Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B3/B4] Rezanie kontrolki CHECK ENGINE

Modyfikacje, pomysły i jak sama nazwa wskazuje rezania, rezania i jeszcze raz rezania
Awatar użytkownika
karol_17
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 992
Rejestracja: 10 maja 2010, 14:17
Lokalizacja: Ostrowiec Św.
Kontakt:

Post autor: karol_17 » 26 lis 2010, 09:58

Panowie a czy da się zrezac te kontrolkę do silniczka 1.8 SF z 1988r ??

Audi 80 Polska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Andrzej Cz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Audi 80 Polska » 26 lis 2010, 12:16

SF to gaźnik bez elektroniki wiec się nie uda.

Awatar użytkownika
karol_17
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 992
Rejestracja: 10 maja 2010, 14:17
Lokalizacja: Ostrowiec Św.
Kontakt:

Post autor: karol_17 » 26 lis 2010, 21:36

no nic szkoda :( Trzeba zmienić motor ;D

Audi 80 Polska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Andrzej Cz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Audi 80 Polska » 26 lis 2010, 21:42

karol_17 pisze:Trzeba zmienić motor ;D
Albo załóż np. mono-wtrysk do swojego ;-) Jakbyś wrzucić jakiś po 90 roku to byś mógł się VAGiem łączyć (tylko wtedy nie wyjdzie z kontrolką).

Awatar użytkownika
_ukasz
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 27
Rejestracja: 13 lip 2009, 00:47
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: _ukasz » 26 lis 2010, 21:58

mimipk pisze:Do użytkowników silnika PP.
Rezanie kontrolki nie ma sensu, bo tam są 3 kable (+, -, linia K) do kodów błędów.
Kontrolkę wpinamy między "plus" i linię K, a przycisk między linię K i "minus".
I tu z kontrolką jest problem: wpięcie we wskazane linie wywoła świecenie kontrolki - ciągłe! Kontrolka, która świeci non stop to chyba pomyłka.
Bzdura, mam u siebie kontrolkę zrezaną właśnie w ten sposób i wybłyskuje mi błędy zarejestrowane w ecotronicu bez problemu.
Być może kupiłeś przełącznik który chwilowo rozwiera zamiast zwierać piny.

Awatar użytkownika
karol_17
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 992
Rejestracja: 10 maja 2010, 14:17
Lokalizacja: Ostrowiec Św.
Kontakt:

Post autor: karol_17 » 26 lis 2010, 22:14

aldi, hmm a co trzeba zmienić żeby Sf na PM zarobić ?

Audi 80 Polska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Andrzej Cz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Audi 80 Polska » 26 lis 2010, 23:13

karol_17 pisze:hmm a co trzeba zmienić żeby Sf na PM zarobić ?
To czym się różni układ zasilania SF od PM czyli (PM 100% nie wyjdzie bo są drobne różnice w mechanice silnika):
Kompletny zespół wtryskowy na kolektor, komputer, elektryczna pompa paliwa, wiązka i czujnik temperatury dla ECU. Zestaw za jakieś 400zł, jeśli byś dorwał z wiązką od silnika PM z Audi 80 to będzie to prawie plug&play (wnętrze i tak trzeba rozbebeszyć jak chcieć wrzucić w fabrycznie miejsca). Kiedyś do PP prawie skompletowałem części do przeróbki z Golfa II, jak tylko dałem ogłoszenie na forum.vwgolf.pl to po trzech dniach miałem 4 oferty ale z golfa miałem zrobić nowe wiązki po swojemu.

Chciałem to zrobić bo miałem w planach ACBC oraz bym miał normalne przełączanie na gaz bez tego wypalania benzyny.

mimipk
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 16
Rejestracja: 04 maja 2010, 23:13
Lokalizacja: Rzeszów

Post autor: mimipk » 26 lis 2010, 23:50

_ukasz pisze:
mimipk pisze:Do użytkowników silnika PP.
Rezanie kontrolki nie ma sensu, bo tam są 3 kable (+, -, linia K) do kodów błędów.
Kontrolkę wpinamy między "plus" i linię K, a przycisk między linię K i "minus".
I tu z kontrolką jest problem: wpięcie we wskazane linie wywoła świecenie kontrolki - ciągłe! Kontrolka, która świeci non stop to chyba pomyłka.
Bzdura, mam u siebie kontrolkę zrezaną właśnie w ten sposób i wybłyskuje mi błędy zarejestrowane w ecotronicu bez problemu.
Być może kupiłeś przełącznik który chwilowo rozwiera zamiast zwierać piny.
No nie zupełnie bzdura. Jestem akurat doświadczonym elektronikiem i wiem co to łącznik zwierny!
Nie przeczę, że u innych może być inaczej, bo w B3 była zmiana odnośnie systemu diagnostyki (IX 89). Może tu właśnie jest różnica.
U mnie świeci non stop a ktoś pisał, że dioda ma mały pobór prądu to też prawda, ale założyłem taką celowo dla ekonomi. Po zgaszeniu silnika po 20 sek. faktycznie przygasa. Ale wciąż świeci, a to znaczy że jak ktoś założy żarówkę to mu nie świeci, ale prąd dalej płynie! Jak kogoś to nie boli to OK.
Ja piszę tylko, że takie świecenie się kontrolki (diody!) w nocy jest denerwujące na "co wieczór".

Awatar użytkownika
karol_17
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 992
Rejestracja: 10 maja 2010, 14:17
Lokalizacja: Ostrowiec Św.
Kontakt:

Post autor: karol_17 » 27 lis 2010, 08:41

aldi, No właśnie u mnie chodzi o to wypalanie wkurza mnie to :(

Awatar użytkownika
PICEK1
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 424
Rejestracja: 01 cze 2010, 12:03
Lokalizacja: Opolskie

Post autor: PICEK1 » 27 lis 2010, 12:32

Panowie---i z tym nie ma problemu bo również dobrze można wpiąć się przekaźnikiem pod zasilanie zza stacyjki.Po wyłączeniu zapłonu przekaźnik straci prąd i rozewrze przewód diody.
Można by nawet wpiąć się mikroprzekażnikiem pod zasilanie zegarów.

Awatar użytkownika
maciek12
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 616
Rejestracja: 07 wrz 2007, 14:03

Post autor: maciek12 » 27 lis 2010, 14:47

Dziś potwierdziłem to, że schemat badania kodów błyskowych do 2.0 ABT mono-motronic MA1.21 podany przez mnie na stronie poprzedniej jest w pełni poprawnym schematem.

Katana_6, wspominałeś, że na tym schemacie ci nie działa... Używałeś żarówki, diody??? Jeśli diody, to czy dałeś do niej rezystor (jak nie dałeś, to po prostu ci ją spaliło na wstępie)??? Podłączyłeś ją zgodnie z zasadą polaryzacji? Do zwarcia między (-) a (L) używałeś switcha, czy robiłeś stałą zwore? A tak nawiasem z którego roku masz audi i czy masz sterownik 35 pin, czy 45 pin? U mnie na 35 pin działa ;-) <ok> <wodka>

kloku80
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 62
Rejestracja: 23 lut 2010, 21:03
Lokalizacja: Oleśnica

Post autor: kloku80 » 30 lis 2010, 21:22

Czy w ABK można zrobić ta kontrolkę?

Awatar użytkownika
Katana_6
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 181
Rejestracja: 15 sty 2009, 19:43

Post autor: Katana_6 » 30 lis 2010, 21:35

Maciek stosowałem żarówkę, nie podłączałem swicha, po prostu zwarłem z pinem 33 i z plusem z kostki tam gdzie są bezpieczniki, przekręcałem na zapłon i odpalałem silnik i nic.

Audi to ABT z 94 roku, nie mam pojecia czy mam 45 pinów czy 35 (ale raczej 45 jeżeli chodzi o tą kostkę co wchodzi do ECU)

Masz jakiś pomysł?

Awatar użytkownika
MIODEK
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3818
Rejestracja: 27 sty 2007, 18:48
Lokalizacja: Lubartów

Post autor: MIODEK » 30 lis 2010, 22:18

Katana_6, a co Ty chcesz sprawdzać w ABT ? Tam nie ma nic ciekawego <ok>

kloku80
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 62
Rejestracja: 23 lut 2010, 21:03
Lokalizacja: Oleśnica

Post autor: kloku80 » 01 gru 2010, 13:15

Co z tym ABK jest możliwa ta kontrolka

ODPOWIEDZ

Wróć do „Rezanie”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl