Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B3/B4] Rezanie kontrolki CHECK ENGINE

Modyfikacje, pomysły i jak sama nazwa wskazuje rezania, rezania i jeszcze raz rezania
Awatar użytkownika
maciek12
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 616
Rejestracja: 07 wrz 2007, 14:03

Post autor: maciek12 » 01 gru 2010, 21:29

kloku80 pisze:Co z tym ABK jest możliwa ta kontrolka
W ABK nie!!! I pisało o tym chyba gdzieś na początku tematu!!!!

katana_6, jak masz 45cio pinowy, to ja niewiem niestety... spróbuj jeszcze raz tak jak pisałem z dioda przez rezystor, nawet w schemacie pisze "LED"... Autodata podaje, że w sterowniku 45 pin też to jest możliwe... Ale to tylko program, a z nim różnie bywa...
MIODEK pisze:Katana_6, a co Ty chcesz sprawdzać w ABT ? Tam nie ma nic ciekawego
Dla ciebie może nie ma, dla innych widać ma... Osobiście nie mając VAGa, a mając jakiś tani i skuteczny sposób wolałbym od czasu dowiedzieć sie, co w sterowniku piszczy nie płacąc przy tym jakiemuś "dobrodziejowi" 50-100 zybli za głupie podpięcie... A katana chce zrobić kontrolke sobie, bo chłopak chce wiedzieć, co mu sie tam dzieje bez względu na to, czy ABT to prosta kontrukcja, jak w cepie, czy nie ;-)
Ostatnio zmieniony 01 gru 2010, 21:32 przez maciek12, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
MIODEK
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3818
Rejestracja: 27 sty 2007, 18:48
Lokalizacja: Lubartów

Post autor: MIODEK » 01 gru 2010, 21:31

Jak jeszcze jest gaz to zawsze wyskakują te same 2 błędy :mrgreen:

Awatar użytkownika
maciek12
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 616
Rejestracja: 07 wrz 2007, 14:03

Post autor: maciek12 » 01 gru 2010, 21:34

MIODEK pisze: Jak jeszcze jest gaz to zawsze wyskakują te same 2 błędy
Zdaje sie masz na myśli błąd czujnika halla i sondy lambda... z tym, że po odpaleniu silnika błąd z Hallą znika...

Awatar użytkownika
motora125
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 83
Rejestracja: 27 sty 2010, 20:30
Lokalizacja: Uchanie LHR

Post autor: motora125 » 03 sty 2011, 08:14

Z tym błędem Lambda się zgodzę :-) widziałem na własne oczy u kolegi bo montowałem też u niego taka kontrolke i na LPG praktycznie cały czas mu się zapala, gaśnie. Różnie różniście :-) a co do Halla to raczej nie sądzę, żeby cały czas go wybłyskiwało bo najprościej jak Halla mam kuca niema iskry a bez iskry niema ognia <ok>

Awatar użytkownika
maciek12
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 616
Rejestracja: 07 wrz 2007, 14:03

Post autor: maciek12 » 03 sty 2011, 16:53

motora125 pisze:co do Halla to raczej nie sądzę, żeby cały czas go wybłyskiwało
No to nie cały czas go wybłyskuje, tylko przy zczytywaniu nieodpalonego auta jako błąd sporadyczny... <ok>

Awatar użytkownika
motora125
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 83
Rejestracja: 27 sty 2010, 20:30
Lokalizacja: Uchanie LHR

Post autor: motora125 » 03 sty 2011, 17:38

Ahaaa :-) więc o to kaman :-) a to czekaj czekaj lecę do swojej zobaczyć czy też tak mam :-) szczerze mówiąc nie przyszło mi wybłyskiwanie jakichś błędów w mnie jeszcze i lepiej niech tak zostanie <ok>

mimipk
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 16
Rejestracja: 04 maja 2010, 23:13
Lokalizacja: Rzeszów

przykład rezania kontrolki

Post autor: mimipk » 07 cze 2011, 22:03

Dodam parę fotek z realizacji mojej CHECK ENGINE,
bo w moim przypadku nie ingerujemy w elektronikę na desce.
Dlaczego? Ponieważ moja kontrolka jest odizolowana.

Znalazłem starą zepsutą kontrolkę z żarówką 1,2W. Wyciągnąłem żarówkę,
a jej miejsce zajęła 12V dioda led ze ściętym kołnierzem (inaczej się nie mieści).
Do wystających nóżek lutuję kabelek zakończony konektorkiem, dzięki temu
łatwo o demontaż zegarów w razie usterki, choć konektorek nie jest konieczny.

