Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[80 B3 1.8] Bierze olej

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
Dziki
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 996
Rejestracja: 18 sty 2007, 16:32
Lokalizacja: LBI

[80 B3 1.8] Bierze olej

Post autor: Dziki » 18 sty 2007, 17:43

wymienilem pierscienie i uszczelniacze zaworowe(ogolem kapitalnie wszystko aby oleju nie bral), po okolo 5tys km zamiast przestac brac musialem ponownie sciagac głowice gdyz mi od nagaru na 1 i 4 cylindrze powstała warstwa ze sie zawory nie domykaly to tez je przefrezowalem i teraz to mi tylko swiece zawali czasem. ale moj problem polega na tym czemu on dalej bierze olej na 1 i 4 cylindrze kompresja na wszystkich cylindrach dobra(ok.11bar) a wssysa mi olej z 1 litr na 250km. sam jestem mechanikiem poczatkujacym ale szukam konkretow a zebralem juz naprawde duzo informacji o tym ale prosze o jeszcze :)

Online
Awatar użytkownika
Doc
Administrator
Administrator
Posty: 4643
Rejestracja: 17 lis 2006, 22:35
Imię: Andrzej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABK
Kontakt:

Post autor: Doc » 18 sty 2007, 18:14

Dziki pisze:1 litr na 250km.
Jesli nie cieknie i nie dymi jak dzikus to sie wierzyc w to nie chce.
Nie widać gołym okiem żadnych objawów ?

Dziki
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 996
Rejestracja: 18 sty 2007, 16:32
Lokalizacja: LBI

[80 B3 1.8] Bierze olej

Post autor: Dziki » 18 sty 2007, 21:18

Dymi no a jak :) gołym okiem moge pwiedziec ze po wykreceniu swiecy, na denku tłoka 1 i 4 cylindra widac ze jest na nim olej a na 2 i 3 suchutkie takie jak trzeba bo i świece biale. Mialem juz opinie: peknieta glowica tzn. kanał olejowy lączy sie z komorą spalania, zużyte tłoki i to są opinie powiedzmy ludzi którzy robia silniki od 20 lat :/

goldwinger
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 138
Rejestracja: 13 sty 2007, 15:46
Lokalizacja: Olsztyn

Post autor: goldwinger » 18 sty 2007, 21:23

i co do opini o pękniętej głowicy to skłąniałbym się ku niej, przy robieniu tego remontu można było to sprawdzić (ale kto wiedział że tak będzie)
ewentualnie jeszcze błąd w montażu (uszczelka pod głowicą)

mrx1983
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 612
Rejestracja: 22 gru 2006, 13:32
Lokalizacja: pruszków

Post autor: mrx1983 » 18 sty 2007, 23:50

Czy wymieniajac pierscienie zrobiles szlif cylindrów albo wymieniles na nowe :?:

Dziki
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 996
Rejestracja: 18 sty 2007, 16:32
Lokalizacja: LBI

Post autor: Dziki » 19 sty 2007, 20:55

wszystko było mierzone i nie było powodu aby dokonywać szlifu założone zostały nominalne pierscionki :P

goldwinger
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 138
Rejestracja: 13 sty 2007, 15:46
Lokalizacja: Olsztyn

Post autor: goldwinger » 19 sty 2007, 21:20

ojej nie doczytałem w pierwszym poście (tylko pierścienie) i to jest błąd.
Kto chce niech mi nie wierzy (bo nie każdemu zawsze moge to przetłumaczyć)
wymieniając same pierścienie pogorszyłeś tylko sytuację z tego powodu że stare pierścienie były dopasowane do cylindrów. (nie każdy wie o tym że cylindry nie wycierają się dookoła równo)
Tłok wykonuje ruch posuwisto zwrotny ale nie zapominajcie o tym że korbowód dopycha go raz do jednej raz do drugiej ścianki cylindra w efekcie czego uzyskujemy otwór (cylinder) o kształcie eliptycznym a nie okrągłym a zakładając nowe pierścienie bez szlifu (pierścień jest okrągły) powoduje się powstanie większej szczeliny między pierścieniem a cylindrem (okrąg-elipsa)

mrx1983
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 612
Rejestracja: 22 gru 2006, 13:32
Lokalizacja: pruszków

Post autor: mrx1983 » 19 sty 2007, 23:26

<<<<<<<<<<<<<<<
goldwinger pisze:ojej nie doczytałem w pierwszym poście (tylko pierścienie) i to jest błąd.
Kto chce niech mi nie wierzy (bo nie każdemu zawsze moge to przetłumaczyć)
wymieniając same pierścienie pogorszyłeś tylko sytuację z tego powodu że stare pierścienie były dopasowane do cylindrów. (nie każdy wie o tym że cylindry nie wycierają się dookoła równo)
Tłok wykonuje ruch posuwisto zwrotny ale nie zapominajcie o tym że korbowód dopycha go raz do jednej raz do drugiej ścianki cylindra w efekcie czego uzyskujemy otwór (cylinder) o kształcie eliptycznym a nie okrągłym a zakładając nowe pierścienie bez szlifu (pierścień jest okrągły) powoduje się powstanie większej szczeliny między pierścieniem a cylindrem (okrąg-elipsa)
>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>
wlasnie o to mi chodzi,ja bym to podkreslil,bo ta informacja bardzo wazna 8-)

Dziki
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 996
Rejestracja: 18 sty 2007, 16:32
Lokalizacja: LBI

Post autor: Dziki » 20 sty 2007, 12:34

to pozostaje pytanie czemu na 2 i 4 garze nie bierze oleju

seba
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 34
Rejestracja: 02 sty 2007, 18:53
Lokalizacja: Zamość

Post autor: seba » 20 sty 2007, 14:01

Spotkałem się z takim przypadkiem ze nie zawsze wszystkie cylindry równo się wycierają, a morze ktoś wcześniej robił juz ten silnik i zrobił szlif tylko 1 i 4 -go cylindra bo i tak widziałem zrobiony był tylko na sprzedaz, zmierz średnicówką cylindry na górze i na dole a zobaczysz ze koledzy mają racje.

Dziki
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 996
Rejestracja: 18 sty 2007, 16:32
Lokalizacja: LBI

Post autor: Dziki » 20 sty 2007, 14:11

gdybym wlasnorecznie nie mierzył to bym nie wiedział jakich pierscieni uzyc ale ciekawi mnie twój przykład, mam jeszcze stary blok na którym mi tłoki wypalilo wiec chyba zaczne robic tamten a ten moze kiedys poskladam od nowa na nowych czesciach. kiedys...

ScaniaDriver
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 127
Rejestracja: 18 sty 2007, 23:57

Post autor: ScaniaDriver » 21 sty 2007, 11:39

Witam a moze przypadkiem zaloprzyłes odwrotnie pierscienie olejowe i wtedy bedzie taki efekt ze bedzie dokładnie zassysal ci olej Pozdrawiam

Awatar użytkownika
idealny71
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 17
Rejestracja: 08 lut 2007, 23:13

Re: [80 B3 1.8] Bierze olej

Post autor: idealny71 » 09 lut 2007, 16:51

Dziki pisze:Dymi no a jak :) gołym okiem moge pwiedziec ze po wykreceniu swiecy, na denku tłoka 1 i 4 cylindra widac ze jest na nim olej a na 2 i 3 suchutkie takie jak trzeba bo i świece biale. Mialem juz opinie: peknieta glowica tzn. kanał olejowy lączy sie z komorą spalania, zużyte tłoki i to są opinie powiedzmy ludzi którzy robia silniki od 20 lat :/
MASZ ZUZYTE PIERSCIENIE OLEJOWE!!!!!!!!!!

Dziki
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 996
Rejestracja: 18 sty 2007, 16:32
Lokalizacja: LBI

Post autor: Dziki » 21 lut 2007, 18:04

wczoraj znowu jednak rozbebeszylem silnik i pierscienie OK ;/

Misiek_Stce
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 964
Rejestracja: 25 sty 2007, 00:42
Imię: Tomasz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Starachowice
Kontakt:

Post autor: Misiek_Stce » 21 lut 2007, 18:11

wykrec głowice i jak ją ładnie wymyjesz ze bedzie czysciutka to wes nalej nafty (wiadomo ze od gory nogami musisz postawic)... sprawdzisz czy są szczelne zawory w ten sposob... tak słyszałem od dobrego fachowca ze sie robi aby sprawdzic...Napisz czy zeszła nafta czy nie... jak zeszła to dupa blada...

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl