Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep samochodowy

[all] Tuning świateł - upgrade - dobór przekaźników !!!

Modyfikacje, pomysły i jak sama nazwa wskazuje rezania, rezania i jeszcze raz rezania
Awatar użytkownika
ziemor
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1456
Rejestracja: 12 paź 2007, 00:19
Lokalizacja: Bielsko

Post autor: ziemor » 22 mar 2015, 09:46

[ Dodano: 2015-03-22, 09:49 ]
Mały up grade

Po ponad roku użytkowania popsuł się najpierw przekaźnik długich a po niedługim czasie krótkich świateł
Rozebrałem te przekaźniki firmy Elmot jeśli dobre pamiętam i okazało się że to szajs
Blaszka sprężynująca odgięła się na tyle że styk nie dolega do styku podczas załączania
No szmelc jak większość produkowanych dzisiaj tanich rzeczy !!!

Zapytacie więc jakie przekaźniki kupić na tuning świateł ?

Ja odpowiem - wziąć przekaźniki Audi ze złomu nr 214 koloru szarego !!! koszt 1 zł na Allegro plus wysyłka

Jako że siedzę w temacie "prądu" postanowiłem rozegrać 214
To co ukazało się moim oczom przeszło moje oczekiwania - geniusz konstrukcyjny !!!
214 jest tak skonstruowany że posiada dwa styki równolegle (elmot jeden)
W momencie załączania najpierw zwiera się styk który jest wykonany z bardzo twardego stopu (nie wiem co to za stop ale jest twardszy od stali - tylko widia zdołała go zarysować !!!) i łuk przeskakuje przez właśnie te twarde styki, potem dopiero następuje zwarcie styków "srebrnych" prze które płynie główny prąd
Podczas rozłączania podobnie - najpierw rozłącza się srebrny i dopiero ułamek sekundy potem "widiowy" - i znowu fajna sprawka bo łuk (iskra) przeskakuje na styku "widiowym" a styk srebrny jest "bezpieczny"

Więc na tuning świateł itp polecam stare przekaźniki Audi 214 ( 40A )
Na większe prądy przekaźniki 213 ( 70A )
Dobrze jest przed montażem je rozebrać i zerknąć do środka - w końcu możemy mieć do czynienia z przekaźnikami ponad 20 letnimi
Aby rozebrać przekaźnik grzejemy zapalniczką w rogach przekaźnika i odginamy plastik tak aby środek łatwiej było wyjąć

Na koniec fotki
Porównajcie sobie

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Na finał w ramach odstresowania postanowiłem "zregenerować" Elmoty
Obrazek

Obrazek

triodak
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 43
Rejestracja: 30 sty 2010, 17:26
Lokalizacja: Poznań

Post autor: triodak » 24 lis 2015, 02:05

Oryginalne przekaźniki samochodowe to klasa sama w sobie ;-)

Jak wygląda trwałość żarówek w 3 letnim okresie użytkowania? (Zakładam że dziennych LEDów nie ma.) I jakie żarówki kolega stosuje - Philips? Osram? +30% +60% światła?

PS. Zawsze można zrobić modyfikację dołączającą szeregowo jakąś trwałą żarówkę ~100W by mieć niewyżyłowane napięcie na światłach do jazdy dziennej.

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8424
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 24 lis 2015, 11:38

ziemor pisze:No szmelc jak większość produkowanych dzisiaj tanich rzeczy !!!
No brawo, wreszcie odkryłeś dlaczego w serwisie nowy kosztuje 150zł a w sklepie 15zł.
Jak wygląda trwałość żarówek w 3 letnim okresie użytkowania?
Podejrzewam ze jak u mnie 3lata wytrzymały a nawet i dłuzej

Awatar użytkownika
ziemor
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1456
Rejestracja: 12 paź 2007, 00:19
Lokalizacja: Bielsko

Post autor: ziemor » 25 lis 2015, 22:17

Jak wygląda trwałość żarówek w 3 letnim okresie użytkowania? (Zakładam że dziennych LEDów nie ma.) I jakie żarówki kolega stosuje - Philips? Osram? +30% +60% światła?
Od stycznia 2009 jeżdżę na Philips VisionPlus jeszcze działają ale już mam komplet HELLA LIGHT POWER w schowku bo podejrzewam że lada moment Philipsy skończą żywot
Mam oczywiście światła dzienne więc dlatego Philipsy tak długo wytrzymują
Pozdrawiam

Panowie mam pomysł - zrobić tuning tylnych świateł dojazdy oraz STOP ! zastanawiam się ile napięcia tracimy po drodze na tylne światłą !!! ???
Wystarczyło by dojechać 2x2.5 kwadrat od aku. do bagażnika i dać dwa przekaźniki

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8424
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 26 lis 2015, 19:19

ziemor pisze:Panowie mam pomysł - zrobić tuning tylnych świateł dojazdy oraz STOP ! zastanawiam się ile napięcia tracimy po drodze na tylne światłą !!! ???
A czy jest sens??

ODPOWIEDZ

Wróć do „Rezanie”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl