Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 1Z]Rezanie AC / BC + Manetka

Modyfikacje, pomysły i jak sama nazwa wskazuje rezania, rezania i jeszcze raz rezania
Awatar użytkownika
mrc92ns
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 352
Rejestracja: 12 sie 2012, 12:37
Lokalizacja: kns

Post autor: mrc92ns » 27 lut 2014, 21:36

zamiast próbówki mogę miernik zastosować? Czyli czujniki działają tak że łączą się z masą lub nie? żeby nie robić OT możemy przejść na PW

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8403
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 28 lut 2014, 06:33

Tak miernik ok. porostu zobaczyć przejścia na czujnikach który wariuje i to jest masa a jak miernikiem to do masy. Mi to obojętne może być na pw

Awatar użytkownika
mrc92ns
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 352
Rejestracja: 12 sie 2012, 12:37
Lokalizacja: kns

Post autor: mrc92ns » 28 lut 2014, 16:09

ok kolejna poszlaka dziś zauważona przypadkiem. Rozpędziłem auto do 100km/h na 3 biegu po czym puściłem "gaz" (hamowanie silnikiem) i kontrolka oleju zgasła. zapaliła się dopiero jak silnik wyhamował do 2tys obrotów

[ Dodano: 2014-02-28, 17:34 ]
Zrobiłem tak jak w opisie. czujniki masują prawidłowo. czarny jak się na wyłączonym silniku nie masuje po odpaleniu a szary na odwrót nie masuje na wyłączonym masuje po odpaleniu. Zrobiłem też z przewodami jak mówiłeś. tzn niebieski z czarnego czujnika zmasowałem (pin 19) pojawiło się OK odpaliłem i zmasowałem przewód szary (pin 17) no i wyskakuje błąd.
Po zmasowaniu pinu 19 po odpaleniu nie ma błędu i wszystko jest w porządku...
Może ac uszkodzone gdzieś... w poniedziałek mam wolne więc się pobawię głębiej

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8403
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 28 lut 2014, 22:05

Trochę nie rozumie.
mrc92ns pisze:niebieski z czarnego czujnika zmasowałem (pin 19) pojawiło się OK odpaliłem i zmasowałem przewód szary (pin 17) no i wyskakuje błąd.
Mam nadzieje że w tym samym czasie odłączyłeś masę z kabla czarnego czujnika?

Awatar użytkownika
mrc92ns
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 352
Rejestracja: 12 sie 2012, 12:37
Lokalizacja: kns

Post autor: mrc92ns » 28 lut 2014, 22:16

tak to jest ten kabel z czarnego czujnika. zrobiłem tak jak mówiłeś i prrzed odpaleniem było OK ale gdy odepnę czarny od masy i zewrę wsuwkę od szarego to jest błąd.

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8403
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 28 lut 2014, 22:27

No to bingo!


Czy na pewno podłączyłeś dobrze kabel z MC zielono niebieski pin 3 do AC pin 23 :?:

AC po prostu nie ma informacji że odpalony silnik. Czyli brak sygnału obrotów silnika.

Awatar użytkownika
mrc92ns
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 352
Rejestracja: 12 sie 2012, 12:37
Lokalizacja: kns

Post autor: mrc92ns » 28 lut 2014, 23:08

a wiesz nie wiem :) możliwe że jest źle podpięty bo na początku pomyliłem schematy i przewody z mc podpiąłem do ac w te same piny więc mogłem przeoczyć ten jeden przewód przy poprawce. Jutro z rana sprawdze ;) Dzięki <piwo>

[ Dodano: 2014-03-01, 08:08 ]
I jednak KLOPS.... wszystkie przewody i sygnały są dobrze podpięte pod kostke ac. przewód zielono-niebieski był dobrze podpięty pod pin 23. sprawdziłem go i po uruchomieniu silnika pojawia się na nim napięcie i zmienia wartość wraz z obrotami...
chyba nic z tego nie będzie

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8403
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 01 mar 2014, 08:21

No to klops. Czasami wsuwki nie łącza mimo że wyglądają na czyste ja zawsze je doginam . Tu już tylko głębsza analiza zimne luty itd. w ac na pewno trzeba by było mieć drugie AC.

Awatar użytkownika
karolas123
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1616
Rejestracja: 26 mar 2007, 14:25
Lokalizacja: Białystok

Post autor: karolas123 » 01 mar 2014, 09:42

Ogarnij piny i konektory wewnetrzne w liczniku i AC które łacza sie licznikiem.

Awatar użytkownika
mrc92ns
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 352
Rejestracja: 12 sie 2012, 12:37
Lokalizacja: kns

Post autor: mrc92ns » 01 mar 2014, 15:33

Rozebrałem ac i nic takiego niepokojącego nie zauważyłem typu zimne luty czy coś. Natomiast przypomniałem sobie że w liczniku (od tdi) z kórego był wyjęty było kodowanie na 1 pozycji tzn benzyna i język niemiecki. przestawiłem i błędu nie ma

hubert26w
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 408
Rejestracja: 25 sty 2013, 11:34
Imię: Hubert
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Szydłowiec/Maz.

Post autor: hubert26w » 01 mar 2014, 16:56

mrc92ns Jaki kod u Ciebie się wyświetla? Ja u siebie też się narzeźbiłem i okazało się że ac jest od v6

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8403
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 01 mar 2014, 17:13

hubert26w pisze:Ja u siebie też się narzeźbiłem i okazało się że ac jest od v6
A to nie gra roli czy R4 czy V6 bo różnica jest tylko w dynamicznej kontroli oleju i to tylko dla benz. Bo tdi nie ma dynamicznej kontroli.

hubert26w
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 408
Rejestracja: 25 sty 2013, 11:34
Imię: Hubert
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Szydłowiec/Maz.

Post autor: hubert26w » 01 mar 2014, 17:50

A to dziwne bo u mnie wysypuje olejarkę na teście, a w czasie jazdy nie. Wcześniej miałem mc i nie było też problemów

ieble
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 221
Rejestracja: 11 lut 2014, 20:44

Post autor: ieble » 08 mar 2014, 15:35

Panowie a cały licznik z ac/bc z silnika 4/5 rzędowego benzynowego- UN4 - podłączę do tdi z 93 roku? Czy coś trzeba kalibrować? czy obrotomierz nie będzie przekłamywał? itp.
obecnie mam big ben w liczniku. Dodam że robię przekładkę na pierburga i mam kompa 16bit od muniora. Będę wdzięczny za info.

Czu to że to jest UN4 ma jakieś znaczenie?

Awatar użytkownika
illusion
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 378
Rejestracja: 25 maja 2008, 15:32
Lokalizacja: Włoszczowa

Post autor: illusion » 16 mar 2014, 21:48

Panowie założyłem kompa 16bit z chipem od Muniora, wszystko ładnie chodzi tylko nie pokazuje mi spalania na BC. Sygnał mam wpięty pod pin 9, jest na Nim napięcie małe i rośnie względnie do dodawania gazu. Mimo tego na BC wskazania są zerowe, jednak reszta funkcji która nie potrzebuje sygnału spalania działa. Co może być nie tak?

ODPOWIEDZ

Wróć do „Rezanie”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl