[B3/B4] Rezanie kontrolki CHECK ENGINE
[B3/B4] Rezanie kontrolki CHECK ENGINE
Witam wszystkich klubowiczów
Już od dawien dawna męczyła mnie kontrolka CHECK ENGINE na naszych tablo a właściwie jej brak. No dobra, nie będziemy dużo garać tylko zabieramy się do roboty
PODZIĘKOWANIE dla klubowicza ALDIego, który nie stał obojętnie i doradził w potrzebie
Na wstępie powiem do jakich modeli prawdopodobnie możemy sobie zrezać kontrolkę:
1. 80/90 B3 od 7/88 bo starsze mają w standardzie a jak nie to żarówa się zjarała:
* 1,6 PP 70KM (na 100% możemy),
* 1,8 JN,PM 90KM (na 100% możemy),
* 1,8 DZ 112KM (na 100% możemy),
* 1,9 SD 113KM (na 100% możemy),
* 2,0 3A 113KM (na 100% możemy),
* 2,0 AAD 115KM (na 100% możemy),
* 2,0 PS 115KM (na 100% możemy),
* 2,3 KV 136KM (na 100% możemy),
* 1,6 Diesel (nie możliwe),
* 1,6 TurboDiesel (nie możliwe),
* 1,9 Diesel (nie możliwe).
2. 80/90 B4:
(jeśli nie mamy kontrolki to raczej jej nie będziemy już mieli)
* 1,9 AAZ 75KM TurboDiesel (rezanko nie możliwe).
W B4 do końca się nie oriętuje jak tam jest ale jeśli nie mamy OBD i mamy diesla na stanie szkoda naszych wypocin bo i tak nam niestety nie wypali, jest tak w przypadku B4 1,9 AAZ.
Natomiast jeśli jesteśmy pewni, że mamy złącze OBD nie zamykaj strony i czytaj dalej
W B3 zlącza OBD szukamy we wnęce na nogi kierowcy u góry z lewej strony.
W B4 złącze to może być w tym samym miejscu co w B3 lub w skrzynce z przekażnikami i bezpiecznikami z prawej strony (po otwarciu napewno dostrzeżemy dwie kostki).
Jeśli mamy tylko jedną czarną kostke należy sobie dać spokój bo nic nie wskóramy. Do szczęścia niezbędna będzie nam jeszcze biała.
Dobra, jeśli już wiemy co nasza niunia ma w zanadrzu bierzemy się do rozkręcania
Potrzebne nam będą:
1. Wysoce zaawansowane narzędzia technologiczne:
* śróbokręt kwiazdkowy,
* -- || -- płaski,
* klucz 8mm (rurkowy).
2. Troszkę z elektryki:
* max 2m kabla dwużyłowego ( ok 1zł ),
* 3 złodziejki ( 0,50 zł/szt. )
* żarówa z oprawką (należy pamiętać, żeby oprawka nie robiła nam zwarcia z zegarem),
* switch (włącznik) do wskrzeszenia wybłyskiwania błędów (ja mam taki, mały i w zupełności wystarcza) ( 1,5zł )
* nooo i na koniec najważniejsze zdecydowanie niezbędne są nam chęci do rezanka no i trzeba też się głębiej zastanowić czy nie mamy czasem dwuch lewych rąk do takiej roboty
No i jedziemy dalej
Najpierw musimy wydrzeć licznik (nie będę się nad tym roczulal bo chyba wszyscy wiemy jak) i looknąć jaki mamy zestaw folii kontrolek nasz CHECK powinien się znajdować w prawym górnym rogu ale było ich 2 rodzaje w B3 i zamiast pomarańczowej kontrolki CHECK możemy mieć czerwony AIR BAG
a w B4 duuużo wiecej różnych różnistych, to juz zależało od wyposażenia, np najprostrze .
Następnie odkręcamy wnękę nad nogami kierowcy, to tylko 4 śróby piątki na klucz 8mm (nie przestraszyć mi się tam kabli bo jest ich sporo)
Teraz szukamy zawzięcie takiego czegoś
Są to dwie kostki (czarna i biała) tzw zlącze OBD. Jeśli znajdziemy podpinamy się zgodnie z rysunkiem (uważać mi tam na ścięte krawędzie kostek one nam pomagają w orientacji).
Po podłączeniu puszczamy kable do żarówy, wiercimy otwór w odpowiadającym nam miejscu do włącznika wywoływania kodów błyskowych (ja mam schowany głęboko we wnęce pod kierownicą i nikt o tym nie wie ). Sprawdzamy wszystko czy nie robi zwarcia, czy wszystko OKi i czy działa, podpinamy żarówę pod zegar. Skręcamy wszystko i testing
U mnie to wygląda tak
Sądze, że wszyscy zrozumieli co i jak z czym i gdzie
Po przekręceniu kluczyka powinna nam się zapalic razem z ładowaniem itp a po dopaleniu zgasnąć. Odczyt błędów robimy na pracującym silniku po przejechaniu nim jazdy próbnej na każdych prędkościach obrotowych silnika (tylko tak, żeby go nie zarżnąć) (NIE GASIMY!!! w raz z wyłączeniem zapłonu kasujemy pamięć i poprostu pokaże nam brak błędów) zatrzymujemy się przyciskamy nasz tajny swich na 4s i patrzymy bez mrugnięcia okiem na kontrolkę powinna się zaświecić a gdy puścimy swicha zacznie wybłyskiwać kod błyskowy. Zawsze zaczyna się od jednego długiego sygnału po czym wybłyskiwane są błędy silnika w czterech turach. W karzdej turze max są 4 wybłyski. Liczymy je i zapisujemy najlepiej na kartce. Np 4-4-4-4 czyli 4 błyski przerwa 4 błyski przerwa 4 błyski przerwa 4 błyski przerwa oznacza, że nasz motorek jest OKi. Jeśli wybłyska nam inny kod sprawdzamy go wtablicach błędów. Bybłyski będą się powtarzać do czasu gdy naciśniemy ponownie na 4s swicha. Jeśli mamy więcej błędów rozpocznie się wybłyskiwanie nowego kodu natomiast jeśli nie mamy więcej lampka zacznie błyskać równomiernie i powoli- oznacza to koniec nadawania. Przyciskamy raz jeszcze i lampka powinna już dać sobie spokój i pójść na zasłużony odpoczynek równie dobrze możemy skończyc wybłyskiwanie kodu po przez wyłączenia zapłonu z mojej strony to tyle
Zyczę powodzonka
Już od dawien dawna męczyła mnie kontrolka CHECK ENGINE na naszych tablo a właściwie jej brak. No dobra, nie będziemy dużo garać tylko zabieramy się do roboty
PODZIĘKOWANIE dla klubowicza ALDIego, który nie stał obojętnie i doradził w potrzebie
Na wstępie powiem do jakich modeli prawdopodobnie możemy sobie zrezać kontrolkę:
1. 80/90 B3 od 7/88 bo starsze mają w standardzie a jak nie to żarówa się zjarała:
* 1,6 PP 70KM (na 100% możemy),
* 1,8 JN,PM 90KM (na 100% możemy),
* 1,8 DZ 112KM (na 100% możemy),
* 1,9 SD 113KM (na 100% możemy),
* 2,0 3A 113KM (na 100% możemy),
* 2,0 AAD 115KM (na 100% możemy),
* 2,0 PS 115KM (na 100% możemy),
* 2,3 KV 136KM (na 100% możemy),
* 1,6 Diesel (nie możliwe),
* 1,6 TurboDiesel (nie możliwe),
* 1,9 Diesel (nie możliwe).
2. 80/90 B4:
(jeśli nie mamy kontrolki to raczej jej nie będziemy już mieli)
* 1,9 AAZ 75KM TurboDiesel (rezanko nie możliwe).
W B4 do końca się nie oriętuje jak tam jest ale jeśli nie mamy OBD i mamy diesla na stanie szkoda naszych wypocin bo i tak nam niestety nie wypali, jest tak w przypadku B4 1,9 AAZ.
Natomiast jeśli jesteśmy pewni, że mamy złącze OBD nie zamykaj strony i czytaj dalej
W B3 zlącza OBD szukamy we wnęce na nogi kierowcy u góry z lewej strony.
W B4 złącze to może być w tym samym miejscu co w B3 lub w skrzynce z przekażnikami i bezpiecznikami z prawej strony (po otwarciu napewno dostrzeżemy dwie kostki).
Jeśli mamy tylko jedną czarną kostke należy sobie dać spokój bo nic nie wskóramy. Do szczęścia niezbędna będzie nam jeszcze biała.
Dobra, jeśli już wiemy co nasza niunia ma w zanadrzu bierzemy się do rozkręcania
Potrzebne nam będą:
1. Wysoce zaawansowane narzędzia technologiczne:
* śróbokręt kwiazdkowy,
* -- || -- płaski,
* klucz 8mm (rurkowy).
2. Troszkę z elektryki:
* max 2m kabla dwużyłowego ( ok 1zł ),
* 3 złodziejki ( 0,50 zł/szt. )
* żarówa z oprawką (należy pamiętać, żeby oprawka nie robiła nam zwarcia z zegarem),
* switch (włącznik) do wskrzeszenia wybłyskiwania błędów (ja mam taki, mały i w zupełności wystarcza) ( 1,5zł )
* nooo i na koniec najważniejsze zdecydowanie niezbędne są nam chęci do rezanka no i trzeba też się głębiej zastanowić czy nie mamy czasem dwuch lewych rąk do takiej roboty
No i jedziemy dalej
Najpierw musimy wydrzeć licznik (nie będę się nad tym roczulal bo chyba wszyscy wiemy jak) i looknąć jaki mamy zestaw folii kontrolek nasz CHECK powinien się znajdować w prawym górnym rogu ale było ich 2 rodzaje w B3 i zamiast pomarańczowej kontrolki CHECK możemy mieć czerwony AIR BAG
a w B4 duuużo wiecej różnych różnistych, to juz zależało od wyposażenia, np najprostrze .
Następnie odkręcamy wnękę nad nogami kierowcy, to tylko 4 śróby piątki na klucz 8mm (nie przestraszyć mi się tam kabli bo jest ich sporo)
Teraz szukamy zawzięcie takiego czegoś
Są to dwie kostki (czarna i biała) tzw zlącze OBD. Jeśli znajdziemy podpinamy się zgodnie z rysunkiem (uważać mi tam na ścięte krawędzie kostek one nam pomagają w orientacji).
Po podłączeniu puszczamy kable do żarówy, wiercimy otwór w odpowiadającym nam miejscu do włącznika wywoływania kodów błyskowych (ja mam schowany głęboko we wnęce pod kierownicą i nikt o tym nie wie ). Sprawdzamy wszystko czy nie robi zwarcia, czy wszystko OKi i czy działa, podpinamy żarówę pod zegar. Skręcamy wszystko i testing
U mnie to wygląda tak
Sądze, że wszyscy zrozumieli co i jak z czym i gdzie
Po przekręceniu kluczyka powinna nam się zapalic razem z ładowaniem itp a po dopaleniu zgasnąć. Odczyt błędów robimy na pracującym silniku po przejechaniu nim jazdy próbnej na każdych prędkościach obrotowych silnika (tylko tak, żeby go nie zarżnąć) (NIE GASIMY!!! w raz z wyłączeniem zapłonu kasujemy pamięć i poprostu pokaże nam brak błędów) zatrzymujemy się przyciskamy nasz tajny swich na 4s i patrzymy bez mrugnięcia okiem na kontrolkę powinna się zaświecić a gdy puścimy swicha zacznie wybłyskiwać kod błyskowy. Zawsze zaczyna się od jednego długiego sygnału po czym wybłyskiwane są błędy silnika w czterech turach. W karzdej turze max są 4 wybłyski. Liczymy je i zapisujemy najlepiej na kartce. Np 4-4-4-4 czyli 4 błyski przerwa 4 błyski przerwa 4 błyski przerwa 4 błyski przerwa oznacza, że nasz motorek jest OKi. Jeśli wybłyska nam inny kod sprawdzamy go wtablicach błędów. Bybłyski będą się powtarzać do czasu gdy naciśniemy ponownie na 4s swicha. Jeśli mamy więcej błędów rozpocznie się wybłyskiwanie nowego kodu natomiast jeśli nie mamy więcej lampka zacznie błyskać równomiernie i powoli- oznacza to koniec nadawania. Przyciskamy raz jeszcze i lampka powinna już dać sobie spokój i pójść na zasłużony odpoczynek równie dobrze możemy skończyc wybłyskiwanie kodu po przez wyłączenia zapłonu z mojej strony to tyle
Zyczę powodzonka
Ostatnio zmieniony 15 mar 2010, 07:44 przez motora125, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
motora125, gratuluję udanego rezania <ok>
Jedno z przyłączy przekaźnika (nie pamiętam które musisz dojść drogą eksperymentalną) wykorzystujesz jak złącze do którego na rysunku kolega motora125, podłączył przełącznik i lampkę, drugi styk tego bezpiecznika tam masz masę a plus do żarówki bierzesz z dowolnego bezpiecznika w skrzynce (oczywiście sprawdź czy na tym bezpieczniku jest plus). Zasada aktywacji taka sama jak przez złącza OBD1 masz włożą kontrolkę w gniazdo bezpiecznika w przekaźniku pompy paliwa drugi koniec kontrolki do plusa i po odpaleniu podajesz na jakieś 3 sekundy masę w miejsce gdzie kontrolka jest włożona w tym przekaźniku. Kontrolka powinna zacząć wymigiwać błędy. Robiłem tak w Audi 100 gdzie też nie udało się znaleźć tych złączy.
Jest możliwość jeśli masz przekaźnik od pompy paliwa z miejscem na bezpiecznik to niego możesz odczytać kody.delik pisze:rezanko świetne, zaś mam problem... silnik mam na monowtryku czyli sterownik jest i powinienem mięć możliwość sprawdzenie kodów błyskowych lecz kostek pod kierownica brak.... czy istnieje możliwość sprawdzenia błędów sterownika w inny sposób bo jeśli nie to dam się na spokój pozdrawiam
Jedno z przyłączy przekaźnika (nie pamiętam które musisz dojść drogą eksperymentalną) wykorzystujesz jak złącze do którego na rysunku kolega motora125, podłączył przełącznik i lampkę, drugi styk tego bezpiecznika tam masz masę a plus do żarówki bierzesz z dowolnego bezpiecznika w skrzynce (oczywiście sprawdź czy na tym bezpieczniku jest plus). Zasada aktywacji taka sama jak przez złącza OBD1 masz włożą kontrolkę w gniazdo bezpiecznika w przekaźniku pompy paliwa drugi koniec kontrolki do plusa i po odpaleniu podajesz na jakieś 3 sekundy masę w miejsce gdzie kontrolka jest włożona w tym przekaźniku. Kontrolka powinna zacząć wymigiwać błędy. Robiłem tak w Audi 100 gdzie też nie udało się znaleźć tych złączy.
Masz racjochę ALDI
Nieżle to przekombinowałeś z tym przekażnikiem i bezpiecznikiem a takie malutkie sprostowanko ten przekażnik nie jest bespośrednio od pompy paliwa bo u mnie takowej brak... :shock: mam zwyłkły gażnikor a pompka paliwa całkowicie mechaniczna u mnie jest to przekażnik od podgrzewania mieszanki w kolektorze ssącym a dyszle mają go od świec żarowych
Za to kolego DELIK sądze, że u Ciebie te kostki szwędają się gdzieś odlręcone lub wyrwane z wnęki, jeszcze popatrz dobrze tam nad nogami wydaje mi się, że powinny być. A właśnie dobrze Ci radzi ALDI tylko musisz metodą prób i błędów przylookać który styk w przekażniku (w miejscu na bezpiecznik pochodzi, że tak powiem do białej kostki a który od czarnej) bo to biała kostka jest w tym wszystkim najważniejsza. A i ważne, żebyś znalazł jeszcze plus tylko musi być stały a nie np po zapłonie i ten plus lączysz jednym kablem do żarówy a drugi kabel do żarówy ciągniesz z przekażnika tylko właśnie musisz wiedzieć z którego styku. Całe szczęście niema tam miliardów kombinacji bo tylko są dwie. Jak czegoś jeszcze nie zatrybiłeś pisz śmiało wiem przecież, że np jak ja rozumiem czy ALDI dla nas jest to proste ale jak Ty jeszcze nie zaczaiłeś bazy będzie Ci się wydawać czarną magią
Po skończonym rezanku pisz jak Ci poszło
Aha ALDI mam pytanko: zrobiłem u siebie podświetlanie LED regulacji pokręteł nawiewu i cholernie ładnie świeci, myślisz, że może to być tematem do kolejnego nowego tematu rezanka ? a i jeszcze jedno, jaki Ty masz motór w swojej niuni ? czy to nie jest czasem 2,6 150KM ?
Nieżle to przekombinowałeś z tym przekażnikiem i bezpiecznikiem a takie malutkie sprostowanko ten przekażnik nie jest bespośrednio od pompy paliwa bo u mnie takowej brak... :shock: mam zwyłkły gażnikor a pompka paliwa całkowicie mechaniczna u mnie jest to przekażnik od podgrzewania mieszanki w kolektorze ssącym a dyszle mają go od świec żarowych
Za to kolego DELIK sądze, że u Ciebie te kostki szwędają się gdzieś odlręcone lub wyrwane z wnęki, jeszcze popatrz dobrze tam nad nogami wydaje mi się, że powinny być. A właśnie dobrze Ci radzi ALDI tylko musisz metodą prób i błędów przylookać który styk w przekażniku (w miejscu na bezpiecznik pochodzi, że tak powiem do białej kostki a który od czarnej) bo to biała kostka jest w tym wszystkim najważniejsza. A i ważne, żebyś znalazł jeszcze plus tylko musi być stały a nie np po zapłonie i ten plus lączysz jednym kablem do żarówy a drugi kabel do żarówy ciągniesz z przekażnika tylko właśnie musisz wiedzieć z którego styku. Całe szczęście niema tam miliardów kombinacji bo tylko są dwie. Jak czegoś jeszcze nie zatrybiłeś pisz śmiało wiem przecież, że np jak ja rozumiem czy ALDI dla nas jest to proste ale jak Ty jeszcze nie zaczaiłeś bazy będzie Ci się wydawać czarną magią
Po skończonym rezanku pisz jak Ci poszło
Aha ALDI mam pytanko: zrobiłem u siebie podświetlanie LED regulacji pokręteł nawiewu i cholernie ładnie świeci, myślisz, że może to być tematem do kolejnego nowego tematu rezanka ? a i jeszcze jedno, jaki Ty masz motór w swojej niuni ? czy to nie jest czasem 2,6 150KM ?
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
Ale jesteś spostrzegawczy...motora125 pisze:a takie malutkie sprostowanko ten przekażnik nie jest bespośrednio od pompy paliwa bo u mnie takowej brak...
Tutaj musiałby się wypowiedzieć ktoś bardziej kompetentny w tym temacie. Kolega Oofol już zajmował się tym bardziej kompleksowo https://audi80.pl/all-wymiana-podswi ... t36624.htmmotora125 pisze:zrobiłem u siebie podświetlanie LED regulacji pokręteł nawiewu i cholernie ładnie świeci, myślisz, że może to być tematem do kolejnego nowego tematu rezanka ?
No teraz mam 2.6 (od jakichś 3 miesięcy) ale wcześniej miałem B3 też z silnikiem PP z doładowaniem LPG, jeździłem nim prawie przez 5 lat. Bardzo dobrze wspominam tamto aut, nigdy mnie nie zawiodło.motora125 pisze:a i jeszcze jedno, jaki Ty masz motór w swojej niuni ? czy to nie jest czasem 2,6 150KM ?
PS. Wyrzuć z opisu że przy silnikach NE, JV, RN i SF można odczytać kody. Tam są gaźniki (Keihin) bez żadnej elektroniki.
- hackthemilk
- Forum Audi 80
- Posty: 587
- Rejestracja: 14 maja 2009, 20:37
- Lokalizacja: LTM-LHR
a tak się kątem posta zapytam: czy w 1,9 tdi (1Z) firmowo jest CHECK czy go niema? Bo wymieniłem wszystkie żarówki w liczniku i ku mojemu zdziwieniu pojawił mi się CHECK tylko że cały czas świeci(ł) - wkurzało mnie to - wiec wykręciłem żarówkę. Diagnostyka nic nie wskazała - dlatego tak postąpiłem.
ktoś zapoda info jak to jest?
audi 80 b4 1.9tdi 1Z 90km 94r Avant Kombi
ktoś zapoda info jak to jest?
audi 80 b4 1.9tdi 1Z 90km 94r Avant Kombi
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
Na pewno z nich nie odczytasz kodów błędów ECU bo takiego tam nie ma, nawet w książkach jest opisane odczytywanie kodów tylko w silnikach na mechanicznym wtrysku, mono-wtrysku i gaźniku Pierburg 2EE. Może masz tam ABS ale nie jestem pewien czy w B3 da się go diagnozować. Takie kostki widziałem nawet w AAZ 1.9TD z ABSem bez poduszki.G_DRAGON pisze:aldi, a ja mam B3 NE czyli na gaźniku ale te kostki OBD mam (obie, czarną i białą), piszesz że na tym silniku nie można sprawdzić błędów, to po co mam tam te kostki :?: :?: :?:
[ Dodano: 2010-03-28, 11:16 ]
hackthemilk, z tego co pomiatam to taka kontrolka była już w 1Z na przepływomierzu Boscha ty pewnie masz Pierburga więc nowszy układ też powinien ją mieć.
- hackthemilk
- Forum Audi 80
- Posty: 587
- Rejestracja: 14 maja 2009, 20:37
- Lokalizacja: LTM-LHR
Koledzy, czy do silnika 2,3 AAR z Audi A6 C4 z 95 roku taka kontrolka podejdzie ? i da się coś wybłyskać ??motora125 pisze:Na wstępie powiem do jakich modeli prawdopodobnie możemy sobie zrezać kontrolkę:
1. 80/90 B3 od 7/88 bo starsze mają w standardzie a jak nie to żarówa się zjarała:
* 1,6 PP 70KM (na 100% możemy),
* 1,8 JN,PM 90KM (na 100% możemy),
* 1,8 DZ 112KM (na 100% możemy),
* 1,9 SD 113KM (na 100% możemy),
* 2,0 3A 113KM (na 100% możemy),
* 2,0 AAD 115KM (na 100% możemy),
* 2,0 PS 115KM (na 100% możemy),
* 2,3 KV 136KM (na 100% możemy),
* 1,6 Diesel (nie możliwe),
* 1,6 TurboDiesel (nie możliwe),
* 1,9 Diesel (nie możliwe).
2. 80/90 B4:
(jeśli nie mamy kontrolki to raczej jej nie będziemy już mieli)
* 1,9 AAZ 75KM TurboDiesel (rezanko nie możliwe).
Dzisiaj zrobiłem w moim.Wcześniej były podejścia z Vag-com itp ale nic nie dawało.A tu o dziwo odpaliło.Fakt faktem choć pb zdechło to na gazie wybłyskało po jednym długim parę razy ,chyba ze cztery 1-1-1-1.Krzysztof_Suliko pisze:2,3 AAR
Jak tak zzerknąłem to wygląda na to że mam kompa walniętego? :roll: