[B4 ABK] Restart zegarów
- pawelrybak15
- Forum Audi 80
- Posty: 4321
- Rejestracja: 27 sty 2007, 21:15
- Lokalizacja: Miasto
- Kontakt:
- Szara80tkaTdi
- Forum Audi 80
- Posty: 2662
- Rejestracja: 19 maja 2008, 18:07
- Imię: Przemek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Timbuktu
... a ja dzis latalem z miernikiem na czujniku predkosci, w celu utrzymania rownej predkosci podnioslem kolo i robilem pomiary i tak np
przy predkosci na liczniku 35km/h czestotliwosc na czujniku predkosci 37Hz i napiecie wzgledem masy 3,7V
przy predkosci na liczniku 44 km/h czestotliwosc na czujniku predkosci 45Hz i napiecie 3,7V
itd, jedynie to napiecie sie nie zmienialo
przy predkosci na liczniku 35km/h czestotliwosc na czujniku predkosci 37Hz i napiecie wzgledem masy 3,7V
przy predkosci na liczniku 44 km/h czestotliwosc na czujniku predkosci 45Hz i napiecie 3,7V
itd, jedynie to napiecie sie nie zmienialo
- pawelrybak15
- Forum Audi 80
- Posty: 4321
- Rejestracja: 27 sty 2007, 21:15
- Lokalizacja: Miasto
- Kontakt:
To napięcie względem masy to troche dziwne jest, bo czujnik prędkości podaje impulsy masowe. Odłącz od niego przewód i podepnij voltomierz stykiem - do czujnika prędkości i + weź z instalacji samochodowej. Wtedy powoli kręć kołem i patrz co sie dzieje z voltomierzem. Można też użyć omomierza włączonego jednym końcem do masy samochodu a drugim do czujnika prędkości (po uprzednim odpięciu wtyczki od czujnika prędkości.
- Szara80tkaTdi
- Forum Audi 80
- Posty: 2662
- Rejestracja: 19 maja 2008, 18:07
- Imię: Przemek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Timbuktu
no wsumie racja moglem tez zrobic pomiar wzgledem plusa, tyle ze podczas pomiaru nie rozlaczalem calego ukladu czujnik-liczbnik i ztad to pewnie napiecie, no i jeszcze jedna sprawa ze tymi chinskimi miernikami nie zmierzymy nawet napiecia impulsowego, przydalby sie oscyloskop,
piszesz ze sprawdzic przy lekkim kreceniu kolem na luzie, a zauwaz ze licznik dopiero reaguje gdy kolo sie pozadnie kreci i pewnie skale wlasnie zrobili od 20stu
jesli sa to impulsy z masy to wzasadzie powinna byc przerwa w obwodzie non stop a impuls idzie jeden na przebyta droge 1kilometra, niedawno gdzies wyczytalem ze rezystancja tego czujnika jest okolo 2K ohm, czyli dziala prawdopodobnie jak te od abs-u, lub generuje impuls w tej cewce pod wplywem poruszajacego sie cyklicznie wokolo oski, magnesu lub innego metalu
piszesz ze sprawdzic przy lekkim kreceniu kolem na luzie, a zauwaz ze licznik dopiero reaguje gdy kolo sie pozadnie kreci i pewnie skale wlasnie zrobili od 20stu
jesli sa to impulsy z masy to wzasadzie powinna byc przerwa w obwodzie non stop a impuls idzie jeden na przebyta droge 1kilometra, niedawno gdzies wyczytalem ze rezystancja tego czujnika jest okolo 2K ohm, czyli dziala prawdopodobnie jak te od abs-u, lub generuje impuls w tej cewce pod wplywem poruszajacego sie cyklicznie wokolo oski, magnesu lub innego metalu
Ostatnio zmieniony 05 kwie 2011, 22:42 przez Szara80tkaTdi, łącznie zmieniany 1 raz.
- pawelrybak15
- Forum Audi 80
- Posty: 4321
- Rejestracja: 27 sty 2007, 21:15
- Lokalizacja: Miasto
- Kontakt:
Impulsów na kilometr jest dużo więcej, jest ich najczęściej 4260 na 1km, tak więc omomierz albo voltomierz na pewno pokaże że coś się dzieje jak będziesz powoli kręcił kołem. Zapewne w pewnym momencie omomierz wskaże przejście, a voltomierz pokaże napięcie takie jakie panuje w samochodowej instalacji. Kręć bardzo powoli a na pewno trafisz na ten moment w którym czujnik jest zwarty <ok>
- Szara80tkaTdi
- Forum Audi 80
- Posty: 2662
- Rejestracja: 19 maja 2008, 18:07
- Imię: Przemek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Timbuktu
tzn niebardzo teraz moge robic cos wiecej bo garaz zajety przez NG w Q :mrgreen: niedawno komus szukalem jak sprawdzac ten czujnik predkosci i znalazlem ze jest na nim rezystancja stala, takze jeszcze w 100% nie jestem pewien ze dziala on na zasadzie podawania masy na pin licznika https://audi80.pl/80b4-19-ahu-po-wym ... htm#592719
- pawelrybak15
- Forum Audi 80
- Posty: 4321
- Rejestracja: 27 sty 2007, 21:15
- Lokalizacja: Miasto
- Kontakt:
Na 100% podaje to impulsy masowe, jak bawiłem się prędkościomierzem od Audi 100 C4, to podawanie mu impulsów masowych powodowało wychylanie się wskazówki <ok>
Zasilanie dałem mu z zasilacza laboratoryjnego, natomiast sygnał był brany z przekaźnika kontaktronowego którego cewka była podłączona pod wyjście głośnikowe mikrowieży, mikrowieża podpięta do kompa i w ten sposób to działało. Najpierw sterowałem go muzyką, a potem odpaliłem audacity i generowałem różne częstotliwości, niestety już nie pamiętam jaka f zamykała licznik :evil:
Zasilanie dałem mu z zasilacza laboratoryjnego, natomiast sygnał był brany z przekaźnika kontaktronowego którego cewka była podłączona pod wyjście głośnikowe mikrowieży, mikrowieża podpięta do kompa i w ten sposób to działało. Najpierw sterowałem go muzyką, a potem odpaliłem audacity i generowałem różne częstotliwości, niestety już nie pamiętam jaka f zamykała licznik :evil:
- Szara80tkaTdi
- Forum Audi 80
- Posty: 2662
- Rejestracja: 19 maja 2008, 18:07
- Imię: Przemek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Timbuktu
- Szara80tkaTdi
- Forum Audi 80
- Posty: 2662
- Rejestracja: 19 maja 2008, 18:07
- Imię: Przemek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Timbuktu
wiec tak
przy jednym obrocie kola 4 razy wystepuje zwarcie np na moim dwupinowym czujniku predkosci, dokladnie co 1/4 obrotu kola, a tak normalnie jest przerwa w obwodzie, tylko skad sie wziela w jednym z opisow ze ma ten czujnik rezystancje 2k ohm, byc moze chodzi tu o trzy pinowy czujnik
no i co mnie ciekawi ze miernik pokazuje czestotliowsc rowna predkosci na godzine, to dopiero zagwostka
przy jednym obrocie kola 4 razy wystepuje zwarcie np na moim dwupinowym czujniku predkosci, dokladnie co 1/4 obrotu kola, a tak normalnie jest przerwa w obwodzie, tylko skad sie wziela w jednym z opisow ze ma ten czujnik rezystancje 2k ohm, byc moze chodzi tu o trzy pinowy czujnik
no i co mnie ciekawi ze miernik pokazuje czestotliowsc rowna predkosci na godzine, to dopiero zagwostka
- pawelrybak15
- Forum Audi 80
- Posty: 4321
- Rejestracja: 27 sty 2007, 21:15
- Lokalizacja: Miasto
- Kontakt:
- Szara80tkaTdi
- Forum Audi 80
- Posty: 2662
- Rejestracja: 19 maja 2008, 18:07
- Imię: Przemek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Timbuktu
e to ja juz o tym pisalem trzy posty wyzej ...
a mnie sie rozchodzi o to ze :mrgreen: hmm, ze jesli sa cztery impulsy na obrot kola, a tych obrotow na kilometr jest naprawde troche, i co mnie dziwi ze w efekcie koncowym jest jeden hz, na predkosc jeden kilometr na godzine, no mniejsza o to w kazdym badz razie do tego calego wynalazku z tytulu tematu potrzeba na pewno generator czestotliwosci
lub zielono-niebieski, pin 22 z zoltej kostki licznika
a mnie sie rozchodzi o to ze :mrgreen: hmm, ze jesli sa cztery impulsy na obrot kola, a tych obrotow na kilometr jest naprawde troche, i co mnie dziwi ze w efekcie koncowym jest jeden hz, na predkosc jeden kilometr na godzine, no mniejsza o to w kazdym badz razie do tego calego wynalazku z tytulu tematu potrzeba na pewno generator czestotliwosci
u mnie w 1Z niemam dojscia od gory do alternatora, zeby zrobic jakie kolwiek pomiary, z tego co widze na schemacie to musialbym sie wpiac w przewod niebieski z alternatorakubik pisze:a co z obrotkiem ?
lub zielono-niebieski, pin 22 z zoltej kostki licznika