najpierw sterowałem go muzyką, a potem odpaliłem audacity i generowałem różne częstotliwości, niestety już nie pamiętam jaka f zamykała licznik :evil:

Awatar użytkownika
Szara80tkaTdi
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2662
Rejestracja: 19 maja 2008, 18:07
Imię: Przemek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Timbuktu

Post autor: Szara80tkaTdi » 05 kwie 2011, 23:08

no to bede sie musial temu bardziej przyjzec, skoro pewnosc macie, kubik tez mi o tym pisal

Awatar użytkownika
Kubik
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2399
Rejestracja: 04 cze 2007, 22:10
Lokalizacja: Sosnowiec

Post autor: Kubik » 09 kwie 2011, 15:26

Panowie jak tam postępy :?: Ja się już niecierpliwie <cieszy>

Awatar użytkownika
Szara80tkaTdi
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2662
Rejestracja: 19 maja 2008, 18:07
Imię: Przemek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Timbuktu

Post autor: Szara80tkaTdi » 09 kwie 2011, 16:52

wiec tak
przy jednym obrocie kola 4 razy wystepuje zwarcie np na moim dwupinowym czujniku predkosci, dokladnie co 1/4 obrotu kola, a tak normalnie jest przerwa w obwodzie, tylko skad sie wziela w jednym z opisow ze ma ten czujnik rezystancje 2k ohm, byc moze chodzi tu o trzy pinowy czujnik

no i co mnie ciekawi ze miernik pokazuje czestotliowsc rowna predkosci na godzine, to dopiero zagwostka

Awatar użytkownika
pawelrybak15
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4321
Rejestracja: 27 sty 2007, 21:15
Lokalizacja: Miasto
Kontakt:

Post autor: pawelrybak15 » 09 kwie 2011, 17:47

Bo tak to działa <ok>
Przy 200Hz masz 200km/h, przy 100Hz masz 100km/h itp <ok>

Awatar użytkownika
Kubik
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2399
Rejestracja: 04 cze 2007, 22:10
Lokalizacja: Sosnowiec

Post autor: Kubik » 09 kwie 2011, 18:41

pawelrybak15 pisze:Bo tak to działa <ok>
Przy 200Hz masz 200km/h, przy 100Hz masz 100km/h itp <ok>
No dobra. Czyli trzeba zrobić przetwornik U/T 12V/260Hz (w moim przypadku), a co z obrotkiem ?

Awatar użytkownika
Szara80tkaTdi
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2662
Rejestracja: 19 maja 2008, 18:07
Imię: Przemek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Timbuktu

Post autor: Szara80tkaTdi » 09 kwie 2011, 18:46

e to ja juz o tym pisalem trzy posty wyzej ...
a mnie sie rozchodzi o to ze :mrgreen: hmm, ze jesli sa cztery impulsy na obrot kola, a tych obrotow na kilometr jest naprawde troche, i co mnie dziwi ze w efekcie koncowym jest jeden hz, na predkosc jeden kilometr na godzine, no mniejsza o to w kazdym badz razie do tego calego wynalazku z tytulu tematu potrzeba na pewno generator czestotliwosci
kubik pisze:a co z obrotkiem ?
u mnie w 1Z niemam dojscia od gory do alternatora, zeby zrobic jakie kolwiek pomiary, z tego co widze na schemacie to musialbym sie wpiac w przewod niebieski z alternatora

lub zielono-niebieski, pin 22 z zoltej kostki licznika

Awatar użytkownika
Kubik
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2399
Rejestracja: 04 cze 2007, 22:10
Lokalizacja: Sosnowiec

Post autor: Kubik » 09 kwie 2011, 22:22

Szara80tkaTdi pisze:zielono-niebieski, pin 22 z zoltej kostki licznika
No tu chyba bardziej.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Rezanie”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl