[B3/B4] Rezanie wyciszenia stuków łożysk amorów
w audi 80 przednie zawieszenie jest bylo i bedzie problemem glupia konstrukcja poduchy z lozyskiem dlaczego w bmw oplach rocznikowo podobnych do naszych audiczek nei maja tego problemu ojciec do roboty uzywal opla kadeta teraz opla astre I i tu poduchy nawet ponadrywane nei wydaja zadnych dzwiekow ani stukow a w audi 80 wklada sie dobrej marki graty lub ori i tez nie do konca problem jest rozwiazanyzakk87 pisze:ja bym chętnie to założył całkiem z innego samochodu zawieche z przodu, ale nie wiem z czego...
właśnie to jest ból, w większości samochodów poduszka jest zamontowana na śruby a u nas jest grzybek, kwestia jeszcze łożysk, ale jak z polo się nie sprawdzają to z jakiego samochodu możemy jeszcze wziąć przykład jeżeli chodzi o budowę i części kolumny?
bo tak patrzę to i w golfie IV czy Leonie są podobne poduszki
http://allegro.pl/item1157599650_lozysk ... o_gz7.html
tylko jak się nie sprawdzają te z polo to te też się nie sprawdzą, tak się zastanawiam co to jeszcze może pukać na dole? może trzeba wahacze nowe kupić?
ja bym zastosował takie
http://allegro.pl/item1158959644_podusz ... oledo.html
ale kształt nadkola na to nie pozwoli, poza tym to już inna konstrukcja i technologia:D
bo tak patrzę to i w golfie IV czy Leonie są podobne poduszki
http://allegro.pl/item1157599650_lozysk ... o_gz7.html
tylko jak się nie sprawdzają te z polo to te też się nie sprawdzą, tak się zastanawiam co to jeszcze może pukać na dole? może trzeba wahacze nowe kupić?
ja bym zastosował takie
http://allegro.pl/item1158959644_podusz ... oledo.html
ale kształt nadkola na to nie pozwoli, poza tym to już inna konstrukcja i technologia:D
- Kokolino
- Forum Audi 80
- Posty: 3371
- Rejestracja: 17 lut 2007, 12:39
- Imię: Radomir
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0 ABK
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Ja niestety zmuszony byłem wrócić do seri. Na początku było wszystko super ładnie i cicho, normalnie aż się głupio jeździło ale po pewnym czasie tak zaczęło się wszystko tłuc że masakra. Niestety V-ka jest chyba za ciężka na ten mod. Poduszki sie powichrowały całe gniazda w miejscu osadzenia łożyska sie wyrobiło do gołego metalu.
Fotki jakie udało mi się porobić.
Fotki jakie udało mi się porobić.
- DeS
- Audi 80 Klub
- Posty: 780
- Rejestracja: 04 paź 2007, 00:09
- Imię: Paweł
- Model: Audi A8
- Nadwozie: Coupe quattro
- Silnik: 2,2 3B
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Panowie,
wybaczcie, ale nie czytałem całego tego wątku. Osiem stron często nie związanej z problemem treści to dla mnie za dużo.
Problem stukania nie polega nie zastosowaniu złego łożyska czy poduszki, tylko na prawidłowym skręceniu całego tego mechanizmu.
Jak zapewne część z Was wie, u siebie w aucie mam założone robione pod gwint, twarde bilsteiny na grubej sztycy. Jest naprawdę twardo i o stuki nietrudno.
Z całym szacunkiem dla autora tego rozwiązania, ale oparcie sprężyny talerzowej na sztycy z pominięciem tulei gwintowanej nad łożyskiem jest nieporozumieniem. Na pierwszy rzut oka to nie ma prawa działać. Potem są właśnie takie problemy, że sprężyna się kręci. :shock: Musi pozostać łożyskowanie.
Ja zastosowałem poduszki Meyle HD, z większą ilością mięska. Samo mięcho nic nie da, ale powoduje większą wytrzymałość. Tę poduszkę trzyma oryginalna tuleja gwintowana dokręcona na samochodzie, na kołach z użyciem klucza pneumatycznego i odpowiedniej nasadki- kręcona aż do oporu. Potem w ten sam sposób dokręcona nakrętka talerzyka. Obciążenie kolumny ciężarem samochodu dociska wszystkie elementy na siebie i likwiduje ewentualne luzy. Różnica między kręceniem ręcznym na sucho, a pneumatem na aucie to jakiś 1-1,5 obrotu. :shock:
Takie rozwiązanie spowodowało usztywnienie całego układu napędowego - integralność zawieszenia z nadwoziem. I zero hałasu. Takie rozwiązanie stosuję z tyłu i z przodu.
Żadne wynalazki nie są potrzebne. Polecam!
P.S. Uprzedzam pytanie. Poduszki Meyle HD są dostępna na rynku, choć nie w każdym sklepie. Ja kupowałem przez allegro z Łodzi.
wybaczcie, ale nie czytałem całego tego wątku. Osiem stron często nie związanej z problemem treści to dla mnie za dużo.
Problem stukania nie polega nie zastosowaniu złego łożyska czy poduszki, tylko na prawidłowym skręceniu całego tego mechanizmu.
Jak zapewne część z Was wie, u siebie w aucie mam założone robione pod gwint, twarde bilsteiny na grubej sztycy. Jest naprawdę twardo i o stuki nietrudno.
Z całym szacunkiem dla autora tego rozwiązania, ale oparcie sprężyny talerzowej na sztycy z pominięciem tulei gwintowanej nad łożyskiem jest nieporozumieniem. Na pierwszy rzut oka to nie ma prawa działać. Potem są właśnie takie problemy, że sprężyna się kręci. :shock: Musi pozostać łożyskowanie.
Ja zastosowałem poduszki Meyle HD, z większą ilością mięska. Samo mięcho nic nie da, ale powoduje większą wytrzymałość. Tę poduszkę trzyma oryginalna tuleja gwintowana dokręcona na samochodzie, na kołach z użyciem klucza pneumatycznego i odpowiedniej nasadki- kręcona aż do oporu. Potem w ten sam sposób dokręcona nakrętka talerzyka. Obciążenie kolumny ciężarem samochodu dociska wszystkie elementy na siebie i likwiduje ewentualne luzy. Różnica między kręceniem ręcznym na sucho, a pneumatem na aucie to jakiś 1-1,5 obrotu. :shock:
Takie rozwiązanie spowodowało usztywnienie całego układu napędowego - integralność zawieszenia z nadwoziem. I zero hałasu. Takie rozwiązanie stosuję z tyłu i z przodu.
Żadne wynalazki nie są potrzebne. Polecam!
P.S. Uprzedzam pytanie. Poduszki Meyle HD są dostępna na rynku, choć nie w każdym sklepie. Ja kupowałem przez allegro z Łodzi.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 4080
- Rejestracja: 18 lis 2009, 10:27
- Imię: Krzysztof
- Model: Audi A6
- Nadwozie: Sedan
- Lokalizacja: LBL
- Kontakt:
wiesz co kokolino1?ja też widzę że poduszki się odkształciły i pewnie wrócę do ori mocowania bo wystarczy że podniosę maskę w górę i widać z jednej strony podwiniętą poduszkę <osohozi> także zrobię fotki napewno jak będę wymieniał zpowrotem na ori aha a talerzyki dostałeś bez problemu?bo pewnie trzeba wymienić na nowe bo były rozwiercane?
-
- Forum Audi 80
- Posty: 4080
- Rejestracja: 18 lis 2009, 10:27
- Imię: Krzysztof
- Model: Audi A6
- Nadwozie: Sedan
- Lokalizacja: LBL
- Kontakt:
jestem już po wymianie na ORI i powiem wam że ten patent u mnie się nie sprawdził :evil: oto zdjęcia poduszek po jakichś 10-15 tys.km mam więcej zdjęć jak coś to PW. teraz i kiera lepiej chodzi i nie słychać sprężyn :mrgreen: może do sedana to i dobre ale u mnie w avancie nie było dobrze aha jak ktoś chce to mam gotowe talerzyki przewiercone mogę komuś oddać za symboliczną kasę bo i tak wyrzucę na złom
I u mnie to samo
Patent okazał się dobry ale w audikach z mniejszym naciskiem na przednią oś.(lekka buda mały-lekki silnik)
U kolesia w aucie które jako pierwsze dostało patent wszystko gra - cisza i spokój
U mnie też już sklepało poduszki tak że sprężyna przeskakuje
W lecie będę kombinował coś z rozwiązaniem typu Golf IV / Seat Leon
Ma o wiele wyższe poduszki i trzeba będzie bieżnie łożyska przyspawać do talerzyka.
Ale wszystko w późniejszym terminie opisze jak będzie gotowe i sprawdzone.
Pozdrawiam
Patent okazał się dobry ale w audikach z mniejszym naciskiem na przednią oś.(lekka buda mały-lekki silnik)
U kolesia w aucie które jako pierwsze dostało patent wszystko gra - cisza i spokój
U mnie też już sklepało poduszki tak że sprężyna przeskakuje
W lecie będę kombinował coś z rozwiązaniem typu Golf IV / Seat Leon
Ma o wiele wyższe poduszki i trzeba będzie bieżnie łożyska przyspawać do talerzyka.
Ale wszystko w późniejszym terminie opisze jak będzie gotowe i sprawdzone.
Pozdrawiam