Reszta przbiega analogicznie jak tu wcześniej kolega opisał.

Audi 80 Polska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Andrzej Cz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Audi 80 Polska » 25 cze 2011, 15:43

Przy silniku AAH (bo chyba w wersjach europejskich nie dawali) też można sobie dorobić taką kontrolką bo jest wyjście na pine C14 komputera.

Awatar użytkownika
andrzejau
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 180
Rejestracja: 28 paź 2010, 22:10
Imię: Andrzej
Model: Audi 80 B3
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.6 PP
Lokalizacja: Ostrów Mazowiecka / Ząbki
Kontakt:

Post autor: andrzejau » 30 lip 2013, 20:55

Witam!

Szukałem na forum opisu usterek przy poszczególnych błędach, ale nie znalazłem (chyba, że przegapiłem gdzieś). Mam też pobraną listę błędów silnika 1.6 PP, ale po sprawdzeniu komputera mijają się kody. Ktoś mi pomoże? Mam Audi z 1991 roku (jeśli to ma znaczenie).

Błędy jakie mam to:
1-2-3-1
2-1-2-3
1-2-1-2
3-1-2-1
2-3-1-2

1-2-3-1 i 2-1-2-3 to zdaje się, że nastawnik, ale kod jednak się różni od tego, który mam w spisie, bo powinno być chyba 1-2-3-2 i 2-1-2-4.

2-3-1-2 to czujnik temperatury cieczy - sygnał do komputera. Zapomniałem, że mam odpięty czujnik (sprawdzałem, czemu ma wyższe obroty).

Pomóżcie mi koledzy z tymi kodami 3-1-2-1 i 1-2-1-2. Co one oznaczają?

Jeżeli te pytanie zadałem w złym miejscu to z miejsca przepraszam.

Pozdrawiam.

Awatar użytkownika
damianek1234561
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 605
Rejestracja: 27 maja 2009, 18:35
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: damianek1234561 » 30 lip 2013, 23:28

kolego cos jest nie tak boi nigdy nie slyszalem o takich kodach, podlacz czujnik przejedz sie i skasuj bledy i potem zrob dwa cykle jezdne i znowu zczytaj bledy

prosze kody:
1111- Defekt sterownika
1231- Czujnik szybkościomierza
1232- Silnik biegu jałowego
2111- Obrotomierz
2112- Czujnik położenia wałka rozrządu
2113- Czujnik halla
2114- Czujnik punktu zapłonu
2121- Włącznik biegu jałowego
2122- Brak sygnału obrotów
2123- Włącznik pełnego obciążenia
2124- Czujnik ustawienia klapy przepustnicy
2132- Brak połączenia sterownika wtrysku i zapłonu
2141- Czujnik stukowy 1 - zły sygnał
2142- Czujnik stukowy 1 - brak sygnału
2143- Czujnik stukowy 2 - zły sygnał
2144- Czujnik stukowy 2 - brak sygnału
2212- Czujnik ustawienia klapy przepustnicy
2214- Przekroczone obroty maksymalne
2221- Błędny sygnał podciśnienia
2222- Czujnik podciśnienia w komputerze
2223- Czujnik ciśnienia powietrza
2224- Za wysokie ciśnienie doładowania
2231- Regulacja biegu jałowego
2232- Miernik masy powietrza
2233- Napięcie referencyjne miernika masy powietrza
2234- Napięcie zasilające
2242- Potencjometr CO
2312- Czujnik temperatury płynu
2314- Przesyłanie danych
2322- Czujnik temperatury powietrza
2323- Miernik masy powietrza
2324- Miernik masy powietrza
2341- Mieszanka paliwowa poza tolerancją
2342- Sonda lambda
2343- Spaliny za ubogie
2344- Spaliny za bogate
2411- Recyrkulacja spalin
2412- Czujnik temperatury powietrza
2413- Spaliny za ubogie
4332-
4343- Zawór zbiornika węgla aktywnego
4411- Zawór wtryskowy 1
4412- Zawór wtryskowy 2
4413- Zawór wtryskowy 3
4414- Zawór wtryskowy 4
4421- Zawór wtryskowy 5
4422- Zawór wtryskowy 6
4431- Zawór regulacji biegu jałowego
4432- Silnik regulacji biegu jałowego
4442- Zawór regulacji ciśnienia doładowania
4443- Zawór zbiornika węgla aktywnego
4444- Brak błędów

nie wiem czy bylo ale moze sie przyda:)

mimipk
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 16
Rejestracja: 04 maja 2010, 23:13
Lokalizacja: Rzeszów

Post autor: mimipk » 14 sie 2013, 12:22

Sporo się bawiłem silnikiem PP i kody do niego są wg foto.
Większość sprawdzałem i się pokrywa.

Obrazek

Są jeszcze dodatkowe:

Obrazek

andrzjau opisz dokładniej objawy to może pomożemy.
Ja już audicy nie mam, ale zęby na niej zjadłem i mam sporo przydatnych materiałów.

Awatar użytkownika
andrzejau
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 180
Rejestracja: 28 paź 2010, 22:10
Imię: Andrzej
Model: Audi 80 B3
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.6 PP
Lokalizacja: Ostrów Mazowiecka / Ząbki
Kontakt:

Post autor: andrzejau » 14 sie 2013, 19:37

Jeździłem nią ostatnio i wywalało mi kod nt. czujnika temperatury cieczy, czujnik do kompa. Czujnik jest podłączony prawidłowo bo inaczej się nie da - chyba :P Pokazywał mi błędy na temat nastawnika czyli:

nastawnik
czujnik cieczy - sygnał do kompa
2-1-2-3 - włącznik pełnego obciążenia (co to jest? gdzie to znaleźć?)

Zaraz poszukam filmu, gdzie nagrałem jedno z kodowań i tam jest tym razem jeden kod (bodajże czujnik cieczy).


Jest i filmik:



Trochę przy długi bo wiem, że po iluś powtórzeniach przestaje podawać kody. Wyszło z tego aż 10 minut po czym skończyła mi się cierpliwość :(

mimipk
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 16
Rejestracja: 04 maja 2010, 23:13
Lokalizacja: Rzeszów

Post autor: mimipk » 02 wrz 2013, 12:13

Jeżeli chodzi o czujnik temp. cieczy to masz tylko trzy możliwości:
- uszkodzony czujnik,
- zwarcie sygnału do masy,
- przerwa na kablu sygnałowym.
Uszkodzenie czujnika łatwo sprawdzić omomierzem. Zamieszczam instrukcję jak:
Obrazek

Zwarcie równie łatwo sprawdzić omomierzem: pomiędzy żyłę i masę.

A przerwę sprawdzić to niestety musisz dostać się do modułu sterujacego i tam pomierzyć na wtyczce. Najlepiej jeśli masz pewność że nie ma zwarcia, wtedy kabel sygnałowy przy czujniku zwierasz do masy. Teraz wystarczy przy wtyczce sprawdzić czy pojawiło się zwarcie - nie musisz ciągnąć kabli pod maskę. Dołączam opis wtyczki: Obrazek
Jest to zacisk nr 45.

Swoją drogą dziwi mnie ten kod 2-3-1-2? Czy Ty masz właściwy sterownik? Silnik PP to gaźnik Pierburg elektroniczny, jest prosty i nie pamiętam żeby miał włącznik pełnego obciążenia, informacja o obciążeniu sterowana jest podciśnieniem i dodatkowo sygnałem z potencjometru położenia przepustnicy. Bo jak zmienia się obciążenie to zmienia się ciśnienie w komorze gaźnika. Natomiast enegriczne wdepnięcie w pedał przyśpieszenia daje informację do sterownika, że chcemy dać "buta".

Gdybyś potrzebował sprawdzić jakieś parametry sterownika lub wiązki to pisz sms-em na 513-358-378. Mam taki komplet sprawny i leży luzem na półce to mogę pomierzyć.

Awatar użytkownika
andrzejau
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 180
Rejestracja: 28 paź 2010, 22:10
Imię: Andrzej
Model: Audi 80 B3
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.6 PP
Lokalizacja: Ostrów Mazowiecka / Ząbki
Kontakt:

Post autor: andrzejau » 11 wrz 2013, 15:56

Hej!

Dzięki za odzew. Jak będę mógł to się za to zabiorę. Obecnie jestem w Warszawie, tutaj mieszkam i pracuję. Audi zaś jest u rodziców. Więc może się zejść z tym sprawdzaniem. Jak będę to przejadę się i sprawdzę kody. Może będzie ok, bo obecnie stoi bez aku.

Pozdro.

Awatar użytkownika
Zabłoch
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 12
Rejestracja: 19 sty 2013, 17:05
Lokalizacja: KUJ-POM

Post autor: Zabłoch » 14 wrz 2013, 21:20

Witam a czy któryś z kolegów robił kontrolkę w silniku JN , ponieważ nie mogę odnaleźć tych kostek
oto link z fotografią kabli w moim autku
https://audi80.pl/80-b3-18s-jn-kody- ... t78884.htm
proszę o pomoc :mrgreen:

ODPOWIEDZ

Wróć do „Rezanie”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl