[B4 ABK] Restart zegarów
- Szara80tkaTdi
- Forum Audi 80
- Posty: 2662
- Rejestracja: 19 maja 2008, 18:07
- Imię: Przemek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Timbuktu
- pawelrybak15
- Forum Audi 80
- Posty: 4321
- Rejestracja: 27 sty 2007, 21:15
- Lokalizacja: Miasto
- Kontakt:
Zacisk W z alternatora konkretniej <ok>
Ale tylko w Turbo D i zwykłym D, TDI ma sygnał obrotów z ECU albo czegoś innego, ale na 100% nie z alternatora. Jest jeszcze jedna opcja z tym "resetem" zegarów, dużo, dużo łatwiejsza pod względem wykonania sterownika, ale wymagająca konkretnego wybebeszania licznika i możliwa tylko w zegarach VDO. Wymaga ona niestety ingerencji w obrotomierz i w prędkościomierz, ale moim zdaniem to by było najprostsze elektronicznie i chyba najlepsze wyjście. Wskazówki naszych licznikach (na pewno w VDO) poruszane są na podobnej zasadzie jak wskazówki mierników analogowych, tzn jest cewka i ruchomy magnes poruszany właśnie przez tą cewkę, a do tego magnesu dołączona wskazówka. Gdyby podłączyć się bezpośrednio pod cewki obrotomierza i prędkościomierza, to wtedy podając tam odpowiednie napięcie można by spowodować wychylenie się wskazówek do maxa i po wyłączeniu tego napięcia powrót do pozycji początkowej. Należałoby tylko wykonać układ przełączający zasilanie cewek z ori elektroniki obrotka/prędkościomierza na układ "resetu" zegarów i z powrotem <ok> Żadnych generatorów częstotliwości, po prostu po włączeniu zapłonu miniaturowe przekaźniki przepinają cewki obu zegarów na układ "resetu" zegarów i układ ten podaje na cewki odpowiednie napięcie, co powoduje wychylenie się wskazówek do maxa, a po 2-3 sekundach przełącza z powrotem na ori elektronikę prędkoścomierza i obrotomierza powodując powrót wskazówek na pozycję początkową. Można też dorobić taki patent, że po odpaleniu silnika reset zegarów o ile nie zdążył się wykonać do końca zostaje natychmiastowo przerwany i pracują one normalnie. Przydatne to będzie w sytuacji w której np auto zgasło na drodze i chcemy jaknajszybciej je odpalić, wtedy nie musimy czekać na wykonanie się resetu tylko podczas jego trwania odpalamy auto, a jak silnik się uruchomi to zegary natychmiastowo wskakują na właściwe wskazania. Może troche zawile to opisałem, ale postaram się w nadchodzącym tygodniu rozebrać prędkościomierz i pokazać co i jak <ok>
Ale tylko w Turbo D i zwykłym D, TDI ma sygnał obrotów z ECU albo czegoś innego, ale na 100% nie z alternatora. Jest jeszcze jedna opcja z tym "resetem" zegarów, dużo, dużo łatwiejsza pod względem wykonania sterownika, ale wymagająca konkretnego wybebeszania licznika i możliwa tylko w zegarach VDO. Wymaga ona niestety ingerencji w obrotomierz i w prędkościomierz, ale moim zdaniem to by było najprostsze elektronicznie i chyba najlepsze wyjście. Wskazówki naszych licznikach (na pewno w VDO) poruszane są na podobnej zasadzie jak wskazówki mierników analogowych, tzn jest cewka i ruchomy magnes poruszany właśnie przez tą cewkę, a do tego magnesu dołączona wskazówka. Gdyby podłączyć się bezpośrednio pod cewki obrotomierza i prędkościomierza, to wtedy podając tam odpowiednie napięcie można by spowodować wychylenie się wskazówek do maxa i po wyłączeniu tego napięcia powrót do pozycji początkowej. Należałoby tylko wykonać układ przełączający zasilanie cewek z ori elektroniki obrotka/prędkościomierza na układ "resetu" zegarów i z powrotem <ok> Żadnych generatorów częstotliwości, po prostu po włączeniu zapłonu miniaturowe przekaźniki przepinają cewki obu zegarów na układ "resetu" zegarów i układ ten podaje na cewki odpowiednie napięcie, co powoduje wychylenie się wskazówek do maxa, a po 2-3 sekundach przełącza z powrotem na ori elektronikę prędkoścomierza i obrotomierza powodując powrót wskazówek na pozycję początkową. Można też dorobić taki patent, że po odpaleniu silnika reset zegarów o ile nie zdążył się wykonać do końca zostaje natychmiastowo przerwany i pracują one normalnie. Przydatne to będzie w sytuacji w której np auto zgasło na drodze i chcemy jaknajszybciej je odpalić, wtedy nie musimy czekać na wykonanie się resetu tylko podczas jego trwania odpalamy auto, a jak silnik się uruchomi to zegary natychmiastowo wskakują na właściwe wskazania. Może troche zawile to opisałem, ale postaram się w nadchodzącym tygodniu rozebrać prędkościomierz i pokazać co i jak <ok>
- 12adriatexs15
- Forum Audi 80
- Posty: 140
- Rejestracja: 23 paź 2010, 18:30
- Lokalizacja: Lublin
- Szara80tkaTdi
- Forum Audi 80
- Posty: 2662
- Rejestracja: 19 maja 2008, 18:07
- Imię: Przemek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Timbuktu
panowie, podejde pesymistycznie troche do tego, 1% daje ze to bedzie zrobione, nasze liczniki sa wystarczajaco wrazliwe na otiweranie ich od wewnatrz a co dopiero na ingerowanie wewnetrzne np podpinajac sie bezposrednio pod cewki wskazowek, mozna to zrobic na generatorach czestotliwosci, pisalismy juz otym, ale jak narazie to stoi i nikt sie nie podjal tego, wiec poczekamy jeszcze troche az nabieze to mocy urzedowej, albo sie najprosciej znudzi
- pawelrybak15
- Forum Audi 80
- Posty: 4321
- Rejestracja: 27 sty 2007, 21:15
- Lokalizacja: Miasto
- Kontakt:
By otrzymać wiarygodne wskazania obrotomierza podlączonego do alternatora trzeba zmienić stałą czasową przetwornika w liczniku. Odszukujemy aplikację układu scalonego (używanego przez VDO również w obrotomierzach przy silnikach diesla) zamontowanego w obrotomierzu i z charakterystki przetwarzania odczytujeny nowe wartości rezystancji i pojemności jakie trzeba zamontowac przy określonych wyprowadzeniach układu. Oczywiście oryginalne elementy RC wymontowujemy.
Kupujemy nowy oporniczek i kondensatorek za cene całych 50 groszy i po zamontowaniu cieszymy się poprawnymi wskazaniami obrotomierza podłączonego do alternatora.
W ten sposób można dostosować do naszego auta dowolny obrotomierz.
Firma VDO często stosowała w układach obrotomierza układy przetworika F na U wykonane na wzmacniaczu operacyjnym.
Kupujemy nowy oporniczek i kondensatorek za cene całych 50 groszy i po zamontowaniu cieszymy się poprawnymi wskazaniami obrotomierza podłączonego do alternatora.
W ten sposób można dostosować do naszego auta dowolny obrotomierz.
Firma VDO często stosowała w układach obrotomierza układy przetworika F na U wykonane na wzmacniaczu operacyjnym.
- pawelrybak15
- Forum Audi 80
- Posty: 4321
- Rejestracja: 27 sty 2007, 21:15
- Lokalizacja: Miasto
- Kontakt:
Czarek w tym temacie chodzi zbudowanie układu który przy przekręceniu kluczyka na zapłon, spowoduje wychylenie się wskazówek obrotka i prędkościomierza do końca i wróci na miejsce. Kilka postów wyżej doszliśmy do dwóch ewentualnych rozwiązań. Niestety moja wiedza jest za mała więc czekam na propozycje kolegów. Jeżeli mógłbyś podsunąć jakiś pomysł byłoby miluśko.
- pawelrybak15
- Forum Audi 80
- Posty: 4321
- Rejestracja: 27 sty 2007, 21:15
- Lokalizacja: Miasto
- Kontakt:
Spokojna głowa, w święta postaram się pokazać o co chodzi i zrobić układ który by na stole działał
Zrezygnowałem ze sprzedaży jednego z moich liczników, zatem mam na czym ćwiczyć
Mój pomysł jest o tyle dobry, że on nie będzie powodował fałszywego nabijania kilometrów przy każdym "resecie" zegarów i jest bardzo prosty, przy solidnym wykonaniu nie ma prawa nic się popsuć <ok>
Zrezygnowałem ze sprzedaży jednego z moich liczników, zatem mam na czym ćwiczyć
Mój pomysł jest o tyle dobry, że on nie będzie powodował fałszywego nabijania kilometrów przy każdym "resecie" zegarów i jest bardzo prosty, przy solidnym wykonaniu nie ma prawa nic się popsuć <ok>
- pawelrybak15
- Forum Audi 80
- Posty: 4321
- Rejestracja: 27 sty 2007, 21:15
- Lokalizacja: Miasto
- Kontakt: