[B4 1Z] Rezanie Wskaźnika Boosta + Zmiana Podswietlania.
- Solskier
- Forum Audi 80
- Posty: 4315
- Rejestracja: 16 sie 2007, 11:25
- Imię: Sebastian
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2,2 AAN
- Lokalizacja: Kłodzko
- Kontakt:
[B4 1Z] Rezanie Wskaźnika Boosta + Zmiana Podswietlania.
Wskaźnik boosta miałem juz od dawien dawna, w sumie bylo to pierwsze rezano jakie dokonalem w swoim rydwanie. Ale z czasem wizja wskaznik na desce znudziła mi sie a wrecz przeciwnie stała sie wieśniacka <lol> Wiec trzeba bylo pójść o krok dalej i to zmienić, pomysł padł na środkowa kratke nawiewowa, dodatkowo postanowiłem zmienić kolor podswietlania wskaźnika z białego na czerwony aby pasowało do całosci.
Przed rezaniem wygladało to tak, białe podswietlanie i sterczacy na desce wsakźnik.
Rezanko zaczołem od oderwania wskaźnika i odciecia wiazki :mrgreen: Do rozkrecenia wskaźnika beda nam potrzbne klucz nasadowy 8mm, 15mm, sróbokret płaski i gwiazdkowy.
Odkrecamy trzy sróby które zaznaczyłem czerwonymi strzałami 2 x 8mm i 1 x 15mm sróba trzymajace czujnik cisnienia.
Następnie podwazamy delikatnie czarna osłonke wskazówki (uzywamy do tego szerokiego płaskiego śróbokreta) nastepnie odwracamy wskaźnik i podwazamy przy podstawie wskazówke na koniec odkrecamy dwie sróbki trzemajace tarcze i scalajace postawe z wskaźnikiem. Po tej czynnosci mamy juz rozkrecony cały nasz wskaźnik.
Teraz bierzemy sie za meczenie kratki, jak ja wyjac i przeciagnac wiazke nie bede juz pisał gdyż było to ujete w prewie kazdym moim story wiec zapraszam do lektóry <ok> Obracamy kratke i demontujemy sprezyne trzymajce poszególne szczebelki, uzywamy do tego płaskiego wkretaka, nastepnie zaznaczamy sobie pole które wytniemy i wycinamy (polecam do tego celu piłke z brzeszczotem włosowym okrągłym co pozwala na skrecanie podczas ciecia)
Dziór na wksaźnik gotowy, teraz czas na zamiane koloru podswietlania, w tym celu pomalowałem motipem czerwonym do lamp (farba przepuszczajace swiatło) tarcze wskaźnika 2 -3 warsty wystarczaja w zupełnosci, dodatkowo na czarno pomalowałem cała obudowe wskaźniak tak aby "góbiła" sie za kratka. Składamy wskaźnik w odwrotnej kolejnosci pamietajac iz wskazówka ma wskazywać 0 bara. wsadzamy w kratke i wklejamy dobrym przeźroczystym klejem, ja uzyłem do tego poxipolu.
Wyprowadzamy wiazke do nawiewu, lutujemy i składamy kratke tak aby nie przeszkadała wiazka w zamykaniu i otwieraniu dopływu powietrza do nawiewu. Efekt końcowy wyglada tak, wydaje mi sie ze jest o niebo lepiej jak na górze deski, czekam jeszcze na noc aby sprawdzić efekt podswietlania ale z tego co widać juz teraz bedzie to efekt zadawalajacy <ok>
Przed rezaniem wygladało to tak, białe podswietlanie i sterczacy na desce wsakźnik.
Rezanko zaczołem od oderwania wskaźnika i odciecia wiazki :mrgreen: Do rozkrecenia wskaźnika beda nam potrzbne klucz nasadowy 8mm, 15mm, sróbokret płaski i gwiazdkowy.
Odkrecamy trzy sróby które zaznaczyłem czerwonymi strzałami 2 x 8mm i 1 x 15mm sróba trzymajace czujnik cisnienia.
Następnie podwazamy delikatnie czarna osłonke wskazówki (uzywamy do tego szerokiego płaskiego śróbokreta) nastepnie odwracamy wskaźnik i podwazamy przy podstawie wskazówke na koniec odkrecamy dwie sróbki trzemajace tarcze i scalajace postawe z wskaźnikiem. Po tej czynnosci mamy juz rozkrecony cały nasz wskaźnik.
Teraz bierzemy sie za meczenie kratki, jak ja wyjac i przeciagnac wiazke nie bede juz pisał gdyż było to ujete w prewie kazdym moim story wiec zapraszam do lektóry <ok> Obracamy kratke i demontujemy sprezyne trzymajce poszególne szczebelki, uzywamy do tego płaskiego wkretaka, nastepnie zaznaczamy sobie pole które wytniemy i wycinamy (polecam do tego celu piłke z brzeszczotem włosowym okrągłym co pozwala na skrecanie podczas ciecia)
Dziór na wksaźnik gotowy, teraz czas na zamiane koloru podswietlania, w tym celu pomalowałem motipem czerwonym do lamp (farba przepuszczajace swiatło) tarcze wskaźnika 2 -3 warsty wystarczaja w zupełnosci, dodatkowo na czarno pomalowałem cała obudowe wskaźniak tak aby "góbiła" sie za kratka. Składamy wskaźnik w odwrotnej kolejnosci pamietajac iz wskazówka ma wskazywać 0 bara. wsadzamy w kratke i wklejamy dobrym przeźroczystym klejem, ja uzyłem do tego poxipolu.
Wyprowadzamy wiazke do nawiewu, lutujemy i składamy kratke tak aby nie przeszkadała wiazka w zamykaniu i otwieraniu dopływu powietrza do nawiewu. Efekt końcowy wyglada tak, wydaje mi sie ze jest o niebo lepiej jak na górze deski, czekam jeszcze na noc aby sprawdzić efekt podswietlania ale z tego co widać juz teraz bedzie to efekt zadawalajacy <ok>
no to by było juz wogóle fajnieSolskier pisze:grinch napisał/a:
Jeszcze można by pomyśleć nam zmianą tej jasnej obwódki zegara na czarną
Obwódka zostaje srebrna aby pasowała do ringów na dole ewentualnie ja spoleruje bo to blaszka <ok>
napewno duzo lepiej to wygląda nisz taki sterczący na środku dechy. jeszcze jakby te kratki ktore częsci zostaly zamaskował np skórą jakąś lub coś podobnego do tapicerki tak żeby wyglądało jak by było z tamtąd
- Grzegorzbielsko
- Forum Audi 80
- Posty: 647
- Rejestracja: 16 sty 2008, 22:18
- Lokalizacja: bielsko-biała
- Motostacja pl
- Forum Audi 80
- Posty: 6966
- Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
- Imię: Motostacja PL
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
Miałem identyczny pomysł z wbudowaniem Boosta w kratke nawiewu. Już się nawet do tego przymierzałem, ale przeszkodziła mi w tym jedna rzecz. Mam identyczny boost jak ty Solskier, i kiedy u siebie wszystko przymierzałem wychodziło mi na to że problemem będzie klapka zamykająca nawiew, która będzie haczyć o tylnią część boosta. Jak to u ciebie wygląda w praktyce?
- Solskier
- Forum Audi 80
- Posty: 4315
- Rejestracja: 16 sie 2007, 11:25
- Imię: Sebastian
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2,2 AAN
- Lokalizacja: Kłodzko
- Kontakt:
Labiel, Wykrec te srebrne srobki i w kalpce natnij dosłownie 5mm srednicy kołeczko przy samej górze klapki tak aby nie chaczyło o krawedz krócca powietrza do czujnika. Dzisiaj jeszcze bede przerabiał szybke bo ta czarna po zmianie podswietlania w dzień powoduje mała widocznosc w nocy jest pierwsza klasa, ale dzisiaj wyzeźbie szybke z plexy albo z szybki od licznika lub z pudełka po płytach CD i generalnie wskaźnik bedzie przpominł dość dość te dolne dodatkowe ori <ok>
- Motostacja pl
- Forum Audi 80
- Posty: 6966
- Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
- Imię: Motostacja PL
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
- Motostacja pl
- Forum Audi 80
- Posty: 6966
- Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
- Imię: Motostacja PL
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt: