[B3/B4] Rezanie kontrolki CHECK ENGINE
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
Bzdura, mam u siebie kontrolkę zrezaną właśnie w ten sposób i wybłyskuje mi błędy zarejestrowane w ecotronicu bez problemu.mimipk pisze:Do użytkowników silnika PP.
Rezanie kontrolki nie ma sensu, bo tam są 3 kable (+, -, linia K) do kodów błędów.
Kontrolkę wpinamy między "plus" i linię K, a przycisk między linię K i "minus".
I tu z kontrolką jest problem: wpięcie we wskazane linie wywoła świecenie kontrolki - ciągłe! Kontrolka, która świeci non stop to chyba pomyłka.
Być może kupiłeś przełącznik który chwilowo rozwiera zamiast zwierać piny.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
To czym się różni układ zasilania SF od PM czyli (PM 100% nie wyjdzie bo są drobne różnice w mechanice silnika):karol_17 pisze:hmm a co trzeba zmienić żeby Sf na PM zarobić ?
Kompletny zespół wtryskowy na kolektor, komputer, elektryczna pompa paliwa, wiązka i czujnik temperatury dla ECU. Zestaw za jakieś 400zł, jeśli byś dorwał z wiązką od silnika PM z Audi 80 to będzie to prawie plug&play (wnętrze i tak trzeba rozbebeszyć jak chcieć wrzucić w fabrycznie miejsca). Kiedyś do PP prawie skompletowałem części do przeróbki z Golfa II, jak tylko dałem ogłoszenie na forum.vwgolf.pl to po trzech dniach miałem 4 oferty ale z golfa miałem zrobić nowe wiązki po swojemu.
Chciałem to zrobić bo miałem w planach ACBC oraz bym miał normalne przełączanie na gaz bez tego wypalania benzyny.
No nie zupełnie bzdura. Jestem akurat doświadczonym elektronikiem i wiem co to łącznik zwierny!_ukasz pisze:Bzdura, mam u siebie kontrolkę zrezaną właśnie w ten sposób i wybłyskuje mi błędy zarejestrowane w ecotronicu bez problemu.mimipk pisze:Do użytkowników silnika PP.
Rezanie kontrolki nie ma sensu, bo tam są 3 kable (+, -, linia K) do kodów błędów.
Kontrolkę wpinamy między "plus" i linię K, a przycisk między linię K i "minus".
I tu z kontrolką jest problem: wpięcie we wskazane linie wywoła świecenie kontrolki - ciągłe! Kontrolka, która świeci non stop to chyba pomyłka.
Być może kupiłeś przełącznik który chwilowo rozwiera zamiast zwierać piny.
Nie przeczę, że u innych może być inaczej, bo w B3 była zmiana odnośnie systemu diagnostyki (IX 89). Może tu właśnie jest różnica.
U mnie świeci non stop a ktoś pisał, że dioda ma mały pobór prądu to też prawda, ale założyłem taką celowo dla ekonomi. Po zgaszeniu silnika po 20 sek. faktycznie przygasa. Ale wciąż świeci, a to znaczy że jak ktoś założy żarówkę to mu nie świeci, ale prąd dalej płynie! Jak kogoś to nie boli to OK.
Ja piszę tylko, że takie świecenie się kontrolki (diody!) w nocy jest denerwujące na "co wieczór".
Dziś potwierdziłem to, że schemat badania kodów błyskowych do 2.0 ABT mono-motronic MA1.21 podany przez mnie na stronie poprzedniej jest w pełni poprawnym schematem.
Katana_6, wspominałeś, że na tym schemacie ci nie działa... Używałeś żarówki, diody??? Jeśli diody, to czy dałeś do niej rezystor (jak nie dałeś, to po prostu ci ją spaliło na wstępie)??? Podłączyłeś ją zgodnie z zasadą polaryzacji? Do zwarcia między (-) a (L) używałeś switcha, czy robiłeś stałą zwore? A tak nawiasem z którego roku masz audi i czy masz sterownik 35 pin, czy 45 pin? U mnie na 35 pin działa <ok> <wodka>
Katana_6, wspominałeś, że na tym schemacie ci nie działa... Używałeś żarówki, diody??? Jeśli diody, to czy dałeś do niej rezystor (jak nie dałeś, to po prostu ci ją spaliło na wstępie)??? Podłączyłeś ją zgodnie z zasadą polaryzacji? Do zwarcia między (-) a (L) używałeś switcha, czy robiłeś stałą zwore? A tak nawiasem z którego roku masz audi i czy masz sterownik 35 pin, czy 45 pin? U mnie na 35 pin działa <ok> <wodka>
Maciek stosowałem żarówkę, nie podłączałem swicha, po prostu zwarłem z pinem 33 i z plusem z kostki tam gdzie są bezpieczniki, przekręcałem na zapłon i odpalałem silnik i nic.
Audi to ABT z 94 roku, nie mam pojecia czy mam 45 pinów czy 35 (ale raczej 45 jeżeli chodzi o tą kostkę co wchodzi do ECU)
Masz jakiś pomysł?
Audi to ABT z 94 roku, nie mam pojecia czy mam 45 pinów czy 35 (ale raczej 45 jeżeli chodzi o tą kostkę co wchodzi do ECU)
Masz jakiś pomysł?